Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:11

benangelique schreef:
mamamiesje; voor welke groep sta jij? ik zit aan de zonnezijde van het gebouw, onder een plat dak...
maar goed dat je zo op het gedrag van je poes hebt gelet zeg!

Ik geef les aan een schakelklas: 12 kids (5 jr) die de Nederlands taal niet voldoende beheersen om optimaal te kunnen profiteren van het reguliere onderwijs. Ze krijgen van mij 3 ochtenden in de week intensief taal-/woordenschatonderwijs en de andere dagen en dagdelen zijn ze in hun eigen klas. Het afgelopen jaar is gebleken dat elk kind er actief ongeveer 1000 woorden bij geleerd heeft en passief (uiteraard) nog meer. Dus wij hebben ons best gedaan :D

kizz_rianne

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:41

mijn tentamens van maandag heb ik ruim gehaald!!! :D dat moest ik even kwijt!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:18

goed zo rianne!!!

zo ik kom nu pas naar binnen! wat was het lekker in de tuin zeg! Drink mijn colatje light op en dan duik ik lekker mijn bedje in!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 06:23

goed bezig miesje! fijn he dat sommige resultaten gewoon toetsbaar zijn...

ik werk op een ZMLK-school en geef les aan 12 tot 20 jarigen. Ik ben mentrix van een klas 13 - 17 jarigen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 06:54

benangelique... we hebben die discussie al eens gevoerd en ik ga daar niet opnieuw mee beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:19

Nou, iedereen begint nu te roepen dat ik niet verder af mag vallen terwijl ik vroeger 10 kilo lichter was dan nu ^)
Stand nu totaal 48 kilo. Vind het wel moeilijk om mijn doel los te laten merk ik, en er zitten ook nog een paar vetjes die ik weg wil. Nou ja, misschien dat ik die met sporten nog weg ga krijgen :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:27

morgen

Ik moet nog ruim 5.5 week werken dat duurt dus te lang zie het echt niet meer zitten.
In mijn huis was het gister 28 graden :r en helaas ik heb geen tuinset dus moest binnen blijven

Ben s'avonds toch maar gaan rennen heerlijk 8.9km in 59.43 min

O 2 crackers met feta en beker juiche
T eierkoek
T2 wat aardbeien stuk of 7
L 2 boterhammen met rauwe ham en 1 met komijen kaas
T3 banaan
T4 op stal 2 korsten met pindakaas
A is uiteten en dan salade anders kip siam

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:47

Tita, dan win ik met 30 graden gisteren. ;) Nu 24 en alles open staan, maar echt doortochten wil het niet. En ook ik heb geen balkon. Gelukkig heb ik een huis gekocht en ga ik in september over. Dan heb ik heeeerlijk een tuin!

Mjin schema:
o: 2 crackers met hagelslag, 4 uitgeperste sinaasappels
t: evergreen
l: 2vb met komkommer en tomaat
t: 250 gr worteltjes
a: tartartje met tuinboontjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:52

Ik kan met dit warme weer echt niet eten. Nooit gekund, ik leef ook op standje suriname.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:58

MamaMiesje schreef:
benangelique schreef:
mamamiesje; voor welke groep sta jij? ik zit aan de zonnezijde van het gebouw, onder een plat dak...
maar goed dat je zo op het gedrag van je poes hebt gelet zeg!

Ik geef les aan een schakelklas: 12 kids (5 jr) die de Nederlands taal niet voldoende beheersen om optimaal te kunnen profiteren van het reguliere onderwijs. Ze krijgen van mij 3 ochtenden in de week intensief taal-/woordenschatonderwijs en de andere dagen en dagdelen zijn ze in hun eigen klas. Het afgelopen jaar is gebleken dat elk kind er actief ongeveer 1000 woorden bij geleerd heeft en passief (uiteraard) nog meer. Dus wij hebben ons best gedaan :D

Superresultaat :)! Vanwege mijn studie kom ik veel hiermee in contact en met theorieen erover enzo, maar 1000 woorden in een jaar is goed zeg!

Ik eet met dit weer ook minder, maar gister op zwembad toch wat chipjes en ijsje ingevlogen (wel 60 kcal ijsje), maar toch!

Dus vandaag weer netjes!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:04

Ik stond gisteren bij de pomp en het nieuwe magnum ijsje riep me zo hard! Maar ik heb hem niet genomen!
(Waarschijnlijk omdat ik er toen achter kwam dat ik mijn portomonnee niet bij me had ;) )

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:21

Niet kunnen eten met dit weer :roll:
Ik kan altijd eten! Ben nu een hele paprika naar binnen aan het werken!
Ik heb dus ook niet snel last van de warmte. Heb gister de hele dag lekker buiten gezeten in het zonnetjes. Moest wel 3 uurtjes werken in de avond. We hadden vip-avond. Met allemaal lekker eten! Zakjes M&M's, kinderbrueno's, allerlei pinda's en flesjes rivella. Ik heb wel 3 pinda's op voor de smaak. En we mochten alles mee naar huis nemen wat over was. Nu liggen er hier dus 13 zakjes M&M, 3 pakjes kinderbrueno en 5 flesjes rivella. En ik mag er alleen maar naar kijken!
Gister wel een nieuwe fles bodyshapping van Chanel meegenomen. Ik hou echt van dat spul, en het werkt super! Maar dat mag ook wel voor die prijs :P

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:00

goedenmorgen allemaal !!
zo net terug van een uurtje flink doorwandelen met de honden in het bos, het was echt heerlijk daar...

mijn schema van vandaag:
o: cruesli met melk (best veel creusli) en een glas karnemelk
t: een kwart meloen (gele) en een bakje vruchtenyoghurt met een nectarine erin
m: een salade met pijnboompitten en mosterdhoningsaus en een boterham met beleg
t: een dubbele boterham met kaas
a: een dubbele boterham met beleg

ik moet weer werken, daarom eet ik niet echt avondeten, ik kan zo laat 's avonds(na 20.30) echt niet meer zo veel op.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:37

Goedenmorgen dames!
Ik kom hier ook weer ff binnenvallen! Ben gister teruggekkomen van 2 weken Kos en ben ook dik 2 kilo aangekomen :')
Dus ik ga er ook weer voor....

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:09

Ik sta aan het begin van mijn jojo carriere ;) ...mag ik hier meekletsen?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:23

Hallo!!

Over de temp in huis.....

beneden 24 graden,
1e etage heerlijk koel omdat ik vorig jaar op de radio een airco unit heb gewonnen die het geweldig doet!!
Zolder graag of 30 denk ik.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:26

Manjafiek schreef:
Ik sta aan het begin van mijn jojo carriere ;) ...mag ik hier meekletsen?

Oh dat is interessant! Je mag zeker meekletsen, als je maar niet net van plan was om omhoog te jojoen ;)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:27

Welkom ManjaFiek. :)

Blegh, ik merk aan mijn eetgedrag dat ik ongesteld moet worden. :Z
Over de hitte gesproken, mijn kamer is heerlijk koel!
Overdag kom ik de deur niet uit, pas rond een uur of 5 ga ik naar buiten, zonne-allergie. ^)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:59

:wave:

@Benangelique: ZMLK en dan die leeftijd...Pfff...zware respect; écht niet mijn pakkie an :n

Schema:
O: meusli en magere yoghurt
T: aardbeien
L: 3 br boterhammen met selleriesalade
T: 2 plakjes ontbijtkoek
D: nog geen idee

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:00

Dankjewel iedereen. Ik hoop overigens nu omlaag te jojo-en ;-).

Vorig jaar met succes SB gevolgd. Ik hoefde niet eens echt veel af te vallen maar was er op een gegeven moment een beetje te fanatiek mee bezig (ik woog 54 kilo bij 1.75m).

Na 4 maanden was ik er klaar mee. Ik kan me niet eens meer herinneren hoe of waarom maar ik stortte mezelf op snoep, chips, koek en chocola als nooit tevoren. Nu een jaartje later zit er bijna 10 kilo aan. Ik kan zo niet doorgaan. Ik heb geprobeerd om weer wat meer discipline op te brengen in het 'gezond eten'. Maar ik kan het niet. (Of ik wil het gewoon niet graag genoeg blijkbaar.)

Ik merk dat ik een beetje klaar met met 'mezelf' en nu gezond moet gaan leven voordat er nog 10 kilo aan zit.

Vandaar dat ik zei: ik sta aan het begin van mijn jojo carriere .... :o heel eigenlijk hoop ik natuurlijk dat ik straks op een stabiel gewicht weet te blijven en niet meer zoveel snoep als ik nu doe :Y) .

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:05

Welkom Manjafiek!
Hoe ga je nu proberen stabiel te blijven dan? Weer SB, een andere methode of je eigen manier??

Trouwens: goed nieuws! Ik heb me net gewogen (ik kon het niet laten :o ) ben 1,6 kg lichter dan de vorige keer dat ik me woog (4 dagen geleden). En het is niet alleen vocht, want m'n verpercentage is met 0,4% omlaag! Ondanks mijn bezoekje aan de subway en het italiaanse ijs van gisteren! Ik snap er niks van! :+ Gister zelfs nog dropjes gesnoept in de avond.

Mijn dag vandaag:
O: boterham met banaan, boterham vruchtenhagel, boterham eiersalade
T: -
L: boterham met banaan, boterham met hagelslag
T: fruit
A: pastasalade (waarschijnlijk met mozarella, tomaat en basilicum)

Ben helemaal gemotiveerd nu! Als ik vanaf maandag zomervakantie heb ga ik ook lekker veel sporten om een goede conditie te krijgen. :j

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:27

hoi hoi!

Ik weet niet of het kan, maar zou me graag aansluiten in jullie topic! :D

Ben 18 jaar,1.64 klein :+ en weeg tussen de 58 en 60 kg (weeg mezelf niet omdat dat me tot nu toe altijd gedemotiveerd heeft) heb maatje 38 en S van shirtje,ben absoluut niet te zwaar,maar nooit tevreden met mezelf geweest..
Eigenlijk al sinds mn 16e aan het lijnen,dan weer niet,dan weer wel, heb 2x het sonja bakker dieet gevolgd,maar viel er geen gram vanaf omdat wij thuis zoiezo al bijzonder gezond zijn.Ook een periode 'gecrashed' en ziekelijk veel gefitnesst, veel afgevallen,maar als resultaat bezorgde ouders en door tekorten bloedarmoede gekregen, in mn herstelperiode zat alles er weer aan natuurlijk,mega ongezond!

Nu het zomer is en ik toch weer wat aan mezelf wil werken,sluit ik me aan,aangezien dit me een erg leuk en stimulerend topic lijkt! :D
Ik sport zoiezo erg veel, 4/5x Fitness(cardio en kracht) 4/5x paardrijden en dan ook nog 2x per week Zumba Fitness! (aanrader meiden!)
Hiernaast een hele sportieve familie en schoonfamilie waarmee ik veel actieve dingen doe,wat erg fijn is (ben zelf liever lui als moe :7 )

om te beginnen voor vandaag:

75 minuten gefitnesst,vanavond priveles paardrijden.
O: cracott met vruchtenhagel
T: - (laat wakker)
M: halve volkoren boterham met file american+uitjes,andere helft pindakaaslight + klein glas yoghurtdrink light
T: 1 appel
A: Panga file + rosti rondjes + 1 kiwi
T: ?? (met vriendje naar premiere van Ice Age 3,dus wieweet stiekem iets lekkers!)

ik ben benieuwd! :D

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:32

hee kaitlan! welkom!
ik vind wel dat je erg weinig eet, vooral met zoveel sport... eet je altijd zo weinig?

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:35

Ik heb de SB methode nog aardig in mijn hoofd maar ik wil niet weer helemaal streng terug naar die menu's. Dus een beetje van mezelf erbij denk ik..... alhoewel ik twijfel aan de mate van succes.... ik heb trouwens net heel stoer een gebakje afgeslagen.

btw :wave: kaitlan!

Ik herken je verhaal wel een beetje. Let je wel op dat je niet weer aan een crashdieet begint ;) .

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:41

Dankjewel! :D
Nou ik leef eigenlijk al 2 jaar á la Sonja Bakker, maar raak daar niks door kwijt, dit is wat ik op een doorgaanse dag eet,maar ben een snoepkont, en laat op een feestje geen gebak staan,haha Dus zo hou ik alles in balans.

Het is inderdaad niet veel vergeleken wat ik hier verder lees,maar lijdt geen honger,dan neem ik een stuk extra fruit of meerganenkoekje :)