Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:33

Het topic niet helemaal gelezen, maar volgens mij wel het topic die aanleiding was van dit topic kan iemand het nog volgen :Y)

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen tegen abortus zijn, omdat ze vinden dat iemand zelf verantwoording moet nemen, omdat het al echt een kindje zit, etc etc.

Ik zelf vind het een keuze aan degene die uiteindelijk ervoor kiest een abortus te nemen. Een abortus nemen is vaak een weloverwogen besluit, niemand neemt zomaar een abortus.

Als iemand toch tegen zijn wil in het kind neemt, bestaat de kans groot dat het kind hieronder gaat lijden. De moeder is depressief en de vader erktent het kind niet. Deze kinderen raken vaak de weg kwijt, voelen zich niet in de maatschappij passen en zoeken continue erkenning van hun moeder die ze niet krijgen. Soms wordt het zo erg dat een kind in een pleeggezin wordt gezet (en geloof me dat zijn er te veel) en zijn hele leven zich afvraagt waarom hij is weggehaald, waarom zijn moeder niet van hem heeft gehouden. Dit is echt een hel voor die kinderen.

Daarbij de opmerking iemand heeft het zelf zo ver laten komen door het niet gebruiken van pil, condoom en had het eerder moeten signaleren dat ze zwanger zijn. Dit zijn vaak de mensen die zichzelf niet zijn in bepaalde periodes of zelfs misschien erg labiel zijn en daarom zich niet realiseren wat de consequenties zijn van hun aktie. Zijn dit dan mensen die een kind moeten op gaan voeden??? :? Liever niet. :n

Ik ben opgegroeid met pleegkinderen en mijn moeder heeft tegenwoordig een gezinshuis. Allemaal kinderen die zwaar verwaarloosd zijn, allemaal moeite hebben dat ze geen erkenning krijgen van hun ouders. Het vreet aan ze.

Dus.. waarom een doodongelukkig kind op de wereld zetten.

Biieniie

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:42

Omdat velen het zien als het recht van het kind om te leven, daarbij door velen niet nagedacht over de kwaliteit van het leven.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:55

Biieniie schreef:
Omdat velen het zien als het recht van het kind om te leven, daarbij door velen niet nagedacht over de kwaliteit van het leven.

Nee, bij vele gaat het om de manier hoe ze met de risico's van het zwanger worden om gaan. Vele zijn ook niet tegen abortus in dit topic!
Wanneer jij niet zwanger wilt worden, moet je daar maatregelingen tegen nemen - bij laksheid is dat niet eerlijk tegenover het levende "kind" in je.

Ik kan het mij iig niet voorstellen dat ik door mijn eigen schuld zwanger zou raken (dus niet door de bescherming heen) en er dán nog eens veel later dan 4-6 weken achter zou komen om het vervolgens weg te laten halen... IK vind dat fout op fout op fout etc

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:59

superwoman schreef:
Biieniie schreef:

Nee, bij vele gaat het om de manier hoe ze met de risico's van het zwanger worden om gaan. Vele zijn ook niet tegen abortus in dit topic!
Wanneer jij niet zwanger wilt worden, moet je daar maatregelingen tegen nemen - bij laksheid is dat niet eerlijk tegenover het levende "kind" in je.

Ik kan het mij iig niet voorstellen dat ik door mijn eigen schuld zwanger zou raken (dus niet door de bescherming heen) en er dán nog eens veel later dan 4-6 weken achter zou komen om het vervolgens weg te laten halen... IK vind dat fout op fout op fout etc

Daar heb je helemaal gelijk in en ieder weldenkend mens zou inderdaad die verantwoording nemen, maar vind je ook dat drugsverslaagde, manische depressie en andere mensen die niet in een optimale levensfase zitten zo'n verantwoording moeten nemen? Want dat is naar mijn idee vragen om problemen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:00

Ik kan het me niet voorstellen dat ik het niet door zou hebben, maar toch. Doe jij maandelijks een (dubbele - hij kon nog eens vals negatief zijn) zwangerschapstest om te checken of er niks zit?

Ik gebruik een anticonceptiemiddel waardoor ik niets merk van een cyclus, in theorie zou ik zo 16 weken verder kunnen zijn voor ik wat doorheb.

Als ik de "voorwaarden" strict neem die door sommigen in dit topic gehanteerd worden, dan zou ik binnen mijn vaste relatie steevast rubbers moeten gebruiken en bovendien elke maand een test moeten doen, omdat ik anders mijn "recht" op een abortus zou verspelen (in het geval van die 0.03% kans dat het toch misgaat) Ik vind dat dus echt veel te ver gaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:09

Equimotion schreef:
Ik kan het me niet voorstellen dat ik het niet door zou hebben, maar toch. Doe jij maandelijks een (dubbele - hij kon nog eens vals negatief zijn) zwangerschapstest om te checken of er niks zit?

Ik gebruik een anticonceptiemiddel waardoor ik niets merk van een cyclus, in theorie zou ik zo 16 weken verder kunnen zijn voor ik wat doorheb.

Als ik de "voorwaarden" strict neem die door sommigen in dit topic gehanteerd worden, dan zou ik binnen mijn vaste relatie steevast rubbers moeten gebruiken en bovendien elke maand een test moeten doen, omdat ik anders mijn "recht" op een abortus zou verspelen (in het geval van die 0.03% kans dat het toch misgaat) Ik vind dat dus echt veel te ver gaan.

Ik doe geen zwangerschapstest wanneer ik mezelf goed heb beschermd, wanneer dat door omstandigheden minder goed is gegaan, zou ik dat idd wel doen ja :j
Wanneer het door een relatief goede bescherming heen gaat is het een ander verhaal.

Maar Equimotion, als er in Nederland geen recht bestond op het mogen doen van een abortus, zou je dat risico om zwanger te worden dan ook voor lief nemen (als je écht geen kinderen wilt dus)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:12

Kimbaie schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in en ieder weldenkend mens zou inderdaad die verantwoording nemen, maar vind je ook dat drugsverslaagde, manische depressie en andere mensen die niet in een optimale levensfase zitten zo'n verantwoording moeten nemen? Want dat is naar mijn idee vragen om problemen.

Zieke mensen is het idd een ander verhaal, die laten zich niet leiden door een "normale" denkwijze. Echter bij een vaste partner zou de partner daar ook een rol in moeten spelen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:21

superwoman schreef:
Maar Equimotion, als er in Nederland geen recht bestond op het mogen doen van een abortus, zou je dat risico om zwanger te worden dan ook voor lief nemen (als je écht geen kinderen wilt dus)

Ik denk dat ik dan mijn weg in het illegale circuit zou weten te vinden, of mezelf van een trap zou gooien oid.

Ik vind dat ik mijn best doe om niet zwanger te raken, en dat ik dus omdat ik geen enkele kinderwens heb me ook niet schuldig hoef te voelen over het laten weghalen van een "ongelukje" (je zult toch maar net bij die 0,1% zitten!)
Als abortus geen optie is heeft jezelf testen natuurlijk ook weinig zin want dan is het kwaad al geschiedt :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:23

Dat wordt dan geheel onthouding :+

Dan is het weer als vroeger, op boten illegaal uit laten voeren.
Dat is een vooruitgang. :n Gelukkig is de wet wat meer doordacht dan sommige bokkers hier.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:25

Ja, breinaalden enzo, brrr....

Moet je "the ciderhouse rules" eens bekijken. Ik beschouw dat zelf overigens niet als een film over abortus zoals je soms wel eens hoort, maar vind het vooral een film over het maken van (levens)keuzes.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:26

Beetje raar om dat zo te stellen sparta, het begint bij voorbehoedsmiddel. En door die ........mensen moest er zo nodig abortus worden uitgevoerd en bloeden er mensen dood en konden er ook geen zwanger meer worden.

Een beetje omgekeerde wereld wordt het zo hè...
Abortus zou natuurlijk helemaal niet nodig hoeven zijn.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:29

Natuurlijk is abortus niet nodig, elke minukel moet maar wat op de aarde neer ploffen. ben blij dat er mensen zijn die beseffen dat een kind niets voor hen is. Zouden meer mensen mogen beseffen dat ze totaal niet capabel zijn hiervoor.

Wat een raar bericht zeg, over iemand die in een ander topic stellig beweerd open minded te zijn en niet veroordelen. Ooit in je op gekomen dat voorbehoedsmiddelen ook niet altijd perfect werken? Blijkbaa niet, anders schreef je wel wat anders.
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 10-03-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:54

MamboBeach schreef:

Waar baseer je dat op?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:57

Zullen we weer even on-topic gaan en niet persoonlijk worden (*was ik nog maar een mod* :) )

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:58

Graag zelfs.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:04

Ik zou het eerlijk gezegd ook wel fijn vinden als mensen ervoor zouden zorgen dat abortus niet nodig is. Ik ben niet tegen abortus op zich, maar ik ben geen voorstander van een late abortus (tenzij het kind zwaar gehandicapt is ofzo, dat vind ik ook weer een ander verhaal). Maar we hebben het nu over een gezonde zwangerschap, neem ik even aan. Als je seksueel actief bent, dien je te zorgen voor goede anticonceptie en hou verder je lijf in de gaten. Zeker als je geen kids wil. Kom op, zeg, zo moeilijk is dat niet, hoor, met al die middelen tegenwoordig. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:08

@Twiggy
Er zijn anders genoeg vrouwen die pas later erachter komen als ze zwanger zijn. (zowel ge- als ongewenst)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:09

Brainless schreef:
@Twiggy
Er zijn anders genoeg vrouwen die pas later erachter komen als ze zwanger zijn. (zowel ge- als ongewenst)

Weet ik, hoor. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:10

Equimotion schreef:
MamboBeach schreef:

Waar baseer je dat op?

Met al die anti-conceptie zou het niet meer nodig hoeven zijn, of een heel klein deel maar niet meer zo laat in en zo ver in de zwangerschap.

Zelf ben ik er min of meer van overtuigd dat sinds abortus legaal is er juist meerdere mensen gebruik van maken en er makkelijker in worden. Ik ken de meiden in kwestie.
Zoals het vroeger was was het natuurlijk ook niet juist maar dan werd misschien mening vrouw of meisje nog bang voor het doodbloeden of nooit geen kinderen meer krijgen omdat ze met breinaalden en dergelijke aan de gang gingen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:12

Equimotion schreef:
Ik denk dat ik dan mijn weg in het illegale circuit zou weten te vinden, of mezelf van een trap zou gooien oid.

Ik vind dat ik mijn best doe om niet zwanger te raken, en dat ik dus omdat ik geen enkele kinderwens heb me ook niet schuldig hoef te voelen over het laten weghalen van een "ongelukje" (je zult toch maar net bij die 0,1% zitten!)
Als abortus geen optie is heeft jezelf testen natuurlijk ook weinig zin want dan is het kwaad al geschiedt :D

Dapper!
Al moet ik er wel bij zeggen dat jezelf van de trap gooien alleen pijnlijk voor jezelf zal zijn, maar de kans op een miskraam echt niet veel zal vergroten :n

Nogmaals vind ik een "ongelukje" niet wanneer het door je bescherming heen is gegaan. Maar bij het vergeten van de pil is het imo wel een "ongelukje".
Zou het toch niet verstandiger zijn om in zo'n geval een rubber te gaan gebruiken dan?

rubber of kans op illegale abortus lijkt mij niet zo'n moeilijke keuze

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:13

Twiggy2008 schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd ook wel fijn vinden als mensen ervoor zouden zorgen dat abortus niet nodig is. Ik ben niet tegen abortus op zich, maar ik ben geen voorstander van een late abortus (tenzij het kind zwaar gehandicapt is ofzo, dat vind ik ook weer een ander verhaal). Maar we hebben het nu over een gezonde zwangerschap, neem ik even aan. Als je seksueel actief bent, dien je te zorgen voor goede anticonceptie en hou verder je lijf in de gaten. Zeker als je geen kids wil. Kom op, zeg, zo moeilijk is dat niet, hoor, met al die middelen tegenwoordig. ;)

Eens, maar niet helemaal....Ja, je moet die verantwoording dragen MAAR onjuiste/foute/"domme" beslissingen kunnen hier een negatieve invloed hebben op deze verantwoording, en dat vind ik in die zin normaal dat we mensen zijn en geen machines. Wij produceren/leven niet 24/7 zonder fouten te maken. Het hoort bij onze ontwikkeling. Het zijn juist die fouten waardoor wij ons verder en anders kunnen ontwikkelen dan dieren en machines.

Ik zou het eigenlijk helemaal niet slecht vinden als er iets bestond als een voorlichting voor meiden die abortus hebben laten uitvoeren na (bewust) onveilige sex. Vertellen over de mogelijkheden, vertellen over wat er mis kan gaan zonder voorbehoedsmiddelen (dus de risico's)....Ik denk namelijk dat het voor bepaalde groepen helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat ze dit allemaal weten...tieners bijv., of buitendlandse meiden/vrouwen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:17

MamboBeach schreef:
Met al die anti-conceptie zou het niet meer nodig hoeven zijn, of een heel klein deel maar niet meer zo laat in en zo ver in de zwangerschap.

Zelf ben ik er min of meer van overtuigd dat sinds abortus legaal is er juist meerdere mensen gebruik van maken en er makkelijker in worden. Ik ken de meiden in kwestie.
Zoals het vroeger was was het natuurlijk ook niet juist maar dan werd misschien mening vrouw of meisje nog bang voor het doodbloeden of nooit geen kinderen meer krijgen omdat ze met breinaalden en dergelijke aan de gang gingen...

idd.
Ik denk ook dat er meerdere mensen makkelijker met anti-conseptie om gaan omdat een abortus ook nog kan... De kans dat je zwanger wordt is vrij klein en een abortus is "te overzien" ipv een kind krijgen.

Zoals het vroegah was, kun je imo niet vergelijken. De weg naar voorbehoedsmiddelen was al heel anders en sex was ook veel minder besproken en ik dénk dat het aantal sexpartners pp ook behoorlijk is toegenomen :D .

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:19

Het is erg kortzichtig om te stellen dat met de huidige conceptie het niet meer nodig hoeft te zijn. Ik slik trouw de pil en ben erg nauwkeurig op. Maar ik slik deze ook 3 maanden door en dan pas een stopweek. Ik heb erge last van de menstruatie, dus laat ik die gewoon erg weinig komen. Maar daardoor zou ik het vrij laat door kunnen hebben dat ik door de pil heen, die ik al 15 jaar met goed gevolg slik, toch zwanger zou kunnen zijn.
En ik slik die pil niet omdat ik een kinderwens heb. Dus als ik dan toch zwanger raak, dan is er voor mij echt maar 1 oplossing. Want ik wil gewoon geen kind. Heel erg simpel.
En elke keer met rubbers in een vaste relatie is ook geen normale gang van zaken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:20

Ik ben het met Twiggy eens, nogmaals ik praat uit een tijd dat aqnticonceptie niet zo goed was als tegenwoordig.
Kinderen die met het spiraaltje in de hand naar buiten kwamen enz...
En toch weet iedere vrouw onbewust dat ze zwanger zijn, dat geven degenen die zeggen dat ze het niet wisten later ook toe.
Echter wil je beslist geen kinderen, moet je op signalen die je lichaam geeft letten, er treedt altijd verandering van je lichaam op als je zwanger bent..

Dat sommige mensen een vorm van Russische Roulette spelen met een kinderleven walg ik van, gewoon jezelf beschermen en opletten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:20

Adil18 schreef:
Ik zou het eigenlijk helemaal niet slecht vinden als er iets bestond als een voorlichting voor meiden die abortus hebben laten uitvoeren na (bewust) onveilige sex. Vertellen over de mogelijkheden, vertellen over wat er mis kan gaan zonder voorbehoedsmiddelen (dus de risico's)....Ik denk namelijk dat het voor bepaalde groepen helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat ze dit allemaal weten...tieners bijv., of buitendlandse meiden/vrouwen...

idd!
Van mij zouden ze ook veel eerder ditr moeten bespreken dan nu het geval is.
Veel jongeren/kinderen zijn tegenwoordig al vroeg sexueel actief.
Ik denk ook dat de buitenlandse jongeren in veel gevallen nog minder open zijn over sex en de weg naar voorbehoedsmiddelen nog moeilijker is. Denk aan het geloof - eigenlijk mógen er een hoop geen sex voor het trouwen toch?! vrouwen iig niet ;)