Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:06

Sodera schreef:
Ik grapte al tegen mijn vriend, de reden waarom ik verhuisd ben, dat ie maar heel lief moet zijn & blijven, anders taai ik zo weer af :').
Dat doe je goed, even ~~}> heeeeeeel erg duidelijk zijn, dan blijft hij lief voor je. _O-
Sodera het is gewoon ruk om in zo'n streng regiem te zitten en het doet veel met j e. Ik merk dat sinds de boel hier open is ik het leven weer normaal super tof vind zonder dat ik mijn best hoef te doen om het leuk te vinden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:24

Wat een sneu bericht en dat terwijl ze 30 januari de vaccinaties hebben gehad.
Afbeelding

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:30

Het merendeel heeft milde klachten.. dat is dan toch best gunstig?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:38

Ja maar meer dat patiënten er misschien ook bang voor zijn en dat dit gebeurd nu vlak na de eerste entingen juist nog.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:01

Maar het is toch bekend dat je pas na de 2e vaccinatie vrijwel beschermd bent?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:03

Cer schreef:
Het merendeel heeft milde klachten.. dat is dan toch best gunstig?

Klopt en 2 zijn er overleden dat klopt dus ook met de statistieken die zegt dat het tot 90 - 95% bescherming geeft. Zonder dit vaccin was waarschijnlijk het aantal zware klachten en overlijdens vele male hoger. Want we praten hier over een zeer zeer kwetsbare groep en vaak echte hoge leeftijden. Dus ik vind het sneu de covid uitbraak maar wel bewijs dat het vaccin in ieder geval hier zijn werk heeft gedaan.

Wouw als dit pas na de 1ste enting is dan vind ik het helemaal positief voor het vaccin en sneu voor de bewoners.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:04

Er is in Dld ook al een casus bekend waar na de 2e vaccinatie er een uitbraak is geweest. Deze verliep wel met weinig tot geen klachten, maar is dus wel een signaal dat mogelijk de besmettelijkheid niet verdwijnt na vaccinatie.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:06

secricible schreef:
Er is in Dld ook al een casus bekend waar na de 2e vaccinatie er een uitbraak is geweest. Deze verliep wel met weinig tot geen klachten, maar is dus wel een signaal dat mogelijk de besmettelijkheid niet verdwijnt na vaccinatie.

Dat wordt dus een dingetje, wanneer we besmettingen zoals nu blijven communiceren zonder onderscheidt te maken tussen besmettingen met klachten en besmettingen zonder klachten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:06

996981 schreef:
secricible schreef:

Dat wordt dus een dingetje, wanneer we besmettingen zoals nu blijven communiceren zonder onderscheidt te maken tussen besmettingen met klachten en besmettingen zonder klachten.

Dit vind ik een hele goede nuancering en ben ik het ook mee eens. Jammer dat het vaccin er niet voor kan zorgen dat de mensen dus geen drager mee worden. Iets om rekening mee te houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:08

996981 schreef:
secricible schreef:

Ja dat heb ik eerder idd ook al eens benoemd. De besmettingen worden straks bij meer vaccinaties steeds irrelevanter en de doden en ziekenhuisbesmetting steeds meer leidend.
Het nadeel is dat daar nog meer vertraging in de cijfers inzit dan de besmettingen, dus de onzekerheid zal dan ook toenemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:09

Ik vind die besmettingen sowieso een rare meting.
Eerst waren er geen test, daarna mocht alleen iemand met klachten testen maar huisgenoten niet, toen iedereen.
Daar is weinig waarde aan te hangen. Ja wel als je altijd precies hetzelfde doet maar dat is niet.
Het aantal opnames vind ik veel meer wat zeggen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:09

purny schreef:

Inderdaad en ook pas een week na de tweede vaccinatie ben je optimaal beschermd.

Zo vreemd is dit niet en alleen maar fijn dat de meeste milde klachten hebben. Ik vind dergelijke berichten steeds meer onder angst zaaien vallen.

Ik vind de opmerking in het teletekst bericht over dat je alsnog besmettelijk bent vreemd. Dat is nog helemaal niet bekend. En wanneer kregen de bewoners klachten? Wie zegt dat ze al niet besmet waren voor de eerste vaccinatie? Vaak komen de klachten binnen 10 dagen, maar het kan ook tot 14 dgn duren.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 15-02-21 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:10

pien_2010 schreef:
Dat doe je goed, even ~~}> heeeeeeel erg duidelijk zijn, dan blijft hij lief voor je. _O-

Of zegt :evaw:
´next!´....
tja en daar sta je dan in quarantaine -O-

Het is een extra relatie-uitdaging al die beperkingen, het gebrek aan uitzicht.
Assertief gedrag is wellicht populair feminisme doch bepaald geen bijdrage aan spanningsverlaging in een beperkter samenleven en nu helemáál: Het is voor beiden (allen) poep :)*

Extra geven en nemen, wat extra flexiblteit een beetje meer verdraagzaamheid is alvast íets wat niet meer druk op de ketel geeft. Dát is nu eens iets wat je voor elkaar kan doen.
Een negatieve spiraal is een oh zo makkelijke valkuil; een positieve echter veel beter/leuker.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:10

Ze zouden er denk ik goed aan doen, daar nu al mee te beginnen (hadden ze wat mij betreft vanaf het begin al mogen doen). Ik ben benieuwd of het onderscheidt ooit gemaakt gaat worden en zo ja; hoe dat gecommuniceerd gaat worden :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:11

DuoPenotti schreef:
Ik vind die besmettingen sowieso een rare meting.
Eerst waren er geen test, daarna mocht alleen iemand met klachten testen maar huisgenoten niet, toen iedereen.
Daar is weinig waarde aan te hangen. Ja wel als je altijd precies hetzelfde doet maar dat is niet.
Het aantal opnames vind ik veel meer wat zeggen.

Ben ik met je eens :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:12

Vayo schreef:
purny schreef:

Inderdaad en ook pas een week na de tweede vaccinatie ben je optimaal beschermd.

Zo vreemd is dit niet en alleen maar fijn dat de meeste milde klachten hebben. Ik vind dergelijke berichten steeds meer onder angst zaaien vallen.

Ik vind de opmerking in het teletekst bericht over dat je alsnog besmettelijk bent vreemd. Dat is nog helemaal niet bekend. En wanneer kregen de bewoners klachten? Wie zegt dat ze al niet besmet waren voor de eerste vaccinatie? Vaak komen de klachten binnen 10 dagen, maar het kan ook tot 14 dgn duren.

Wb het teletekst bericht, volgens mij mist er nog een stuk tekst met uitleg. Die stond wel op de site van nos iig, ff zoeken...

Citaat:
Grote corona-uitbraak verpleeghuis Amersfoort, bewoners kregen onlangs eerste vaccinatie
Het Sint Elisabeth Verpleeg- en Gasthuis in Amersfoort heeft te maken met een grote corona-uitbraak. Van de 106 bewoners zijn er 70 positief getest. Twee van hen zijn overleden. De meeste positief getesten hebben lichte klachten.

De uitbraak is vorige week begonnen en heeft zich in snel tempo verspreid. Op de gesloten locatie wonen ouderen met dementie of een andere psychogeriatrische aandoening. Velen van hen hebben last van "bewegingsonrust en dwaalgedrag" waardoor het virus zich ook makkelijker kan verspreiden.

De uitbraak in het Sint Elisabeth Verpleeg- en Gasthuis komt op een wrang moment, omdat de bewoners op zaterdag 30 januari hun eerste vaccinatie ontvangen hebben.

Volgens de overkoepelende organisatie Bestuur Beweging 3.0 valt het aantal besmettingen onder het personeel mee. De continuïteit van de zorg komt daardoor niet in de problemen.

Er waren al aanwijzingen dat vaccinatie tegen het coronavirus niet voorkomt dat mensen die het oplopen besmettelijk zijn. Dat werd vorige week bijvoorbeeld duidelijk in Duitsland: veertien gevaccineerde ouderen liepen toen in een verpleeghuis waar iedereen twee keer gevaccineerd was toch de Britse variant op.

Bron: liveblog

996981 ik vind het voor nu nog wel erg fijn. Juist omdat de zkh-bezetting zo ontzettend vertraagd is.
Ik ben wel blij dat ze de gegevens nu vanuit 7dgn- gemiddelde communiceren ipv per dag.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:23

Pfff daar schrik ik wel een beetje van. Ik hoopte zo dat een vaccinatie ook bescherming bood tegen verspreiding. Eerder waren er juist signalen dat dit wel zo zou zijn. Nu heb ik het wel over Pfizer en wellicht zijn zij met een ander middel gevaccineerd ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:24

Vayo schreef:
Pfff daar schrik ik wel een beetje van. Ik hoopte zo dat een vaccinatie ook bescherming bood tegen verspreiding. Eerder waren er juist signalen dat dit wel zo zou zijn. Nu heb ik het wel over Pfizer en wellicht zijn zij met een ander middel gevaccineerd ?

Ze hadden pas de eerste prik gehad he...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:27

purny schreef:
Vayo schreef:

Ze hadden pas de eerste prik gehad he...

Dat werd vorige week bijvoorbeeld duidelijk in Duitsland: veertien gevaccineerde ouderen liepen toen in een verpleeghuis waar iedereen twee keer gevaccineerd was toch de Britse variant op.

Dit staat in het bericht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:28

Maar zoals al eerder gezegd: je kunt ondanks je gehele vaccinatie toch corona krijgen. Je bent er alleen minder ziek van

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:48

Als dat het effect van het vaccin is, wordt het nog belangrijker dat we de risicogroepen (bijvoorbeeld de mensen met morbide obesitas) gaan vaccineren. De meeste mensen worden immers sowieso niet heel ziek, laat staan dat ze op de IC belanden of dood gaan

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:16

Ik vind het juist erg positief nieuws. Milde klachten is toch ook goed? Hup, doorenten! Haha :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:11

Hadden ze 1 of 2 prikken gehad? Sowieso, ook als ze er 2 gehad hebben: het is pas echt goed werkzaam na een aantal weken. De 30e jan is pas kort geleden natuurlijk.

En wbt dat schaatsen, ik heb hier wel mensen op het ijs gezien. Maar geen grote groepen die kwamen. Wat wel gebeurt is dat mensen bekenden tegen komen. Je maakt dan toch een praatje, op afstand. En als dat met meer dan 1 andere persoon is dan ben je in feite al in overtreding. Maar het is in de buitenlucht, de kans op besmetting is dan minimaal. Ik vind dat daar niet streng op gehandhaafd hoeft te worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 00:20

Ik heb veel foto’s en filmpjes van schaatsen gezien en toch het merendeel met twee mensen of gezin samen. Er zijn altijd mensen die zich niet aan de regels houden, niet alleen op het ijs maar denk/ hoop dat het meevalt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 05:52

SusanH schreef:
Hadden ze 1 of 2 prikken gehad? Sowieso, ook als ze er 2 gehad hebben: het is pas echt goed werkzaam na een aantal weken. De 30e jan is pas kort geleden natuurlijk.

En wbt dat schaatsen, ik heb hier wel mensen op het ijs gezien. Maar geen grote groepen die kwamen. Wat wel gebeurt is dat mensen bekenden tegen komen. Je maakt dan toch een praatje, op afstand. En als dat met meer dan 1 andere persoon is dan ben je in feite al in overtreding. Maar het is in de buitenlucht, de kans op besmetting is dan minimaal. Ik vind dat daar niet streng op gehandhaafd hoeft te worden.

De uitbraak hier in NL 1 prik. Doe in Dld was (enkele weken na) de tweede prik. Die mensen waren waarschijnlijk volledig beschermd dus, hoewel moment v besmetting onduidelijk was.
25 januari 2e vaccinatie
2 feb een medewerker positief en daarop iedereen getest. Daaruit kwamen de besmettingen.