Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LifeSucks schreef:Ik geloof dat ik zelf een beetje uit het topic raak door deze voortdurende disscussie.![]()
Zie dat er nog steeds veel mensen zijn die niet goed lezen, of die wel lezen maar niet begrijpen.
Jammer is dat, want zo kunnen ze niet voelen wat ik bedoel.
Al gaat dat laatste zowieso erg moeilijk, en al helemaal over internet natuurlijk!
Vind het heel fijn dat mensen als Rock en Yamcha gewoon normaal en in alle redelijkheid hun woord doen, terwijl ze het niet met me eens zijn.
Elke keer dat ik nadenk over mijn keuze, en alle facetten die ermee samenhangen, voel ik me sterker worden.
Dat ik helemaal zelf in staat ben om zo'n sterke keuze te maken zonder invloed van buitenaf!
Dat geeft eigenlijk toch wel aan dat ik veel meer kan als ik zelf dacht, en dat ik op de goede weg ben voor mijn verdere ontwikkeling.
Het leven kan heel mooi zijn, maar het kan ook gruwelijk naar zijn.
Beide kanten heb ik meerdere malen ervaren (ja, wie niet?)
En ik weet zeker, dat nu ik zo bewust ervoor kies om geen kind te krijgen, ik nooit bang zal hoeven zijn dat ik niet in de hemel kom of waar dan ook.
Want dit is wat mijn hart kiest, en waar ik achter sta.
Met mijn volle verstand.
En er zal niemand anders zijn, die mij hierom veroordeeld.
En ik weet zeker, dat het zieltje wat voor dit aankomende kind in wording bedoeld was, een ander heel gelukkig plekje vind, en verder gaat, en mij niet als slecht of schuldig zal zien.
Maar als verstandig.
LifeSucks schreef:Moet dat 100x?
Zie steeds hetzelfde bij jou naam staan nl, alleen steeds andere bewoordingen.
doe dat dan over pb
Sorry maar ik word toch wel een heuuul klein beetje moe van al die mensen die alles in den treuren gaan herhalen en bovendien alles uit mijn posts verkeerd quoten..
LifeSucks schreef:Fidele schreef:TS Heb je enig moment gehad waarin je dacht; waarom overkomt mij dit, dit moet zo zijn, dit is mijn lot? Dit kind is voor mij bedoeld? Bedoeld om mij verder te helpen in dit leven?
Nu wil ik niet iedereen over me heen hebben, dit is gewoon iets wat ik mij afvraag..............
Goede vraag hoor!
En dat heb ik tijdens mijn depressie en burnout vaak gedacht als ik een terugval had.
Dat het mijn eigen schuld was, omdat ik geen eigenwaarde had.
Waar ik het allemaal voor deed, wat het doel van het leven eigenlijk was. (Dan kom je dus op levensvragen uit)
Maar door mijn depressie heb ik geleerd dat dit soort dingen accepteren (dus het kind toch krijgen), het zien als je "lot," mij niet sterker maken, maar verder de afgrond in trekken.
Als je alle nare dingen die je meemaakt moet gaan zien als je "lot", dan word je een heel ongelukkig mens denk ik.
En eerlijk gezegd, heb ik er weinig trek in om me een mensenleven lang k.ut te voelen en levensmoe te zijn.
Bovendien ben ik van mening dat je voor een heel groot deel zelf verantwoordelijk bent voor het kiezen van je eigen lot.
Je maakt je eigen leven.
LifeSucks schreef:Kaja schreef:Bovendien ben ik nog altijd zeer benieuwd naar de reactie van je vriend?
Je hebt hem in mijn ogen gewoon bedonderd....
Verklaar je nader?
Johanna59 schreef:Als je heel erg zeker was van het feit dat je abortus wilde, had je dit niet op Bokt gezet. Dan had je het gewoon laten doen. Punt uit. Jouw beslissing. Maar...............je hebt het wel op Bokt gezet, dus je twijfelt!!!!! En wat is nou het erge hiervan, als je het laat weghalen, komt het nooit meer terug!! Dus, ik zou in jou geval, heeeeeel goed nadenken. En het niet doen. Anders had je niet getwijfeld immers. Erg veel vrouwen hebben later spijt of verdriet ervan, dat ze niet het kind hebben laten komen. Je denkt er je hele verdere leven aan. Had ik maar.....
LifeSucks schreef:Dat ik dit op bokt zet, heeft niks met twijfel over mijn keuze te maken.
Ben hier om ervaringen van anderen te horen en delen, en die krijg ik gelukkig nog steeds!
Mijn god wat kunnen mensen hier goed voor mij denken zeg.![]()
Word er gewoon NAAR van hoe mensen kunnen overdrijven, drammen en vooral zeiken!
Ik stop met posten voorlopig.
LifeSucks schreef:Kaja: gelukkig kent mijn vriend mij al 3 jaar, en snapt hij ook de (hier door mij en anderen tot in de treure herhaalde) reden van het onregelmatige pilgebruik.
LifeSucks schreef:Dit is geen kind en het zal ook nooit een kind worden.
Het heeft nog geen ziel gekregen namelijk.
PUNT.