Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:30

Piekosjj schreef:
Je hebt al een paar 5k's gelopen toch Foxy? Dan is 6.8km echt geen enkel probleem. Niet haasten en probeer in een zo constant mogelijk tempo te lopen en de km's zullen je voorbij vliegen :D

3 keer 5 km in de benen :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:31

Dilan93 schreef:
Komt wel goed joh ;)

Niet focussen op de tijd of afstand. Parcours is uitgezet voor je, geniet van de omgeving en grote kans dat je bij eem wedstrijd ineens een stuk vlotter/ makkelijker loopt dan tijdens je training. :)
Vaak juist omdat je niet op de tijd of afstand let. En andere lopers om je heen helpt vaak ook een hoop. :j

Waar heb je je wedstrijd?

ANTWAARPEUH! Op de linkeroever. Mogen niet door de Kennedytunnel helaas, dat is alleen voor de 10Miles lopers.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:38

Ah, daar valt genoeg te zien toch? :D

Vooral genieten. Dat is iig mijn motto voor iedere loop die ik doe.
Nou loop ik ook wel eens te balen hoor, voornamelijk tijdens de standaard trainingsrondjes over de weg.
Maar tijdens een 'wedstrijd' (ik vind wedstrijd voor mijzelf niet de juiste benaming, omdat ik niet voor de klassering loop) geniet ik van de omgeving, van de toeschouwers en andere deelnemers en van het feit dat mijn lichaam gezond genoeg is om gewoon die 5/10/21 km lopen vol te houden :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:59

Dilan ik heb vanmorgen de eerste twee km losse sleeves aangehad. Van de decathlon. Ideaal die dingen. Daarna gewoon korte broek en t-shirt, en geen lange sokken.
Ik heb het ook snel warm.
En ja met loopjes tot ongeveer 15km heb ik ook geen schuurplekken, maar vanmorgen had ik er weer eentje op mijn arm. Superirritant. Kwam omdat ik zeiknatte kleren had denk ik.

Foxy een sweater met een capuchon? Hoe dan? Dat is super oncomfortabel en heet zeg.

Vanmorgen 22km trail, de hele tijd in de regen gelopen, de paden waren beekjes en er was veel modder. Garmin vond dat ik mijn best niet deed, mijn status ging van productief naar herstel. Idioot ding. Ik liep ook nog eens aardig tempo voor een modderige trail met heuvels (5.33 min/km).
Ik kwam nog een zwijn tegen onderweg en aan het eind zag ik er zelf uit als een zwijn :+

Afbeelding
Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:50

Dilan, ik probeer het te onthouden maar voorlopig ben ik nog erg veel bezig met 'hup tot de volgende struik/boom/bank..."

Hoodie kan nu nog met die korte afstanden, vooral als je om 7 u buiten staat, het is flink fris nu.
Super zwijnerij daar :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:55

Ik was vanochtend om 7.00 in een shirtje met korte mouwtjes hoor, ik heb het erg snel warm :j

Mama3

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:47

Ik heb het ook snel warm en bij een niet ventilerende hoody zou ik neervallen denk ik.

Niet te druk maken om die 6.8 km Foxy, in een wedstrijd word je meegenomen door andere renners, omgeving en sfeer en voor je het weet ben je al over de finish. Komt goed!

Wat een leuk stuk om te lopen Dilan, lekker gevarieerd en wat goed dat jij en SV altijd tijd nemen voor wat leuke foto's tussendoor. Misschien moet ik dat ook eens doen. Vooral nu ik weet dat ik 19-22 km achter elkaar redt zonder pauze. Ik was altijd bang niet meer op gang te komen/uit de flow te komen bij een stop.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:18

Afbeelding

Bovenstaande schema komt van runninggirls

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:27

Vind ik nog erg warm wat er staat, ik loop pas in een lange tight als het beneden de 5 graden is en het waait erg. Daarboven alleen maar kort. Eventueel met lange sokken als er een erg koude wind staat.
En pas onder de 10 graden heb ik iets met lange mouwen aan. Of t-shirt met sleeves zodat ik die nog uit kan doen.
Wintertight heb ik geloof ik vorig jaar twee keer aangehad toen het -10 was ofzo. Handschoenen heb ik nooit aan, daar krijg ik alleen maar koude handen van.

Had trouwens gisteren voor het eerst weer last van Raynaud. Joepie.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:49

Ik heb niet eens een longsleeve om in te lopen. Dus shirt en daarover hoodie, krijg ik het warm stroop ik mouwen wat op.

Daarnet bij runnerslab gestopt en een buikbandding gekocht om foon in te stoppen en borsttuig met lampjes. Morgenochtend weer lekker trainen. Hoor mij, "lekker"! :')

Tja Dilan, temperatuur is opeens -O-

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:55

Het is een leidraad. Ik loop ook liever niet in een lange tight, zo lang mogelijk in korte broek en kousen evt met lange mouw.

Vandaag een herstelloopje van 7 km gedaan met wind tegen. Ik tegen dochter; is het koud? Ja ijskoud maar wat jij aanhebt kan wel, haha. Op de route kwam ik zowel een hardlooper in lange tight en jas tegen als een loper in blote bast, ik dacht met lamp in zijn hand, maar bleek bij passeren een lichtgevend shirt te zijn, gewikkeld om zijn hand. Blijkbaar langer gelopen dan gepland of in ieder geval oververhit geraakt.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:55

That's the spirit Fox!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:57

Ik heb ooit een wintertight gekocht omdat ik aan een obstaclerun mee ging doen en het sneeuwde, een week ervoor.
Op de dag zelf was het 12 graden en heb ik hem niet nodig gehad :+

Heb het ding een paar keer gebruikt als het echt koud was met een gemene wind, maar verder nooit.

Longsleeves heb ik wel, twijfel nog of ik die morgenochtend aan doe. Al denk ik dat een shirt voldoende is als ik eenmaal bezig ben.

Verder ben ik dus wel een koukleum en heb ik vandaag echt even moeten afzien. :')

SV, ahh Raynaud is echt niet tof :=

Foxy, goed bezig hoor!
Ik heb ook zo'n tuigje met lampjes :j

Ga proberen mezelf morgenochtend voor het werk uit bed te schoppen.
Merk dat ik echt alweer moeite krijg met wakker worden, ook als ik voldoende slaap heb gehad. -O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:48

Heb ik ook altijd even moeite mee als het weer donker is 's ochtends. Ik ga zaterdag een poging wagen, kampeerweekend maar uitgesteld ivm het slechte weer, maar wil dan wel 's ochtends hier een duurloopje doen. Morgenavond even relaxed zwemmen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 07:55

Het is me gelukt :))

En ik liep eigenlijk nog heerlijk ook. :D
35 minuten lopen met daarin 5x 1 minuut versnellen.

Heb trouwens in een 3/4 broek en shirt gelopen. En verlichting, dus voelde me net een rennende kerstboom :+

Kwam nog een man met hond tegen die in het voorbijgaan riep 'zo, jij bent er vroeg bij'
Zegt iemand die op datzelfde tijdstip buiten loopt :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:01

Hier ook voor 6 u wakker en met lichtje de baan op. Eerste keer 6 km in 1 ruk gelopen en op 5 km de ongelooflijke tussentijd van 40 min en 4 sec! Stond wel aardig wind op de dijk met de laatste km dus slakkentempo wat me ook geen hol kon schelen met mijn PR op de 5k. Buikband blijkt te schuiven (zandloperfiguur). Moet hem echt laag dragen.

Dilan ik heb hetzelfde probleem. Als de dagen korten word ik een soort marmot. Gelukkig is er de stress van de 10miles!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:56

Wat fanatiek, zo vroeg lopen! Ik loop het lekkerst na twaalven maar ik wil ooit nog eens in de zomer om 6 uur lopen. Lijkt me heerlijk om te ervaren hoe de natuur wakker wordt.

Dilan93 schreef:
Kwam nog een man met hond tegen die in het voorbijgaan riep 'zo, jij bent er vroeg bij'
Zegt iemand die op datzelfde tijdstip buiten loopt :')
:))

Ik loop het liefst in één keer door. Hier is de omgeving ook niet zo interessant en bovendien heb ik er een bloedhekel aan om op foto te komen tenzij ik van de achterkant wordt gefotografeerd.

Qua kleding loop ik het liefst iets warmer gekleed. Ik hou er niet van om het koud te krijgen en ik heb het idee dat ik beter met hogere temperaturen presteer als ik het mezelf met lagere temperaturen wat lastiger maak door mezelf wat warmer te kleden (klinkt heel onlogisch nu ik het zo opschrijf :+). 's Winters is het lastig bij temperaturen rond het vriespunt, dan krijg ik ontzettend koude bovenbenen die na afloop helemaal rood worden en gaan jeuken. Leuk overblijfsel van het paardrijden. Ik moet nog eens kijken of zo'n skishort helpt.

Gistermiddag hadden we geen trainster, die was op vakantie dus samen met een collega gelopen. Fijn rondje van bijna 9 km gelopen op 5:56 gemiddeld. Komend weekend heb ik een rondje van 14 á 15 km in de planning.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:02

Lekker bezig zeg die vroege lopers! Ik ben best een ochtendmens, maar hardlopen doe ik het liefst rond een uur of 10 in de ochtend of ergens voor of rond de schemering in de avond. In de winter dus rond vier uur ;)

Ik loop ook graag warm genoeg. Komend weekend gaat de lange broek iig weer aan. Weer een lekker rondje oppakken na de trailrun van zondag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:55

Als ik op straat loop, dan loop ik ook eigenlijk altijd in 1x door.
Maar met trailruns vind ik het leuk om ook wat plaatjes van de omgeving te schieten :D

Dit weekend staat de Harbourrun op het programma. Eerste obstaclerun in heel lange tijd en ik heb dus niet getraind op obstakels :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:35

Heb even gespiekt, lijkt wel op de Spartacus run.
Alhoewel ik het thema van de Harbourrun echt super aansprekend vind! Wat een leuke insteek om de haven te promoten!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:42

Ik ben heel benieuwd :j

Zelf alleen ervaring met Strong Viking en Roversrun, die zijn allemaal door de natuur.
Door de haven heb ik nog nooit gelopen.
Volgens de omschrijving word je normaalgesproken niet nat. Denk dat moeder natuur hier anders over denkt :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:37

Zondag wordt het drama met het weer.. ik hoop zo dat het meevalt met de regen.
Lijkt me tof dilan zo door de haven!

Heb voor het avondeten een fijne 5km gelopen, met de derde kilometer op flinke snelheid.
Morgen ga ik voor het eerst op de Sallandse heuvelrug trailen, een route van 25km.
Zondag met een trailgroepje richting de grens van Overijssel en Drenthe om daar een route van 11km te lopen. Een sportief weekend voor de boeg dus.

En net nieuwe oordopjes gekocht voor tijdens het lopen, mijn jaybirds zijn gestorven in de regen van de week.
Nu gekozen voor de jbl reflect mini nc. Ik hoop dat ze het geld waard zijn, de duurste die ik heb gehad tot nu toe: 120 euro. Maar wel helemaal zonder draden eraan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:45

Ach, natter dan afgelopen woensdag kan ik toch niet worden :+
Had geen droge draad meer aan mn lichaam.

Sportief weekend idd :j
Hoop dat de oordopjes bevallen :j

Ik denk dat ik ook maar over moet op draadloze, of een koptelefoon. :=

Heb nu met draad, wel voor tijdens het sporten, maar die blijven niet goed zitten :n
Nou zijn die ook maar gewoon van de Action hoor.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:34

Koptelefoon geprobeerd, vond ik niet fijn. Losse dopjes wel maar ik raak ze kwijt :o

Ik heb mijn 10 kilometer loopje er al weer op zitten, droog zelfs. Nu naar het paard en daarna mijn nieuwe katten ophalen *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:29

Meh, ik heb last van mijn piriformis, loop inmiddels bij de fysio. Dit is bij mij een terugkerend probleem helaas, maar tot nu toe ging alles goed. Mensen die deze klachten herkennen?
Ik wil vandaag wel een rondje lopen, ben net zo lekker aan het opbouwen en vind het lekker om te lopen.

Ik heb sportoordopjes, met zo'n extra boog eraan die om je oor zit. Wel met draad, maar die haal ik door het elastiekje in mijn haar dus die voel ik niet.