Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:05

jeetje...das banketstaaf zeg van je verzekering...

over last hebben van licht...tijdens en na een aanval zijn mijn ogen wel gevoeliger voor licht (zijn ze 's zomers ook ivm lichtovergevoeligheid)...

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:10

Ik kan idd zelf ook al slecht tegen licht, ik zie van die licht "aura's" als ik naar een stoplicht, een lantaarnpaal of koplampen kijk (in het donker of schemerige omgeving) en felle witte letters op een zwarte achtergrond zijn ook erg moeilijk. En in de zomer is de zon ook af en toe een kwelling, loop praktisch de hele dag met een zonnebril buiten als de zon schijnt, lekker relaxed voor de oogjes ;)

Maar als ik migraine heb en in het licht kijk, krijg ik soms echt van die steken door mn ogen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:16

ik loop 's zomers zowel binnen als buiten met een zonnebril en een petje op...en met een migraineaanval heb ik ook veel last van lichtflitsen en alle lampen doen ook pijn aan mijn ogen (vooral TL-lampen)...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:27

Ik heb ook erg veel last van lichtgevoeligheid, daar kan ik inderdaad migraine van krijgen, te lang in felle zon, en koplampen, praat me er niet van, wat een verschrikking is het om 's avonds te rijden, vooral die blauwe, ik zie echt helemaal niks meer :n . Ik had zo'n nightvision bril, ben ik alweer kwijt, maar dat hielp overdag ook wel goed. Maar je ziet er niet uit natuurlijk met zo'n lelijke gele bril.

@Eppie: Oxazepam? Niet zo gek dat jij op een roze wolk zit ;) , wil ik ook wel :9 ! Ik heb er nog nooit van gehoord als zijnde profylaxe. Raak je daar niet verslaafd aan dan?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:33

eppie38 schreef:
Hebben jullie met immigran ook altijd dat het net lijkt alsof je op een roze wolk zit?
Heb er altijd zon vaag nagevoel van als ik het ingespoten heb, ben helemaal woezie dan, vind iedereen lief enz, heb dat wel eens overlegd met de huisarts maar krijg geen duidelijk antwoord dan.

Ik heb imigran tabletten, maar daar gaat alleen mijn hoofdpijn van weg, ik word niet euforisch of zo! ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:34

joyce2 schreef:
Ik heb dat ook, maar dan idd de migra-stick. Wel fijn, maar ik ben hem kwijt, haha. Het lijdt wat af van de pijn, maar kan nou niet zeggen dat ik daardoor de hoofdpijn kwijt raak ;)

Nee, bij mij werkt het ook niet tegen de hoofdpijn, het leidt alleen wat af, net als een hoofd/nekmassage. ;)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:35

verschikkelijk migraine, heb bijna elke dag hoofdpijn en vaak genoeg lig ik in bed met een kussen op me hoofd en een emmer ernaast zo erg.
kan geen licht of geluid verdragen, zelfs me medicijnen helpen niet.
wat wel goed helpt is naar buiten gaan als het lekker fris is daar knap ik echt van op (met een zonnenbril op) natuuuuuurlijk.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:39

Eppie: nee, dat met in licht kijken problemen geeft, heb ik niet. Wel kan ik sowieso voor mijn gevoel slechter zien na een aanval, net of de zijkanten meer beperkt zijn.

Bouwien
: bij mij komt het altijd van achter mijn oog (links of rechts) opzetten en gaat dan zo mijn hoofd in als het ware. Ik heb er nooit last in mijn nek bij, alleen echt zo'n 'rotte' plek bovenop mijn hoofd en aan dezelfde kan achter/boven mijn oog.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:42

Bij mij begint het ook altijd achter mijn oog, meestal links, soms rechts. De linker zijn vervelender. Van mijn nek ofzo heb ik nooit last.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:51

Bouwien schreef:
Ik probeer het altijd eerst te remmen met 2x 500gr. ibu (soms een maag ding der bij) en wanneer die niet aanslaat gooi ik der een maxalt in. En werp ik mezelf voor de rest van de middag in bed met een washandje op mijn hoofd. Dan is der ook geen redden meer aan! Maar wat ik wel erg prettig vind is dat ik zo verschrikkelijk moe word van die maxalt. Dan dut ik meestal wel in en na een paar uurtjes voel ik me alleen nog maar alsof ik beetje stoned ben

Voelen jullie het ook altijd vanuit je nek je hoofd in trekken? Daar merk ik aan dat het migraine is.
Verder kan ik absoluut niet tegen goedkope chocola...eet het ook niet meer na 19u 's avonds.
Noten en koffie zijn bij mij ook uit den boze... hoewel de ene dag gaat het goed en de andere dag word ik gewoon afgestraft :p

Helaas heb ik de laatste 2 keer een diclofenac (?) zetpil van 1000mg er bij genomen omdat de maxalt weigerde iets te doen. Toen was ik ook wel even goed van de kaart...van de migraine of de medicijnen :S Maar ik weet dan van gekkigheid niet meer wat ik moet doen...kan dan echt 20min met mijn hoofd tegen de muur aan stoten. Gelukkig komt het meestal niet zover maar moet vrees ik binnenkort wel opzoek naar iets anders...Was gelukkig maar een van de weinige keren dat ik hem helemaal bewust mee moest maken blegh!

Je hebt het over 2 x ibuprofen te pakken... en evt erna een Maxalt. Ik dacht dat die 2 niet samen mochten? (nsaid)
Werd ik maar duf enz van de maxalt, dan kan je ook gaan slapen. Ik weet soms geen raad, loop meestal met watjes in mn oren of oordopjes. Geluid wordt sterker bij me en doet pijn in mn hoofd.

Mijn nek is ook altijd wat stijver ja, knakt dan ook geregeld. Maar zit niet vast, dat laat ik checken bij mn masseur.
Volgens mn neuroloog heeft de choco/koffie oid er niets mee te maken.. het is een hersenziekte. Het is wel zo dat er uitlokkende factoren zijn. Voor mij is dat bijv stress en hormonen.

Mag die zetpil ook samen met de maxalt? Ik ken je gevoel... een ramp is dat! Dan zou je eigenlijk een straffe slaappil moeten hebben of een knal met een rubberen hamer! 8)7

eppie38 schreef:
Ik neem sinds 2 jaar iedere dag 10 miligram oxazepam in smorgens en heeft de aanvallen wel vermindert met zon 80 procent.

Ik heb dat er ook even bijgeslikt om uit te proberen. Ik merkte wel wat positief verschil.. Maar.. qua gedrag zat ik erg snel op de kast. Daarbij wil ik niet dagelijks een medicijn slikken die ik eigenlijk niet nodig heb.
Hoe is dat bij jou gegaan?
En heb je het zo erg dat je een spuit zet? Of hoe kom je tot een spuit? Ik ben daar benieuwd naar.. zo leer je wat! :+

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:56

Erretje schreef:
@Eppie: Oxazepam? Niet zo gek dat jij op een roze wolk zit ;) , wil ik ook wel :9 ! Ik heb er nog nooit van gehoord als zijnde profylaxe. Raak je daar niet verslaafd aan dan?

Hahahahah... Raak je niet verslaafd aan en je kan er ieder moment mee stoppen omdat je het niet voor depressiviteit gebruikt. (ga ik van uit ;) )

Citaat:
Bij mij begint het ook altijd achter mijn oog, meestal links, soms rechts. De linker zijn vervelender. Van mijn nek ofzo heb ik nooit last

Inderdaad..hier ook, bij mij altijd links, toevallig. Als je er dan wat op drukt ofzo, is het nog pijnlijk ook.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:21

Eet geen chocolade, anders met mate (dat mag ik ook niet!) Dit wekt ook misselijkheid op. (:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:35

Branca schreef:
Erretje schreef:

Hahahahah... Raak je niet verslaafd aan en je kan er ieder moment mee stoppen omdat je het niet voor depressiviteit gebruikt. (ga ik van uit ;) )

dat je het niet gebruikt voor een depressie maakt niks uit voor het verslavend worden van oxazepam...
je lichaam wordt er afhankelijk van en zodoende raak je eraan verslaafd.....als je oxazepam lange tijd gebruikt verliest het zijn werking, zo zijn we nu ook bij een client om die reden aan het afbouwen (met 5mg in de maand), dat afbouwen in dat langzame tempo (kreeg 4 x per dag 35mg) moet om afkickverschijnselen te verkomen...bij hem werkt het namelijk al lang niet meer...

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:47

Het viel mij gister op dat na ik die almogran slik ik vreselijke pijn in mijn nek, schouders en bovenarmen krijg. Ik moet dan echt gemasseerd worden of onder de warme douche.
Alles trekt samen en doet echt heel zeer. Heb nu ook spierpijn ervan.

Meer mensen die daar last van hebben?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:49

Li_lee: nee, maar ik gebruik dat merk ook niet.

Lammie: ik denk dat je wel gelijk hebt, ik zou ook erg voorzichtig zijn met dat soort middelen dagelijks in te nemen ...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:53

dit is wat de arts op mijn werk zei tegen mij en wat mijn huisarts zei bij het voorschrijven van een paar pillen temazepam (toen ik tegen een burn out aan zat, vorig jaar)...alle medicatie wat op pam eindigt zijn vaak rustgevers of anti-depressiva...en hebben 1 ding wat overeen komt, ze zijn zo verslavend als de pest...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:50

Die verslaving geld niet alleen voor alles wat op pam eindigt, maar voor veel meer geneesmiddelen. Triptanen en pijnstillers zijn ook verslavend, maar daar gaan veel mensen aan voorbij. Het is onvoorstelbaar hoeveel mensen medicatieafhankelijke hoofdpijn hebben......

Alle triptanen hebben al werking dat de bloedvaten vernauwen. Dit kan inderdaad vrij makkelijk pijn in nek, schouders en bovenarmen geven. Maar ook bijvoorbeeld pijn op de borst. Als je er veel last van hebt kan je kijken of het met een andere triptaan beter gaat, maar het kan ook best zijn dat je er de ene keer last van hebt, en een volgende keer niks merkt. Dat heb ik namelijk.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:02

Ok, de neuroloog zei indd al dat ik last op de borst kon krijgen omdat de lichtpijn wat nauwer werd.

Deze medicijnen heb ik pas 2 keer geprobeerd, hoop dat het niet steeds is want deze helpen wel redelijk tegen de hoofdpijn

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:04

Bij mij begint de migraine meestal in mn nek (niet altijd, soms ook gelijk achter mn oog) en trekt dan door naar mn oog/ogen. Bij mij ook meestal links! Wat toevallig zeg! Maar links is ook de kant waar mijn nekwervels het meest vast zitten, dus dat is waarschijnlijk gewoon een zwakke kant.

@Deleted: van chocola heb ik geloof ik geen last, want dat eet ik zo vaak!! Tuurlijk heb ik wel eens een aanval als ik chocola heb gegeten, maar ik heb ook vaak zat geen last als ik het gegeten heb.

@simodi: bij jou werken die imigran tabletten dus goed? Bij mij deden ze bijna niets. Ben toen overgegaan op zetpillen en nav dit topic heb ik nu ook de neusspray voor als ik last krijg op mn werk. De zetpillen werken bij mij het beste! De huisarts heeft ook nog even overwogen om me injecties te geven, omdat die sneller werken, maar ik ben niet zo'n held met naalden, dus dat idee heb ik laten varen ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:06

Het kan heel erg wisselen, maar anders is het een kwestie van een andere proberen. Het is wel erg vervelend, ik ken het. Ik pak altijd 2 hittepitten en leg die in mijn nek/schouders.

Die naald zie je niet hoor joyce2! Je zet gewoon een pen op je been en duwt op een knopje, klaar, thats it. Ik zweer bij de injecties, voor mij nooit weer wat anders!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:15

Oohw dat valt dan weer mee... Dacht echt dat je met een spuit rond moest lopen ;) Ik dacht eerst van die Imigran neusspray ook dat je gewoon een flesje kreeg, zoals neusspray tegen verkoudheid, haha. Wat keek ik raar op toen ik allemaal van die rare losse verpakkingen zag en toen viel het muntje ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:18

Nee hoor, je ziet er helemaal niks van. Ik zal binnenkort er weleens een foto van maken als je wilt?

Die neussprays daar stond ik ook even van te kijken ja... hoezo dure manier van verpakken? En nog onhandig ook!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:33

Lalidan schreef:
Die verslaving geld niet alleen voor alles wat op pam eindigt, maar voor veel meer geneesmiddelen. Triptanen en pijnstillers zijn ook verslavend, maar daar gaan veel mensen aan voorbij. Het is onvoorstelbaar hoeveel mensen medicatieafhankelijke hoofdpijn hebben......

Alle triptanen hebben al werking dat de bloedvaten vernauwen. Dit kan inderdaad vrij makkelijk pijn in nek, schouders en bovenarmen geven. Maar ook bijvoorbeeld pijn op de borst. Als je er veel last van hebt kan je kijken of het met een andere triptaan beter gaat, maar het kan ook best zijn dat je er de ene keer last van hebt, en een volgende keer niks merkt. Dat heb ik namelijk.

ja het is bij heel veel medicatie zo dat ze verslavend werken, maar bij de pammetjes is het algemeen bekend...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:18

@Lalidan: ik ben wel nieuwsgierig hoe het eruit ziet, maar ik zal eerst eens even googlen, daar zal het denk ik ook wel staan!

Maar Imigran word idd op een hele dure manier verpakt, belachelijk gewoon... Als ik kijk naar de zetpillen die ik krijg tegen de misselijkheid is dat veel beter geregeld. Dan krijg je gewoon 1 lange strip, waar je zelf een zetpil vanaf moet scheuren.

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:39

Oxazepam & Temazepam ( Vergeef me ben te lui om te kijken hoe je het correct schrijven moet) Liggen hier thuis omdat mijn vriend ze keihard nodig had om niet door te slaan :S Noooooit van gehoord dat je die voorgeschreven krijgt i.c.m migraine? Wat doet die oxa dan? Tema weet ik dat het een slaapmiddel is. Heb gelukkig nog hele strip liggen dus mocht ik het nodig hebben pak ik die in uiterste geval...aangezien mijn vriend die absoluut niet meer mag hebben. En de oxa gebruikt hij als angstremmer :S Dus nu ben ik in de war :) (godzijdank is hij absoluut niet verslavingsgevoelig want dat is rotzooi!!!)

Verder licht inderdaad is een ramp. Maar zonder migraine vind ik het ook al irritant. Bij mij komt het altijd rechtsachter uit mijn nek opzetten...kruipt naar mijn rechteroog om die vervolgens scheel te trekken :P

Ik heb nog nooit gehoord dat ibu niet met maxalt mag...zou kunnen hoor. Nog nergens last van gehad.
Trouwens ik heb ook weer wat nieuws uitgevonden... omdat ik niet zo pillenslikkerig ben en wel aardig wat moet slikken voordat der ook maar iets beetje minder word..

Advil! Die liquid caps....400mg nou ik hoef daar maar 1tje van...terwijl ik met 1000mg ibu nog nergens ben... en je koppijn is weg.
Heb aantal keer op mijn werk gehad dat hij in sloeg als een bom. Mijn leidinggevende kwam daarmee aanscharrelen. Nou de eerste keer dacht ik nou geef me daar maar 2 van en dan hoop ik dat het beetje werkt... Ik heb de rest van de middag kneiter stoned achter de kassa gestaan hihi :P De eerste keer van 800mg hoefde ik s' avonds geen maxalt te nemen. Had gewoon zo'n nawee hoofdpijn. Tweede keer weet ik niet meer. Dat heb ik dus ook regelmatig... ik ben der dan gewoon helemaal niet..