Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Nee ik vind de pil ook niet fijn. Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom 1x per 5 jaar een spiraal niet vergoed wordt maar mocht je elk jaar een kind uitpoepen krijg je wel allerlei kraamzorg etc betaald. Wat is nu goedkoper?
Sorro schreef:Mars schreef:Nee ik vind de pil ook niet fijn. Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom 1x per 5 jaar een spiraal niet vergoed wordt maar mocht je elk jaar een kind uitpoepen krijg je wel allerlei kraamzorg etc betaald. Wat is nu goedkoper?
Toevallig had ik vanochtend de zorgverzekering aan de lijn met vragen over de vergoeding van een sterilisatie. Toen haalde ik dat punt ook aan.. bizar dat ik 1250 op moet hoesten of 570 meer premie moet betalen terwijl alles wat kinderen baren en opvoeden wel wordt vergoed. Tevens dien je voor een bepaalde leeftijd ook nog eens een hele lange adem te hebben en kun je zelf moeten aantonen bij een psycholoog dat je niet gek bent omdat je geen kinderen wil terwijl iedere debiel er 1 zo maar de wereld in kan knallen en dan soms ook nog maar dat handje ophoudt. Dame in kwestie (moeder) vond dat ik groot gelijk had.
Eilish schreef:Ik vind ook dat je groot gelijk hebt. Het is beide onomkeerbaar, kinderen krijgen en geen kinderen meer kunnen krijgen, maar het een is over het algemeen een stuk makkelijker voor elkaar te krijgen dan de ander.
Ik ben aan het kijken voor een kavel. En nu heb ik vandaag een voorstel gekregen voor een mooi plekje, maar met aan een kant een stel met jongere kinderen. Ben nu serieus aan het vragen of er ook een plekje is zonder kinderen naast mij. De gemiddelde leeftijd ligt hoog onder de geïnteresseerde, dus geen kinderen naast mij is wel mogelijk hoop ik.
Brainfail schreef:Iemand stuurde me dit..
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 9203297729
Moet eerlijk bekennen dat in geen een van de voordelen ik een voordeel zie..
De nadelen kan ik me dan weer wel prima in vinden.
Sorro schreef:Het is bizar dat we pil, condooms,spiraal,sterilisatie en dergelijke zelf moeten betalen en aan de andere kant van alles gegeven wordt zoals kraamzorg maar ook kinderbijslag, kinderen gratis meeverzekerd in de zorg ect.
Hmm kavel.. wij hebben een jaartje geleden een huis gekocht en naast ons woont een single mama met 2 koters.
Maar ja het is afgezien van dat mijn droomhuis op een droomlocatie. Momenteel zijn we nog druk met verbouwen maar met de tijd komt er wel een grote schutting en ben ik blij met alle isolatie in het huis.
Hahaha oh my.. dat is ongeveer zoals ik zwanger zijn voorstel. Alleen mag van mij de "baby" wel ontsnappen.
Brainfail schreef:Iemand stuurde me dit..
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 9203297729
Moet eerlijk bekennen dat in geen een van de voordelen ik een voordeel zie..
De nadelen kan ik me dan weer wel prima in vinden.
sanso schreef:Kinderen maken je flexibeler? Die begrijp ik nu echt niet. Staat bij de voordelen. Met een kind word je toch juist heel erg beperkt in je doen en laten waardoor je juist minder flexibeler word?
oomens schreef:sanso schreef:Kinderen maken je flexibeler? Die begrijp ik nu echt niet. Staat bij de voordelen. Met een kind word je toch juist heel erg beperkt in je doen en laten waardoor je juist minder flexibeler word?
Flexibeler ja. Er blijken ineens dingen door gaten naar buiten te kunnen waarvan iedere kindloze in volle overtuiging zou zeggen: "Dat past nooit!"