Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen tegen abortus zijn, omdat ze vinden dat iemand zelf verantwoording moet nemen, omdat het al echt een kindje zit, etc etc.
Ik zelf vind het een keuze aan degene die uiteindelijk ervoor kiest een abortus te nemen. Een abortus nemen is vaak een weloverwogen besluit, niemand neemt zomaar een abortus.
Als iemand toch tegen zijn wil in het kind neemt, bestaat de kans groot dat het kind hieronder gaat lijden. De moeder is depressief en de vader erktent het kind niet. Deze kinderen raken vaak de weg kwijt, voelen zich niet in de maatschappij passen en zoeken continue erkenning van hun moeder die ze niet krijgen. Soms wordt het zo erg dat een kind in een pleeggezin wordt gezet (en geloof me dat zijn er te veel) en zijn hele leven zich afvraagt waarom hij is weggehaald, waarom zijn moeder niet van hem heeft gehouden. Dit is echt een hel voor die kinderen.
Daarbij de opmerking iemand heeft het zelf zo ver laten komen door het niet gebruiken van pil, condoom en had het eerder moeten signaleren dat ze zwanger zijn. Dit zijn vaak de mensen die zichzelf niet zijn in bepaalde periodes of zelfs misschien erg labiel zijn en daarom zich niet realiseren wat de consequenties zijn van hun aktie. Zijn dit dan mensen die een kind moeten op gaan voeden???

Ik ben opgegroeid met pleegkinderen en mijn moeder heeft tegenwoordig een gezinshuis. Allemaal kinderen die zwaar verwaarloosd zijn, allemaal moeite hebben dat ze geen erkenning krijgen van hun ouders. Het vreet aan ze.
Dus.. waarom een doodongelukkig kind op de wereld zetten.