Make-up topic: deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:19

linoleum schreef:
ElineS schreef:
Heeft iemand misschien advies voor een goede primer voor als je grote poriën hebt. Ik wil mijn foundation er niet zo dik opsmeren dat het één cake laag word, maar doe ik te weinig dan zijn mijn poriën nog zo zichtbaar. Nu zei een vriendin iets over dat je daarvoor wel primers hebt, die het 'opvullen'.

Dan zou ik kijken naar een primer op basis van siliconen, die vullen inderdaad de poriën op. Meest bekende is denk ik toch wel de Porefessionel van Benefit, maar zijn wel meer merken die zo'n primer verkopen. Wel een apart gevoel die siliconen, dus ik zou wel even vragen om een proefmonster.

Kiko. Ik kan niet meer zonder. Deze gebruik ik overigens alleen op mijn T. Want hij is echt heel straf.

Afbeelding

Anoniem

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:22

Ik vind The Porefessional van Benefit en de pore minimizing primer van Smashbox heel fijn.
Van wat ik getest heb echt de aller beste voor grote poriën.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:28

Aaah die Vibe Tribe collectie van MAC ziet er zo tof uit!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:45

Ik heb gisteravond nog Witching Hour van MAC x Brooke Candy besteld. Heel benieuwd :D

Die Vibe Tribe vind ik verpakkingen geweldig van, maar producten zag ik nog niks wat ik wilde hebben.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:55

Jammer anc dat estee niets was! Succes met je verdere zoektocht :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:57

Die nieuwe Mac collectie <3 Gaaf! Er zijn wel een aantal producten die ik graag wil hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:04

In Oslo hadden ze ook nieuwe liquids/lipgloss achtige. Was ook nieuwe collectie, had ze nog niet eerder gezien.
Vols mij was dat de versicolour stain.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:38

Klopt, die is wereldwijd gelanceerd twee weken geleden. In Nederland ook te krijgen.

Ben wel benieuwd naar, maar draag nooit iets van gloss.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:09

ElineS schreef:
Ik heb vandaag een brow wiz uitgeprobeerd. Superdingen! Maar wel prijzig en ik las dat ze nogal snel op zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

Als je alleen de randen er mee tekent gaat ie prima een poos mee, als je ook gaat kleuren is ie snel op. De meeste mensen hier gebruiken de Anastasia dipbrow om in te kleuren, of de catrice eyebrow kit.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:10

Goed dat het erover gaat, mijn browwiz is bijna op zag ik vanmorgen. Binnenkort nieuwe bestellen en een dipbrow, toch eens uitproberen.

Voor mijn verjaardag mooi iedereen geld vragen, heb mezelf beloofd dat ik daar flink van mag shoppen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:34

Ik gebruik mijn browwiz voor alles en hij gaat echt zeker een maand of 4 mee bij mij, zo niet langer.
Snap echt niet hoe de rest hem er zo snel doorheen krijgt :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:48

Oh my! Ik snap niet hoe ik dit topic nooit eerder ben tegengekomen, maar als het mag, klets ik hier graag mee :D ben gek op tutten en prutten met make-up. Ik ga ook gerust helemaal met een blote billen gezicht de deur uit, maar als ik me opmaak dan doe ik het ook graag goed.

Om maar gelijk op de onderwerpen hier in te haken, ik heb onlangs een browwiz gekocht na alleen de dipbrow te hebben gebruikt, even voor het gemak om de randjes te trekken zonder dit met een kwastje te moeten doen, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet fijn! Ik vind de browwiz helemaal geen mooie strakke lijn zetten, en ik teken mijn wenkies het liefst wel redelijk strak. Dan toch maar weer alles met de dipbrow en een Anastasia kwastje. :j

Verder ben ik gek van lippenstift, vooral matte. Ik heb inmiddels een redelijke collectie (al zal hij vast in het niet vallen bij veel anderen) MAC matte en NYX matte cream opgebouwd. Mijn ultieme favoriet, waarbij ik inmiddels op exemplaar nummer 2 zit is MAC Taupe.

Mijn everyday makeup-look:
Afbeelding

Hoop dat dit voldoende introductie was! :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:50

Welkom Jodie! Prachtige meid ben je en je wenkbrauwen zijn prachtig! zo strak krijg ik ze nooit, hoe doen jullie dat toch?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:00

Dankje! Ik moet echt niet naar een foto kijken van mijn wenkbrauwen een jaar geleden hoor, wat ik toen in mijn hoofd haalde hoe ik ze deed, echt heel verschrikkelijk :=

Ik gebruik de dipbrow pomade in dark brown (en medium brown heb ik voor in de zomer, als ik m'n haar licht heb geverfd) met zo'n bijpassend kwastje van Anastasia. Even opgezocht en ik heb deze.

Ik zet altijd eerst gewoon een strakke lijn aan de boven- en onderkant van mijn wenkbrauw, en daarna ga ik hem inkleuren, allemaal met hetzelfde kwastje eigenlijk. Het eerste gedeelte laat ik in het begin leeg, en als al het product bijna van mijn kwastje af is, ga ik even lichtjes over het begin heen om een wat zachter begin te krijgen. Daarna werk ik altijd bij met een wattenstaafje hoor, ik krijg het ook bijna nooit goed in een keer, vooral omdat m'n wenkbrauwen ongelijk zijn, en op het eind met concealer erlangs zodat ie lekker strak wordt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:00

Prachtig Jodie!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:09

Thanks! Eerst waren m'n wenkbrauwen zo :o echt vreselijk als ik daar nu op terug kijk.

*knip* sorry, de foto werd veel te groot ivm mobiele upload!

En om gelijk maar even een vraag in het topic te gooien waar ik zo snel het antwoord niet op tegen kwam. Wie weet er een fijne liquid of gel eyeliner, en dan alleen de eyeliner zeg maar, zonder een applicator. Ik gebruik het liefst een kwastje maar kom eigenlijk alleen eyeliners tegen waar al zo'n ding bij in zit.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:41

Het beste tegen pluizig haar is bij mij mythic oil rich van loreal professional, die verkies ik ver boven biosilk :) doet echt iets voor mijn haar behalve laten glanzen, voedt ook erg goed!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:00

Tip voor iedereen die nog op berg opties zoekt, bij Hema verkopen ze nu losse acryl bakjes :D Er passen helaas net geen 3 bakjes langs elkaar in een Alex lade, of je moet een andere schroef aan de binnenkant willen draaien maar ben bang dat dat niet gaat.

Afbeelding

& voor de gene die een TK Maxx in de buurt hebben, daar verkopen ze ook regelmatig acryl bakjes. Past perfect in een Alex lade.

Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:24

linoleum schreef:
Goed dat het erover gaat, mijn browwiz is bijna op zag ik vanmorgen. Binnenkort nieuwe bestellen en een dipbrow, toch eens uitproberen.

Voor mijn verjaardag mooi iedereen geld vragen, heb mezelf beloofd dat ik daar flink van mag shoppen :D

Jij hebt best volle wenkbrauwen, zou hem eerst proberen, ik vond de dipbrow echt veel te heavy!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:33

Jodie welkom! Leuke aanwinst voor dit topic, knappe <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:38

Welkom Jodie!
Ben wel spontaan heel benieuwd naar je collectie MAC lipsticks :D

Ik heb Faux weer eens uit het stof getrokken... was die altijd al zo roze?
:')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:51

Aww thanks mensen! Helemaal leuk om zo een topic in te komen :D

Ik heb niet alles netjes liggen nu, ben bezig met het organiseren van mijn make-up, maar mijn MAC lippenstiften zijn:
- Taupe
- Velvet Teddy
- Ruby Woo
- D is for Danger
- Faux
- Media
- Sin
- Tropic Tonic
- All Fired Up
- Whirl
- Please Me
- Runway Hit

Van NYX heb ik:
- Abu Dhabi
- Ibiza
- Monte Carlo
- Morocco
- Cannes
- Copenhagen
- San Paulo

Aww als ik het zo zie lijkt het ineens heel weinig -O- maar voor mij is dit al heel wat, zeker omdat ik geld uitgeven aan make-up altijd onzin vond, en ik tot een jaar geleden alleen mascara, eyeliner en hele foute wenkbrauwpotlood op had.

En ik gebruik eigenlijk altijd lippotloodjes, die heb ik in iets van 10 kleuren van LA Girl :)

Ik moet zeggen dat ik de dipbrow trouwens ook heel zacht op kan brengen, dan gebruik ik een wat zachter/minder stevig of strak kwastje, een of ander cheap ding, en dan gebruik ik gewoon heel weinig en ipv vormen en strakke lijnen wrijf ik wat zachter over m'n wenkbrauwen heen. Ik ben zelf wel fan van strakke wenkies, maar op zich krijg ik met de dipbrow ook wel een zachtere look voor elkaar, dus om die reden zou je het niet perse hoeven te laten imo :j

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:08

Jodie_ schreef:
Verder ben ik gek van lippenstift, vooral matte. Ik heb inmiddels een redelijke collectie (al zal hij vast in het niet vallen bij veel anderen) MAC matte en NYX matte cream opgebouwd. Mijn ultieme favoriet, waarbij ik inmiddels op exemplaar nummer 2 zit is MAC Taupe.

Mijn everyday makeup-look:
[img]m/rYOoGJ.jpg

Hoop dat dit voldoende introductie was! :D

Ik mag je nu al, dit is ook mijn favoriete lipstick, de eerste is bijna op *\o/*

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:19

Dipbrow kan je ook subtiel aanbrengen inderdaad. Ik pak altijd vanuit het midden (waar het een beetje "uitgedroogd" lijkt en maar daar komt heel subtiel kleur vanaf en is goed op te bouwen :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:40

Taupe is gewoon geweldig, kan overal bij, zowel voor overdag als voor een avondlook vind ik! Love it :D

@Leverage: Ja precies, zo doe ik het ook! Vind het wel jammer dat het bovenste laagje eigenlijk het fijnst is, in ieder geval met de strakke lijnen trekken, maar die laag is op gegeven moment toch op. Ik probeer zoveel mogelijk het 'uitgedroogde' midden te gebruiken, ook voor de boven- en onderlijn, maar hoe ideaal zou het zijn als heel het potje hetzelfde als de bovenste laag zou zijn.