Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:00

Ik denk dat de grootste discussie op dit moment is dat ze al zo ver is in haar zwangerschap DC. De echte discussie barstte pas los toen bleek dat ze al bijna op de helft is... Daarvoor was het nog niet zo heftig.

Ben zelf geen voorstander van abortus, maar zou een ander daarop niet veroordelen. Maarrr......... met 17,5 weken........nee, kan en wil ik niet achter staan! Vooral omdat dit kindje daar nu groeit doordat TS zelf zo dom was geen anticonceptie te gebruiken!!!

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 13:03

Oud nieuws...Hummertime
Met feiten zwaaien schiet je niks mee op.
Ik heb ee duidelijke titel en beginpost.
40 pagina's vol lof (zover mogelijk) en kritiek.
Maar nu is het wel klaar hoor!

:z
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 04-03-10 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:03

okee,ze is inderdaad al ver. Ik kan niet ontkennen dat ik ook even dacht "wow,zo ver al".
Maar dat verandert imo niets verder, ze heeft een standpunt en een beslissing en daar blijft ze achter staan.
Het is legaal volgens de wet,je kan het er best mee eens zijn of niet. Maar om te gaan roepen(niet jij hoor)dat ze het moet laten komen en dat er wel instanties zijn die het kindje zullen helpen...
Dat rijmt niet met de toon die in het andere topic geplaatst werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:03

Ik geloof dat ik ook niet meer zo zal reageren, volgens mij heb ik niet veel meer toe te voegen, maar TS, voor een arm om je schouder kun je bij mij wel terecht hoor! Mijn PB-box staat open.
Sonja: ja ik word er wat verlegen van, maar vind het wel leuk om te horen ook :o
TripleT en miranda: Dank!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:09

LifeSucks schreef:
Oud nieuws...Hummertime
Met feiten zwaaien schiet je niks mee op.

:z

Ik geef slechts antwoord op DC en verduidelijk mijn post.........

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 13:11

Moet dat 100x?
Zie steeds hetzelfde bij jou naam staan nl, alleen steeds andere bewoordingen.
doe dat dan over pb :=

Sorry maar ik word toch wel een heuuul klein beetje moe van al die mensen die alles in den treuren gaan herhalen en bovendien alles uit mijn posts verkeerd quoten.. :o
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 04-03-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:12

LifeSucks schreef:
Ik geloof dat ik zelf een beetje uit het topic raak door deze voortdurende disscussie. :+

Zie dat er nog steeds veel mensen zijn die niet goed lezen, of die wel lezen maar niet begrijpen.
Jammer is dat, want zo kunnen ze niet voelen wat ik bedoel.
Al gaat dat laatste zowieso erg moeilijk, en al helemaal over internet natuurlijk!

Vind het heel fijn dat mensen als Rock en Yamcha gewoon normaal en in alle redelijkheid hun woord doen, terwijl ze het niet met me eens zijn.

Elke keer dat ik nadenk over mijn keuze, en alle facetten die ermee samenhangen, voel ik me sterker worden.

Dat ik helemaal zelf in staat ben om zo'n sterke keuze te maken zonder invloed van buitenaf!
Dat geeft eigenlijk toch wel aan dat ik veel meer kan als ik zelf dacht, en dat ik op de goede weg ben voor mijn verdere ontwikkeling.

Het leven kan heel mooi zijn, maar het kan ook gruwelijk naar zijn.
Beide kanten heb ik meerdere malen ervaren (ja, wie niet?)
En ik weet zeker, dat nu ik zo bewust ervoor kies om geen kind te krijgen, ik nooit bang zal hoeven zijn dat ik niet in de hemel kom of waar dan ook.
Want dit is wat mijn hart kiest, en waar ik achter sta.
Met mijn volle verstand.
En er zal niemand anders zijn, die mij hierom veroordeeld.

En ik weet zeker, dat het zieltje wat voor dit aankomende kind in wording bedoeld was, een ander heel gelukkig plekje vind, en verder gaat, en mij niet als slecht of schuldig zal zien.
Maar als verstandig.

Ik hoop voor je dat je voortaan verstandig zult zijn met anticonceptie, dat je daarin hebt gefaald staat als een paal boven water!

Ik ben echt geschokt als ik sommige verhalen hier lees, er zijn gewoon mensen die tot drie keer toe een abortus hebben gehad, kom op mensen dat gaat toch nergens meer over? En dan de zorgvuldige redenatie...

Ik heb geen oordeel over je abortus TS, ik kan en mag daar in mijn ogen ook niet over oordelen, maar ik vind je wel heel stom... zo dom dat ik je wel even door elkaar wil schudden, maar ik denk dat je jezelf al genoeg 'gestraft' hebt en ook bent...

Je hebt de gevolgen van je daden niet overzien en je moet daar nu voor op de blaren zitten!
En toch ben jij niet degene waar ik me het meest over verwonder...
Hoeveel meiden hier hebben al een abortus ondergaan?
Ligt dit nu aan mij, want imo dekt dit stukje de gehele lading zeker niet....

Bovendien ben ik nog altijd zeer benieuwd naar de reactie van je vriend?
Je hebt hem in mijn ogen gewoon bedonderd....

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 13:14

Kaja schreef:

Verklaar je nader?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:16

LifeSucks schreef:
Moet dat 100x?
Zie steeds hetzelfde bij jou naam staan nl, alleen steeds andere bewoordingen.
doe dat dan over pb :=

Sorry maar ik word toch wel een heuuul klein beetje moe van al die mensen die alles in den treuren gaan herhalen en bovendien alles uit mijn posts verkeerd quoten.. :o

Ik heb 5x gepost in dit topic, incl. deze 6x, en slechts twee posten komen overeen. De eerste maak ik een opmerking en de tweede verduidelijk ik die mening nav post van DC.

Als dat al in den treure herhalen is................

Geloof me, mijn mening in andere woorden wil jij niet horen/lezen!

LifeSucks

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 13:17

Hummertime:
Ik sta overal open voor, voor alle andere 1238 meningen.
Of ze boos zijn, niet eens, wel eens etc.
Ik lees en luister, dus dat gaat niet op wat je nu zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:18

Waneer is de abortus? Is de precieze berekening van de leeftijd van de foetus al gemaakt? Want ondertussen is het toch al 18 weken?

En volgens mij krijg je wettelijk nog bedenktijd eer de abortus wordt uitgevoerd. Hoe lang weet ik niet. Maar dan zit je toch al aardig dicht tegen de wettelijke norm. 25 weken is volgens mij een norm die gehanteerd wordt als er in de baarmoeder geconstateerd is dat het kind een ernstige handicap aan het ontwikkelen is en de ouders de mogelijkheid biedt om de zwangerschap te onderbreken, voor een gezond kind is dat toch een andere emotionele kant van de zaak....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:18

LifeSucks schreef:
Fidele schreef:
TS Heb je enig moment gehad waarin je dacht; waarom overkomt mij dit, dit moet zo zijn, dit is mijn lot? Dit kind is voor mij bedoeld? Bedoeld om mij verder te helpen in dit leven?

Nu wil ik niet iedereen over me heen hebben, dit is gewoon iets wat ik mij afvraag..............

Goede vraag hoor!
En dat heb ik tijdens mijn depressie en burnout vaak gedacht als ik een terugval had.
Dat het mijn eigen schuld was, omdat ik geen eigenwaarde had.
Waar ik het allemaal voor deed, wat het doel van het leven eigenlijk was. (Dan kom je dus op levensvragen uit)
Maar door mijn depressie heb ik geleerd dat dit soort dingen accepteren (dus het kind toch krijgen), het zien als je "lot," mij niet sterker maken, maar verder de afgrond in trekken.
Als je alle nare dingen die je meemaakt moet gaan zien als je "lot", dan word je een heel ongelukkig mens denk ik.

En eerlijk gezegd, heb ik er weinig trek in om me een mensenleven lang k.ut te voelen en levensmoe te zijn.

Bovendien ben ik van mening dat je voor een heel groot deel zelf verantwoordelijk bent voor het kiezen van je eigen lot.
Je maakt je eigen leven.

Volgensmij bedoelde Fidele het vooral in positieve zin, niet zoals jij het opvat in je beantwoording.
Niet dat dit "nare" je lot is, maar dat het juist is om geholpen te worden door de verantwoordelijkheid te hebben voor dit kind.
Dat je het als geschenk moet zien of als "het licht zien" bijv.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 04-03-10 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:19

LifeSucks schreef:
Kaja schreef:

Verklaar je nader?

Je bent gestopt met de pil... en daar wist hij niets van!
In mijn ogen is dat bedonderen.... Ik zou echt furieus wezen als ik je vriend was...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:19

Ik lees al vanaf het begin mee maar heb nog niet durven reageren omdat ik bang ben om iemand te kwetsen.

Dat iemand ongewenst zwanger wordt kan gebeuren,helaas is het in dit geval puur nalatigheid van TS,dit had niet hoeven te gebeuren.
Dat is iets waar ik gewoon heel boos over kan worden,waarom wordt er door sommige mensen toch zo makkelijk met sex omgegaan,er zijn zoveel mogelijkheden om een zwangerschap te voor komen!!!

Dat Ts nu de beslissing maakt om deze zwangerscahp te laten beeindigen,kan ik in haar situatie wel een beetje begrijpen.
Ik denk dat het in dit geval misschien inderdaad beter is voor het kindje, al doet het vreselijk pijn om dat te zeggen want ik ben eigenlijk echt tegen abortus.
Verder vind ik dat TS veel te lang heeft gewacht met ingrijpen,ik denk dat ze in het begin van haar zwangerschap een beetje haar hoofd in het zand heeft gestoken,want alle verschijnselen wezen erop dat ze zwanger was maar dat heeft ze genegeerd.
Ik geloof best dat dit voor TS een hele moeilijke tijd is,maar dat heeft ze helemaal aan zichzelf te danken.
Er is hier maar 1 slachtoffer en dat is het ongeboren kindje!!!
Verder ben ik het helemaal eens met wat Yamcha en Tripple T schrijven,complimenten voor de manier waarop jullie schrijven.
Ondanks dat ik hier heel verdrietig van wordt ,wil ik Ts toch heel veel sterkte wensen,ieder mens maakt fouten in zijn leven,het belangrijkste is dat je van je fouten leert!!!

LifeSucks

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 13:24

Hannanas:
Dit is een fout, ongewenst: negatief.
Kan dus nooit positief worden.

Russel: 16,5 weken is het nu.

Kaja: gelukkig kent mijn vriend mij al 3 jaar, en snapt hij ook de (hier door mij en anderen tot in de treure herhaalde) reden van het onregelmatige pilgebruik.

Jammer dat er hier nog steeds over slachtoffers gesproken moet worden.
Dit is geen kind en het zal ook nooit een kind worden.
Het heeft nog geen ziel gekregen namelijk.
PUNT.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:24

Thanks TrippleT!
Gezien het feit dat ze mij er na 1x eenzelfde soort post (die nog niet eens zo erg is als veel andere posts) er zo uit pikt zou ik haast denken dat TS mij kent..... Wat al eerder gezegd werd, je zal onder je SA er maar achter komen hoe iemand waar je normaal mee in een topic zit over je denkt ;)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:27

Als je heel erg zeker was van het feit dat je abortus wilde, had je dit niet op Bokt gezet. Dan had je het gewoon laten doen. Punt uit. Jouw beslissing. Maar...............je hebt het wel op Bokt gezet, dus je twijfelt!!!!! En wat is nou het erge hiervan, als je het laat weghalen, komt het nooit meer terug!! Dus, ik zou in jou geval, heeeeeel goed nadenken. En het niet doen. Anders had je niet getwijfeld immers. Erg veel vrouwen hebben later spijt of verdriet ervan, dat ze niet het kind hebben laten komen. Je denkt er je hele verdere leven aan. Had ik maar.....

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 13:28

Dat ik dit op bokt zet, heeft niks met twijfel over mijn keuze te maken.

Ben hier om ervaringen van anderen te horen en delen, en die krijg ik gelukkig nog steeds!

Mijn god wat kunnen mensen hier goed voor mij denken zeg. :n
Word er gewoon NAAR van hoe mensen kunnen overdrijven, drammen en vooral zeiken!

Ik stop met posten voorlopig.
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 04-03-10 13:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:28

Johanna59 schreef:
Als je heel erg zeker was van het feit dat je abortus wilde, had je dit niet op Bokt gezet. Dan had je het gewoon laten doen. Punt uit. Jouw beslissing. Maar...............je hebt het wel op Bokt gezet, dus je twijfelt!!!!! En wat is nou het erge hiervan, als je het laat weghalen, komt het nooit meer terug!! Dus, ik zou in jou geval, heeeeeel goed nadenken. En het niet doen. Anders had je niet getwijfeld immers. Erg veel vrouwen hebben later spijt of verdriet ervan, dat ze niet het kind hebben laten komen. Je denkt er je hele verdere leven aan. Had ik maar.....

Mee eens, ze wil juist pro-abortus verhalen horen om haar mening te sterken, maar jij bent niet zij en elke situatie is anders.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:31

LifeSucks schreef:
Dat ik dit op bokt zet, heeft niks met twijfel over mijn keuze te maken.

Ben hier om ervaringen van anderen te horen en delen, en die krijg ik gelukkig nog steeds!

Mijn god wat kunnen mensen hier goed voor mij denken zeg. :n
Word er gewoon NAAR van hoe mensen kunnen overdrijven, drammen en vooral zeiken!

Ik stop met posten voorlopig.

nee niet stoppen met posten hou ons wel op de hoogte :(:)

sterkte meid met je keuze als jij er voor 100%achter staat wie zijn wij dan om je tegen tehouden. jij moet er mee leven niet wij ;)
sterkte
Laatst bijgewerkt door brenpasbeau op 04-03-10 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:35

Als ik in zo een situatie zou zitten, ging het niet via bokt. Dan waren het ellenlange gesprekken met mijn vriend waar ik dan zoals in TS haar situatie nog een relatie mee had. Als het kontakt goed zou zijn met mijn moeder haar er in betrekken en kijken hoe zij mij kan helpen.

Rot periodes in het leven gaan voorbij, soms door verandering in het leven juist als eb en vloed. Dat hoort bij volwassen worden. Jong dingen meemaken maakt sterk voor later, daar wordt je vindingrijk, creatief en flexibel door, juist beter voor een kind om zo een moeder te hebben.....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:35

LifeSucks schreef:
Kaja: gelukkig kent mijn vriend mij al 3 jaar, en snapt hij ook de (hier door mij en anderen tot in de treure herhaalde) reden van het onregelmatige pilgebruik.

Onregelmatig :? Je was toch gestopt?

Ik ben opnieuw verbaasd... Hij weet dat jij slecht bent in het nemen van de pil, maar hij wilt wel seks met je? Pappen en nathouden dus...

LifeSucks schreef:
PUNT.

Daar zijn de meningen over verdeeld, ik neem aan dat je die discussie niet aan wilt gaan, dus misschien moet je je daar dan maar niet meer over uit laten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:38

Als je 19 ben, ben je heel erg vruchtbaar. Als je onregelmatig de pil gebruikt, had je voor een spiraaltje kunnen kiezen, bv Mirena, dan hoef je nooit na te denken, dan kan je jaren doen wat je wilt en wil je kinderen, laat je hem er uit halen....de weg van de minste weerstand.

Een relatie van 3 jaar moet sterk genoeg zijn om dit soort dingen binnen kamers tot een oplossing te laten komen, niet de succesverhalen van de AB plegers die zeggen nooit last er van te hebben gehad.

1 van de gevaren van AB is dat je onvruchtbaar kan worden, hebben de artsen je dat ook verteld?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:40

Gelukkig zit niet iedereen,hetzelfde in elkaar. EN dat is maar goed ook.
Maar ik bedoel hier mee te zeggen, en dat geld voor meerdere.
Dat het niet zo bot en vijandig hoeft. respect dat is het enige wat gevraagd word. en kan je dat niet op brengen. reageer dan niet.
Is het nou nodig om elkaar het leven zuur te maken.
Oke ik heb ook moeite met die 17,5 weken, zal ik zeker niet ontkennen. maar het is zo. Het is haar beslissing, maar we kunnen haar wel steunen. En geeft toe wat heeft een kind aan een onstabiel thuis met een depressieve moeder. die misschien doordat ze dit niet wilt, het kind wat aan doet.
En omdat TS dit zelf aangeeft, dat ze eerst een goede stabiele omgeving wilt, vind ik dit wel een goede keuze!!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:40

Jammer dat er hier nog steeds over slachtoffers gesproken moet worden.
PUNT.[/quote]

Het gaat hier wel degelijk om een (ongeboren) kind,ik zou niet weten wat het anders zou zijn!(volgens mij blijf je gewoon je hoofd in het zand steken)
Ik stop verder met reageren,ik wordt er alleen maar verdrietig van!