Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:24

ik moet morgen om half 3 :\
ik wil zlef niet! maa rmeot van mijn moeder wel doen omdat zij hem vroeger nit heeft gehad en daardoor iets heeft gehad ofso... en ze wil graag voorkomend a tik dit krijg! dat snap ik wle van mijn moeder! maar zelf ben ik doodsbang voor naalden en ik hoor van iedereen wat de bijwerkingen zijn:s en dat er meisjes in amerika aan zijn overleden.. maarja dat van in amerika is waarschijnlijk niet van de prik gekomen die hadden waarschijnlijk iets anders.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:24

Keedie schreef:
doet de prik pijn?

ligt eraan hoe hoog je pijngrens is,
maar 't valt mee hoor ;)

Froexiie

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:29

Ik ga 'm woensdag halen, compleet eigen keuze :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:30

je mag natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet. maar ik ga het nooooit doen ;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:31

Maar, zitten jullie er dan niet over in dat ze de gevolgen op lange termijn nog niet weten? :\

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:34

ja ik dus wel en daarom neem ik hem onderandere ook niet ;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:35

marritpiebe schreef:
ik wil zlef niet! maa rmeot van mijn moeder wel doen omdat zij hem vroeger nit heeft gehad en daardoor iets heeft gehad ofso... en ze wil graag voorkomend a tik dit krijg! dat snap ik wle van mijn moeder! maar zelf ben ik doodsbang voor naalden en ik hoor van iedereen wat de bijwerkingen zijn:s en dat er meisjes in amerika aan zijn overleden.. maarja dat van in amerika is waarschijnlijk niet van de prik gekomen die hadden waarschijnlijk iets anders.

Het isi eigen keuze hoor, ik snap het standpunt van je moeder maar als je echt niet wilt hoef je ook niet. Deze vactinatie is namelijk niet verplicht en tegen je zin in is ook niet echt leuk, maar het blijft eigen keuze.

En der is helemaal niemand overleden aan die prik het is gewoon een broodje aap verhaal, want met die vactinatie worden doode stammen geinjecteerd. Dit doen ze zodat je lichaam weet hoe je anti stoffen moet aanmaken tegen dit virus. Er kan alleen iemand zijn gestorven als ze een iemand een nog levende stam geinjecteerd heeft gekregen en die stam doorgebroken is en BHK heeft veroorzaakt, maar zoals je al begrijpt gebeurt dat echt niet zomaar.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:38

@ desty; nee idd ik begrijp je wel ;) maar ik doe 't toch
@ wake_up; een beetje misschien, maar niet dusdanig dat ik 'm niet ga halen

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:38

houvanponies schreef:
marritpiebe schreef:

Het isi eigen keuze hoor, ik snap het standpunt van je moeder maar als je echt niet wilt hoef je ook niet. Deze vactinatie is namelijk niet verplicht en tegen je zin in is ook niet echt leuk, maar het blijft eigen keuze.

En der is helemaal niemand overleden aan die prik het is gewoon een broodje aap verhaal, want met die vactinatie worden doode stammen geinjecteerd. Dit doen ze zodat je lichaam weet hoe je anti stoffen moet aanmaken tegen dit virus. Er kan alleen iemand zijn gestorven als ze een iemand een nog levende stam geinjecteerd heeft gekregen en die stam doorgebroken is en BHK heeft veroorzaakt, maar zoals je al begrijpt gebeurt dat echt niet zomaar.

er is idd niemand aan deze prik overleden, dat zijn gewoon verhalen..
ik mocht van m'n moeder zelf kiezen, ik ga 'm woensdag halen :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:39

Er doen idd veel van die onzin verhalen de ronde...

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:40

russel schreef:
We kennen vast nog wel de DES vaccinatie..

Ja, maar wat is je punt? Ik vind dit appels met peren vergelijken. Jaren geleden zijn er ook kinderen in bepaalde delen van Nederland niet ingeent met DKTP. Gevolg? Kinderverlamming of te wel polio. Enkele jaren gingen we onze kinderen toch ook holder de bolder in laten enten tegen hersenvlies ontsteking? Tja en er zijn ook vrouwen die onvruchtbaar zijn zonder deze inenting en er zijn ook vrouwen die miskramen hebben gehad zonder deze inenting (waaronder ik zelf) En het is waar deze inenting geeft ook geen zekerheid. Een ieder moet er zelf over beslissen zonder je gek te laten maken door wat anderen vinden. Er is al 12 jaar onderzoek gedaan naar dit vaccin en denk je nu werkelijk dat de overheid iedereen voor de lol gaat inspuiten?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:41

Ik kom even ''binnenvallen''. Ik hem m vanmiddag gehaald, vond de pijn eigenlijk wel meevallen. Was maar 2 seconden ofzo.

Verder, tja ik ga er maar vanuit dat het goed zit. En zoniet dan is dat heel, heel erg jammer.

Lis_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:44

Ik moet morgen.. Ik ga ook gewoon en zie wel..
Het is voor je eigen bestwil, en het is je eigen keuze..

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:48

najaa das maar hopen dan ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:33

joplin_1 schreef:
russel schreef:
We kennen vast nog wel de DES vaccinatie..

Ja, maar wat is je punt? Ik vind dit appels met peren vergelijken. Jaren geleden zijn er ook kinderen in bepaalde delen van Nederland niet ingeent met DKTP. Gevolg? Kinderverlamming of te wel polio. Enkele jaren gingen we onze kinderen toch ook holder de bolder in laten enten tegen hersenvlies ontsteking? Tja en er zijn ook vrouwen die onvruchtbaar zijn zonder deze inenting en er zijn ook vrouwen die miskramen hebben gehad zonder deze inenting (waaronder ik zelf) En het is waar deze inenting geeft ook geen zekerheid. Een ieder moet er zelf over beslissen zonder je gek te laten maken door wat anderen vinden. Er is al 12 jaar onderzoek gedaan naar dit vaccin en denk je nu werkelijk dat de overheid iedereen voor de lol gaat inspuiten?

Wat mijn punt is dat DES later hele erge bijwerkingen bleek te hebben en dat de dochters en kleindochters ook nog met erfelijke aandoeningen dankzij DES rondlopen. DES was niet goed genoeg getest en de werking op de lange duur kwam aan het licht toen het dus fout zat. Dat moeten we dus nog maar gaan afwachten met dit middel. Het klinkt allemaal wel prachtig, maar is het wel zo prachtig? DES was destijds HET middel .

Net als Softenon.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:42

Russel, lees mijn posts nog eens terug :)
Vaccinatie is iets heel anders dan medicatie, die tijd was anders en dat waren beide Zwangere Vrouwen. Dat is niet vergelijkbaar met deze vaccinatiecampagne...

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:50

Ik weet wel was DES heeft gedaan, een vriendin van mij is zo'n DES dochter en dat idd heel erg. Na lang wachten is ze een zeer gelukkige moeder van een gezonde zoon. Waarschijnlijk is ze de uitzondering op de regel. Maar het is nog steeds niet te vergelijken met de HPV inenting.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:56

wat kunnen dan de gevolgen van de prik worde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:57

Waarom is het geen vergelijking? Ook met die intenting kunnen dit soort dingen gebeuren.

Jullie zijn allemaal vrij te doen hoor, maar hou in je achterhoofd dat er ook een ander verhaal aan kan gaan kleven. Kop in zand steken en geloven in een pracht van een campagne, is naif. Entingen kosten geld en dat geld wordt weer ergens aan verdiend.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:02

Russel, een enting is iets héél anders dan medicatie. Immunisatie is een bijzonder en ingewikkeld proces, maar verloopt heel anders dan medicatie. Medicatie ondersteunt, en doet dat op heel diverse wijze. Een vergelijk tussen medicijnen makken is dus al bijzonder moeilijk - dat met immunisatie vergelijken is eigenlijk niet mogelijk.
Behalve dat waren in die tijd de richtlijnen voor het testen van medicatie ook wel ietsje anders.
Tot slot: embryologie, de leer van de ontwikkeling van het ongeboren kind, is bijzonder ingewikkeld en voor een groot deel nietverklaard. Daarop ingrijpen, zoals bij DES en Softenon is gebeurd - dat is vragen om problemen. Daar is hier helemaal geen sprake van.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:09

Wat voor verhaal kan er aan kleven? Ik denk niet dat ik mijn kop in het zand steek zoals jij dat zo charmant verwoordt en ik vindt ook dat een ieder voor zichzelf moet uit maken of ze die inenting wel of niet halen zonder dat ze zich door allerlei verhalen laten bang maken. Ik zelf vind de argumenten om het niet te doen niet steekhoudend genoeg zijn. En ja er wordt geld aan verdiend en daar is naar mijn mening ook niets mis mee. Iedereen werkt voor zijn of haar geld, of je nu bij AH achter de kassa zit of voor de pharmaseutische industrie werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:11

Huisartsen zijn ook niet allemaal positief;

http://www.kidsfeeling.nl/index.php/Waa ... natie.html

Is DES geen vaccinatie geweest om miskramen te voorkomen?

Ik heb laatst ook medicijnen gebruikt wat een nieuw middel was, nou de bijwerkingen waren van dienaard dat ik dacht dat ik niet meer lang zou leven. Acuut moest ik stoppen, vraag mij dan ook af of een van die mensen ben die het Foldertje voor de bijwerkingen aan het samenstellen was.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:21

Je weet dat er ook mensen zijn die een anafylactische shock krijgen van standaard antibiotica? Die al decennia gebruikt worden? Das heel naar, maar dat hoeft dus niet van de leeftijd van het middel af te hangen.

DES is geen vaccinatie, want het werkt niet via immunisatie. Zie het maar meer als het advies veel foliumzuur te slikken voor je zwanger wordt, hoewel dat geen heel sterke vergelijking is. DES is een synthetische variant van oestrogeen, vrouwelijk geslachtshormoon.
Edit: Het doel van DES was overigens wel "zwangerschapsbevorderaar" cq het voorkomen van miskramen.
Hormonen geven is niet altijd verstandig. Wat hier gebeurde was dat hormonen aangrepen op een ontwikkelende vrucht. Een foetus ontwikkeld zich zonder oestrogenen gewoon tot vrouw. Bij DES dochters werden daar synthetische oestrogenen aan toegevoegd - een overstimulatie - en daar kwamen misvormingen van.

Immunisatie is iets ingewikkeld. Als je écht je punt wilt maken over vaccinatie, zul je het proces in zichzelf beter moeten bekijken, naar mijn mening.
Van toevoeging van hormonen is helemaal geen sprake, hier probeer je het lichaam zover te krijgen dat het antilichamen aanmaakt tegen de specifieke eigenschappen van virusdeeltjes. Gelukkig doen we dat niet tijdens de zwangerschap - hoewel veel antilichamen niet in staat zijn de placenta te passeren.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:36

houvanponies schreef:
marritpiebe schreef:

is niet helemaal waar wat je zegt, de stammen zijn verzwakt(dat is ook de reden dat je soms even ziek kan zijn na een vaccin, maakt niet uit welk vaccin)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:48

Sterker nog, als ik mij goed herinner is het een acellulair vaccin ;)

Ziek worden, ècht van vaccinatie, zoals griepvaccinatie, gebeurd pas na een week of 3. Alles waar je voor die tijd last van hebt, had je al op één of andere wijze onder de leden.