De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:45

MoniqueT

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:53

Ik ben echt geschokt als ik nog hoor hoe men er in Nederland mee omgaat. Hier (Spanje) krijg je gewoon een vette boete als je niet kan aantonen waarom je op straat bent, waarom je met meerdere personen in een auto zit en je komt echt geen supermarkt meer in met kinderen.

Bij de apotheek vanmorgen mocht er één persoon tegelijk binnen en buiten stond iedereen echt meters uit elkaar. Ik heb gebeld voor mijn insuline, aanpakken, contactloos betalen en wegwezen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:54

Echwel schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=nl6tTwxzC ... e=youtu.be

De engelsen zien het heel anders (wat anders) dan de rest van de wereld

Als er sprake was van een lineaire groei van het aantal besmettingen, zou hij nog gelijk hebben ook.
Maar het gaat exponentieel.

Wat de rest van de wereld doet is proberen die extreme groeifactor eraf te houden.

Ook met de maatregelen die Nederland bijvoorbeeld nu neemt, komen er echt nog steeds besmettingen bij.
Alleen in een tempo dat we met de zorg aankunnen.

En hoe meer mensen langzaamaan herstellen van dit virus en vermoedelijk een (volledige of gedeeltelijke) immuniteit opdoen, hoe mínder kans dat het virus diezelfde snelheid van verspreiding heeft wanneer langzaamaan en stap voor stap de maatregelen versoepeld worden.

Ik hoop dat ze in Engeland gelijk gaan krijgen, for their own good, zeg maar.

Maar ik ben bang dat ze met deze aanpak op een nog veel grotere crisis dan in Italië afstevenen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:56

Fira schreef:
Barbet schreef:
Het verpleeghuis waar ik werk gaat ook op slot voor al het bezoek, alleen noodzakelijk personeel kan met een eigen pasje naar binnen.
Dus ook echtgenoten/echtgenotes kunnen hun partner die in het verpleeghuis woont niet bezoeken.
Ik werk met demente mensen, het is al erg dat echtparen door deze ziekte gescheiden werden van elkaar.
De maatregel snap ik wel, het kan niet anders, maar echt ontzettend schrijnend en hard voor wie het betreft.

Pfff, dat is echt heel erg verdrietig inderdaad. Gaan jullie sowieso tot 6 april dicht, of houden jullie nog geen bepaalde datum aan?

In ieder geval tot 6 april.

Echwel

Ik ben blij dat ik de boot voor begin juni nog niet geboekt heb.

Hier schijnt het bij de bouwmarkten en tuincentra idioot druk te zijn.

Echt IDIOOT

tamary

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:58

Planten zijn straks uitverkocht {:}

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:59

Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 16-03-20 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:59

Barbet schreef:
Het verpleeghuis waar ik werk gaat ook op slot voor al het bezoek, alleen noodzakelijk personeel kan met een eigen pasje naar binnen.
Dus ook echtgenoten/echtgenotes kunnen hun partner die in het verpleeghuis woont niet bezoeken.
Ik werk met demente mensen, het is al erg dat echtparen door deze ziekte gescheiden werden van elkaar.
De maatregel snap ik wel, het kan niet anders, maar echt ontzettend schrijnend en hard voor wie het betreft.
Ik vind dit wat te ver gaan! Lijkt mij dat er met wat strenge hygiëne maatregelen bezoek mogelijk zou moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:00

MizzMontana schreef:
Het volgende wat gehamsterd gaat worden is denk ik handcreme. Man, ik heb echt droge handen van al dat wassen, vooral de knokkels zijn een soort schuurpapier (fyi).
Waste ik ze hiervoor dan toch zo weinig? Staan jullie ineens ook zo stil bij hoe je hygiëne eigenlijk is? Ik dacht altijd dat het bij mij wel prima was maar ben me er zo bewust van ineens wat ik allemaal aanraak.

Daarnaast is de helft hier in huis snotverkouden, kinderen ook, inclusief 1 met koorts. Standaard natuurlijk bij kleine kinderen, maar toch schiet er dan ineens door me heen: het zal toch niet dat....
Voel me zelf nu ook iets minder fit en voordat we allemaal nergens meer naar toe mogen ivm de snotneuzen heeft mijn man vanochtend in plaats van morgen boodschappen gedaan. Voor een week, zoals altijd, maar was wel een raar gevoel om met zo’n volle kar door de winkels te lopen zei hij.

Ik was hiervoor al erg fanatiek van het handen wassen, maar mijn handen zijn ook kurkdroog. Op werk gebruiken wij hetzelfde spul om handen mee te ontsmetten waar je ook je toetsenbord mee schoonmaakt, echt van die hele vloeibare alcohol. Voelt heel schoon maar het is echt een drama voor je huid.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:01

Femke_Tweety schreef:
En ik verbaas me over de (non?)aanpak in Engeland.
Jij niet alleen. Degene die ik volg in de UK is er ook zeer treurig om.
We gaan het mee maken de komende 2 weken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:01

Echwel schreef:
Ik ben blij dat ik de boot voor begin juni nog niet geboekt heb.

Hier schijnt het bij de bouwmarkten en tuincentra idioot druk te zijn.

Echt IDIOOT

Was natuurlijk te verwachten en hadden ze misschien ook wel moeten voorzien. Iedereen wil nu thuis aan het klussen als je niet weg mag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:04

Denken jullie dat overige winkels nog dichtgaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:05

Ja dat denk ik wel, muv levensmiddelenwinkels..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:06

brokjes schreef:

Van wat ik net op de radio hoorde denkt Duitsland daar al over.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:06

Is een beetje afhankelijk van de stijging van het aantal besmettingen en overlijdens.
Ik denk niet dat het nu al meteen (vanavond?) gezegd gaat worden, maar eind van de week zou het me niet verbazen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:07

Lijkt mij een logische vervolgstap.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:07

LadyMadonna schreef:
Stond net een vrouwtje “naast” me in de winkel voor het pasta schap. Lag opzich nog genoeg, maar allemaal A merken. Oh... nu moet ik dure pasta kopen...
Mensen die wat meer te besteden hebben: koop even A merken zodat de budget merken blijven liggen voor mensen die A merken niet kunnen betalen..

Hier verder buiten super druk met wandelende mensen en spelende kinderen. Het lijkt wel vakantie :j

Oh dit vind ik nog wel een tip en hier ben ik zelf ook wel schuldig aan. Ga ik onthouden...

Barbet: hier is dezelfde maatregel genomen op mijn werk. Logisch, goed, maar heel erg treurig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:08

Zoals ik al eerder zei bij ons dus ook (VG zorg) geen bezoek meer. Dus ook geen familie. Is voor veel clienten heel moeilijk.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:09

brokjes schreef:

Ik hoop het.... mensen lopen nu massaal rond in winkels etc. Dan kun je net zo goed werken denk ik of kids op school hebben.
Áls je het doet.. doe het dan goed nu zou ik zeggen met maatregelen..

Als horeca dicht moet waarom dan niet de leuke kleding winkels enzo..

Overigens zou een lock down hier wel rot zijn voor mijn moeder. Die hebben het huis verkocht en dat huis moet leeg voor eind April. Aan de andere kant zullen daar ook wel weer speciale regels voor komen.

Voor nu zijn ze hard aan het werk in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:10

Wat vreselijk zeg dat partners elkaar niet kunnen zien hierdoor, op die leeftijd vooral ;(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:10

Mij lijkt winkelsluiting ook wel te komen, zeker nu duidelijk is dat men niet echt verstandig omgaat - zolang iedereen het voor zich moet weten werkt het niet erg blijkt. Is er een gezamelijke maatregel dan is het tenminste duidelijk. (En kunnen winkeleigenaren ook niet meer hun personeel onder druk zetten.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:11

Tips voor mensen die nu last van droge handen hebben: neem een flinke scheut natuurlijke olie (bijv olijf of zonnebloem ). Gooi hier een flinke theelepel (grof) zout in. Masseer/scrub hier je handen mee.
Spoel het liefst pas na een paar minuten af
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 16-03-20 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:12

Citaat:
De Noord-Hollandse supermarktketen Deen roept mensen maandag op om hun boodschappen alleen te doen. Deen doet dat verzoek met het oog op de gezondheid van klanten en personeel.

,,Wij willen iedereen, met pijn in ons hart, vragen om bezoek aan onze winkel niet meer te zien als een (gezins)uitje om gezellig boodschappen te doen".

AD

Er zou per direct een verbod moeten komen op het meebrengen van kinderen naar supermarkten.
Eén volwassene per huishouden per keer naar de winkel om onnodige drukte te voorkomen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:14

En hoe doen alleen staande moeders zonder hulp dat?