Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:51

SusanH schreef:
Pandora2 schreef:
Heeft er nog iemand wat gelezen over dat dorpje in Italië wat tijdens de crisis in het voorjaar volledig gevrijwaard bleef van besmettingen ? Lag nochtans vlakbij een paar hotspots.

Er is 1 wintersport plaatsje wat ontoegankelijk is voor auto's daar hadden ze geen besmettingen tot nu toe. Wonen maar iets van 65 mensen begreep ik? Kun je alleen te voet of met de ski lift komen.

Oh echt ? Dan ga ik dat even opzoeken.
Vind het altijd leuk zulke goede berichten uit the middle of nowhere :P

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:10

Was gisteren op TV. Er kan geen auto komen, nooit, maar wel een ski lift die toeristenkan brengen. Het ligt geïsoleerd hoog in de bergen. Ik vond het een prachtig dorpje.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:12

Vayo schreef:
Nou inderdaad. Ik vind het een verkeerde bezuiniging. Hier in Nederland is je medische dossier/info privé en ze mogen je testuitslag niet opvragen. Ze mogen niet eens navragen of je wel getest bent. Dergelijke regels zorgt in mijn ogen alleen maar ervoor dat mensen gewoon zeggen dat ze getest zijn en negatief zijn zonder dat ze getest zijn. En heel eerlijk ... als mensen 0,0 klachten hebben snap ik het ergens ook nog dat ze er over liegen omdat het anders teveel geld kost. Voor sommige mensen kan dat gewoon een paar dagen geen eten betekenen.

Hier dalen de cijfers ook. Ik probeer nog 2 weken even goed door te bijten, want ik neem aan dat dan die 1 persoon en de avondklok wel terug gedraaid wordt als de cijfers zo blijven dalen.

Ik hoop snel alles rond te hebben zodat ik op zoek kan naar een huisje. Dat zou me echt goed doen en alle maatregelen zouden dan veel makkelijker te dragen zijn. Ik ben erg benieuwd hoe dat nu tegenwoordig gaat met huizen bezichtigen in deze tijd!

Wij hebben wel een bezichting gedaan, met mondkapje en als je verkoudheidsklachten hebt ben je niet welkom (ook niet met negatieve test), je raad het al ik was verkouden, heb dus alleen even de tuin gezien en partner wel binnen geweest. Een afspraak een week later maken ging niet wegens te veel vraag.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:15

Mag ik hier even huilen..
Er komt hier in Ierland een nieuw lange termijnplan voor COVID. Wij zitten nu sinds 1 januari in volledige lockdown, max 5 km van je huis voor een frisse neus. Alle scholen en kinderopvang zijn volledig dicht, ook voor essentiele werkers.
Er wordt nu gelekt over dat nieuwe plan. Het lijkt erop dat volgende week de speciaal onderwijsbasisscholen weer open gaan, samen met de examenklassen. De gewone basisscholen per 1 maart en de rest van het onderwijs in fases gedurende maart.
Het verboden zijn van bezoek (dat mag hier dus helemaal niet, zowel binnen als buiten niet, sinds oktober) blijft ook van kracht wordt er verwacht, met tzt een versoepeling voor buiten.
Evenementen met meer dan 10 mensen wordt wrs ook pas toegestaan als het gros gevaccineerd is, dus september/oktober...
Horeca dicht tot iig begin mei, en dan alleen buiten.

https://www.irishtimes.com/news/health/ ... -1.4484811

Niet-essentiele retail mogen pas open in mei of juni (!!!) verwachten ze.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:16

Ach Sodera wat uitzichtloos voor je
Zou je best een knuffel.willen geven

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:22

Wat vervelend Sodera. Al houd ik er rekening mee dat wij ook zo’n lange termijnplan krijgen hier in Nederland.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:23

Ah dat is niet wat je wilt horen, al klinkt het wel realistisch kwa toekomstbeeld vrees ik.
Ook van mijn een virtuele knuffel, Sterkte.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:24

Jeetje Sodera, wat een hoop triestheid. Je zou toch denken dat er zolangzamerhand geen besmettingen meer mogenlijk moeten zijn daar met zulke regels.
Ik heb een collega in Ierland die altijd graag alleen was, afgelegen woont en ook voor covid al thuiswerkte en zelfs zij geeft aan dat het haar teveel wordt :(:)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:29

En hier alweer een groot deel van een school dicht ivm besmettingen onder basisschoolleerlingen. Alle leerkrachten worden getest. Benieuwd of dit het nieuws nog gaat halen of ook weer stil gehouden wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:32

Sodera wat naar.
Dan vallen de maatregelen hier meteen weer mee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:33

Coby schreef:
En hier alweer een groot deel van een school dicht ivm besmettingen onder basisschoolleerlingen. Alle leerkrachten worden getest. Benieuwd of dit het nieuws nog gaat halen of ook weer stil gehouden wordt.

Dat ligt er toch aan of de media dat oppikt en dat publiceert? Ze zijn nu weer klaar met winterweer dus zal er weer aandacht zijn voor Corona.

Sterkte Sodera!! Rotte situatie :(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:39

Als ze nu even dicht zijn hebben ze toch goed gehandeld? Dat er hier en daar steeds weer wat uitbraken zijn is nou eenmaal even hoe het is, het gaat om de reactie die er op volgt. De ene keer is het een fabriek, dan een school, dan een kerk. Van mij hoeft dat allemaal niet in de krant eigenlijk, zolang het maar stabiel blijft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:41

Sodera wat naar, sterkte dat is echt ontmoedigend.

DuoPenotti schreef:

Inmiddels ben ik eraan gewend, maar de lock down in Nederland stelt echt helemaal niets voor. Iedereen weet hoe ik genoten heb van de schaatserij en hoe terecht ik het ook vind dat het er is. MAAR het past natuurlijk totaal niet in een lock down. De lock downs hier waren zo streng→ zie Ierland die precies hetzelfde doet, dat onze avond klok van 18 uur tot 6 uur, er helemaal bij verbleekt en iedereen ontzettend dankbaar is dat we gewoon mogen wandelen, dat veel winkels open zijn en we met afstand houden en advies blijf thuis eigenlijk best veel mogen.
De maatregelen in Nederland , zijn gelukkig voor de mensen daar, heel mild en zacht.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:43

Helemaal met je eens hoor Pien.
Daarom zeg ik het ook.
Zet je meteen weer met de pootjes op de grond.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:44

Sizzle schreef:
Als ze nu even dicht zijn hebben ze toch goed gehandeld? Dat er hier en daar steeds weer wat uitbraken zijn is nou eenmaal even hoe het is, het gaat om de reactie die er op volgt. De ene keer is het een fabriek, dan een school, dan een kerk. Van mij hoeft dat allemaal niet in de krant eigenlijk, zolang het maar stabiel blijft.

Eens, veelal is het ook een storm in een glas water.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:45

pien_2010 schreef:
Sodera wat naar, sterkte dat is echt ontmoedigend.

DuoPenotti schreef:

Inmiddels ben ik eraan gewend, maar de lock down in Nederland stelt echt helemaal niets voor. Iedereen weet hoe ik genoten heb van de schaatserij en hoe terecht ik het ook vind dat het er is. MAAR het past natuurlijk totaal niet in een lock down. De lock downs hier waren zo streng→ zie Ierland die precies hetzelfde doet, dat onze avond klok van 18 uur tot 6 uur, er helemaal bij verbleekt en iedereen ontzettend dankbaar is dat we gewoon mogen wandelen, dat veel winkels open zijn en we met afstand houden en advies blijf thuis eigenlijk best veel mogen.
De maatregelen in Nederland , zijn gelukkig voor de mensen daar, heel mild en zacht.

Tja dit ligt natuurlijk aan de handhaving want eigenlijk mocht dit gewoon niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:45

Lenaatje wat mocht niet?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:46

Schaatsen mocht toch gewoon? net zoals je buiten mag lopen? Alleen niet met zn allen bij elkaar (dat ging niet overal even goed natuurlijk :+ )

En de maatregelen zijn hier ook mild Pien, helemaal mee eens :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:46

pien_2010 schreef:
Lenaatje wat mocht niet?

Het schaatsen, met grote groepen bij elkaar. De wetgeving schrijft gewoon dat het niet mag.
Ja schaatsen mag alleen of met 1 ander maar niet zo.

Je mag met 1 persoon buiten :+
Dat geloof je zeker zelf niet als je de plaatjes ziet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:47

Ik ben ook ontzettend blij dat ik in zo ongeveer het soepelste land in Europa zit :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:50

Ik ben blij dat ze af en toe een oogje toeknijpen... :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:54

Cer schreef:

Ik ook. Als ik de beelden van het schaatsen zag was het wel druk. En vast niet allemaal gezinnen bij elkaar. Maar buiten in de gezonde lucht. Dus geen bedompte ruimte met slechte ventilatie. Denk Dat het met besmetting kans dit wel het veiligste was een oogje toe te knijpen.
Blije gezichten. Vitamine zon.
Werkt nu ook nog door.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:55

Cer schreef:

Ik vind het nogal dubbel. Juist omdat ze op de avondklok dus zo hameren en wel boetes uitdelen etc.
En op de ene plek wel bekeuren en de ander niet. Daar creëer je opnieuw scheve gezichten mee.

Maar ik hoop vooral dat het niks doet :) en dat de besmettingen niet gaan stijgen. Nogal een middelvinger richting alles wat dicht is anders. Kan je wel weer opnieuw beginnen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:59

Dank jullie wel allemaal :-). Lief!!
Het is idd dat uitzichtloze. En de vraag of het het allemaal echt wel waard is. De GGZ is hier al heel slecht, allemaal zelf betalen... Het suicidegehalte is erg hoog, ik ben benieuwd wat dat volgend jaar doet.... Ook het geweld tegen kinderen en vrouwen loopt de spuigaten uit wat ik hier tussen de regels door lees, zo veel kinderen die enorme achterstanden op lopen.... Online leren is ook echt niet zo goed georganiseerd als ik mensen hoor.
Pff..

Haha @Sizzle, ik baal dus als een stekker op het moment dat ik in een van de strengste landen zit :').
Ik grapte al tegen mijn vriend, de reden waarom ik verhuisd ben, dat ie maar heel lief moet zijn & blijven, anders taai ik zo weer af :').

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:06

lenaa_tje schreef:
Cer schreef:

Ik vind het nogal dubbel. Juist omdat ze op de avondklok dus zo hameren en wel boetes uitdelen etc.
En op de ene plek wel bekeuren en de ander niet. Daar creëer je opnieuw scheve gezichten mee.

Maar ik hoop vooral dat het niks doet :) en dat de besmettingen niet gaan stijgen. Nogal een middelvinger richting alles wat dicht is anders. Kan je wel weer opnieuw beginnen

Volgens mij knijpen ze met de avondklok ook zo af en toe een oogje dicht.. maar goed, ik ben dan niet op straat dus k zou het niet weten.
En ik denk (maar ik mag niet denken las ik net) dat in de buitenlucht alles reuze meevalt.... Vooralsog hebben buitenevenementen niet veel verspreiding opgelevert toch?

Ik las dat Fieldlabs ook al een Congres aan het testen is.. fijn dat ze in ieder geval ergens naar lijken te kijken (de zure zúre reacties onder het bericht maar genegeerd... het kan nooit goed zijn, lijkt t wel)
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-02-21 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt