[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jorteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:34

Wauw wat een vette sleeve. Ik kom even binnen vallen, heb een vraag aan jullie, weet iemand van jullie een artist in Zwitserland/onder in Duitsland/ boven in Italië/Frankrijk die watercolor doet? Woon in de buurt van Zurich, en ben hier niet zo bekend. Ik vind haar stijl heel cool: http://www.bodliak.sk/mirka/. Dankjullie!

En Chroosje; heel cool ontwerp. I love tattoos op benen, maar ik vond mijn figuur nooit goed daarvoor (als jij vindt dat het cool zou zijn, zou ik het doen en dan later ook nog een aan de andere kant :)).
Laatst bijgewerkt door Jorteee op 18-06-17 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:46

Jorteee schreef:
Wauw wat een vette sleeve. Ik kom even binnen vallen, heb een vraag aan jullie, weet iemand van jullie een artist in Zwitserland/onder in Duitsland/ boven in Italië die watercolor doet? Woon in de buurt van Zurich, en ben hier niet zo bekend. Ik vind haar stijl heel cool: http://www.bodliak.sk/mirka/. Dankjullie!

En Chroosje; heel cool ontwerp. I love tattoos op benen, maar ik vond mijn figuur nooit goed daarvoor (als jij vindt dat het cool zou zijn, zou ik het doen en dan later ook nog een aan de andere kant :)).

Ik was dan van plan om later de tattoo uit te breiden met andere madeliefjes en bloemen naar m'n heup :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:25

Yasmine schreef:
Heel vet, Friemel! Wordt het nou een coverup van die roze bloemen, of blijven ze staan?

Mn roze bloemen blijven, we gaan eromheen :j mijn zwaluw wordt wel "gecoverd" niet helemaal dicht dus maar er wordt overheen getattooeerd.

Thanks ladies!

Chroosje, je hoeft maar een paar keer te smeren :) en daarnaast is dat heel makkelijk zelf te doen, denk aan een lange sla lepel oid, zalf erop en gaan :D

Been is sowieso super stoer, pijn gaat het toch wel doen op welke plek ook dus daar moet je het niet voor laten, zo zat ik heerlijk te candy crushen met mn voet tattoo (gehele voet bedekt dus niet wat lijnen) en ging ik door de grond bij mijn onderrug. Andere gillen het weer uit op voet en hebben met onderrug nergens last van.. er is gewoon geen antwoord daarop helaas.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:32

_Friemel schreef:
Zeepaardje is niet mijn smaak maar wel retegoed gezet!!

Ik had afgelopen vrijdag mn 3de sessie, die lange sessies trek ik niet dus afgelopen 2 keren hebben we rustiger aan gedaan. We doen er liever langer over dan dat we zo door knallen en ik zo beroerd ben. 2 weken geleden kwam Vincent met het idee van een skull maar dan in mijn stijl, girly maar toch stoer, hij past perfect bij mn sleeve! Hij zit echt heel dicht bij mijn oksel en dr lijnen gingen nog wel maar mijn huid is zo gevoelig.. schaduwen was een hell? Daarna nog dotten en dat was beter te doen..

Sessie 2:

[ [url=m/GHhalQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sessie 3:

[ [url=m/Td6OJN.jpg]Afbeelding[/url] ]

De skull moet je smaak zijn maar hij is zó gaaf en vult mn sleeve zó gaaf op :D

De mandalas genezen erg moeizaam maar dat heb ik ook als ik val met een wondje maar was niets om me zorgen om te maken gelukkig :)

14 juli gaan we die 2 rozen schaduwen, nog een roos op mijn onderarm, daarna mn hand aansluiten op de sleeve en daarna patroon *\o/*

Ohh!! Mooi zeg! Inspirerend voor mijzelf. Helemaal mijn smaak :j

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:33

_Friemel schreef:
...en daarnaast is dat heel makkelijk zelf te doen, denk aan een lange sla lepel oid, zalf erop en gaan :D

Hahaha ik zie je al zitten...maar wel een goed idee! :D

Mondy

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:35

Ik heb er ook een tussen mn schouderbladen. Het is wat acrobatisch zijn of zoals friem zegt wat hulpmiddelen gebruiken, zodra hij droog aan voelt of gaat jeuken zorg je vanzelf wel voor een houding om te kunnen smeren :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:22

Ik dacht van Huh, dat is toch niet zon lastige plek? Maar toen bedacht ik me erna dat niet iedereen zo flexibel is als ik :') kan overal zelf bij.

Friemel, ben erg benieuwd als helemaal af is! Ook samen met je andere tattoo's!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 11:10

Mooi Friemel!!

Ik zat vanmorgen vastgeplakt aan mijn laken. :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:45

Bovenbeen is prima te doen! Mijn eerste staat daar ook, was prima uit te houden :) Ligt er echt aan hoe je het zelf voor je ziet, last minute change is soms wel iets wat later voor spijt zorgt. Vanwaar wou je eerst voor de schouderplek gaan? Was dat al jaren 'dat is de plek'? :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:48

pijnlijk TL... :=

Ik vond bovenbeen wel te doen, maar na 2 uur deed alles pijn... :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:51

Ik ben te pakken genomen door een mug ín mijn tattoo. En dat is echt heel erg naar := Zitten allemaal blaasjes ook om de bult zelf. Gelukkig staat hij al een jaar, bij een verse tattoo was dit echt afzien geweest.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:44

Friemel wat een prachtige tattoo!!

@Chroosje, ik heb er net 1 gezet op mijn bovenbeen. Goed te doen maar midden op mijn been op de grote spier vond ik het op 1 of andere manier erg naar.. en ik had last van reflexen :') Altijd op de zelfde plek/lijn schoot mijn been soms omhoog (net zoals knie reflex), heel naar (en veel omgelachen) maar de tattoerster had er gelukkig zelf geen last van :+

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:33

Courses schreef:
Bovenbeen is prima te doen! Mijn eerste staat daar ook, was prima uit te houden :) Ligt er echt aan hoe je het zelf voor je ziet, last minute change is soms wel iets wat later voor spijt zorgt. Vanwaar wou je eerst voor de schouderplek gaan? Was dat al jaren 'dat is de plek'? :)

Omdat ik dat toch wel een erg mooie plek vind, de tattoo zou dan in het midden komen omdat het toch wel een symmetrische bij is. Maar ik begin toch behoorlijk te twijfelen.. Gelukkig heb ik nog 2 maanden!

Iedereen bedankt voor de tips en inzichten, als jullie nog aanvullingen hebben hoor ik het graag :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:15

Tinkerloos schreef:
Mooi Friemel!!

Ik zat vanmorgen vastgeplakt aan mijn laken. :+

Aiiii! Pijnlijk is dat he! Ik moest zaterdagochtend bloed prikken en ik dacht dat ik me prima voelde, eenmaal thuis dacht ik, ik ga lekker een film kijken, maar ik had mn arm net ingesmeerd met bepanthen en ben dus gaan liggen, ik werd pas 5 uur later (!!) wakker en had een wollen trui aan.. die zat dus idd ook lekker vastgekoekt... god Jezus ik heb gescholden joh :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:56

Mmm, ik zit nu zelf een beetje in twijfel. Ik heb een tijdje terug een shop gemaild in Tokyo want ik wou graag een klein design laten zetten. Nu weet ik als geen ander dat tatoeëren gewoon een hoog prijskaartje heeft en hier ben ik ook honderd procent bereid voor te betalen. Nu heb ik gevraagd naar de kosten van een echt klein ontwerp, ik wou meer een 'aandenken'. Grote pieces overleg ik liever met artiesten waar ik de taal op een gemiddeld niveau goed mee spreek. Nu kreeg ik vanochtend een berichtje terug dat de prijs voor dit ontwerp rond de 300 en 450 euro gaat liggen.

Ik weet dat het wat kost, maar mijn bovenbeen piece van 4,5 uur was dezelfde prijs en die is door een goede en vrij dure artiest hier in NL gezet. Ik heb veel over voor een tattoo in Tokyo maar dit vind ik zelf persoonlijk eigenlijk wel echt te duur. Het is een piece wat in het voorbeeld zonder schaduwen, puur lijnwerk met wat bloemen is. Dus ik heb een beetje het gevoel dat het best wel overpriced is. Ik ga even kijken of ik 't voorbeeld kan vinden, maar ik denk, even te kijken naar de tattoos die ik nu heb, dat dit maximaal, echt maaaximaal een uurtje werk zou zijn.

Edit: Voorbeeld wat ik heb gestuurd als referentie was deze, ik wou 'm echter wat kleiner (op m'n ribben, naast m'n sternum tattoo) en recht, dus als een soort verlengde van m'n sternum vertakkingen. Uiteraard kunnen we het 'moeilijk bepalen omdat we geen artiesten zijn' maar .. wat vinden jullie? 300/450 euro een waardig bedrag?

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:04

Nee belachelijk! :=
Elke shop mag natuurlijk zijn/haar prijzen bepalen maar ik zou dat er nooit voor betalen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:19

Captain schreef:
Nee belachelijk! :=
Elke shop mag natuurlijk zijn/haar prijzen bepalen maar ik zou dat er nooit voor betalen.

Precies dit ^, echt veel te duur voor het idee dat je hebt. Natuurlijk mogen ze de prijs zelf bepalen maar dit is wel echt te veel.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:21

Ja het lastige is gewoon dat het niet een 'ik wil het niet betalen het is te duur' kwestie is, maar meer een 'ik vind het te duur voor dit kleine ontwerp'. Als ik m'n halve arm vol wou, ja, dan is 450 iets meer in de richting :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:30

Courses schreef:
Ja het lastige is gewoon dat het niet een 'ik wil het niet betalen het is te duur' kwestie is, maar meer een 'ik vind het te duur voor dit kleine ontwerp'. Als ik m'n halve arm vol wou, ja, dan is 450 iets meer in de richting :+

Ik snap je wel hoor, het is ook te veel voor het kleine ontwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:57

De kosten van tattoos zijn super afhankelijk van het land waar je het laat zetten en de reputatie van de shop waar je terecht wil. Dus ja, het kan prima zijn dat 450 voor daar/die shop/Tokyo een prima prijs is terwijl jij het heel duur vind. Het kan natuurlijk ook goed dat ze een extra hoog bedrag noemen omdat je toerist bent, of omdat ze het liever wat overdrijven dan downplayen en later de discussie met je aan moeten gaan over meer betalen. Ik ken niet heel veel van Japanse cultuur en heb ook geen flauw idee van Tokyo, maar ik stel me erbij voor dat het hebben van (moderne) tattoo's daar veel minder 'groot' is dan in bijvoorbeeld Europa. Dan is het niet zo gek dat je zo veel betaalt.

Je moet het uiteindelijk zelf weten, maar persoonlijk zou ik daar gewoon naartoe gaan en aan locals vragen wat zij aanraden. Als het echt om zo'n simpel ontwerp gaat lijkt het mij dat je best met een tekeningetje binnen kan lopen op dag 2 van je verblijf daar en een afspraak kan maken voor de een na laatste dag ofzo. Recepties bij hotels hebben daar vaak meer dan genoeg inzicht in, in hostels al helemaal.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 00:16

Het punt is juist dat je niet 'zomaar even aan locals vraagt welke shop ze aanraden' door de cultuur die er heerst over tattoos in general :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 00:19

Courses schreef:
Het punt is juist dat je niet 'zomaar even aan locals vraagt welke shop ze aanraden' door de cultuur die er heerst over tattoos in general :)

Ah, ja. Dan snap ik ook wel dat een simpel ontwerp al snel 450 euro kost. Je zou andere shops kunnen benaderen via insta oid maar als je al niet eens aan de receptie kan vragen wat een goede parlor in de buurt is lijkt het me niet dat je heel makkelijk een kleinere prijs dan dat gaat vinden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 06:42

Het is maar wat de gek ervoor geeft. Ik had gemaild met Mo Ganji in Berlijn en een ontwerp wat denk ik ook maar een uurtje zou kosten was 600 euro. Ik had het zo gedaan. Het zit er je hele leven en ik kon het geld missen. Het was omdat het praktisch gezien niet lukte om even naar Berlijn te gaan, anders had hij erop gezeten. Ik dacht maar zo: als ik nog minimaal 40 jaar leef, zijn de kosten per jaar lekker laag :') :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:01

Ik persoonlijk zou voor Mo Ganji ook wel een prijs willen neerleggen. :)
Hij is redelijk uniek in zijn stijl, je krijgt een ontwerp dat alleen voor jou is en daarna bij niemand meer (door hem) gezet word.

Bij een simpele 'kleine blaadjes tattoo' zou ik dan dus minder snel een groot bedrag betalen, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:25

Mijn tattoo van nu oets meer dan een jaar begint raar te doen, sommige lijnen komen terug op mijn huid te liggen en verschrikkelijke jeuk