Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:33

Maar goed, even voor de duidelijkheid. Snap dat mensen (en ikzelf) geen zin meer hebben in discussies. Dus is het handiger om de volgende keer duidelijk te vermelden wat de bedoeling is van je post? En als iemand toch advies geeft (ongevraagd) te vermelden dat je niet op advies zit te wachten? (naja, op een vriendelijke manier dan).

Verder heb ik toch nog een aantal tips meegenomen en bij de markt druiven gehaald en bij de bakker een speltbrood. Ga proberen het met de druiven te doen, mocht dat toch te weinig zijn, dan nog een plakje speltbrood.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:35

Ik ga vandaag maar geen lijstje plaatsen, vanmorgen al verkeerd begomnen doordat een vriendin een heerlijke brunch kwam brengen wat ik niet kon afslaan. Dus, nog 500 kcal voor de rest van de dag.
Heb nog steeds ontzettend spierpijn van Kayla maandag en gisteren gewandeld dus vandaag Kayla op een lager pitje, maar wel doen! Vind t alleen lastig, hoeveel kcal verbruik je met zo'n workout? Iemand daar enige schatting van?

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:37

Is voor iedereen anders MerleSimone, kun je alleen precies weten als je een sporthorloge (met hartslagband) aanschaft. (: Kan namelijk echt compleet anders uitvallen voor iedereen, dus een schattig werkt daar niet bij. Hangt heel erg af van je conditie en je gewicht etc.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:38

Oke, en die registreert naast je hartslag dan ook ongeveer de calorieën? Of kun je daar zelf dan een berekening bij maken? Sorry, heb daar echt geen idee van :')

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:42

Goh, het blijft wel een informatief topic hier, als je post, wil je toch juist advies denk ik? Tenminste dat vind ik toch wel hier, dat je daarvoor open moet staan dan.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:44

Mijn lijstje voor vandaag:
O:/
L: in boterham met ham, 1 boterham met pure hagelslag(ja daar had ik gewoon even zin in), 2 glazen magere melk en een kop groene thee
D: hangt een beetje van de situatie af, waarschijnlijk witlof met een slavink.
T: wijntje/biertje oid..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:44

Stral schreef:
Goh, het blijft wel een informatief topic hier, als je post, wil je toch juist advies denk ik? Tenminste dat vind ik toch wel hier, dat je daarvoor open moet staan dan.

Naja, in het geval van een cheat dag toch niet? Ik ben denk ik niet duidelijk in mijn post geweest en daarom is er discussie ontstaan. En ging daarom smoezen verzinnen, waar men zich weer aan ergert..

Ik wil het ook wel niet posten als ik een ongezonde dag heb. Maar dat was ook niet de bedoeling?

Dus ff wat opheldering over dit punt..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 14:49

Plaats gewoon wat je wilt, maar zorg dan ook dat je kunt relativeren..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:50

Jeetje ik word echt knettergek van die discussies hier. En ook dat het iedere keer dezelfde tegen dezelfde zijn.

Ik heb ook wel eens een cheatdag of soms een hele week. En de ene keer omdat ik down ben en de andere keer omdat ik ongesteld ben. Laat het lekker. Als je het vervelend vind zeg je ja en amen of helemaal niets.

Ik snap dat jullie advies willen geven maar dat komt niet door. Ga niet steeds opnieuw die discussie aan!

Verder:
Zijn die sporthorloges duur? Het lijkt me wel wat om eens goed bij te houden hoeveel ik beweeg!
Ik ben gisteren uiteindelijk uitgekomen op 1360 kcal. Best laag voor mijn doen maar ik had heel weinig gedaan!

Vandaag
O: 2 bh met smeerwortel
T: mueslireep omdat ik bijna omviel van de honger haha.
L: ik denk een tosti met tomaatjes en een beetje pesto
T: fruit
A: 2 kleine wraps met gehakt maïs paprika en tomatensaus (zo'n pastasaus) en strooi kaas erboven op!
T: nog iets van fruit? Of niets. Hangt er vanaf hoe vol ik zit
B: paard gereden en stal gemest.
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 06-01-16 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:51

Ik bedoelde: als je puur een lijstje post! Zonder dus de begeleidende uitleg dat je weet dat het niet ok is maar dat je er even geen zin in hebt.

Er zijn best veel mensen die dénken dat ze goed bezig zijn maar dat niet zijn, dan moet dat gewoon gezegd kunnen worden. En bij jou leek het vanochtend voor mij alsof je niet inzag dat er andere opties waren. Dus kijk, vind het wel sterk dat je nu toch voor het fruit gegaan bent hoor! :)

Nog mensen die hier last hebben van appels trouwens? Ik krijg daar altijd honger van daarna... Irritant!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:52

Ik heb dat ook vaak met een appel! Het vult naar mijn idee niet echt, misschien Door de suikers die er in zitten? Geen idee eigenlijk!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:53

Dat heb ik ook met appels, krijg er een raar gevoel van.. als ik em eet alleen een halve door de salade, wat wel goed gaat .... weird :+

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:59

Ik vind de 'discussies' juist wel nuttig hier. We zijn er toch om elkaar te helpen. Als je denkt dat je goed bezig bent, maar dat helemaal niet is zou ik het ook graag horen. En ik zie eigenlijk alleen maar goedbedoelde adviezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:59

xNavatu schreef:
Salade met kip? Een goed gevuld soepje? (:

Hmm heb nog een blik soep staan , ben van de ome Jan soep dus vermicellisoep _O- . Beetje familietikje heb ik geleerd

Salade lust ik niet :o

Appels ruikt momenteel mijn hele koelkast naar , zoete lucht maar door de kwark krijg ik ze wel weg

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:01

Stral schreef:
Ik bedoelde: als je puur een lijstje post! Zonder dus de begeleidende uitleg dat je weet dat het niet ok is maar dat je er even geen zin in hebt.

Er zijn best veel mensen die dénken dat ze goed bezig zijn maar dat niet zijn, dan moet dat gewoon gezegd kunnen worden. En bij jou leek het vanochtend voor mij alsof je niet inzag dat er andere opties waren. Dus kijk, vind het wel sterk dat je nu toch voor het fruit gegaan bent hoor! :)

Ja oke, dat snap ik dan wel. Als iemand zou zeggen dat die elke ontbijtkoeken eet omdat diegene denkt dat dat gezond is, zou ik dat ook wel ff vermelden ja. (dat t niet zo is). Maargoed, heb nu wel ingezien dat er andere opties zijn :) En zal het de volgende keer duidelijker erbij zetten. Ben zelf ook helemaal flauw van die discussies.

Nu weer ff over andere dingen hebben! Druiven zijn lekker maar wow, erg grote druiven haha. Dat is aan de andere kant wel weer fijn ook :D

En ja, appels heb ik ook niks mee. Ik krijg altijd de rillingen als ik er een hap uit neem.

kim345

Als je een ongezonde dag hebt is prima maar zeg dan gewoon jammer dan morgen beter i.

Ipv dat je zo slecht geslapen hebt en 'zielig' bent en dat er geen andere opties zijn. Dat is het verschil wat iedereen dus probeert uit te leggen :P

Ceasar2015

urosa schreef:
Dat heb ik ook met appels, krijg er een raar gevoel van.. als ik em eet alleen een halve door de salade, wat wel goed gaat .... weird :+

Opzich is dat wel logisch.
Het zijn inderdaad de fruitsuikers die maken dat je suikerspiegel uit balans gaat en waardoor je dus meer honger/trek krijgt. Bij de een zal dit meer spelen als de anders.
Door er iets stabiliserend bij de eten, voorkom je dit effect.
Hoogstwaarschijnlijk zitten er in jouw salade ook dingen die bloedsuikerspiegel stabiliseren.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:04

Amyyy schreef:
Ik vind de 'discussies' juist wel nuttig hier. We zijn er toch om elkaar te helpen. Als je denkt dat je goed bezig bent, maar dat helemaal niet is zou ik het ook graag horen. En ik zie eigenlijk alleen maar goedbedoelde adviezen.

Ja dat zijn het ook. Maar die adviezen komen niet aan en dat wordt niet geaccepteerd. Waardoor er zo'n 20 keer diezelfde discussie ontstaat tussen dezelfde personen.
En persoonlijk vind ik sommige berichten wat overdreven/aanvallend van beide kanten.
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 06-01-16 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:04

Rebecca schreef:
xNavatu schreef:
Salade met kip? Een goed gevuld soepje? (:

Hmm heb nog een blik soep staan , ben van de ome Jan soep dus vermicellisoep _O- . Beetje familietikje heb ik geleerd

Appels ruikt momenteel mijn hele koelkast naar , zoete lucht maar door de kwark krijg ik ze wel weg

Salade lust je niet? :+

Zijn zoooveel soorten salades, kan me niet voorstellen dat je er geen 1 lust? :P

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:08

Zijn we klaar met de discussie, het is toch duidelijk?

Ik krijg ook altijd honger van appel, zo irritant, is een van de weinige soorten fruit die ik lust :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:10

xNavatu schreef:
[naam] schreef:

Salade lust je niet? :+

Zijn zoooveel soorten salades, kan me niet voorstellen dat je er geen 1 lust? :P

Ik eet geen zee spul , zalm etc .

Ik eet alleen rauwe wortels :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:11

Hoeft toch niet persee zeespul in een salade te zitten?
Zijn ook andere soorten vlees, of kaas kan erin, of gewoon vegetarisch :))

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:12

Couscous salade, fruit salade wortel salade. Gewoon groente /sla met kip of ander vlees erin of kaas erbij (huttenkase mozzarella feta enz)
Bonensalade, bietjessalade enz enz enz! :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:13

ijssnuiver schreef:
urosa schreef:

Opzich is dat wel logisch.
Het zijn inderdaad de fruitsuikers die maken dat je suikerspiegel uit balans gaat en waardoor je dus meer honger/trek krijgt. Bij de een zal dit meer spelen als de anders.
Door er iets stabiliserend bij de eten, voorkom je dit effect.
Hoogstwaarschijnlijk zitten er in jouw salade ook dingen die bloedsuikerspiegel stabiliseren.

Aha, de appel doe ik altijd door een rucola of veldsla melange, met cashewnoten en rozijnen.
En aankomende week ga ik huttenkase halen om er ook bij te doen :Y)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:14

Die link met salade en zeespul kan ik ook niet helemaal vinden inderdaad.
En ja honger van appels! Dat heb ik ook altijd! Echt een leeg gevoel nadat ik een appel heb gegeten, vreselijk.