[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:52

_Jessica ik slik die pil ook en heb nergens last van

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:54

JaneJansen schreef:
Ik heb (nu) geen tijd om alles terug te lezen maar ik heb toch een vraag..
Ik wil een Implanon, weet iemand hoeveel je bij moet betalen? Ik neem tenminste aan dat ie niet helemaal gratis is?
Ik wil graag stoppen met de pil ivm pigmentvlekken in mijn gezicht (!) en heb dit met de HA overlegd. Hij heeft het niet over de evt kosten van de Implanon gehad maar dat doen HA'n wel vaker niet.

Overleg even met je zorgverzekering, die kunnen je meteen antwoord geven, heeft namelijk ook te maken met je eigen risicio.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:45

Unwritten schreef:
Ik kreeg met stediril steeds doorbraakbloedingen, en ik was in mijn stopweek ook een wandelende emotiebom.. ervoor ook al. Daar heb ik met de Yaz 24+4 echt geen last van.

Ik heb alleen nu even vrijwillig een stopweek ingelast, omdat ik nog steeds ongesteld ben door het stediril gebruik.. had beter voor ik aan de YAZ begon een stopweek kunnen inlassen. :+

Ik slik nu een andere pil en ik heb vorige week de 24+4 gehaald, kan ik daar dan zonder stopweek op overgaan?

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:15

hoi meiden
aangezien wij hier bezig zijn met gezinsplanning heb ik nog 8 strippen marvelon over ze zijn tht tot 2011 iemand interessen ? enigste wat ik er voor vraag zijn verzendkosten van 2 euro ;)

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:35

MSQuincyTE schreef:

Ik zeg ook niet direct dat ie bij iedereen zo zou werken, ieder lichaam reageert anders, maar als ik haar was zou ik er wel voor naar de huisarts gaan, want haar klachten lijken toch echt behoorlijk veel op de mijne.
En wat ik van mijn apotheek begreep is dat er behoorlijk veel klachten over deze pil waarom en dat ie daarom daar uit de schappen is gehaald

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:59

Tja ik denk niet dat een apotheek de stediril echt uit de schappen heeft gehaald. Maar dat hij gewoon minder voor wordt geschreven omdat er weer een goedkoper alternatief is wat door de zorgverzekeraars wordt vergoed en die gooien dan de stediril uit het verzekeringspakket. Een apotheek gooit eigenlijk nooit iets uit het assortiment. Het aantal klachten dat echt bij huisartsen en zorgverzekeraars komt over de Stediril zijn nou ook niet erg veel.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:16

Dat zal dan wel, ik typ ook maar wat mijn apotheek zegt ;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:26

haha ik werk er, vandaar dat ik die info heb.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:33

ik slik ook stediril.
in mijn stopweek kan ik wel sneller en meer huilen, heb ook vaak een hele dag echte koppijn.
maar dat had ik ook toen ik nog microgynon slikte.
Ik heb trouwens nooit last gehad met overstappen van microgynon naar stediril 30 (ik hoor hier wel eens dat als meiden overstappen dat ze doorbraak bloedingen krijgen etc.)
misschien dat ik volgende keer eens ga vragen bij de apotheek over die hoofdpijn en het emotioneel zijn.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:55

_Jessica schreef:
MSQuincyTE schreef:

Ik zeg ook niet direct dat ie bij iedereen zo zou werken, ieder lichaam reageert anders, maar als ik haar was zou ik er wel voor naar de huisarts gaan, want haar klachten lijken toch echt behoorlijk veel op de mijne.
En wat ik van mijn apotheek begreep is dat er behoorlijk veel klachten over deze pil waarom en dat ie daarom daar uit de schappen is gehaald

Neem aan dat dit over mij gaat ;)

Ik weet niet of het door de pil komt, het was gewoon een vraag, omdat ik 2 strippen heb door geslikt. De reden daarvan is, is dat ik sinds ik een cyste op een van mijn eierstokken heb gehad. Verga van de pijn als ik ongesteld ben, terwijl ik daarvoor nooit ergens last van had. Nu kan ik een hele dag of zelfs twee dagen helemaal niks meer doen door de pijn. Dat is de reden dat ik de pil door slik. Ik kan bijna alleen maar goede reacties over deze pil vinden, dus ga er vanuit dat het door andere dingen komt. Dat weet ik bijna wel zeker... Ik blijf voorlopig deze pil slikken, en mochten de klachten niet over gaan, kan ik altijd nog naar mijn huisarts gaan.. Overgins heb ik nooit last van doorbraakbloedingen..

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:30

Dit is gewoon te komisch. Condoom is gescheurd kan ik weer een MAP slikken. Is dat een probleem meteen een uur erna na de seks of dubbel binnen 4 dagen?

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:59

sharoontje schreef:
Even een vraag tussendoor;

Kun je depressief raken vd pil? Of iig iets in die richting? Want sinds ik de pil gebruik (microgynon50) heb ik nl zo'n gevoel. Ik heb nergens zin meer aan, voel mezelf elke dag chagerijnig en ben snel op de teentjes getrapt. Kan huilen om niks en mezelf heel schuldig voelen om niks (voorbeeld; Ik pak bij mn vader wat drinken en gooi het pakje weg als het leeg is, kan ik mij daar heel schuldig over voelen om het weg te gooien, dat soort dingen). Ik ben ook flinker geworden (was eerst nogal slank en nu heb ik 2maten groter in een kledingmaat).
Weet even niet meer wat ik ermee aan moet en wil er nog niet mee naar een dokter gaan, omdat ik niet zeker weet wat het is.

Ik heb precies hetzelfde! Slik dus al n hele tijd geen pil meer.. 2x een periode geprobeerd, nooit meer!

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:41

SaskiaKur, kan je niet helpen met de MAP..

Hoe is de hoeveelheid hormonen als je de nuvaring en de mirena met elkaar vergelijkt?
De pil kan ik qua hormonen niet tegen, de nuvaring gaat wel goed. Is er kans dat ik bij de mirena wel weer last heb kijg van de hormonen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:16

SaskiaKur schreef:
Dit is gewoon te komisch. Condoom is gescheurd kan ik weer een MAP slikken. Is dat een probleem meteen een uur erna na de seks of dubbel binnen 4 dagen?

Ik zou even je huisarts bellen, en mocht het zo doorgaan je even 7 dagen inhouden, want al die hormoontroep is echt niet gezond voor je lichaam...

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:18

Ja heb ik ook besloten. Even tot aan mijn ongestelheid even alles rustig aan doen :j Dat hou ik wel 'vol', moet nog 1 week.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:16

Ik gebruik al 3 jaar stediril en heb niet echt veel last van gehad. Maar sinds die pil van geel naar wit (sinds 4 maand) is veranderd... Voel me depressief, emotioneel, lees vandaag pas dat aan de pil kan liggen. Net 8 dagen lang (weet niet of dit zo lang kan) een "doorbraak bloeding" gehad 2 dagen na dat ik een stopweek had, maar een heel klein beetje de hele tijd door. Word er echt gek van. Maandag maar even een afspraak maken met de HA.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:58

Volgende de fabrikant is alleen de gele kleurstof vervangen door wit. Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:06

zweetvos schreef:

Hoe is de hoeveelheid hormonen als je de nuvaring en de mirena met elkaar vergelijkt?
De pil kan ik qua hormonen niet tegen, de nuvaring gaat wel goed. Is er kans dat ik bij de mirena wel weer last heb kijg van de hormonen?

Er was ooit een website waar een heel mooi overzicht op stond, ga eens kijken of ik die voor je kan vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:11

Chrissie_ schreef:
Unwritten schreef:
Ik kreeg met stediril steeds doorbraakbloedingen, en ik was in mijn stopweek ook een wandelende emotiebom.. ervoor ook al. Daar heb ik met de Yaz 24+4 echt geen last van.

Ik heb alleen nu even vrijwillig een stopweek ingelast, omdat ik nog steeds ongesteld ben door het stediril gebruik.. had beter voor ik aan de YAZ begon een stopweek kunnen inlassen. :+

Ik slik nu een andere pil en ik heb vorige week de 24+4 gehaald, kan ik daar dan zonder stopweek op overgaan?

Ik zou voor de zekerheid wel eerst een stopweek inlassen. Als je nu al doorbraakbloedingen hebt.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:22

Heeft er hier iemand ervaring met de 3-fasen pil?
Ik ben er net mee begonnen en kreeg van de dokter het advies te beginnen gelijk na m'n stopweek. Maar verder staat er op het doosje zelf dat ik het beste kan beginnen op de 1e dag dat je ongesteld bent. Is ie nu wel veilig?

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:35

Wendy schreef:
zweetvos schreef:

Er was ooit een website waar een heel mooi overzicht op stond, ga eens kijken of ik die voor je kan vinden...

Graag! Ik kan geen zoekwoorden meer bedenken en heb m nog niet gevonden :+.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:05

Yessy schreef:
Op welke dag wordt 'ie bij jou geplaatst dan? Ik heb zaterdag de laatste genomen en moet vrijdag melden, dan is het dag 3 :)

Pff ding zit. Ben geloof ik alles inclusief 10 min binnen geweest en het was 2x een hele harde 'auw' en nu vooral kramp. Maar toen ik opstond had ik al het 'dit zou ik zo weer doen' gevoel :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:39

zweetvos schreef:
Graag! Ik kan geen zoekwoorden meer bedenken en heb m nog niet gevonden :+.

Ik heb hem nog niet gevonden.
Zal nog verder zoeken... valt me al wel op dat er weinig anticonceptie sites zijn die niet op de een of andere manier gesponsord worden door de verschillende producenten van deze middelen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:58

sunny44 schreef:
Ik gebruik al 3 jaar stediril en heb niet echt veel last van gehad. Maar sinds die pil van geel naar wit (sinds 4 maand) is veranderd... Voel me depressief, emotioneel, lees vandaag pas dat aan de pil kan liggen. Net 8 dagen lang (weet niet of dit zo lang kan) een "doorbraak bloeding" gehad 2 dagen na dat ik een stopweek had, maar een heel klein beetje de hele tijd door. Word er echt gek van. Maandag maar even een afspraak maken met de HA.

Ik heb geen last van doorbraak bloedingen, maar ben wel heel emotioneel, en voel me écht een hormoonbom! Al moet ik zeggen, dat het nu wel beter gaat. Maar heb ook net een stopweek gehad.. Ik ga iig de pil voorlopig niet meer doorslikken, dan maar 2 dagen weinig doen ;)

Ps, gefeliciteerd! ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:20

Yessy schreef:
Yessy schreef:
Op welke dag wordt 'ie bij jou geplaatst dan? Ik heb zaterdag de laatste genomen en moet vrijdag melden, dan is het dag 3 :)

Pff ding zit. Ben geloof ik alles inclusief 10 min binnen geweest en het was 2x een hele harde 'auw' en nu vooral kramp. Maar toen ik opstond had ik al het 'dit zou ik zo weer doen' gevoel :)

Hier hetzelfde :D

Deed even verrekte zeer, dacht dat ik van mijn stokkie ging. Maar duurde maar 2 sec. Daarna stond ik op, was de kramp alweer bijna weg. En dacht ik bij mezelf "was dit alles?"