Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:53

Haha, wijntjes moeten kunnen af en toe ;)

Ik heb voor het eerst een doosje diepvriesfruit geprobeerd voor in men overnight oats. In 1 woord, Yuk. Ik hou het liever wel bij de kwaliteit van men vers fruit van de fruitboer.

O: Overnight oats met rood 'fruit' + kiwi
T: Appel
L: Salade
T: Appelsien
T: Smart bar B&F
A: Pompoensoep (zelfgemaakt) + kip met groentjes

S: 1u crossfit

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:48

Mooie lijstjes dames! En zeker een productief dagje Annikoe! :))
Ah lekker Laura, geitenkaas is :9

Mm jammer The Cat! Als ik ze de avond van te voren in de koelkast zet is het gewoon net vers fruit (ik heb wel altijd de bramen, blauwe bessen of frambozen. Welke had jij?

Net de huisarts gebeld, er is niets uit het bloedonderzoek gekomen...

O: 200g alpro yoghurt, 3 el atkins muesli en cranberry ontbijtmix
T: rijstwafel met kaas, mandarijn
L: omelet van 1 ei en 2 eiwit, tomaat, ui en een boterham met avocado en kipfilet
T: rijstwafel pindakaas, banaan
A: prutje van zoete aardappel, courgette, tomaat, mager gehakt, paprika, erwten, mais en linzen uit de oven
T: clean protein bar

B: uur fitness (20 HIIT, 40 kracht)
D: thee, water

127g khd 76g vet, 106g eiwit, 1692kcal

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:54

Hmm, misschien mag ik ze niet bevroren in mijn overnight oats doen dan :') Het is een doosje met ook zoiets in. Aardbeien, rode besjes, frambozen, braambessen (best vreemd in een doosje rood fruit :') )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:54

Cheetah, heb je de waarden ook opgevraagd? Een oud collega van mij heeft destijds geprikt op B12 tekort. Volgens de huisarts was er NIETS aan de hand, helemaal niets, de waarden waren perfect. Maar de huisarts had de boel in zijn hoofd niet helemaal goed zitten (de betekenis van de waarden omgedraaid en daardoor verkeerd geïnterpreteerd). Collega vertrouwde het niet en heeft het lab gebeld om haar uitslagen op te vragen of door te spreken (weet niet precies hoe dit ging) en het lab gaf aan dat ze een heftig B12 tekort had.

Zomaar een klein voorbeeldje, het heeft bij jou natuurlijk betrekking op andere waarden, maar het gebeurt vaker dat waarden verkeerd geinterpreteerd worden. Omdat er bijvoorbeeld een hele brede range is waarbinnen die waarden liggen. Terwijl wanneer je tegen een ondergrens zit, best ergens flink last van kan hebben, terwijl het volgens de boeken net geen probleem is.
Zeg maar een waarde moet tussen de 10 en 75 liggen, daarboven heb je een teveel en eronder een tekort. Jij hebt 11, dan heb je officieel geen tekort, maar je zit wel tegen een ondergrens gaan.
Snap je wat ik bedoel?

Bloedonderzoek is (volgens mij) niet bepaald gratis, dus je moet je niet meteen laten overtuigen als je zelf het gevoel hebt dat het verkeerd zit!

Ik hoopte vandaag mijn laatste dag hier te hebben, dus geen eten meegenomen :+ Maar ook niets voor tussendoor zeg maar... :P Dus nu heb ik trek. Alles is achter de rug :+
Vrijdag begin ik op mijn nieuwe werk, ik wilde morgen wel (mag ook), maar ik heb geen zin in nog meer gezeik hier.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:56

Ik heb al een paar dagen niet gepost, maar eigenlijk heel druk bezig geweest! Vandaag eindelijk een dagje vrij. Mijn lijstjes van de afgelopen dagen zijn absoluut niet netjes maar wil ze toch even posten. Vandaag wil ik sowieso even balansen, alleen zal niet heel veel bewegen aangezien ik de hele dag heb vrijgehouden om mijn interviews uit te typen. Wel nog even een rondje paardrijden & vanavond naar de sportschool voor een lesje core. 1 voordeel van die drukke dagen, ik heb wel veel stappen gelopen *\o/* *\o/*

Vrijdag:
O; 250 gram alpro soya yoghurt met 1 banaan
L: 2 gebakken eieren, rijstwafel met speculoos
A: 6 gamba's in knoflookolie met veel groenten en salade en wat frietjes
T: grapefruit

B: Gewerkt van 13 - 22 - 19.834 stappen

Zaterdag:
O: Banaan
T: 1 rijstwafel 1 appel
L: 2 rijstwafels met speculoos, 1 met pindakaas, 1 met nutella
T: 5 tucjes
A: Vriendinnen kwamen eten dus allemaal kleine hapjes zoals mini pizza, wraps met carpaccio of zalm, worstenbroodjes, soep, stokbrood met smeersels, heerlijk genoten <3

B: Meegeweest op wedstrijd met vriendinnen dus veel gelopen (16.145 stappen over de gehele dag) & 30 minuten buitenrit zonder zadel

Zondag:
O: 250 gram alpro soya yoghurt met 1 banaan
T: 6 gezouten cashewnoten 1 klein stroopwafeltje (snaaien op het werk)
L: Kipsalade zonder dressing en 1 volkorenboterham met gebakken ei
T: 1 stroopwafeltje, Appel
A: 1 kleine pizza (zo een klein plakje bladerdeeg pizza) belegd met mozzarella, pesto, tomaat en klein stukje seranoham
T: Snickerijsje en mini cornetto.. oeps :+

B: gewerkt van 11-17 - 16.118 stappen

Maandag:
O: Banaan en stukje ontbijtkoek
L: Broodje carpaccio met truffelmayo en parmezaanse kaas
T: Cheesecake met raspberry
A: Pasta pesto en risotto met gamba's (allebei voor de helft) bij Vapiano en 1 glaasje witte wijn

B: Hele dag geshopt en gewandeld - 14.223 stappen

Nou wat een slechte dagen haha. Gisteren had ik met een vriendin afgesproken in Den Haag die ik al een half jaar niet had gezien. Ken haar uit Curacao, toen we weg liepen na de lunch op het terras zagen we ineens een andere meisje zitten op terras die ook met ons in Curacao had gezeten! Echt zo toevallig en vind het nog steeds bizar aangezien we ook allemaal niet in de buurt van Den Haag wonen ofzo dus het is ook absoluut niet logisch dat we elkaar daar tegen komen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:00

The Cat: haha nee dan wordt het slijmerig. Ik vind de aardbeien en de rode besjes ook heel slijmerig worden dus die haal ik niet meer. :P

Janine: Nee niet gedaan, heb eigenlijk gewoon dankjewel gezegd en opgehangen. Insuline en TSH zijn niet zo makkelijk fout te interpreteren haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:02

Cheetahfan schreef:
The Cat: haha nee dan wordt het slijmerig. Ik vind de aardbeien en de rode besjes ook heel slijmerig worden dus die haal ik niet meer. :P

Janine: Nee niet gedaan, heb eigenlijk gewoon dankjewel gezegd en opgehangen. Insuline en TSH zijn niet zo makkelijk fout te interpreteren haha.

Ooh je hebt alleen daarop geprikt? Omdat je gericht ging kijken naar dat wat in je familie voorkomt?
Dan kan ik me voorstellen dat je niet verder gaat vragen. Althans, zover ik weet hoe dat met insuline en tsh zit ;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:03

Ja TSH is schildklierhormoon, en hij had ook insuline en nierfunctie aangekruist volgens mij. Ja ik had het wel kunnen vragen maar weet zo uit mijn hoofd de normaalwaarden ook niet.
Ze verwezen me naar de dietiste omdat ik 'misschien toch meer eet dan ik denk'. Dan maak ik daar maar een afspraak ofzo.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:42

Cheetahfan schreef:
Ja TSH is schildklierhormoon, en hij had ook insuline en nierfunctie aangekruist volgens mij. Ja ik had het wel kunnen vragen maar weet zo uit mijn hoofd de normaalwaarden ook niet.
Ze verwezen me naar de dietiste omdat ik 'misschien toch meer eet dan ik denk'. Dan maak ik daar maar een afspraak ofzo.

:(:)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:12

The_Cat schreef:
Cheetahfan schreef:

ah vervelend :( :(

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:49

Ik kan ze iig op een blaadje mijn lijstjes aangeven want die pluk ik dan allemaal uit dit topic. :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:15

Volgens mij weet jij prima wat je eet... maarja, snap het advies wel, want er zijn idd genoeg mensen die geen idee hebben.
Aan de ene kant balen dat er niets uitgekomen is omdat je nu nog niet weet waarom je niet afvalt, aan de andere kant natuurlijk wel heel fijn dat je niets mankeert :(:)

Helaas was de salade er niet meer, dus het is een broodje brie geworden :9 en een bakje rauwkost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:33

Balen cheetah :(:) Misschien wel fijn om langs de diëtiste te gaan, toch weer wat extra ogen erop.

Ik ben ziek dus heb echt rare dagen. Van t weekend al super beroerd met migraine en nu ineens snipverkouden. Tel dus even niet en heb ook al 2 dagen niet op de weegschaal gestaan, zie het allemaal wel even.

Vandaag:
O: twee beschuitjes met hagelslag en boter
L: bloemkoolsoep en een mozzarella focaccia van de AH
T: een sneetje zuurdesembrood met hagelslag
A: boerenkool met worst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:34

Cheetahfan schreef:

Hmm... beetje dubbel :P Maar jij hebt je lijstjes!! *\o/*

Wat zei de huisarts verder van je vraag? Geen rare gezichten gehad?
En je vader?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:35

Emmaa_ schreef:
Balen cheetah :(:) Misschien wel fijn om langs de diëtiste te gaan, toch weer wat extra ogen erop.

Ik ben ziek dus heb echt rare dagen. Van t weekend al super beroerd met migraine en nu ineens snipverkouden. Tel dus even niet en heb ook al 2 dagen niet op de weegschaal gestaan, zie het allemaal wel even.

Vandaag:
O: twee beschuitjes met hagelslag en boter
L: bloemkoolsoep en een mozzarella focaccia van de AH
T: een sneetje zuurdesembrood met hagelslag
A: boerenkool met worst.

Bleuh... beterschap!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 13:49

Janine, wat belachelijk van je werkgever. Volgens mij mag je blij zijn dat je daar weg bent. Gewoon lekker ergens anders aan werk, dat huis gaat er vanzelf wel komen.

Cheetah, vervelend dat je nog niet weet waar je aan toe bent. Ga mee met de tip om wel contact op te nemen met een (goede) diëtist. Ze kunnen altijd 1 of 2 keer kijken wat je eet en of het echt niet daar aan ligt. Je zal toch of moeten afvallen of er moet een oorzaak zijn.

Emma beterschap gewenst!

Merk dat ik vaak 's avonds nog flink honger krijg, na avondeten. En dan begin ik dus te snaaien. Dus denk dat ik maar op die moment ook een halve bak kwark neem. Vult en is niet zo slecht. Kijken of dat helpt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:52

Haha nou best wel Linoleum! Vrijdag begin ik ergens anders :)

Helaas nu geen Smartwatch gekregen (was voor een gezondheidsproject hier), kwam de teamcaptain (lopend naar Palermo, welk team het eerste aankomt wint iets leuks) om 12 uur mee aan. :+
Heb netjes gezegd dat ik 'm niet meer kon aannemen omdat ik zou stoppen.
Na het project zou ik dan het horloge mogen houden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 13:59

Netjes na hun banketstaaf acties! Of ben ik zo gemeen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:01

linoleum schreef:

Ik heb het wel overwogen... Maar wat denk je dat ik deze laatste twee dagen doe? :P :P :P

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:02

Janine1990 schreef:
linoleum schreef:

Ik heb het wel overwogen... Maar wat denk je dat ik deze laatste twee dagen doe? :P :P :P

haha ik zat ook te denken zou ik dat ook zeggen :+ :+

sowieso wel want anders zou ik me echt schuldig voelen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:03

V_eraa schreef:
haha ik zat ook te denken zou ik dat ook zeggen :+ :+

sowieso wel want anders zou ik me echt schuldig voelen

Ik ben ook te eerlijk voor deze wereld :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:03

linoleum schreef:

Neehoor ik ook :+

Hun zijn nou ook niet bepaald netjes geweest, dan zou ik denken van zo kan ik dat spelletje ook spelen :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:06

xNavatu schreef:
linoleum schreef:

Neehoor ik ook :+

Hun zijn nou ook niet bepaald netjes geweest, dan zou ik denken van zo kan ik dat spelletje ook spelen :Y)

Was de operationeel directeur :P
Hij vond dat ik niet weg kon, want ik moest lopen :')

Zie wel een leuke aanbieding op internet staan, 35 euro, voor normaal 130...
Maar ja... huis :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:31

Haha bij mij zou het dan weer niet opkomen, ja achteraf misschien :+

Waar is die aanbieding Janine?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:32