Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:55

_Rapido_ schreef:
Wat een paniek

Waar zie jij paniek?

Er komen alleen af en toe wat complottheoriën en bangmakerij voor de injecties langs, verder is er geen paniek hoor.
Gewoon een normale discussie en iedereen weet allang dat het niets anders is dan een normale griep. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:15

Mss een geruststellende opmerking van deze kant, vorrige week donderdag heb ik per abuis gemeet met een patient die MG had (Diagnose gesteld door de HA) ze was nog ziek.

Ik heb met haar de hele avond in een kantine gezeten, en BEN NIET ZIEK GEWORDEN!! :Y) +:)+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:16

Chiqa schreef:
Mss een geruststellende opmerking van deze kant, vorrige week donderdag heb ik per abuis gemeet met een patient die MG had (Diagnose gesteld door de HA) ze was nog ziek.

Ik heb met haar de hele avond in een kantine gezeten, en BEN NIET ZIEK GEWORDEN!! :Y) +:)+

Niet iedereen wordt ook ziek natuurlijk. De voorzichtige verwachtigingen zijn hooguit 1 op 3 in de herfst en zelfs dat moeten we nog afwachten.

Maar gefeliciteerd, je hebt waarschijnlijk een goede weerstand. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:19

Nee natuurlijk wordt niet iedereen ziek, anders zou men mss idd wel voorzichtig over een paniek situatie kunnen spreken.
Ik ben zowiezo niet vatbaar voor griep, de laatste keer was een jaar geleden. Denk dat als ik eens in de 10-15 jaar dit virus te pakken krijg het nog veel is, mss komt dit wel omdat ik tot mn 20e levensjaar ben geeent tegen griep?
Ik heb geen idee, ben er gewoon niet vatbaar voor. Maar goed kneep hem wel even natuurlijk je zit er niet op te wachten.

laurel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:28

Wat niet is kan nog komen...hehehe! }>
Maarre ... waarschijnlijk heb je geluk. Gewoon lekker gezond eten, goed voor jezelf zorgen, evt. multivitaminen, VEEL vitamine C - dit is veilig hoor: teveel wordt gewoon weer uitgeplast-, is geen gek idee allemaal.
Wij -mijn gezin- hebben het misschien ook gehad, arts wilde niet testen zolang de klachten niet ernstiger werden. Volgens mij durfde ze gewoon niet te komen := .
Het kwam erg snel op zetten, alleen mijn man heeft keelpijn gehad, iedereen had koorts, koud en spierpijn, erge maagpijn; diarree en braken hadden mijn 3 mannen last van, ikke niet.
Ook hier is het nog steeds niet helemaal over; we eten nog steeds niet alles. Brood wordt 's morgens geroosterd anders komt het er bij mij niet in. :n

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:30

Chiqa schreef:
Nee natuurlijk wordt niet iedereen ziek, anders zou men mss idd wel voorzichtig over een paniek situatie kunnen spreken.
Ik ben zowiezo niet vatbaar voor griep, de laatste keer was een jaar geleden. Denk dat als ik eens in de 10-15 jaar dit virus te pakken krijg het nog veel is, mss komt dit wel omdat ik tot mn 20e levensjaar ben geeent tegen griep?
Ik heb geen idee, ben er gewoon niet vatbaar voor. Maar goed kneep hem wel even natuurlijk je zit er niet op te wachten.

Van mij was het meer dan 20 jaar geleden dat ik griep had gehad en ik ben verder nog nooit ingeent.
Heb een keer mijn ouders en mijn zus en zwager moeten verzorgen die met de griep in bed lagen die ergens begin jaren 80 heerste (een griep waar mensen behoorlijk ziek van werden, had ook een naam maar ik weet die niet meer) en de dokter zei toen tegen mij dat ik het zeker ook zou krijgen. Heb het nooit gehad. :D
Waarom snap ik ook niet want zo'n gezonde leefstijl heb ik nu ook weer niet.

Anoniem

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:52

Toch wel interessant ThePast03, ik heb precies hetzelfde! Als op mijn werk mensen lopen te proesten sla ik het ook over, zelfs als echt iedereen ziek wordt.
Ik leef dus net als jou ook niet bepaald gezond, eet wel groente en fruit hoor maar let er niet overdreven op (2 ons groente twee stuks fruit) mn zus doet dat dus wel en die pikt elk virus op wat hardnekkig is.
Heb zelfs ooit een topic hierover geopend;
[LZP] Iets raars....Ik ben nooit verkouden,jullie?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:41

Chiqa schreef:
Toch wel interessant [*olduser*], ik heb precies hetzelfde! Als op mijn werk mensen lopen te proesten sla ik het ook over, zelfs als echt iedereen ziek wordt.
Ik leef dus net als jou ook niet bepaald gezond, eet wel groente en fruit hoor maar let er niet overdreven op (2 ons groente twee stuks fruit) mn zus doet dat dus wel en die pikt elk virus op wat hardnekkig is.
Heb zelfs ooit een topic hierover geopend;
[LZP] Iets raars....Ik ben nooit verkouden,jullie?

Verkouden ben ik dus ook echt nooit, heb ook nooit mijn neus dichtzitten.
Zo te lezen leef ik nog ongezonder dan jij. Heb al van kind af aan moeite met groentes en ook nu krijg ik vreselijk veel last van allerlei klachten als ik te vaak groentes eet. Fruit probeer ik wel regelmatig te eten, maar dat gebeurd zelfs niet elke dag.

En ik ken ook mensen die supergezond leven en elk jaar griep hebben en heel vaak verkouden. Weet ook niet waar het aan ligt.
Heb weleens voor de gein gezegd dat het wel zal komen doordat ik rook. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:57

ThePast03 schreef:
Heb weleens voor de gein gezegd dat het wel zal komen doordat ik rook. :D

Zou dat het zijn? :)* ik ben pas op mn 32e gaan roken, was even bang dat ik dan mn verkoudheid vrije leven wel op mn buik kon schrijven, maar t maakt dus niets uit..
Heb periodes wel heel star aan de 2 ons groente bladiebla gehouden (Ben heel bang om ziek te worden noem het maar een fobie) en hielt mn hart vast....En roken, en af en toe een appel die ik mis zou lopen.

Ik slaap wel altijd met mn raam open, mss dat dat ook scheelt? Ik wordt dus ook niet ziek als ik op de toch sta, ook weer zoiets, ThePast03 we hebben weer eens wat gemeen :))

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:00

Chiqa schreef:
Zou dat het zijn? :)* ik ben pas op mn 32e gaan roken, was even bang dat ik dan mn verkoudheid vrije leven wel op mn buik kon schrijven, maar t maakt dus niets uit..
Heb periodes wel heel star aan de 2 ons groente bladiebla gehouden (Ben heel bang om ziek te worden noem het maar een fobie) en hielt mn hart vast....En roken, en af en toe een appel die ik mis zou lopen.

Ik slaap wel altijd met mn raam open, mss dat dat ook scheelt? Ik wordt dus ook niet ziek als ik op de toch sta, ook weer zoiets, [*olduser*] we hebben weer eens wat gemeen :))

Ik ben ook pas op latere leeftijd gaan roken en sindsdien dus ook nooit meer verkouden geweest, of dat echt de reden is?

Verder slapen wij altijd met het slaapkamerraam wijd open (en dat is een erg groot raam) alleen als het echt beneden -10 graden wordt dan gaat dat raam op een kier. Nooit helemaal dicht.
Werd als kind zijnde weleens wakker en dan zaten er ijsbloemen op de ramen.
Weer een overeenkosmt.

Bang om ziek te worden ben ik dus helemaal niet, daarin verschillen we dan weer enorm.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:09

http://www.nu.nl/algemeen/2062851/algeh ... nodig.html

En niemand is verplicht om zich te laten enten, zelfs niet als je tot de doelgroep behoort.
Dus iedereen die zich daar zo enorm druk over maakt kan ook weer met een gerust hart gaan slapen en de complottheoriën achterwege laten. :)

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:22

Verplicht vaccineren is in nederland niet ten sprake gekomen.
Het zou altijd een vrije keuze zijn.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:23

Ik laat mij denk ik wel gewoon vaccineren. Laat het elk jaar doen dus zou niet weten waarom nu ineens niet.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:33

Ik zeker niet!
Al die bijwerkingen die je kunt krijgen, nee liever niet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:06

Mocht ik het krijgen, dan ga ik gewoon lekker alcohol drinken!

Ik heb een artikel over de Spaanse griep ergens in het begin van dit topic geplaatst...even korte samenvatting: de reden dat het wapen van Spanje op een fles bacardi staat is omdat de Spaanse koning ook besmet raakte met de Spaanse griep. Hij heeft toen in 2 dagen een literfles pure bacardi leeggedronken en was daarna weer helemaal genezen! Hij was zo dankbaar dat hij Bacardi opdracht gaf om voortaan het wapen van Spanje op de fles te drukken.

Ik heb het zelf ook uitgeprobeerd ;-).

Koninginnedag 2009 was ik erg beroerd en nog heel erg grieperig (had griep gehad). Afijn toch even het dorp in, colaatje hier, colaatje daar (schijnt veel te doden in je lichaam dus vandaar...). Maar dat hielp niet.
Toen op de gok een wijntje genomen...en ja hoor! Ik voelde me meteen weer top! Heb toen gewoon lekker wat wijntjes gedronken en ik had nergens meer last van! De volgende dag ook niet.

2 weken geleden op zeilvakantie in Griekenland werd ik wakker met enorme misselijkheid en buikpijn, koppijn. De hele dag voor pampus gelegen in de kajuit. Water drinken, crackers eten en 's avonds aan de cola met droog brood. Maar dat mocht niet baten.
Toen op de gok een malibu met ijs genomen, en warempel!
Ik had geen buikpijn meer, had weer eetlust en was niet meer misselijk! Dus nog een malibu en de volgende dag was ik weer helemaal de oude ;-).

Dus voor mij geen uitgeperste sinaasappels, maar een stevige borrel als ik ziek ben :-)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:20

Elsskippy schreef:
Ik zeker niet!

Dat is toch bij elke griepprik zo?

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:26

Paula schreef:
Elsskippy schreef:
Ik zeker niet!

Dat is toch bij elke griepprik zo?

Ja dat heb ik ook geweten ook, vandaar niet nog eens.
Maar ik vind het een goede tip een fles malibu, ik zal dat dan maar gaan proberen. :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:51

haha, heb hier in ieder geval nog bacardi en whisky staan voor het geval...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:50

AHA!! :)* Daarom word ik niet snel ziek!! :)* Ik doe eens per zoveel dagen een keer een glaasje baileys 's avonds :D

De laatste keer dat ik griep met koorts had, was op mijn 14e of 15e. Ik ben inmiddels 30. Daarna wel een heftige verkoudheid gehad waarvan ik dacht dat het een griep was, maar nooit koorts bij gehad. :o Maarja, dan ben je het ook niet zomaar kwijt ook..

Mijn opa heeft wel de aziatische griep ooit gehad, schijnt er ook veel van weg te hebben, maar dat is zeker 40 jaar terug :D

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:32

Ik ben verpleegkundige, maar ik wil mij ook niet laten inenten. Ben ook nooit ziek, naar wat ik weet nog nooit griep gehad ook *klopt nu af* En zit niet op de mogelijke bijwerkingen te wachten. Weet niet of mijn werk mij dat kan verplichten trouwens die prik.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:07

begin een beetje last vna mn keel te krijgen maar dat komt vna de airco denk ik haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:54

ik pik altijd alle stomme vervelende virussen op.
afgelopen winter had ik het Norro(heette dat zo?)virus opgelopen en direct daarachteraan een bijholteontsteking,bah.
Voel me nu ook al ruim een week niet helemaal fit vooral oorpijn en steeds maar hoofdpijn...erg irritant.
Ga me wel laten inenten denk ik,heb astma en krijg ook elk jaar de gewone griepprik.
Al zegt dat ook niet alles.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:11

Spierpijn was toch ook een symptoon? :=

Haha ik zit hier dan met spierpijn, linker oor waar druk opstaat en keelpijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:14

ik heb ook gruwelijke druk op mijn oren,vooral rechts.
enorm irritant.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:20

Ik ook keelpijn, longen die pijn doen echt heel veel pijn, hoesten, verkouden, oorpijn, lichte spierpijn. Maak me niet echt druk. doe gewoon de aankomende dagen veel alcohol drinken ;)