Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:15

Nou, ik ben net weer even gaan rennen. Voor het eerst in 2 maanden dat ik weer mocht hardlopen van de fysio, was echt heeeeeerlijk :+:

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:21

Nou ik mag mijzelf hier dan toch even komen aanmelden. Had al tijden de drang om toch even wat gesport erbij te doen. :+

En dus ben ik maandag begonnen met hardlopen, de training die vooraan in het topic gegeven wordt. Moet er wel even bijvertellen dat ik dus totaal geen goede conditie heb, en die zo wil op bouwen. In iedergeval, Maandag ging vrij goed. De eerste twee minuten gingen bijna vlekkenloos, redden alleen de laatste 10 second niet. De 2e 2 minuten waren een hel. Toen de 3e 2 minuten, redden ik weer wel en ook de 4e 2 minuten redden ik net aan.

Toen een rustdag en gister weer. Toen heb ik ze allemaal gered! Ging dus erg lekker, ondanks de storm die er waaide!

Verder, doe ik het schema als volgt. Maandag, woensdag en vrijdag lopen. Overige dagen, buikspieren etc.

Ik ben benieuwd hoe ik het allemaal ga redden. Ach ik zie het wel!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:44

Angela_ schreef:
Doe jij ook echt roeien? (volgens mij ken ik jou nog van het naturalstopic, laaaaaaaang geleden) Lijkt me echt zo onwijs gaaf, dat zou ik ook wel willen doen.

Haha, ja ik roei vrij fanatiek. 4 keer per week ongeveer, plus indoor en outdoortrainingen. Bij een studentenvereniging, dus
behalve goed voor je ook erg gezellig! :D

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 23:42

vreemd. Enkel begint dikker en pijnlijker worden. En dat terwijl ik nog niet gelopen heb. Ja vandaag vooral geslentert in een winkelcentrum en vanmorgen paardgereden maar verder geen belasting.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 02:01

Al bij de dokter geweest? Klinkt niet echt goed...

Wat vervelend voor je dat het niet lukt Tamadine! Hopelijk gaat het met aangepaste schoenen beter :(:)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 10:17

Nee, niet bij de dokter geweest. Hij zal toch wel zeggen rust houden!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:31

Nou ik hebvoor morgen de planning om naar runnersworld in alkmaar te gaan... Moet schoenen etc mee nemen. Moet daar ook buiten in de stad een stukje rennen zodat ze kunnen kijken hoe ik ren hahaha...

Weet nu al dat mijn poten zo scheef zijn als wat (heb scheve heupen en platvoeten haha), dus zullen wel dure schoenen worden...

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 12:32

Nou dan krijg je vast super schoenen!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:13

Emilia schreef:
Nou dan krijg je vast super schoenen!

en dan ren ik in 1 keer een halve marathon... haha

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:15

Hallo!

Mag ik me hier ook melden al loop ik al een tijdje hard?

Ik ben Wendy, heb een tinker en sport redelijk veel. Ik ga 3 keer per week hardlopen en daarnaast doe ik nog 2 a 3 keer per week wat anders (fitness, pilates etc). Ik heb Start to Run gedaan om te beginnen met hardlopen en loop nu 3 kwartier tot een uur op 7.5 km/uur.
Onlangs ben ik begonnen met het opvoeren van het tempo, maar dat werkt nog niet zo goed, krijg steeds last van mijn scheenbenen als ik dat doe. Doe nu dus nog maar een stapje terug en ga mettertijd weer voorzichtig opbouwen naar een hoger tempo.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:44

Hoi Wendy, leuk dat je erbij zit! Wat goed dat je al 3 kwartier loopt zeg, knap!

Mijn Asics planning zei dat ik vandaag moest 'duurlopen'. Laag tempo en gewoon lang lopen in datzelfde tempo. Heerlijk weer, lekker zonnetje op m'n smoel. Ging echt lekker, goed gevoel over. :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:11

Lekker is dat, als je altijd buiten kunt lopen. Ik werk full-time, dus voor mij zit overdag lopen er niet in. 's avonds vind ik niet zo prettig, het rondje wat "veilig" lopen is is niet zo groot ook, dus dan moet je 2 keer hetzelfde lopen en dat vind ik niet lekker. Ik loop op dinsdag en vrijdag in de sportschool op de band en op zondag loop ik lekker buiten.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:12

Lijkt mij juist wel lekker op zo'n band lopen, maar misschien komt dat omdat ik het nog nooit heb gedaan. :+
Ik loop altijd op een onverharde weg, niet altijd even prettig.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:14

Nadeel van de band vind ik dat je echt gedwongen wordt tot een bepaald tempo. Das soms best zwaar, en saai als je geen tv kunt kijken... :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:29

Buiten kan je toch ook geen tv kijken? :+
Dat tempo klopt wel, al is het wel goed om in een constant tempo te lopen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:31

Buiten is vanalles te zien, boompjes, mensen, hondjes etc. In de sportschool zie ik, als ik om me heen kijk, zwetende mensen aan apparaten hangen... :D Nah, doe dan die tv maar.. :D

Is ook wel goed, maar wel zwaarder... :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:33

Haha. :D Ik moet zeggen dat ik tijdens het lopen niet echt oplet op boompjes en het uitzicht. :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:37

Ik eerder ook niet, maar het lopen wordt makkelijker en dan ga je dus wel om je heen kijken... :D

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 14:38

WenK schreef:
Hallo!

Mag ik me hier ook melden al loop ik al een tijdje hard?

Ik ben Wendy, heb een tinker en sport redelijk veel. Ik ga 3 keer per week hardlopen en daarnaast doe ik nog 2 a 3 keer per week wat anders (fitness, pilates etc). Ik heb Start to Run gedaan om te beginnen met hardlopen en loop nu 3 kwartier tot een uur op 7.5 km/uur.
Onlangs ben ik begonnen met het opvoeren van het tempo, maar dat werkt nog niet zo goed, krijg steeds last van mijn scheenbenen als ik dat doe. Doe nu dus nog maar een stapje terug en ga mettertijd weer voorzichtig opbouwen naar een hoger tempo.

Wow, dat klinkt als heel sportief!!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:40

WenK schreef:
Ik eerder ook niet, maar het lopen wordt makkelijker en dan ga je dus wel om je heen kijken... :D

Duurt nog wel een tijdje bij mij, denk ik. :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:49

Het is mij heel erg meegevallen. Toen ik eenmaal een half uur kon lopen (en dat gaat SNEL met S2R) ging het ook heel snel makkelijker...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:34

Nou, ik ben vanmorgen geweest voor nieuwe schoenen.
Ze hadden een filmpje van mij gemaakt met normals hardloopschoenen. Ik kwam netjes aan de buitenlant van mijn voet neer, maar zodra mijn gewicht erop kwam dan knikte ik helemaal naar binnen toe. Daar kwam en komt dus de pijn vandaan. Ik ga echt niet meer met deze normale schoenen rennen, nooit meer. De juiste schoen hadden ze helaas niet meer in mijn maat, maar word nu besteld. Kan waarschijnlijk halverwege deze week ophalen.

Ben echt zo blij dat ik er heen gegaan ben. en tot die tijd hebben mijn benen even rust van het hardlopen aangezien de pijn nog steeds niet weg is...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:43

Heerlijk hardloopweer vandaag. Om er maar optimaal gebruik van te maken heb ik dit keer mn paard meegenomen, beiden aan de conditie gewerkt. Ging echt lekker. :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:21

Ik zie jou en Skotli al gaan, Wai. :D
Vandaag druk met van alles, ga zo naar de hockey. Morgenochtend weer lopen, al hebben ze regen voorspeld. Vind niet zo erg, lopen in de regen vind ik zelfs wel lekker.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:26

Nou, meld mij ook maar :j mijn mp3 is zoek dus ik zit even zonder start to run *zucht*

Anouk, 21 jaar :) sinds Juni aan het hardlopen, in oktober de meznis run van 7.5 km in Amsterdam volbracht in 43 minuten :) Nu even iets minder aan het hardlopen om in het donker hardlopen ik ook niet alles vind. :n En zoals ik al zei; mijn mp3 is zoek :+

Dus ik ga maar eens op zoek naar een schema ofzo.

Naast hardlopen doe ik (natuurlijk :)) ) paardrijden, en op de vrijdagavond kickboxen; godzijdank had ik al conditie dankzij het hardlopen toen ik daar aan begon onders was ik dood geweest :))

Ik hoop dat mijn nieuwe rooster dat ik tenminste één keer per week gewoon kan hardlopen overdag := want stiekem mis ik het wel :o