Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:04

Volgens mij... is er hier in de buurt een kinderfeestje aan de gang...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:04

Aan de andere kant: tampons zijn een stuk goedkoper dan kinderen en als je ze zat bent gooi je ze gewoon weg :')

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:43

Mars schreef:
Nee ik vind de pil ook niet fijn. Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom 1x per 5 jaar een spiraal niet vergoed wordt maar mocht je elk jaar een kind uitpoepen krijg je wel allerlei kraamzorg etc betaald. Wat is nu goedkoper?

Toevallig had ik vanochtend de zorgverzekering aan de lijn met vragen over de vergoeding van een sterilisatie. Toen haalde ik dat punt ook aan.. bizar dat ik 1250 op moet hoesten of 570 meer premie moet betalen terwijl alles wat kinderen baren en opvoeden wel wordt vergoed. Tevens dien je voor een bepaalde leeftijd ook nog eens een hele lange adem te hebben en kun je zelf moeten aantonen bij een psycholoog dat je niet gek bent omdat je geen kinderen wil terwijl iedere debiel er 1 zo maar de wereld in kan knallen en dan soms ook nog maar dat handje ophoudt. Dame in kwestie (moeder) vond dat ik groot gelijk had.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:57

Apart... bij de meeste zorgverzekeringen scheelt het maar iets van 120 per jaar en je eigen risico?
En kan je het jaar daarop gewoon weer terug naar een basis premie?
Kan je gewoon via independer opzoeken... als je sterilisatie als optie aan zet.
Het is wel per verzekering extreem verschillend... er was er maar 1 die echt alles vergoedde.
Ik wil per januari overstappen en daarna onder het mes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:11

Het wordt (al dan niet) vergoed uit de AV, dus ER is niet van toepassing

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:12

Sorro schreef:
Mars schreef:
Nee ik vind de pil ook niet fijn. Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom 1x per 5 jaar een spiraal niet vergoed wordt maar mocht je elk jaar een kind uitpoepen krijg je wel allerlei kraamzorg etc betaald. Wat is nu goedkoper?

Toevallig had ik vanochtend de zorgverzekering aan de lijn met vragen over de vergoeding van een sterilisatie. Toen haalde ik dat punt ook aan.. bizar dat ik 1250 op moet hoesten of 570 meer premie moet betalen terwijl alles wat kinderen baren en opvoeden wel wordt vergoed. Tevens dien je voor een bepaalde leeftijd ook nog eens een hele lange adem te hebben en kun je zelf moeten aantonen bij een psycholoog dat je niet gek bent omdat je geen kinderen wil terwijl iedere debiel er 1 zo maar de wereld in kan knallen en dan soms ook nog maar dat handje ophoudt. Dame in kwestie (moeder) vond dat ik groot gelijk had.

Ik vind ook dat je groot gelijk hebt. Het is beide onomkeerbaar, kinderen krijgen en geen kinderen meer kunnen krijgen, maar het een is over het algemeen een stuk makkelijker voor elkaar te krijgen dan de ander.

Ik ben aan het kijken voor een kavel. En nu heb ik vandaag een voorstel gekregen voor een mooi plekje, maar met aan een kant een stel met jongere kinderen. Ben nu serieus aan het vragen of er ook een plekje is zonder kinderen naast mij. De gemiddelde leeftijd ligt hoog onder de geïnteresseerde, dus geen kinderen naast mij is wel mogelijk hoop ik.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:44

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:46

Hahahaha briljant!

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:16

Eilish schreef:
Ik vind ook dat je groot gelijk hebt. Het is beide onomkeerbaar, kinderen krijgen en geen kinderen meer kunnen krijgen, maar het een is over het algemeen een stuk makkelijker voor elkaar te krijgen dan de ander.

Ik ben aan het kijken voor een kavel. En nu heb ik vandaag een voorstel gekregen voor een mooi plekje, maar met aan een kant een stel met jongere kinderen. Ben nu serieus aan het vragen of er ook een plekje is zonder kinderen naast mij. De gemiddelde leeftijd ligt hoog onder de geïnteresseerde, dus geen kinderen naast mij is wel mogelijk hoop ik.

Het is bizar dat we pil, condooms,spiraal,sterilisatie en dergelijke zelf moeten betalen en aan de andere kant van alles gegeven wordt zoals kraamzorg maar ook kinderbijslag, kinderen gratis meeverzekerd in de zorg ect.

Hmm kavel.. wij hebben een jaartje geleden een huis gekocht en naast ons woont een single mama met 2 koters.
Maar ja het is afgezien van dat mijn droomhuis op een droomlocatie. Momenteel zijn we nog druk met verbouwen maar met de tijd komt er wel een grote schutting en ben ik blij met alle isolatie in het huis.

Hahaha oh my.. dat is ongeveer zoals ik zwanger zijn voorstel. Alleen mag van mij de "baby" wel ontsnappen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:44

Palmera schreef:
Maar echt, ik ga zo weer als het moet.

Dat lijkt me toch wel wat overdreven, ik neem aan dat ze niet teruggroeien _O-

Dammie schreef:
Sommige aanstaande ouders hebben WEL humor
https://www.boredpanda.com/funny-matern ... li-carter/
:D

Bwahahaha ik lig in een deuk hier :') :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:56

Is het heel erg dat ik moest gniffelen toen de kindjes van onze overburen recht voor ons raam ruzie kregen tijdens het spelen? O:)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:27

Als ik een zorgverzekering incl volledige dekking op sterrilisatie zou nemen dan zou ik maar 2 tientjes meer betalen per maand. Maar ik doe dat nu (nog) niet gezien ik geen schijn van kans maak ivm mijn leeftijd. Veel succes (en sterkte (met de pijn)) alvast c_alsemgeest.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:07

Er achter komen dat ik zwanger ben doet me meer pijn denk ik :')
Ik heb ook nog net niet de magisch gestelde leeftijd. Maar ik heb goede hoop bij deze HA

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:30

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:51

Maw de meeste voordelen die ze opnoemt kan ook prima zonder kind :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:56

Brainfail schreef:
Iemand stuurde me dit..

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 9203297729

Moet eerlijk bekennen dat in geen een van de voordelen ik een voordeel zie..
De nadelen kan ik me dan weer wel prima in vinden.

Ik vind sommige voordelen ook helemaal geen voordeel :D

En dat een kind je jong maakt, vind ik helemaal niet. Jong vind ik, sprankelend, energiek, gekke dingen doen.... dat zijn totaal niet dingen die ik bij ouders vindt passen. Want altijd moe, precies om 5 uur eten want om 6 uur slaapje. Gekke ooms en tantes doen juist gekke dingen met kinderen. Ouders niet :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:03

Sorro schreef:
Het is bizar dat we pil, condooms,spiraal,sterilisatie en dergelijke zelf moeten betalen en aan de andere kant van alles gegeven wordt zoals kraamzorg maar ook kinderbijslag, kinderen gratis meeverzekerd in de zorg ect.

Hmm kavel.. wij hebben een jaartje geleden een huis gekocht en naast ons woont een single mama met 2 koters.
Maar ja het is afgezien van dat mijn droomhuis op een droomlocatie. Momenteel zijn we nog druk met verbouwen maar met de tijd komt er wel een grote schutting en ben ik blij met alle isolatie in het huis.

Hahaha oh my.. dat is ongeveer zoals ik zwanger zijn voorstel. Alleen mag van mij de "baby" wel ontsnappen.

Klopt, heel bizar. En ik denk dat het beter is als de overheid anti-conceptie stimuleert. Maar bevolkingsgroei is nodig voor de economie enz..

De plek van de kavel is gekozen door de gebiedsregisseur, met wat verzoeken van mij en klinkt verder heel goed. Maar het is de bedoeling dat het een open gebied blijft en niet met allemaal schuttingen. Dus daar zie ik wel wat beren op de weg.
Ik ben hem aan het mailen of er ook een plekje is zonder kinderen naast mij. En als dat niet zo is, of als dat een slechtere plek is qua ligging, dan toch maar deze plek. Dan plant ik er wel iets heel hoogs en dichts tussen :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:21

Oh man, dat lijstje. Ik heb eigenlijk zin om ze puntsgewijs af te gaan kraken :+
Zoals flexibeler? Wat? En er staan ook echt heel veel puntjes die eigenlijk hetzelfde bedoelen maar dan anders verwoord, zo kan ik het ook _O-

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:27

Een bamboe haag??

En nee al die voordelen kan ik makkelijk 1 voor 1 counteren.
Maar sommige vond ik wel heel erg ; "kinderen geven zin aan je leven"??

Dus wij zijn allemaal zinloos? Suïcidaal?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:29

Ja zo'n kul is dat. :+ Dus ik rommel maar wat aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:44

Jep mijn leven is super zinloos en daar ben ik trots op *\o/*

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:20

Brainfail schreef:
Iemand stuurde me dit..

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 9203297729

Moet eerlijk bekennen dat in geen een van de voordelen ik een voordeel zie..
De nadelen kan ik me dan weer wel prima in vinden.

Kinderen maken je flexibeler? Die begrijp ik nu echt niet. Staat bij de voordelen. Met een kind word je toch juist heel erg beperkt in je doen en laten waardoor je juist minder flexibeler word?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:47

sanso schreef:
Kinderen maken je flexibeler? Die begrijp ik nu echt niet. Staat bij de voordelen. Met een kind word je toch juist heel erg beperkt in je doen en laten waardoor je juist minder flexibeler word?

Flexibeler ja. Er blijken ineens dingen door gaten naar buiten te kunnen waarvan iedere kindloze in volle overtuiging zou zeggen: "Dat past nooit!"

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:51

flexibeler met je eigen wensen en privacy denk ik :D

Want zoals mijn gewaardeerde collega van de week sprak:
"Geen slaap, overal rommel, zit ik op de WC kruipt ze naar binnen. Aaalles, maar ook echt àlles, moeten we plannen... waar we heen gaan, wat er mee moet, hoe laat we weer terug gaan." *zucht*

ik:
"Maar je krijgt er zo veel voor terug"

zij:
"fiets you"

:+ _O-

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:54

oomens schreef:
sanso schreef:

Flexibeler ja. Er blijken ineens dingen door gaten naar buiten te kunnen waarvan iedere kindloze in volle overtuiging zou zeggen: "Dat past nooit!"

Proest!