Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

montiej

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:08

Maar omdat ik nog thuis woon en mn ouders niet vanalles speciaal voor mij willen kopen lukt dat niet. Daarbij kun je dan de helft van het brood weggooien.
Maar mn eet patroon is al veel beter geworden.
Ben van 6 bolletjes 1 appel 8 kopjes warme chocomel( op het werk) 3 borden warm eten, en vaak ook nog veel lekkers 's avonds (kon zo een hele zak chips alleen opeten) naar dit gegaan:$

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:11

montiej schreef:
Maar omdat ik nog thuis woon en mn ouders niet vanalles speciaal voor mij willen kopen lukt dat niet. Daarbij kun je dan de helft van het brood weggooien.
Ben van 6 bolletjes 1 appel 8 kopjes warme chocomel( op het werk) 3 borden warm eten, en vaak ook nog veel lekkers 's avonds (kon zo een hele zak chips alleen opeten) naar dit gegaan:$

Maar brood kan gewoon in de vriezer hoor, en zo'n zak van 8 bolletjes kun je in 3 dagen makkelijk op hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:13

Montiej: Ik denk niet dat je hiermee gaat afvallen. Je lichaam gaat in spaarstand en ik vrees dat je dan alleen maar aan gaat komen. Daarnaast heb je toch echt de vezels nodig die in brood zitten. Ik heb ook het brood in de vriezer en pak er iedere dag uit wat we opeten.

Daarnaast zou ik je toetje inruilen voor een bakje activia, met vezels.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:14

Angela_ schreef:
Montiej: Ik denk niet dat je hiermee gaat afvallen. Je lichaam gaat in spaarstand en ik vrees dat je dan alleen maar aan gaat komen. Daarnaast heb je toch echt de vezels nodig die in brood zitten. Ik heb ook het brood in de vriezer en pak er iedere dag uit wat we opeten.

Daarnaast zou ik je toetje inruilen voor een bakje activia, met vezels.

Ja activia is wel een goede tip. Ik moet er ook nog allemaal even achterkomen wat ik wel en niet moet eten.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:17

Wat bedoel je met spaarstand?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:18

Yell schreef:
Anna-Jelly schreef:
Mmm mijn vriend en ik zijn nog niet zolang bij elkaar, wonen allebei op onszelf. Hij leeft totaal tegenovergesteld van mij, ongezond :+
Maar hij werkt dan ook in ploegendienst. Hij houdt totaal niet van koken, ik gelukkig wel dus daar heeft hij geluk mee haha!

Hoe doe je een oefenfase samenwonen? Hoe moet ik dat voor me zien?

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar.. :D

Mijn ouders zijn op vakantie dus wonen we nu hier thuis samen. Moet zeggen dat het heel goed bevalt, alleen moet hij nog leren koken. Daar krijgt hij thuis de kans niet voor aangezien mijn schoonmoeder vind dat ze toch alles beter kan en bang is dat dr keuken vies wordt. Hier kunnen we gewoon lekker ons gang gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:18

Ik eet iedere avond, zo rond een uur of 8 een bakje. en 's morgens voor het ontbijt een kleintje yakult. Heerlijk! Ik lust normaal dus bijna geen zuivel. Melk vind ik gewoon vies, en heb ik nooit graag gedronken. Dit is mijn vervanger van de zuivel.

In de spaarstand denkt je lichaam dat het 'hongerwinter' is, en slaat alles wat je eet op in zijn reserves. Hierdoor val je geen gram af, en zul je uiteindelijk alleen maar aankomen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:23

montiej schreef:

Je gaat veelste extreem omlaag!!

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:24

Hoe zou ik dan moeten eten volgens jullie?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:32

montiej schreef:
Hoe zou ik dan moeten eten volgens jullie?

Start de dag met het liefst 2 vk-boterhammen met verantwoord beleg
Tussendoor 1 a 2 stuks fruit
Lunch 4 vk-boterhammen met verantwoord beleg
Tussendoor een liga ofzo of een muesliereep
Avondeten normaal, niet te vet vlees (zoals speklappen en braadworsten) en niet teveel sausjes
Zuivel zijn al suggesties voor genoemd

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:33

Omdat je geen brood + zuivel lust wordt het wel lastig. Ik dacht dat ik erg was.

[edit] correctie fruit moet brood zijn.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 18-05-10 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:33

Voor vrouw tellen ze minimaal 6 sneden volkoren brood per dag met gezond beleg.

Mijn gemiddelde schema op een dag ziet er zo uit:

O: 2 sneden VK brood met een dun laagje 'goede start' boter en kaas, vlees of vruchtenhagel met een kop groene thee en yakult
t: een stuk fruit met eventueel een plak ontbijtkoek met een dun laagje goede startboter. water
L: 3 sneden vk brood met een dun laagje 'goede start' boter en kaas, vlees of vruchtenhagel, wat water en eventueel in de winter een kop tuinkruiden boullion
t: een stuk fruit met eventueel een eierkoek of een plak volkoren ontbijtkoek met een dun laagje boter. Water
a: Verschillend, wij eten veel pasta met rode saus en veel rijst. Zorgen dat je een goed bord eet met voldoende groente en vezels. water
t: thee, soms een glas fris, een bakje activia.

Op zaterdagavond zondig ik meestal en drink ik een glas rose of een rosebiertje. Dan eet ik meestal ook wat chips, of ik snack wat groenten met een dipsausje. Daarnaast eet ik iedere zaterdag frietjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:34

Kun je misschien je brood niet toasten? Als je wel crackers lust, moet dat toch ook wel gaan niet? En anders als ontbijt iets van all-bran nemen, zit vol met vezels. En dat in magere yoguhrt ofzo?

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:40

Ik lust wel fruit!
Ik eet nu per dag ongeveer 4 stukken.
Verantwoord beleg word hem niet, ik lust alleen chocopasta op brood.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:42

montiej schreef:
Ik lust wel fruit!

Ja zeg... kom op... dat kan dus niet. Er is zoveeeeeeeeeeeeeel beleg!!!! Het gaat er bij mij niet in dat je alleen maar chocopasta op brood lust. Je bent gewoon weinig gewend en sommige dingen moet je leren eten.
En je houdt van fruit. Is geprakte aardbeien op brood dan niks voor je?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:43

montiej schreef:
Ik lust wel fruit!

Ik bedoelde brood! Sorry!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:43

Banaan op brood deed ik toen ik lijnde! :)

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:44

Ja maar al dat zoveeeel beleg lust ik niet, en ik ben niet weinig gewent maar lust gewoon niet veel.
maar ik maak mijn brood 's avonds voor de dag erna dus denk dat dat niet echt lekker blijft

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:44

Zoals Duke zegt is een goed schema, het is inderdaad belangrijk om 6 volkoren boterhammen per dag te eten met mager beleg. Brood bevat bakkerszout en jodium, dát zijn de producten die de moter van je lichaam aan het werkt zet en zo ga je afvallen. Van dat wat jij eet zul je niet blijvend afvallen.

4 Stukken fruit is teveel, max. 2 per dag ivm fruitsuikers.
En dan ga ik weer met Duke mee, er bestaat zoveel, gewoon even doorzetten en het leren eten!
Ik kan er zo slecht tegen als mensen nauwelijks iets lusten :o Mijn zoontje moet ook gewoon eten wat de pot schaft, alles proeven!

Ik heb net de hele benedenverdieping gepoetst, gestofzuigd en gedweild, nu appel achter de kiezen en dan straks even op de fiets naar mijn tante voor een bakkie. :)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:45

montiej schreef:
Ik lust wel fruit!

Das wel vaag dat je niks lust. Door niet gevarieerd (ongezond) eten word je ook dik.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:45

Wat hebben we aan beleg, ik eet geen kaas en bijna geen vlees, vroeger alleen vette worst.

Beleg vlees:
- kipfilet
- achterham
- worst (1 plakje voor 2 boterhammen)

Beleg:
- muisjes
- vruchtenhagel
- gestampte muisjes
- honing
- pindakaas (dun)
- heeeel dun chocopasta
- hagelslag (beetje voor 2 boterhammen)
- ontbijtkoek

Banaan of aardbei op brood.

Ik lust echt weinig maar brood/zuivel/fruit/vlees/aard/paar groentesoorten gaan er wel in!
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 18-05-10 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:46

montiej schreef:
Ja maar al dat zoveeeel beleg lust ik niet, en ik ben niet weinig gewent maar lust gewoon niet veel.
maar ik maak mijn brood 's avonds voor de dag erna dus denk dat dat niet echt lekker blijft

banaan en een mesje mee...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:47

Jam light
Bebogeen (heel dun smeren)
Appelstroop

Zonnetje81

Anna-Jelly schreef:
Jam light
Bebogeen (heel dun smeren)
Appelstroop

De dingen die ik niet eet en dus niet aan denk! :)

Anoniem

montiej schreef:
Ik lust wel fruit!

dus je lust geen vlees, kaas, vruchtenhagel, light jam, Slankie of wat dan ook????

Ik was vroeger ook zo'n zeiker, maar ik ben blij dat ik nu praktisch alles lust. Van vis tot vlees, bijna alle soorten groenten en fruit.
Brood heb ik overigens altijd lekker gevonden, ik ben een echte brood eten. Een lekker belegd waldkornbroodje verkies ik boven een warme hap. :o

Anna Jelly: Ohhhh, kaas met appelstroop! :9