Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:45

Geeft toch niet meid, je moet het gewoon kwijt, en wij zijn je luisterend oor.

Hier gaat het niet zo. Het is geen goed idee om een ingreep te laten doen als je al niet goed in je vel zit.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:48

Een goeie leer in ieder geval. Bij mij gaan mijn verstandskiezen er voorlopig in ieder geval niet uit! (Liever helemaal niet..)

Heb je nog veel napijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:50

ik heb meer last van de antibiotica. Smerige zooi! Echt napijn heb ik niet, maar ben er gewoon niet lekker aan. En ik krijg mijn mond niet goed open.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:49

Jeetje meiden :(:)

Nou; ik had me het dagje wel weer. Gisteren gevallen met de fiets, maar verder niet veel aan de hand. Vloeide niet en voelde mn kleintje gewoon, had geen buikpijn of iets, dus geen zorgen gemaakt.

Ik werd vanmorgen wakker, normaal voel ik de kleine dan al, maar nu niet. Viel me wel pas in toen ik op de wc zat. Toen ik me schoonveegde, had ik er net zo veel bloed bij zitten als met mijn menstruatie. Dat was wel schrikken. Ik me kleren aangedaan en naar mijn buren toe gegaan. Zij hebben een kleintje van 5 dus weten beetje hoe en wat :o

Verloskundige gebeld, die weer de gynocoloog gebeld, ben uit eindelijk dus naar het ziekenhuis moeten gaan. Door de hele molen geweest, ctg, echo, inwendig onderzoek, bloedprikken enz. Maar uiteindelijk bleek gelukkig dat alles goed was met de kleine. Jeetje, das wel schrikken hoor!

Kom ik thuis, ben meteen even naar de buren geweest om te melden hoe alles was, hebben we uit eindelijk de ambulance kunnen bellen voor mijn buurvrouw :oo

Die was niet goed geworden, lag helemaal te trillen en te doen, viel telkens weg, koorts. En aangezien mijn buurvrouw een miskraam van een tweeling heeft gehad vorige week, niet lang geaarzeld en 112 gebeld. Nu is ze dus mee naar het ZH maar heb nog niks gehoord.

T was me het dagje wel hoor -O-

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:34

Heftig Samantha. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Gelukkig is alles goed. Hopelijk komt het met je buurvrouw ook snel weer goed. Kalm aan he!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:02

Jeetje Sam dat is niet niks :(:) was wel een heftige dag, doe nu maar lekker rustig aan mits dat wilt lukken. Gelukkig is met jou kleintje alles goed maar ik kan me je angst goed voorstellen.

Angela, hoelang zit je nog aan de AB? Zou er ook niet aan moeten denken dat ze het bij mij zouden doen.

PW, kun je anders niet eens met je moeder of vader gaan praten, dan kun je met eigen ogen zien hoe het met ze gaat en kun jij bepalen wanneer je weer weggaat? Weet ook niet goed wat voor advies ik je hier op moet geven.

Ik ben inmiddels in bad geweest maar echt ontspannen ben ik niet, de hond van mn moeder had net bijna 1 van mn katten te pakken, moest gewoon even huilen van de schrik. Voel me er ook niet prettig bij, mn katten zitten tegen het plafond en die hond is erg onrustig, kan geen 5min stil liggen waar ik weer zenuwachtig/onrustig van word. Ze is er een hele week maar ik zie er op dit moment wel tegenop, mn vriend was ook bang dat dit me geen goed zou doen, heb er een beetje teveel werk/zorgen mee. Wil zo graag dat ze lekker hier ligt maar inplaats daarvan probeert zn mn katten te pakken. Of ze nu binnen of buiten zit, ze blijft zenuwachtig doen en blaft ontzettend veel. Het huilen staat me nader dan het lachen, sorry maar ik moest het ook even kwijt, alhoewel dit lang niet zo erg is als dat van jullie.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:45

Nou ik kan me anders heel goed voorstellen dat het je flink op je zenuwen werkt! Een week is dan nog erg lang zeg. Jammer dat de hond zo zenuwachtig is en bijna een van je katten gepakt heeft. Ik zou daar ook om kunnen huilen, want het maakt je volgens mij heel wanhopig. Heb je de hond sinds vandaag? Hopelijk wordt ze in de loop van de week wel wat rustiger. Want dit gaan jullie allebei niet volhouden denk ik. Sterkte ermee in ieder geval..

Ik ga zo mijn bed in. Heb de hele middag en avond al hoofdpijn. Zal wel van het piekeren komen. Het geeft trouwens niet dat je niet echt een advies voor me hebt, alleen mijn verhaal kwijt kunnen is al even fijn.

Ik ben trouwens bang dat als ik bij mijn ouders langs ga, dat de sfeer ongemakkelijk is en dat ik me geen houding weet te geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:52

Jeetje Samantha, doe je wel voorzichtig meid! Pff, wat zal dat schrikken zijn geweest.

CIV: ik kan me heel goed voorstellen dat zoiets op je gemoeds toestand inwerkt. Hopelijk gaat het snel beter!

PW: Moeilijk hoor die situatie met je ouders.. Ook ik kan je geen echt goed advies geven helaas. Misschien kun je wel bij ze langs gaan samen met je vriend? En ze uit leggen dat je er nog niet klaar voor bent om het te bespreken?

Ik heb 5 dagen AB.. Ik kan me draai niet vinden en zo thuis zitten is gewoon niet goed voor mij. Waarschijnlijk kan ik maandag niet gaan hardlopen, en dat vind ik nu al rot. Ik word echt gek hier, ik blijf maar piekeren en kan niks doen om het van me af te zetten.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:55

PW, ik maak het ook niet laat, het was een vermoeiende dag en misschien word het wel een slapeloze nacht, ligt eraan wat of ze slaapt. Nu is alles gelukkig rustig, heb denk ik de oplossing gevonden, overdag de katten binnen en 's avonds wisselen we het om. Niet dat ik de katten naar buiten stuur maar dan kunnen ze in der kattenkamer en de ren als ze willen, zo hebben beide geen last van elkaar. Ze zal zo wel gaan slapen want dat heeft ze nog niet gedaan vandaag, het is de eerste dag en de eerste x dat ze bij is dus het is nog even wennen allemaal.

Angela en PW, Probeer niet teveel te piekeren want je schiet er niet veel mee op maar dat weet je zelf ook wel. Misschien kan je het G schema toepassen of je gedachten een halt toeroepen? Of van je afschrijven? Zou je wel een beetje kunnen slapen vannacht?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:18

Goedemorgen dames, lekker geslapen? Ik niet, alles doet pijn, het voelt alsof ik overal spierpijn heb. Gelukkig zijn de beestjes vannacht wel rustig geweest maar mn katten zijn nogsteeds van slag, vind ik wel zielig. Jullie nog plannen vandaag? Ik vermoed dat het voor mij niets doen wordt, als ik loop lijk ik wel een oudmens van 80. Zou dit nu ook door de griep komen? Probeer me niet vanalles in mn hoofd te halen maar zo ken ik de griep niet. Edit: lees net op het internet dat spierpijn echt bij de griep hoort, nou lekker is anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:39

CIV: ik heb best lekker geslapen eigenlijk, dankzij mijn tanden. Ik heb ook nog best veel last van die kies die geboort is.

Spierpijn hoord inderdaad bij een fikse griep, doe lekker rustig aan.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:58

Angela, hebben ze ook nog een kies geboort dan? Gelukkig heb je wel lekker geslapen, dat doet een mens goed. Ik heb al 2 paracetamol ingenomen en hoop me beter te gaan voelen, gelukkig hou ik mn eten wel binnen. Had je nog plannen voor vandaag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:00

Ja, afgelopen woensdag is er ook nog een kies geboort. Ik had een tandartsweekje.

Ik heb geen echte plannen, nou ja mijn ouders komen straks.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:11

Dat was een duur weekje ,vermoed ik, zo'n tandarts weekje, ben altijd blij dat de verzekering zulke dingen vergoed. Leuk dat je pa en ma langskomen, heb je er zin in? Ik moet nog naar het huis van mn ma gaan kijken, heb ik even geen zin in maar de dag is nog jong. Is een half uur met de auto dus je doet het nog niet zomaar even.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:20

Zo ik ben ook wakker. Heb wel goed geslapen.
Ik heb eigenlijk niks op de planning staan vandaag. Moet alleen even bij mijn schoonouders de beesten doen. Verder wil ik even wat dingen voor mezelf op papier zetten, maar daar zie ik een beetje tegen op.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:30

PW, doe eerst wat dingen op papier zetten, dan ben je daar lekker vanaf anders loop je er een hele dag tegeaan te hikken. Maar dan moet je het wel loslaten als je het hebt gedaan. Ik hou een noodgedwongen rustdag, zit niks anders op vrees ik.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:48

Misschien wil je even iets verder terug lezen. Het kost me een beetje teveel energie om het hele verhaal te herhalen. Staat wat verder naar boven ;)

Ik kan voor jou trouwens niet zeggen waar jij kan beginnen. Gewoon beginnen, het maakt niet uit wat je opschrijft of dat je misschien in herhaling valt. Vaak als je begint te schrijven komt het vanzelf.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:51

AJ, hoe is het met jou? Fiets je alweer rond? Ik doe rustig aan, kan niet anders want ik beweeg me niet echt vlot voort, helaas. Waar kan je beginnen met dingen op papier zetten? Bij het gene waar je nu tegenaan loopt of aan het begin van je leven, daar ben ik ooit begonnen maar ik werd er zo depri van dat ik er al snel mee ben gestopt. Schrijf datgene waar jij je goed bij voelt of wat je kwijt wilt.

1 van mijn katten is net voor het eerst op schoot komen liggen *\o/* , heb hem nu zo'n 4 jaar dus dat is wel een hele overwinning voor hem. En daarnaast kan ik zeggen dat mn vriend volgende maand thuis is, klinkt toch wel goed ook al moeten we nog even!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:53

Goed nieuws CIV!
Zowel van je kat als van je vriend! Toppie

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:59

AJ: Fijn dat je je vandaag wel lekker voelt.
Wanneer moest je weer naar je maatschappelijkwerker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:04

waah, typ net een heel verhaal, weg is het!

AJ: gevoeligheid bij een groot gat tot bijna op de zenuw is heel normaal, zeker als je een witte vulling hebt gekregen.

PW: Wat goed dat je dingen op een rijtje gaat zetten, hopelijk maakt het voor jezelf weer dingen duidelijk.

CIV: wat fijn van je kat! En je vriend volgende maand weer thuis, heerlijk!

Ik vind het wel leuk dat mijn ouders komen, al schaam ik mij voor mijn dikke wang. Ze komen kijken hoe ze Yana moeten verzorgen tijdens mijn vakantie.

Ik moet ook eens een lijstje gaan maken voor de psych dinsdag. Maar ik weet niet zo goed wat ik er op moet zetten, vind het moeilijk omdat ik dat bij de intake al gedaan heb. Ik weet niet wat ze al weet namelijk.

Ik ga morgen waarschijnlijk niet hardlopen, lijkt me nu nog niet zo verstandig. Wat zouden jullie doen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:07

Ik denk dat ik een dagje rustig aan zou doen. Dat lijkt me toch wat verstandiger.

Maak gewoon een lijstje met wat je wil zeggen, als ze het al weet maakt dat niet zoveel uit. Het is de eerste keer dat je er heen gaat. Daar zou ik me niet teveel zorgen om maken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:10

Angela, ik weet niet wat ze je aan hebben geraden mbt sporten? Zelf neem ik meestal het zekere voor het onzekere dus ik zou het een keertje overslaan. Ligt er denk ik ook aan hoe je voelt. Je hoeft je toch niet te schamen voor je wang, het is een normale reactie en gelukkig niet gekomen door je vriend ofzo, dan zou het ernstiger zijn. Yana is....? Waar ga je naartoe op vakantie? Je hebt van de week toch voor de paarden moeten zorgen, is dat goed gegaan? Zet op je lijstje de punten waar je tegenaan loopt, beter een x teveel dan te weinig.

PW lukt het om iets op papier te zetten?

AJ, fijn dat het beter met je gaat en dat je dinsdag alweer terecht kan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:12

eh.. Nog niet begonnen, ga ik zo doen. :o

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:13

Je hebt nog een hele dag maar het lijkt me lekker als je er de rest van de dag niet meer aan hoeft te denken, kun je je op de leuke dingen richten.