Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:36

Pinda_Dipje schreef:
Ik bedoel meer, dat jij als moeder NOOIT de fles moet geven als je nog borstvoeding geeft én je kindje nog moet leren te drinken uit een fles. Dat kan dus alleen opa/oma/vader whatever doen... Het proces wordt bemoeilijkt als de moeder pogingen onderneemt. Voor mij als alleenstaande moeder was het na 8 maanden enkel borstvoeding dan ook erg moeilijk mijn zoon eraan te laten wennen, gevolg... vrienden+opa en oma kwamen omstebeurt langs om een fles te geven :D

Dit hangt helemaal van je kindje af. Luca heeft na 6 maanden volledige bv voor het eerst een flesje afgekolfde melk gedronken gewoon van mij, niks aan de hand hoor. :D

MamboBeach

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:34

Topic: Borstvoeding
Laatste persoon die heeft gerageerd: Sabbel

*proest*

Ik heb mijn kids vrij vlot een flesje gegeven met afgekolve melk erin, ging prima, geen probleem!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:34

MamboBeach schreef:

*proest*

Ik heb mijn kids vrij vlot een flesje gegeven met afgekolve melk erin, ging prima, geen probleem!

Moest even twee keer kijken wat je bedoelde...
_O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:43

Duke schreef:
MamboBeach schreef:

*proest*

Moest even twee keer kijken wat je bedoelde...
_O-

:') Ik lag hier te hinniken op de bank! :D Het zag er zo grappig uit... Ik was al benieuwd of ik begrepen zou worden! _O-

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:16

Voor wat betreft het wel of niet kopen van een kolf tijdens de zwangerschap kan ik alleen maar zeggen: wel doen. Zo kan de kraamverzorgster nog helpen met het juist gebruiken van de kolf. Ga je er pas na de eerste week mee aan de slag, dan moet je het zelf uitvogelen. Ik was er echt super blij mee dat ze er bij was, want ik vond het in het begin maar eng...

En toen de stuwing kwam, was ik al helemaal blij met de kolf. Mijn voorgevel was zo enorm, dat het pijn deed, Laelia maar moeilijk de melk weg kon krijgen, en ik er een borstonsteking aan over hield. Ik was ZO blij dat ik een borstkolf had, en ook al wist hoe ik deze moest gebruiken.... want na de voeding van Laelia kon ik er nog voor ruim 3!!! voedingen uithalen...

Zonder kolf had ik echt tegen het plafond gezeten denk ik :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 16:19

Fijn gevoel is dat he Angela :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:07

Kreeg vandaag een sms dat het inmiddels gelukt was. Eerst KV geprobeerd daarna BV en die heeft ze zonder morren opgedronken.
De moeder heeft trouwens geen enkele keer geprobeerd de fles te geven en is elke keer ver weg gegaan want anders sloegen haar hormonsters toe door het gehuil.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:58

Wordt er geen BV meer gegeven? :D

We hebben nu een redelijk ritme, 1x per 4 uur (7, 11 en 3 uur), ook 's nachts. Geef het nu wel afgekolft in de fles. Ze drinkt toch wel 140 ml per keer, da's best veel in vergelijking met FV en haar leeftijd (1,5 maand).
Soms drinkt ze na de voeding nog even aan de borst om in slaap te doezelen.

Overdag is ze behoorlijk veel wakker en dan wil ze vooral bij je liggen. Sinds deze week heeft ze geluidjes in de boxspiraal ontdekt en begint ze er tegenaan te slaan. Ze wil nu zelfs af en toe al een kwartiertje in de box liggen om rond te kijken, maar daarna lekker heel hard schreeuwen......dat ze weer bij mama wil zijn.
Heb zo'n draagzak van BabyBjörn, echt ideaal. Helaas is 't nog te koud buiten (heb er ook een winddicht zak bij) om zo naar buiten te lopen. Is wel makkelijk om even naar de paarden te lopen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 12:22

Jawel hoor!

Wilde dit topic ook weer effe opschoppen met een vraag.
Hoeveel voedingen had men hier met 9 maanden?
Ik kwakkel tussen 3 en 4 en weet niet echt wat ik moet.
Daarbij wil men een vrijgezellenfeest organiseren en ziet men mij als een 'probleem' geloof ik door de BV.

Ik heb enkel gezegd dat ik beperkt ben in tijden als Chiara er niet bij is en dat ik niet graag voed in een restaurant.... is toch niks mis mee :?

Nou wilde ze het misschien pas organiseren als ik van de BV af ben,... maargoed dat ben ik nog niet van plan.
Krijg ik dadelijk steeds dat gezanik van: Nog steeds aan de tiet? We hebben nog een feestje tegoed!

Daar heb ik ook geen zin in :n

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:46

ik ben sinds een paar dagen terug gegaan naar 4 voedingen, daelyn word deze maand een jaar oud.
tot voor kort gaf ik dus 5 maar dit schijnt wel 'veel' te zijn.
denk dat je met 9 maand best 4 keer kunt doen, ligt ook een beetje aan je kindje zelf denk ik.

boya, fijn dat het nu goed gaat!
zo'n draagzak is idd lekker makkelijk, heb er ook één en beide meiden hebben er behoorlijk vaak in gezeten. daelyn past er nog wel in maar ben zelf maar klein en dan is het toch wel erg zwaar.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:11

Nou ik denk dat ze meer dan voldoende heeft aan 3...

Geef nu om 8.30 - 15.00 - 19.00 en 23.00 maar die van 19.00 wil ze vaak niet omdat ze best wel aardig eet...
Die laatste voeding heb ik nog zo laat omdat ze anders niet doorslaapt en geen pap lust...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:24

Dan zou ik het lekker bij 3 laten, zolang ze goed eet/drinkt en groeit is er niks aan de hand.
bovendien..wanneer had je anders de 4e keer willen voeden? verplichten werkt toch niet en als ze tevreden is is het toch hartstikke mooi zo?

vind het maar raar dat 'men' wacht tot jij stopt met voeden, hoezo een flinke druk.

wilde eerst als tip geven om een flesje mee te nemen en een voeding overslaan, maar als er zo veel tijd tussen zit ga je het ook wel voelen denk ik.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:07

Ik gaf met 9 maanden 3x, maar dat ging toen heel hard achteruit. Binnen een maand zat ik nog op 1x en met 10,5 maand ben ik dus officieel helemaal gestopt. Britt is nu 11 maanden en een beetje. Bijna een jaar dus. Vond het wel moeilijk om er afscheid van te nemen. Maar nu we een paar weekjes verder zijn, vind ik het ook ergens wel mooi geweest. Ben weer wat vrijer in m'n doen en laten. Kan wat makkelijker weg. En heel belangrijk: ik kan eindelijk 's nachts doorslapen! *\o/*
Mocht ze nu nog 's nachts of 's ochtends vroeg komen, dan gaat hubbie er tegenwoordig uit... ik word niet eens meer wakker van haar gehuil :o

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 16:24

Elinaa schreef:
Dan zou ik het lekker bij 3 laten, zolang ze goed eet/drinkt en groeit is er niks aan de hand.
bovendien..wanneer had je anders de 4e keer willen voeden? verplichten werkt toch niet en als ze tevreden is is het toch hartstikke mooi zo?

vind het maar raar dat 'men' wacht tot jij stopt met voeden, hoezo een flinke druk.

wilde eerst als tip geven om een flesje mee te nemen en een voeding overslaan, maar als er zo veel tijd tussen zit ga je het ook wel voelen denk ik.

Ja, het wordt geloof ik nogal als een belasting gezien dat ik 'nog steeds' borstvoeding geef :=
Ik heb hierboven de 4 voedingen aangegeven maar die van 19 uur weigert ze vaker of drinkt erg weinig.
Voeding overslaan kan wel maar dan moet ik niet heel veel later thuis zijn... dus dat schiet ook niet echt op.
Maar het komt nu over alsof er niks te regelen is nu, uit eten vind ik ook al prima hoor :=

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:27

En je kan toch ook onderweg een keer kolven? Al bewaar je het niet, kan je desnoods ergrens op het toilet gaan zitten om de druk eraf te halen en gooi je he daarna weg?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:52

ow ja tuurlijk ik ga er al vanuit dat kolven geen optie is omdat het bij mezelf niet meer lukt :+

zie sowieso het hele probleem trouwens niet, zoals je zelf al aangeeft hoeft zoiets idd toch niet zo lang te duren.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:53

Duke; geef je nog wel opvolgmelk als vervanger?

Cyntje; ik zit hier ook tussen 3 en 4 in :o

Als ze wakker wordt (meestal 6 uur)
(optioneel rond 10 uur)
uur of 3
uur of 7

Heb je ook veel aan denk ik :+

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:55

Kolven lukt mij alleen nog maar voor de 1e voeding. Voor de rest is er geen beginnen meer aan. Voor ik genoeg heb, heb ik geen tepels meer :oo

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:29

Cyntje schreef:
Jawel hoor!

Wilde dit topic ook weer effe opschoppen met een vraag.
Hoeveel voedingen had men hier met 9 maanden?

Toen zat ik op 3 tot 4 voedingen. Een beetje per dag verschillend.

En met kolven kun je toch ook prima zonder beeb op stap? Bovendien zal zo'n feestje niet van 9 tot 9 duren lijkt me...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:42

Ik kan dus niet kolven elders... thuis gaat het al amper en ik ga echt niet bij één of ander restaurant of weet ik het waar zitten, dan komt er toch niks uit, vandaar...

@Trisca: Chiara heeft haar voedingen niet zo vroeg in de ochtend en sowieso nog een latere voeding :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:35

ik ben gisteren bij de borstvoedingsbijeenkomst van de kraamzorg geweest. heb besloten ervoor te gaan en dan te zien waar het schip strandt.

hebben jullie vooraf voedingsbh's gekocht? dit werd namelijk afgeraden omdat je pas na de stuwingsdagen een beetje weet wat je cupmaat is, maar wat doe je dan tot die tijd aan? ik heb alleen maar beugelbh's in de kast liggen en dat was niet bevordelijk ivm de kans op borstontsteking?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:39

ik had 1 voedingsbh gekocht voor de geboorte.
ik ben trouwens 1 cup gegroeid maar weet nou niet zeker meer of dat ik dat toen al wist..
iig paste hij nog net zo goed als voor de bevalling, die dingen zijn daar wel op berekend.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:40

trisca schreef:
Duke; geef je nog wel opvolgmelk als vervanger?

Ja. Ongeveer 3 keer per dag plus dat ik er 's ochtends pap van maak. Over een maandje mag ze over op gewone halfvolle melk.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:42

benangelique schreef:
ik ben gisteren bij de borstvoedingsbijeenkomst van de kraamzorg geweest. heb besloten ervoor te gaan en dan te zien waar het schip strandt.

hebben jullie vooraf voedingsbh's gekocht? dit werd namelijk afgeraden omdat je pas na de stuwingsdagen een beetje weet wat je cupmaat is, maar wat doe je dan tot die tijd aan? ik heb alleen maar beugelbh's in de kast liggen en dat was niet bevordelijk ivm de kans op borstontsteking?

Het maakt niet uit. Je kan van te voren er ééntje kopen als je dat prettig vindt. Bij de Hema bijvoorbeeld. Maar als het toch niet lukt, zit je met die bh's. De eerste dagen is het ivm de stuwing toch niet lekker en lig je toch veel in bed. Ik heb de eerste dagen helemaal geen bh gedragen. Je hebt dan toch nog tijd om een bh te kopen of bestellen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:48

benangelique schreef:

Super! Inderdaad, je kan altijd kijken hoe het loopt, top!

Ik heb tot aan de bavlling volgens mij gewoon beugelbh's gedragen (ik was niet zoveel gegroeid :D ), die stuwing komt pas na een dag of drie en dan is het inderdaad oppassen geblazen. Tenminste, volgens mij had ik tot voor de bevalling geen ontsteking kunnen krijgen, maar ik weet niet of dat voor iedereen geldt. Anders kun je nu bij de hema van die naadloze bh's kopen bijvoorbeeld?