Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:20

Haha ja zo'n goedkope buggy kan je helemaal inklappen, dat is ook nog een optie.

Maar dan nog licht je jezelf toch in van tevoren := Ik kijk ook of mijn handbagage mee mag het ruim in.. (Al ben ik jaren terug voor het laatst in het vliegtuig geweest maar goed)
Je kijkt toch ook hoe laat je er moet zijn enzo, lijkt me niet meer dan logisch. En anders draag je het kind een stuk, zal je ook niet van sterven

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:24

Deze passagier had de verkeerde informatie gekregen van het cabinepersoneel en was daarom boos.
Ik probeerde hem uit te leggen dat ie dan een speciaal label aan z'n kinderwagen moet laten doen en dat ie m dan bij aankomst bij het vliegtuig krijgt. Maar nee, Oslo Gardermoen is de enige luchthaven in de heeeele wereld die dat niet heeft 8)7
Dat ik dan de laatste ben die hij spreekt dan krijg ik het dus op m'n bord.
Ene oor in,andere oor uit. En adem in,adem uit......
Sowieso heb ik hier heel vaak de gedachte : waar kun je je druk om maken..... :roll:

Mungbean

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:58

Ik betaal bij ons voor Microgynon een heul stuk meer helaas: 60 euro voor 3 maanden -O-

Maar ik ben er bij a doorheen dus dank voor de waarschuwing, ga meteen nieuwe halen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:30

Niobe schreef:
Oh wat tragisch dit...

Ik zie het in mijn directe omgeving ook. Mijn vader heeft nu al bijna 2 jaar kanker, ik kom er bijna elke dag, maar mijn broer komt een keer in de week 5
minuten binnenstormen en is voor de rest vooral druk met zijn vriendenkring.
En dan heeft mijn vader mijn moeder nog die nog goed van gezondheid is en krijgt ook buurtzorg over de vloer, dus het is nog lang niet zo tragisch als bovenstaande. Maar ik zie wel dat het mijn vader heel erg veel doet. Dan denk ik toch altijd van hoe kan je dat toch maken, het zijn je ouders die heel veel, of misschien wel alles voor je opgegeven hebben. Hoe kun je nou zo met ze omgaan?

Maar dat gebeurt veel te veel, inderdaad geen motivatie om kinderen voor op de wereld te zetten...

En als je dan dood bent (of soms zelfs al daarvoor) krijgen ze dan ruzie over de erfenis...

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 23:36

Ik heb nog vier strips liggen gelukkig, net even gekeken. En ik bestel meestal als ik nog 1 strip heb liggen, dus ik hoop dat ik straks geen 3 fasen pil hoef te slikken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 02:20

Magrathea schreef:
Sonja_vR schreef:
Ben ik toch blij met mijn spiraaltje
Iets minder blij dat ie vervangen moet worden :=

Ja same. Moest eigenlijk al in maart. Maarja, geld :o

Vriendin van me dacht ook, over een maand is ie over datum, dan maar vervangen.

Was ze mooi al 2 maanden drachtig... Oeps.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 06:58

Wat een nachtmerrie :\ dat hoop ik echt nooit nooit mee te maken.

Ik ben aan het wachten op de roze zee :+ ben er op de een of andere manier altijd zo blij mee als die er is, die blijdschap is dan vrij snel weer over ook maar goed _O-

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:46

Voor de pil-lozen: ik heb hier nog ethinylestradiol/levonorgestrel liggen, twee strips 0,03/0,15 en drie strips andere dosering (moet ik even opzoeken) stuur een pb als je ze wilt hebben. Ik hou het op de wingman maar had ze in huis gehaald voor een eventuele vakantie niet in een bloedbad te doen verzanden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:19

Prairy schreef:
Magrathea schreef:

Ja same. Moest eigenlijk al in maart. Maarja, geld :o

Vriendin van me dacht ook, over een maand is ie over datum, dan maar vervangen.

Was ze mooi al 2 maanden drachtig... Oeps.

Ik heb een koperspiraal, die zijn "tussen de 5 en 10 jaar" goed.
Oorspronkelijk was het "nou het is niet dat na 5 jaar en 1 maand je ineens zwanger kunt worden hoor", tegenwoordig is het meer van "ik kan mijn huur niet betalen dus al helemaal geen 150 euro voor een mirena" (want die wil ik dus :) )

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:43

€150 voor een spiraaltje :wow:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:13

Ik zit nu ook voor 3 maanden aan de pil gebonden doordat ik met een cyste zit op mijn andere eierstok. Aan de ene kant hoop ik dat hij weg is met 3 maanden maar aan de andere kant als ze dan toch moeten opereren na 3 maanden als hij niet weg is laat ik meteen maar een sterelisatie doen. Geen gedoe meer met hormonen en ik hoef me nooit meer zorgen te maken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:18

sanso schreef:
€150 voor een spiraaltje :wow:

Ja het hormoonspiraaltje dus hè. Ik wil heel graag minder menstrueren :+ (Dat bespaart overigens ook weer geld...)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:36

Ja hier ook hormoonspiraal, is een smak geld in 1x maar als je kijkt over 5 jaar is een pil lang niet altijd goedkoper afhankelijk van de soort. En idd qua kosten van tampons bespaar je ook.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:37

De pil wil ik al helemaal niet meer want ik onthoud al niet om mijn astma-medicatie (die ik serieus hard nodig heb) in te nemen :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:40

Nee ik vind de pil ook niet fijn. Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom 1x per 5 jaar een spiraal niet vergoed wordt maar mocht je elk jaar een kind uitpoepen krijg je wel allerlei kraamzorg etc betaald. Wat is nu goedkoper?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:42

ja het is lekker krom :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:52

Ik durf geen spiraal te laten zetten. Slik nu pil al jaren maar ik vind dat eigenlijk ook gewoon k*t

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:03

sanso schreef:
Ik durf geen spiraal te laten zetten. Slik nu pil al jaren maar ik vind dat eigenlijk ook gewoon k*t

En daarom wil ik een knoopje :o geen van de andere opties zijn ideaal: Pil en implantaten zijn hormonen troep en hebben allerlei bijwerkingen. (Koper)Spiraal is vervelend met inbrengen en als je pech hebt dan accepteert je lichaam t niet... en een hormoon spiraal heeft weer bijwerkingen.

Sterilisatie is duur en de operatie en herstel zijn even k*t, maar daarna heb je er wel een leven lang plezier van en hoef je geen hormonen meer in je lijf te stoppen. :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:20

Ik zou het graag willen, maar ga het nog niet eens proberen bij de HA haha! Ik ben 22 dus maak nog lang geen kans op zoiets.. helaas.
Blijkbaar mag je als vrouw niet over je eigen lichaam beslissen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:26

Ik heb ook een spiraal. Ideaal ook omdat ik weinig last nu heb van de overgang.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:58

mairead schreef:
Sterilisatie is duur en de operatie en herstel zijn even k*t, maar daarna heb je er wel een leven lang plezier van en hoef je geen hormonen meer in je lijf te stoppen. :j

Als je het goed doet kun je binnen een paar dagen in en om huis aanrommelen met veel rust tussendoor en na een week of 3 weer fatsoenlijk boodschappen doen enzo.
Ik zou wel echt aanraden om 6 weken niet zwaar te tillen, dat ga je zo gigantisch voelen en het gaat je enorm tegenwerken in je herstel.

Overigens heb ik niets betaald buiten een deel vh eigen risico, maar bij mij valt het onder medische redenen (hormonale problemen en verleden van- en hoger risico op kanker).
Ondanks dat ik in de overgang ben heb ik er enorm veel voordeel van; geen enorme moodswings en depressies meer, psychisch ben ik een stuk stabieler, geen maandelijks geklier meer waarbij ik zo suïcidaal werd dat ik tegen mezelf beschermd moest worden.
Hierdoor heb ik ook veel meer ruimte in het koppie om aan mezelf te werken en me te richten op verder herstel ipv elke keer maar de volgende crisis te overleven.
Ivm mijn psychische toestand, mijn erfelijke kanker (zowel verleden als de kans op herhaling) en het feit dat ik kinderen vooral erg leuk vind bij een ander had ik al besloten om geen kinderen te willen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:31

Maar lor bij jou is je hele baarmoeder verwijderd toch? Dat is wat heftiger dan een 'simpele' sterilisatie :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:48

En waarschijnlijk ook de eierstokken. Mijn baarmoeder is ook verwijderd, maar de eierstokken zitten er nog. Daarom dus niet in de overgang gekomen :)
Maar niet meer ongesteld.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:50

mairead schreef:

Over de prijs weet ik niets, die is gewoon door de spaanse ziekenverzekering betaald. In mijn geval zijn mijn eileiders verwijderd.

Tegenwoord is het een laparoscopische ingreep. Dat betekent 2 of 3 sneetjes. De dag na de operatie wandelde ik weer rustig met de honden. Na twee dagen stond ik weer te werken.

Mjjn buik heeft een tijdje beurs aangevoeld en er beurs uitgezien, vooral rond het cameragat.
Maar echt, ik ga zo weer als het moet. Het valt echt enorm mee. En inderdaad: ik krijg er veel voor terug :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:03

Magrathea schreef:
Maar lor bij jou is je hele baarmoeder verwijderd toch? Dat is wat heftiger dan een 'simpele' sterilisatie :)

Nee, de baarmoeder zit er nog in.
De eierstokken zijn verwijderd dmv een kijkoperatie. :)