Deeday schreef:Pijn van de borstspieren wat ook het drukkende gevoel geeft op de borst. Komt vanuit je middenrif weg.. doordat je het hoog ademt en je te vast zet in dat gedeelte. Ik heb dat ik zelfs me beha niet aan kan omdat me middenrif te gevoelig is door een hyperventilatie aanval.. Moet ik echt me beha los maken..
Dat herken ik inderdaad ook wel. Wat mij heel goed helpt tijdens aanval is praten met iemand (daardoor vergeet je een beetje dat je het doet en wordt je ademhaling langzaam weer normaal omdat je tijdens het praten ontspant en je ademhaling veranderd) een boek hardop lezen voor het geval dat je alleen bent (werkt een beetje hetzelfde), Ga iets doen (zorg ervoor dat je je niet verveeld omdat je er anders weer aan gaat denken), Probeer laag te ademhalen (als je hoog ademhaalt krijg je ook gauw last van hyper) en natuurlijk er veel over praten met mensen die het ook hebben zoals hier op bokt. Geef aan wat je voelt zodat wij kunnen zeggen dat wij het herkennen ( daardoor word je weer een beetje gerust gesteld) Vertrouw je het dan nog niet bel dan de huisartsenpost zij kunnen je misschien verder gerust stellen