Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Zolang er een grote groep Nederlanders die plaatsen zoals winkelcentra massaal blijven bezoeken dan is het haast onvermijdbaar dat er meer maatregelen gaan volgen.
Citaat:Ziekenhuizen in noordoosten van Frankrijk: 'We moeten nu gaan kiezen'
In de ziekenhuizen in het noordoosten van Frankrijk begint de situatie nijpend te worden. "De afgelopen drie dagen stroomde het vol met patiënten", schreef een arts die op de eerste hulp werkt aan zijn collega's. "Meer bedden neerzetten heeft geen zin: we doen al alles wat we kunnen." De boodschap van de arts lekte uit via de regionale televisie.
Een collega uit een ziekenhuis in Colmar, in de Elzas, antwoordde: "We moeten nu gaan kiezen wie we nog toelaten en wie niet."
Van alle Franse regio's is de Grand Est (Elzas, Champagne-Ardenne en Lotharingen) het zwaarst getroffen. In totaal zijn daar 1378 besmettingen geteld, ongeveer een kwart van alle Franse gevallen. Van de 127 coronadoden in Frankrijk vielen er 45 in die regio.
In Straatsburg zijn alle bedden op de intensive care bezet door coronapatiënten. "En volgende week wordt de crashtest, want de piek van de epidemie hebben we nog niet eens bereikt", zei arts Jean Sibilia tegen dagblad Le Monde. "We bereiken nu het punt van verzadiging. Oftewel: het punt waarna we niet nog méér aankunnen", aldus een collega van Sibilia in Colmar.]
petra8 schreef:mag schreef:Grenzen dicht lijkt me heel lastig, zeker in Baarle-Nassau daar gaat alles door elkaar.
Grenzen dicht lijkt me ook niet veel nut hebben. Corona is inmiddels toch al overal. (zou er alleen niet meer met openbaar vervoer heen gaan)
Ik woon aan de weg tussen Turnhout (BE) en Baarle Nassau (NL) en zie de bus nog gewoon 2 keer per uur voorbij komen.
_Penotti schreef:Wisten jullie niet dan dat chips echt bij de eerste levensbehoefte hoort? Tssssk...![]()
Vooral de paprika chips, ik bedoel dat is aardappel met groente, houd je gezond.
karuna schreef:Nos daar ook al nu
Citaat:Ziekenhuizen in noordoosten van Frankrijk: 'We moeten nu gaan kiezen'
In de ziekenhuizen in het noordoosten van Frankrijk begint de situatie nijpend te worden. "De afgelopen drie dagen stroomde het vol met patiënten", schreef een arts die op de eerste hulp werkt aan zijn collega's. "Meer bedden neerzetten heeft geen zin: we doen al alles wat we kunnen." De boodschap van de arts lekte uit via de regionale televisie.
Een collega uit een ziekenhuis in Colmar, in de Elzas, antwoordde: "We moeten nu gaan kiezen wie we nog toelaten en wie niet."
Van alle Franse regio's is de Grand Est (Elzas, Champagne-Ardenne en Lotharingen) het zwaarst getroffen. In totaal zijn daar 1378 besmettingen geteld, ongeveer een kwart van alle Franse gevallen. Van de 127 coronadoden in Frankrijk vielen er 45 in die regio.
In Straatsburg zijn alle bedden op de intensive care bezet door coronapatiënten. "En volgende week wordt de crashtest, want de piek van de epidemie hebben we nog niet eens bereikt", zei arts Jean Sibilia tegen dagblad Le Monde. "We bereiken nu het punt van verzadiging. Oftewel: het punt waarna we niet nog méér aankunnen", aldus een collega van Sibilia in Colmar.]
raket schreef:Hier in de wijk zijn de ettertjes de straat op geschopt. Na het rondkrijsen zijn ze nu aan belletje trekken begonnen. Ze zijn een jaar of 8 en met vieren op pad. Fijn. Dit is dag 1 pas....
blokje schreef:Ik sta echt te kijken ..
Mijn kinderen spelen voor op straat omdat er geen andere kinderen zijn. Met de regel 'niet spelen met anderen' komt er een omaatje uit huis snoepjes aan de kinderen aanbieden. Toen ik zei dat ze beter uit de buurt van de kinderen kon blijven zei ze 'ik ben niet bang voor het virus als het mijn tijd is ga ik dood. Ik bezoek ook gewoon mijn zieke zoon'
Heb gezegd dat ze juist afstand moet houden omdat ze andere besmet dat ze zelf dood wil betekent niet dat ze anderen moet besmetten. Ze baalde al wat der vriendenclub waar ze mee kaart speelde had afgezegd. Snapte ze niets van... Kinderen dus toch maar in de tuin houdeb
Oef hamsteren op luiers???
Zoogcomptressen waren ook al op...
Morgen zelf toch maar een pak luiers op voorraad halen. 1 extra per kind. Kan echt niet zonder. Heb een baby en twee bedplassers
Olle schreef:raket schreef:Hier in de wijk zijn de ettertjes de straat op geschopt. Na het rondkrijsen zijn ze nu aan belletje trekken begonnen. Ze zijn een jaar of 8 en met vieren op pad. Fijn. Dit is dag 1 pas....
De meeste scholen bieden vanaf morgen een noodpakket aan thuiswerk spullen voor de kinderen aan, dus misschien dat het dan wel minder wordt.
Citaat:Italië heeft zondag een recordaantal sterfgevallen door het coronavirus gemeld. In de afgelopen 24 uur overleden 368 personen door de ziekte Covid-19. In totaal zijn in het zwaarst door de pandemie getroffen Europese land nu 1809 patiënten bezweken.
Barbet schreef:Het verpleeghuis waar ik werk gaat ook op slot voor al het bezoek, alleen noodzakelijk personeel kan met een eigen pasje naar binnen.
Dus ook echtgenoten/echtgenotes kunnen hun partner die in het verpleeghuis woont niet bezoeken.
Ik werk met demente mensen, het is al erg dat echtparen door deze ziekte gescheiden werden van elkaar.
De maatregel snap ik wel, het kan niet anders, maar echt ontzettend schrijnend en hard voor wie het betreft.