Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:09

Isa: 'k weet niet hoeveel dagen je bezig was? Van maandag toch?

k_m schreef:
Wanneer kan je je het beste wegen? 's ochtends of 's avonds of is dat totaal hoe je het zelf wilt?

Ik weeg mij altijd 's ochtends!
's avonds ben ik altijd zwaarder normaal :)

Jouw manier van denken is heel normaal hoor, zo denken wij ook, alleen zien we liever net die halve kilo minder staan en ben jij te eerlijk :D :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:09

Isa: het komt ook omdat je vanuit een vrij zielige/slachtofferrol het berichtje post, met idd excuses. Je hebt nu een cheatdag vanuit een emotie, dat is een gedragspatroon wat beter verbroken kan worden als je af wilt vallen.

Niemand hier eet nooit meer chocola, patat of koekjes, of drinkt alcohol. Maar afhankelijk van in welke afvalfase je zit kun je dit beter plannen als bewuste cheatmomenten en proberen de connectie emotie en eten te doorbreken en vol te houden. Ik heb gisteren ook zaterdag een friet/chocola dag aangekondigd en dat kan hier heus wel.

Als je de rest van de week netjes eet en beweegt komt het dit weekend inderdaad wel goed op de weegschaal :)
Laatst bijgewerkt door urosa op 06-01-16 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:10

k_m schreef:
Oké, dat dacht ik eigenlijk ook wel. Als ik dat doe heb ik soms wel een beetje het gevoel naar mezelf van, ja logisch dat je nu minder weegt je hebt niet gegeten. En dat ik dan niet 'eerlijk' ben tegenover mezelf want dat het met eten wel wat meer is. Maar dat is dan misschien mijn rare manier van denken :')

Klopt, maar als je áltijd 's ochtends weegt maakt dat niet uit, dan heb je altijd je 'netto' gewicht als het ware, met eten het 'bruto' gewicht. Alleen niemand eet dagelijks precies dezelfde dingen en hoeveelheden, dus dat bruto gewicht (dus 's avonds) kan erg afwisselen per dag, terwijl het netto alleen toont hoe veel je bent afgevallen en is dus het betrouwbaarst :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 13:11

Wauw begrijpend lezen is moeilijk..
Isa, het geeft NIET verzin alleen geen smoesjes.

Ik stop met de discussie :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:12

Als ik weeg dan is het s'ochtends als ik na de wc ben geweest. Het ligt er savonds net aan wat je gegeten heb... Waardoor het een vertekend beeld kan geven.

Discussie is idd zinloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:12

_sharonnn schreef:
Wauw begrijpend lezen is moeilijk..
Isa, het geeft NIET verzin alleen geen smoesjes.

Ik stop met de discussie :')

Ik ben er ook alweer een beetje klaar mee. Het is echt onbegonnen werk :')

k_m

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:13

Oke bedankt voor de tips! Gewoon lekker 's ochtends dan :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:17

Wauw, wat een discussie...
Ik drink ook bijna dagelijks 3/4 biertjes met als 'smoes' dat ik in de horeca werk.
Totaal funest in het afvallen, maar ik doe het wel. Om de doodsimpele reden, dat ik daar enorm van geniet.

Ergens denk ik dat Isa jullie wel begrijpt, maar steeds meer het gevoel krijgt om zich te moeten verdedigen tegenover jullie.. Althans dat gevoel krijg ik plaatsvervangend.
Kennelijk heeft zij haar eerste post niet helemaal duidelijk verwoord, maar heeft ze nu gewoon een cheatdag.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 13:21

Maar dit is niet de eerste keer dat zo'n discussie hier gevoerd wordt :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:21

Met wegen is het inderdaad wel eens lastig, je kunt vocht vast houden als je spierpijn hebt, veel zout hebt gegeten etc, etc.

Ook ligt het inderdaad aan je porties, al duurt het 30 uur volgens mij voordat eten je lichaam weer verlaat? Als je s avonds een soepje hebt genomen ipv een stampot zal dat inderdaad s ochtends een ander beeld geven. Ik denk wel als je gewoon wekelijks s ochtends opdezelfde dag weegt (niet op 1/2 dagen na cheatday) je wel een accuraat beeld hebt.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:22

Ik denk dat 30u wel heel erg lang is neen?
Ik heb in mijn hoofd zitten dat het 24u is voor vast voedsel en 6u voor vloeistof... GEEN idee waar ik die info vandaan haal, ik zoek het op!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:24

24-48u toch blijkbaar!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:24

Nouja, het komt erop neer dat ik normaal helemaal niet doe aan cheatdagen. Mijn moeder heeft bedacht dat we vandaag patat gaan eten, dus daar ben ik mee ingestemd. Mijn intentie was ook geweest om overdag gezond te eten, maar heb er niet goed over nagedacht om dit in te plannen. Daardoor zijn er nu wat moeilijkheden met het vinden van het juiste kcal-arme middageten.

In ieder geval, ben ik al ruim twee maanden bezig met afvallen en inmiddels 4 kg kwijt. De meeste dagen gaat het ook prima, en ben mij bewust van het emotie-eten. (dat dit niet goed is). Dit is ook al aanzienlijk verbeterd, vroeger ging ik namelijk altijd uit verveling of emotie snacks eten. Nu doe ik dat bijna nooit meer, behalve vandaag, na een lange tijd.

Wil niet mensen opjagen door telkens smoezen neer te zetten. Wellicht had ik beter vandaag niet kunnen posten. Ben enorm chagrijnig door de vermoeidheid en vind het moeilijk om normaal te reageren. (okay, dat is ook weer een smoes, maar het is wel echt zo dat ik met te weinig slaap erg prikkelbaar kan zijn..)

In ieder geval toch bedankt voor de tips en aanmoedigen om niet te emotie eten.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:25

Oke ik ga dan ook proberen het op een woensdag / donderdag ofzo te houden. Aangezien je in het weekend sneller iets fout gaat eten. Voel mezelf nog steeds een beetje schuldig over gisteren avond. We hadden feest vergadering met onze jeugdbeweging en daar heb ik toch wat bitterballen gegeten. Achteraf gezien had ik dat perfect kunnen laten. Denk toch dat dat ook een beetje kwestie van gewoonte moet worden.

Vandaag:
O: 2 tiengranen boterhammen met wat chocolade hagelslag
L: 1 tien gragnen boterham met ijsbersla en wat oude kaas
T: misschien wat yoghurt met fruit, of enkel wat fruit of een cracker (waar ik straks zin in heb dus!)
A: Schnitzels met gebakken aardappelen en boontjes.

Ga ook nog buikspier oefeningen doen straks! Geen idee hoeveel ik daar mee verbrand want het is niet echt om te zeggen een serieuze workout, maar toch iets is beter dan niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:25

-pakt wortel-

Nee grapje haha , normaal pak ik bij discussie popcorn maar hier niet _O-

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:34

Mijn lijstje vandaag:

O: Whey shake met 100 ml halfvolle melk
T: Appel
L: 2vkbh met Philadelphia
T: Peer, komkommer wortel
A: 60 gr volkoren pasta, tomaten, spinazie en 30+ kaas
T: We gaan wat drinken in de kroeg, maar ik hou het op water vanavond.

Mijn lijstjes zijn per week best wel hetzelfde omdat ik maar alleen ben en verse producten niet langer kan bewaren (weekend bij ouders). Hebben jullie nog tips zodat ik een beetje kan afwisselen?

En cheatdays hebben we allemaal. Maar zeg dat dan gewoon. Is helemaal niet erg maar hang er geen 10 smoesjes aan op.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:42

Isa,

ik denk dat iederen je hier juist probeert te motiveren, dat je niet naar het 'ongezonde' grijpt maar creatief gaan zijn en iets gezonds eet.

Fruit is gezond, wellicht hebben ze op de markt ook komkommer en tomaatjes.. dan kan je al een heerlijke verantwoorde lunch bereiden.

Voel je niet aangevallen, we proberen met zijn alle elkaar de motiveren om het vol te houden en je doel te behalen. :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:44

Isa: toch knap dat je het nu al zo kunt relativeren ipv in de verdediging te schieten :j
Ook knap dat je al 4 kilo kwijt bent!

Stral: ik heb 1 jan paniekerig op google gezocht omdat ik wel 1,2 kg zwaarder was in 1 dag, 2 dagen later was het inderdaad weer weg :j Heb 31 december echt asociaal veel oliebollen/appelflappen gehad en lekkere hapjes en alcohol :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:49

Dankje.

Zal volgende keer dan duidelijker zijn wanneer ik een cheatdag heb. (of wanneer mijn post niet bedoeld is om advies te vragen). Snap dat iedereen het goed bedoelt hoor. Soms krijg ik alleen het gevoel dat je iets móet doen, en anders ben je niet goed bezig. Maar dit zal wel niet zo bedoeld zijn dan :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:50

urosa schreef:
Isa: toch knap dat je het nu al zo kunt relativeren ipv in de verdediging te schieten :j
Ook knap dat je al 4 kilo kwijt bent!

Stral: ik heb 1 jan paniekerig op google gezocht omdat ik wel 1,2 kg zwaarder was in 1 dag, 2 dagen later was het inderdaad weer weg :j Heb 31 december echt asociaal veel oliebollen/appelflappen gehad en lekkere hapjes en alcohol :')

Ik schrok ook toen ik na oud en nieuw ineens 0,5 kg weer zwaarder was in 1 dag :o Misschien zit je buik dan nog gewoon vol met eten :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:15

Isa, gewoon geen smoesjes verzinnen. Als je over je doel zit is voor 1 dag echt niet erg (alleen beetje stom als je 'geen zin' hebt om naar een supermarkt te lopen) maar laat het daar dan bij en ga niet in discussie omdat je wel of niet zin hebt om iets te doen. Vind persoonlijk dat de sfeer in t topic dan ook niet zo geweldig is. Maargoed, gefeliciteerd met je 4kg eraf :). En fijn dat je kan relativeren idd.

Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan, ben 500gr zwaarder dan na de kerst maar zelfde gewicht als ervoor (met kerst ben ik raar genoeg afgevallen hahaha). Nu weer streng verder, op naar die 60-65kg! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:21

Jullie intenties zijn allemaal goed, maar ik snap dat het op Isa aanvallend kan overkomen, dat zou het bij mij ook doen. Ze heeft het niet helemaal juist verwoord maar dat is geen reden om met z'n allen zo te reageren.
Het moet ook leuk blijven. Af en toe mag je toch ook wel even een pauzedag? Juist als ik me niet helemaal goed voel kies ik af en toe iets "fouts", moet kunnen vind ik.

En "geen zin" om naar de supermarkt te lopen snap ik best, als deze ver weg zit en het erg glad is buiten. Vooral als je gewoon moet werken en niet lang weg kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:24

[naam] schreef:
Maanlicht herkenbaar, eet ik niet of weinig ben ik misselijk en krijg ik buikpijn.

Droomde vannacht over snoep en chocolade :( :+ , zag er best lekker uit :')

O : 500 gram magere kwark met appel en bakje thee
T : 2 bbq rijstwafels
L :
T : 2 crackers met kipfilet
T : Mok cup a soup
A : schnitzel en gekookte krielaardappelen met ? , ben de rest vergeten wat mam maken zou .

Langzaam aanvullen

Ik blijf stoeien met de lunch , brood is op . En crackers ben ik gek op maar vullen niet , heb ijsvrij gekregen van het werk dus heb alle tijd om wat te bedenken

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:26

Salade met kip? Een goed gevuld soepje? (:

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 14:26

Mijn lijstje:
O: honey rings met melk
L: doperwten en worteltjes, zoete aardappelfrites en 2 mini kipburgers
T: appel en crackers
A: penne, broccoli, prei, bosui, zalm en zuivelspread light
B: 3 kwartier wandelen

Calorieën: 1388

Ik moet nog even op zoek naar iets tussendoor, heb nog genoeg over :)