Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:33

Nee, de honden zijn mijn pakkie aan, ik wilde er 1 bij dus ik mag het ook oplossen. Er is nu nog niet echt een probleem maar het is niet zo dat hij me dan niet zo helpen. Heb hem al wel een bericht gestuurd maar hij is aan het werk, verwacht dat hij nog wel zal bellen.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:45

Een meselogie therapeut is iemand die het probleem op homeopathische manier aanpakt. Dus niet volgends de regulieren methode, maar een beetje buiten het doosje :) Ik ben namelijk al bij de endocrienoloog geweest om daar een serie testen uit te voeren. daar kwam echter helemaal niets uit, dat vond ik heel fijn, maar ook teleurstellend. Want het is een zegen als al je waardes gewoon kloppen, maarja je blijft met het probleem zitten..Balen! Dus ben ik naar haar toe gegaan. Zij heeft me aan een aantal apparaten gehangen die alle hormonen en organen meten. Daar kwamen natuurlijk dingen uit die allemaal wezen op overspannenheid. En toen heeft ze me een heel batterij aan voedingsuplementen voor geschreven. En sinds ik die neem gaat het stukken beter! Echt een aanrader!! het mooie is dat er ook geen bijwerkingen zijn. Want na alle adtjes had ik het daar wel even mee gehad ;) Puur vergif vind ik dat. En dit zijn allemaal gewoon vitamine enz...
kwa therapie heb ik nu creative therapie en cognitieve therapie (op angst). Dit doe ik om en om 1 keer in de week. En inderdaad heb ik ook een paniek stoornis.

CIV ik ken het wel, ik heb wel eens dat ik in een paniek aanval wakker word. Of dat ik seconde lang denk dat ik dood ben. Heel raar is dat altijd.

PW Wat is dagbehandeling? Ik vind het knap dat je nog zo het overzicht kan houden op je gevoel. Het weten dat je iets nog niet kan en het toch willen vertellen is altijd een moeilijke periode. Maar het gaat je vast lukken! En die honden man is gewoon een robuste handelaar die niet van het leven kan genieten endaarom andere mensen het leven zuur maakt ;) Ik weet het niet, maar dat stel ik me dan zo voor :D

jantineS

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:46

oeps, dat van de honden is natuurlijk voor civ...harrie in de warrie ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:31

Jantine, volgens mij kunnen wij elkaar in vele opzichten een hand geven. Klinkt als een mooie manier van genezen, zeker ook als het je zoveel helpt. Kende deze manier nog niet en een endrocrienoloog is ook nieuw voor mij :o? . Hoelang duurt deze behandeling? Volgens mij hebben Angela en PW ook zulke therapieën. Zelf ben ik alleen bij de psycholoog geweest, ben er nu niet meer onder behandeling want voor mn gevoel schoot ik er niet veel meer mee op. Die doodsangsten heb ik helaas ook, daarmee ben ik toen ook thuiskomen te zitten. Werk jij nu nog? (heb ik misschien overheen gelezen.)

Misschien had de hondenman :D een slechte dag, moet hem nog bellen maar ik zie er tegenop, hij zal ook wel aan het werk zijn. Heb er nog even met mn vriend over gesproken. Hij zei ook dat het zo niet gaat want onze hond lijdt eronder. Net tijdens het uitlaten had ik ook weer wat, onze hond had zichzelf ergens aan opgehaald (voetje) dat zag er wel uit in die witte sneeuw, dan lijkt het nog veel erger := . Ze ligt nu lekker achter, heeft het schoongemaakt en ik zie er niks aan.

Angela en PW, hoe zijn de gesprekken gegaan vanmiddag?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:49

Bah, heb nu gewoon weer last van spanningen. Rot gevoel, wat pijn op de borst. Hoop dat het weer zakt.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:35

Pw, snap dat je het hier niet wil neerzetten, maar heb het idee dat je het nergens kwijt kan, en wat civ en angela zeggen heb je anders iemand die je in vertrouwen kan nemen of wil je er helemaal niet over praten? Hoe was het gesprek vanmiddag?

Angela, ik weet ook niet zo goed wat ik ermee zou moeten, je bent heel de dag in de weer en nog slaap je zo slecht eigenlijk iemand met jou activiteiten zou s avonds om 10 uur op bed liggen en 8 uur later pas weer wakker worden, vind erg vervelend voor je. Maar baal ervan dat ik geen tip heb voor je sorry!

Civ ik heb het helaas niet kunnen lezen wat ze stuurden ,maar ik gan ervan uit dat het niet leuk was, en vind het onbeschoft hun willen toch ook dat het hondje een leuk en fijn plekje heeft?
Ik vind dat je best even goed duidelijk mag zijn tegen hun, wat zijn dat dan voor dieren vrienden, als het niet gaat dan gaat het niet! Simpel jullie hebben het geprobeerd en het werkt niet!
Dei spanningen komen ze nu van die sms..? dat is het niet waard meis, je kiest het beste voor de beestjes en dat doet niet iedereen!!!

Jantine die therapie is mij ook een beetje onbekend, maar het klinkt best goed en niet zo beangstigend...

mijn nieuwe collega begint pas volgende week, is nu erg druk op de zaak , maar ik kan nu eenmaal niet alles doen en daar ben ik duidelijk in!!!
Die jongen niet meer gehoord, wil ik ook niet! geen behoeft emeer aan. ben nu ook wat driftig als ik erover nadenk!

eigenlijk iemand met

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:38

CIV: Wat rot van dat smsje van de hondeneigenaar. Met smsjes is het altijd moeilijk om in te schatten hoe het bedoeld is. Ik vind dat ook altijd erg moeilijk. Ik kan me goed voorstellen dat het je nu spanningen geeft en dat je er tegenop ziet om die man te moeten bellen. Heb je het er al met je vriend over kunnen hebben? Hou in ieder geval in gedachten dat het gaat om wat jullie willen. Sta achter de keuze die je maakt, dan maakt het niet uit of je de hond wegbrengt of houdt. Als het voor jezelf maar goed voelt. Als je hem wel terugbrengt kun je in ieder geval tegen jezelf zeggen dat je het geprobeerd hebt!

Jantine: Klinkt wel interessant wat je schrijft over de meselogie therapeut.
Ik ben zelf bij iemand geweest waar ik een rustmeting en inspanningstest heb gedaan om mijn energieniveau door te lichten. Dit omdat ik psychisch wel heel hard aan mezelf aan het werk was, maar lichamelijk echt het idee had te blijven steken en niet verder te komen. Aan de hand daarvan heb ik een hele uitleg gehad over hoe het zit met het opbouwen van energie en een persoonlijk trainingsschema, dat was aangepast aan hoe ik er op dat moment voor stond. Als je wil kan ik je er wel meer over vertellen. Zaterdag 30 jan. heb ik weer een test om te kijken hoe ik er nu voor sta. In mei 2009 zat ik alweer op ongeveer 60% van mijn energie. Dat was al een hele vooruitgang met de eerste test die ik gedaan had.

Dagbehandeling is een intensievere vorm van therapie. Bij mij is het zo dat ik 4x in de week 's ochtends start in de groep. En daarnaast heb ik volg verschillende therapieën. Ik ben dus 5 dagen in de week bij het GGZ te vinden momenteel. (Gelukkig geen hele dagen hoor, dit is intensief genoeg)

Angela: Hoe is het bij jou gegaan vanmiddag?
Ik maak er zelf geen taboe van, bespreek het tenslotte ook met mijn vriend en bij mijn behandelaar. Ik weet gewoon niet of ik zulke persoonlijke dingen wel wil delen met mijn vriendinnen. Neemt niet weg dat ik er mee zit en het gevoel heb het kwijt te willen bij iemand.

Ik heb zelf een goed gesprek gehad vanmiddag. Het was een heel persoonlijk gesprek, maar ik heb wel het idee dat mijn behandelaar me echt begreep. Het was goed om weer eens alleen een gesprek te hebben zonder mijn vriend. Als mijn vriend erbij is kan ik me makkelijk achter hem verschuilen en dat kon nu natuurlijk niet ;) . Mijn behandelaar wil mijn situatie voorleggen in het volgende behandeloverleg om te bespreken wat de mogelijkheden zijn. Misschien dat ik Psychomotorische therapie ga doen (PMT). Wat het precies inhoudt weet ik niet, maar ik zou in die therapie er aan kunnen werken om vertrouwder te worden met mijn eigen lichaam, om op die manier mijn zelfbeeld wat op te krikken.

Ik ben benieuwd. Wel staat me nog veel te wachten en zal ik nog weer hard aan het werk moeten, dat werd me wel weer duidelijk vandaag. Ik merk dat dat me spanning geeft. Heb erg hoofdpijn en ook weer een drukkend gevoel op de borst. Is lang geleden dat ik dat gehad heb. Net met mijn vriend er ook nog even over gehad en die kwam meteen weer met de vraag hoe lang het allemaal gaat duren. Ik heb aangegeven dat ik dat niet fijn vind, omdat hij mij daarmee (onbewust) een bepaalde druk op legt, maar ik geloof niet dat hij dat helemaal begreep...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:43

_Pilipa_ schreef:
Pw, snap dat je het hier niet wil neerzetten, maar heb het idee dat je het nergens kwijt kan, en wat civ en angela zeggen heb je anders iemand die je in vertrouwen kan nemen of wil je er helemaal niet over praten? Hoe was het gesprek vanmiddag?

Heb vandaag wel een heel fijn en persoonlijk gesprek gehad met mijn behandelaar hier over. Was er al langer met hem (en mijn vriend) over in gesprek, maar vandaag heb ik het idee dat ik het hem echt goed heb kunnen uitleggen waar het om precies om gaat. Hij begreep het ook echt.

Verder is het zo persoonlijk dat ik het bij niemand neer wil leggen zeg maar. Ik denk namelijk ook dat het wel een beetje raar is, een beetje abnormaal zeg maar....

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:47

Zit net je post te lezen, doet me wel goed dat je zo een goed gesprek hebt gehad, en dat verschuilen achte riemand ken ik al te goed! Ben wel benieuwd wat misschien die nieuwe behandeling voor je kan doen!

Mensen je raar vinden? mensen die om je geven zullen je nooit veroordelen hoe gek je je zelf ook maakt, het zijn jouw eiegen gedachten die je zelf creert, en dus ook zelf kan veranderen!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:50

Het gesprek heeft me ook wel goed gedaan. Het geeft me weer een beetje vertrouwen, ookal is het een lange weg.

Over die gedachten heb je helemaal gelijk, dat weet ik ook wel. Maar neem maar van mij aan dat het echt een beetje raar is ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:52

Dat is goed pw, hou het vast dat gevoel!

Ik vind het ook is het voor jouw echt raar niks raars.. en geloof me dat als ik het zeg ooit dacht dat ik heeeel raar was, maar dat heb ik losgelaten.. want jij en ik zijn niet raar wij zijn ons zelf!!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:53

PW: Fijn dat een goed gesprek hebt gehad! PMT, daar valt mijn runningtherapie ook onder. Ze hebben hier bij de GGZ ook nog een groep die doet zwemmen, en zaalspellen. Daarnaast doen ze ook nog iets met yoga en mindfullness.

Mij hebben ze destijds ook PMT aangeraden als mijn woedeaanvallen aan bleven houden. Ik zou dan via sport en spel met mijn agressie om leren gaan. Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe het gaat verlopen!

Ik bedoelde ook niet dat je er voor jezelf een taboe oplegt, maar meer voor anderen. Wel ontzettend rot van je vriend, ik bedoel, je werk keihard! Wat wil hij weten, een uiterste datum ofzo? Probeer vanavond lekker te ontspannen meid!

CIV: Dus eigenlijk hebben jullie een beslissing gemaakt? Ik benieuwd hoe het afloopt met de oude eigenaar.. Hopelijk zakt bij jou de spanning ook snel vanavond!

Pilipa: Goed dat je op je werk zo voor jezelf opkomt! Super!

Ik heb ook een fijn gesprek gehad vanmiddag. Wel heftig en confronterend. We hebben het over mijn band met mijn moeder gehad. Ik vind het zo jammer dat we geen leuke dingen samen kunnen doen, gewoon moeder-dochter dingen. Het was erg emotioneel moet ik zeggen.

Ik wil mijn moeder vragen om mee te gaan jurken kijken, maar ik ben bang dat ze niet wilt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:53

Over abnormaal zijn.. Ik was er ook echt heilig van overtuigd dat ik abnormaal was, en soms komt dat toch nog even boven. Moeilijk hoor meid, om met die gedachten om te gaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:56

Ik kan me je angst voorstellen Angela, maar waarom zou ze niet willen? Het mooiste voor een moeder is toch het uitzoeken van een jurk met haar dochter?

Misschien kun je haar vertellen dat je het jammer vindt dat je zo weinig moeder-dochter dingen doet. Mijn vriend heeft dit laatst bij zijn vader gedaan (hij miste de vader-zoon dingen). Was erg emotioneel, maar heel erg goed! en anders kun je het misschien in een brief schrijven. Schrijven kun jij als de beste!!
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 11-01-10 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:56

Angela dat klinkt ook goed, confrontatie en acceptatie is het begin van loslaten, ik zou zeggen probeer het te vragen en dan weet je meer! snap dat het moeilijk is maar het is nooit te laat om de band weer op te pakken...anders ga ik met je mee :D

ik ga even naar de paarden en dansen .. is nieuw ben sinds 2 weken op cursus en vind erg leuk en ik kom onder andere mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:58

Dat is dus de volgende stap..

Het is voor mij al heel wat dat ik heb durven toe geven dat ik er mee zit. Ik doe al jaren heel stoer daar over namelijk.. ;( Mijn moeder is niet zo van dingen samen ondernemen. Ze vermijd liever dingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:58

_Pilipa_ schreef:
Angela dat klinkt ook goed, confrontatie en acceptatie is het begin van loslaten, ik zou zeggen probeer het te vragen en dan weet je meer! snap dat het moeilijk is maar het is nooit te laat om de band weer op te pakken...anders ga ik met je mee :D

ik ga even naar de paarden en dansen .. is nieuw ben sinds 2 weken op cursus en vind erg leuk en ik kom onder andere mensen!

:o Thanks voor je lieve berichtje! Veel plezier vanavond!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:59

Angela_ schreef:
Over abnormaal zijn.. Ik was er ook echt heilig van overtuigd dat ik abnormaal was, en soms komt dat toch nog even boven. Moeilijk hoor meid, om met die gedachten om te gaan.

Die gedachten zijn zo hardnekkig, en met mijn verstand wéét ik wel dat ze niet kloppen, maar ja, je gevoel he...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:02

Angela_ schreef:
Dat is dus de volgende stap..

Het is voor mij al heel wat dat ik heb durven toe geven dat ik er mee zit. Ik doe al jaren heel stoer daar over namelijk.. ;( Mijn moeder is niet zo van dingen samen ondernemen. Ze vermijd liever dingen..

Daarom is het juist heel sterk als jij het initiatief neemt en je kwetsbaar opstelt door het aan te kaarten met je moeder.
Wat heb je te verliezen. Wel heel dapper dat je het vandaag besproken hebt met je behandelaar. Dat is het begin, toegeven voor jezelf dat het je zoveel doet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:14

thanks.. ;( het ligt heel gevoelig bij mij merk ik..

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:32

CIV Ik werk nu niet meer, maar voel wel de hete adem van de gemeente in mijn nek hijgen om weer te beginnen. Vorige keer ben ik ook al te snel weer begonnen met werken en kwam na 2 maanden weer lekker thuis te zitten met hangende pootjes. Ik hoop dus dat ze me dit keer iets minder gaan pushen. Daarnaast heb ik ook gewoon besloten dat ze de pot op kunnen, ik ga niet meer werken tot dat ik zelf denk dat het weer zal lukken.
Over meselogie. Ik weet niet hoelang dat gaat duren. Iig moet ik altijd vit C, multi vit en in de winter vit D slikken. Maar de andere suplementen weet ik niet. Begin maart heb ik weer een afspraak. Toen heeft ze wel gezegt dat ik minimaal een half jaar moet rekenen voor opbouw tot een beetje weer normaal status. De endocrienoloog is de afdeling voor inwendige ziekte in het ziekenhuis. Na een bloedtest bleek mijn cortisol erg hoog te zijn. Toen hebben ze me daar binnenste buiten gekeerd. Inmiddels ben ik er wel van overtuigt dat hormonen een grote oorzaak spelen in overspannenheid/angst.

Pilipa Goed dat je zo duidelijk bent in de zaak! Ik vind het altijd moeilijk om dan toch niet te veel te doen. Je wilt vaak zo graag.

PWKlinkt heftig, maar wel fijn, dagbehandeling. Die energie test klinkt heel goed ook. Fijn te weten waar je staat. En dat het ook beter word! Ik ben nu bij de fysio en daar houden ze dat soort dingen ook goed in de gaten. Ik zal daar eens vragen of ze ook zoiets doen als wat jij hebt gedaan. Of moet je daarvoor naar iemand speciaals?

Ik moest vandaag met de brommer de paarden voeren...Pff niet niets met al die sneeuw. Nu zit mijn hele rug vast van de spanning. Maar even een badje tegen aan gooien. ;) Hebben jullie dat ook, dat als je lijf slecht voelt je meteen je koppie minder kan controleren?

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:38

Er zijn trouwens een hoop mogelijkheden daar bij het ggz. Dat bied perspectief :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:39

Ik denk dat zoiets ook wel mogelijk moet zijn en fysio? Weet het eigenlijk niet, zou het eens navragen als ik jou was. Ik ben bij koen de jong in amsterdam geweest (http://www.kiwiamsterdam.nl).

Ik ben er ook van overtuigd dat hormonen een belangrijke invloed hebben. Mijn bedrijfsmaatschappelijkwerker heeft me dit ook wel eens uitgelegd (hoe het zit met overbelasting e.d.). Ik weet het niet meer precies, maar het had ook met hormonen te maken.

Wat je schrijft over je lichamelijk niet fit voelen en dan geestelijk dat merken herken ik wel. Bij mij heeft dat ook altijd wel invloed. Wat omschrijf jij het mooi trouwens ;) Hopelijk helpt je bad!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:41

Ik kwam vandaag bij het GGZ trouwens een oud-collega tegen waar ik altijd een hele goede band mee had. Zij is inmiddels ook zwaar overspannen. Schrok er wel van, vooral omdat de werkgever er dus gewoon niks van leert :n

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:46

Ik heb een tijdje geleden ook heel internet afgestroopt om info daar over te vinden. En ik moet zeggen dat dat voor de angst een grote rust heeft gebracht. Alleen al te weten dat angst een logisch gevolg voor je lichaam is wegens disbalans van hormonen. dat heeft voor mij de angst wel een stukje onder uit geschopt. En eerder had mijn psych dat ook wel verteld, maar ik moest het dan schijnbaar ook zelf ontdekken. Ik word nu alleen nog maar bang als ik iets moet gaan doen waar ik eigenlijk de energie niet voor heb.

tanx pw, ik ga donderdag bij fysio vragen en nu ff die site bekijken :)