[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:42

Mandy517 schreef:
Petra_O schreef:
Ik kom me ook even melden hier! Ik ben 1,63 en weeg nu 69 kilo. In augustus ga ik mijn pony inrijden, en dat is een goede reden om er een paar kilo af te krijgen.
Twee weken geleden ben ik eens begonnen met gewoon registreren wat ik allemaal eet, en dat viel me eigenlijk heel erg mee. Ik zit ongeveer tussen de 1400 en 1600 calorieën op een dag. Ik ben nu vooral bezig de ongezondere dingen te vervangen door groente en fruit, en alles in te vullen in de eetmeter van het voedingscentrum. Ik ben al een kilo kwijt!
Ik heb ook het idee dat ik heel veel vocht verlies. Iemand die dit herkent?

Het eierdieet lijkt me ook wel wat, maar ik denk dat na een week de eieren mijn neus uit komen :D.

Welkom!
Als je begint met afvallen is het eerste wat je eigenlijk kwijtraak: vocht.
Je verliest dus nog niet meteen vet. Zorg er wel voor dat je voldoende blijft eten zodat niet je spieren gaan afbreken :)
Sport je ook?

Ik probeer zeker in de gaten te houden dat ik genoeg eet! ik merk dat hoe meer ik erop let, hoe minder ik ga eten. Daarom vul ik alles in bij de eetmeter van het voedingscentrum, dan heb ik wat meer houvast. Sporten doe ik niet heel veel, omdat ik last heb van inspanningsastma. Ik heb daardoor echt een aversie tegen sporten gekregen, ik word er echt benauwd van. Hardlopen heb ik wel eens geprobeerd, rustig opgebouwd, maar elke keer toch weer benauwd en last van mijn gewrichten. Wandelen en fietsen lukt wel, dus dat doe ik nu wel een stuk meer. ga zo ook weer op de fiets naar stal, is toch weer bijna 10 kilometer.
Ik heb de 30 day shred geprobeerd, maar dat was ook geen succes. Level 1 ging net, level twee moest ik na een kwartier opgeven.

Mandy517

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:47

Ow dat is wel vervelend ja! Toch goed dat je de fiets pakt naar stal!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:50

Okee ik moet dus echt gaan opletten op mijn eetpatronen icm ritalin, hahahah. Hadden ze toch gelijk.
Ritalin maakt dat ik me supergoed kan concentreren. Dus wat gebeurde er; ik vanaf vanochtend 9 uur al superhard aan het werk, echt bakken met werk verzet. En dan raakt het zo'n 4.5 uur later uitgewerkt... he, ik heb nog helemaal niet gegeten. Of aangekleed. Of gedoucht. Of.... :')

Duuuusss. Zojuist m'n ontbijt op := Nu maar eens aankleden.

Goed van je dat je die eetmeter gebruikt, Petra, is echt handig he. Ik heb ook last van inspanningsastma, maar je kunt daarmee best sporten, je moet alleen opletten welke sport je dan doet en hoe hevig je die doet. Hevige inspanningen werken voor ons niet, dus probeer dan een sport te vinden die wel vermoeiend is maar waar je niet compleet van buiten adem raakt. Hardlopen is dan niet ideaal. Ik vind dat skeeleren en fietsen in vergelijking daarmee een stuk beter werkt. Ook ben ik nu op de sportschool bezig en zolang ik niet op de loopband ga staan kan ik bijna alles doen zonder dat ik echt last krijg. Je kunt daar heel mooi variëren met oefeningen zodat je toch bezig blijft maar het wel vol kunt houden.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:55

Hahaa.. iets te geconcentreerd.. kun je niet een wekkertje in je telefoon zetten Aleeneh? voor iig ontbijt lunch en avondeten?

Ik heb last van allergisch astma.. ook lastig de afgelopen week. Door de droogte lijkt het erger (cavia's en paard werkt ook niet mee >;) ), maar gelukkig helpt m'n inhalator wel (al vind ik het niet fijn om die aangezien ik 's ochtens sport, al meteen na het opstaan te moeten gebruiken)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:58

Ja da's een mooi contrast met vroeger toen ik echt geen half uur geconcentreerd kon blijven :') Is wellicht een goed plan ja, goed idee, thanks!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:06

Aleeneh schreef:
Okee ik moet dus echt gaan opletten op mijn eetpatronen icm ritalin, hahahah. Hadden ze toch gelijk.
Ritalin maakt dat ik me supergoed kan concentreren. Dus wat gebeurde er; ik vanaf vanochtend 9 uur al superhard aan het werk, echt bakken met werk verzet. En dan raakt het zo'n 4.5 uur later uitgewerkt... he, ik heb nog helemaal niet gegeten. Of aangekleed. Of gedoucht. Of.... :')

Duuuusss. Zojuist m'n ontbijt op := Nu maar eens aankleden.

Goed van je dat je die eetmeter gebruikt, Petra, is echt handig he. Ik heb ook last van inspanningsastma, maar je kunt daarmee best sporten, je moet alleen opletten welke sport je dan doet en hoe hevig je die doet. Hevige inspanningen werken voor ons niet, dus probeer dan een sport te vinden die wel vermoeiend is maar waar je niet compleet van buiten adem raakt. Hardlopen is dan niet ideaal. Ik vind dat skeeleren en fietsen in vergelijking daarmee een stuk beter werkt. Ook ben ik nu op de sportschool bezig en zolang ik niet op de loopband ga staan kan ik bijna alles doen zonder dat ik echt last krijg. Je kunt daar heel mooi variëren met oefeningen zodat je toch bezig blijft maar het wel vol kunt houden.

Het schijnt dat ritalin de eetlust onderdrukt... hebben echt veel mensen last van. Jij hebt de kortwerkende versie begrijp ik?
Ik ben nu echt aan het kijken wat voor mij werkt qua sporten. Door de gymlessen op school waar ik maar gewoon door moest gaan heb ik echt een gruwelijke hekel aan sporten gekregen. Fietsen gaat idd goed, en daar richt ik me nu op. Mijn conditie is wat fietsen betreft prima. Ik heb er door de jaren heen al aardig wat fietsvakanties en toertochten opzitten. Maar ik heb een auto en die pak ik veel te makkelijk...
Sportschool zit even niet in het budget, dus dan maar lekker fietsen! Ik mag van mezelf deze week alleen woensdag en donderdag de auto pakken, verder alles met de fiets. Op die dagen red ik het anders niet qua tijd.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:11

Ja klopt, wist ik en leek ook mee te vallen. Ik had ook wel hongergevoel hoor, maar ik was gewoon zo intens geconcentreerd dat ik alsnog door bleef gaan :P Maar ik moet er dus duidelijk op blijven letten.

Ja gewoon iets zoeken wat voor jou werkt! Er zijn zo veel dingen die je kunt doen! Ik heb ook een poos moeten zoeken naar iets wat me lag. :)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:24

Ik heb ook ritalin gehad, en ik at helemaal niks meer als ik er niet bewust aan dacht... Had gewoon serieus geen honger, werd zelfs misselijk toen ik aan eten dacht. Scheelde wel weer 3 kg :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:40

mijn zoontje slikte ook ritalin nu concerta, eten is een ramp moet hem echt dwingen om te eten op de dag,
hij mag echt niet afvallen
's avonds eet hij gelukkig wel goed , en dan mag hij zoveel eten als hij wil

alleen doe ik dan maar niet mee hahaah

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:09

Sas, eigenlijk alleen krachttraining. Cardio gebruik ik alleen als warming-up en cooling-down.
Aleenah, om 2 uur ontbijten :oo

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:26

:') Ja moet voor een keertje wel kunnen toch? := Normaal lunch ik dan.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:35

een keertje is niet erg
wij zaten hier ook pas om 12 uur te ontbijten , gister avond veel te laat naar bed dus vanmorgen er ook pas later uit

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:09

Charlotte, jij had het gister over workouts, die ook beschreven staan.. kun jij mij vertellen waar? Dat ik dat
kan doorlezen en zelf een schema kan gaan maken? :D Goed bezig :D! Haha ja herken het gevoel wel! :)

Knakker, fijn zeg dat je zoveel er aan hebt en je veel inzicht geeft over je voeding :)

Nobel, goed bezig! Weet ook niet waar je shiratakirijst kunt kopen..

Uppojono, fijn dat je toch bent afgevallen :D. Vaak is het inderdaad in het begin voornamelijk vocht, maar zolang je genoeg drinkt en gezond eet kan het volgens mij geen kwaad :)

Cassandra, heerlijk uurtje zumba, veel plezier!

Dame, dat heb ik meestal ook als ik ongesteld ben, herken het wel. :)

Mandy, super zeg!! :D :D

Mandarijn, brrrr ik hou niet zoveel van eieren haha. Succes, hopelijk werkt het!

Welkom Petra_O en timokyana.

Eline, misschien inderdaad toch maar een wekkertje zetten. Wel lekker zeg dat je je nu zo goed kunt concentreren! Ik kan dat niet eens, haha :P

Ik heb de hele dag op bed gelegen, ben niet lekker.. :( voel me nu al ietsje beter gelukkig..

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:24

beterschap madeira

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:28

Sterkte hoor meis :( Hoop dat t snel beter gaat!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:16

Wat balen Maderia! Beterschap ! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:21

Ziek van de pizzaria, Madeira?
Net foto's bekeken die ik speciaal had gemaakt toen ik begon met afvallen (bikini) en die 12 kg kun je echt wel goed zien :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:30

Mootje schreef:
Net foto's bekeken die ik speciaal had gemaakt toen ik begon met afvallen (bikini) en die 12 kg kun je echt wel goed zien :=

+:)+

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:39

Mootje schreef:

dat is wel heel gaaf als je zulke zichtbare resultaten hebt. Dat geeft wel motivatie om door te gaan!

Hoe vaak staan jullie eigenlijk op de weegschaal? Ik heb nu de neiging om elke keer dat ik de slaapkamer in ga te wegen, maar das ook niet handig natuurlijk...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:42

Haha, petra erg herkenbaar :j Een keer in de week, en als ik vaker ga, gaat de weegschaal weer de kast in!
Ja, inderdaad. Zelf zie ik het niet meer zo, dus zo'n set foto's is erg handig. Nu op naar de volgende 12 :D

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:43

Ik weeg iedere morgen, maar alleen de zaterdagmorgen schrijf ik op in een schematje

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:53

1 keer in de week lijkt me inderdaad beter dan 10 keer per dag.... Ok, het ellendige ding gaat de kast in tot volgende week maandag. Ben benieuwd!
Vandaag lekker een eind gefietst, paddock gemest, paard gereden en weer terug gefietst... en kwam er tot mijn schrik achter dat ik al mijn tussendoortjes heb overgeslagen! Dus eigenlijk veel te weinig gegeten vandaag...

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:13

Beterschap Madeira!

Leuk Mootje, fijn als het zo goed te zien is :)

Ik weeg ook iedere dag (zelfde tijd), maar vul alleen de maandag in op voedingscentrum

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:12

Ik elke dag 's avonds en 's ochtends. Ben met m'n eiergedoetje in 1 dag 1,3 kilo lichter :oo . De broek die ik gister redelijk strak had zitten, zit nu veel losser. Heb ook niet echt honger gehad, wel het idee dat ik weinig heb gegeten. We keep on going. Zijn de laatste loodjes. Heb er in 1 jaar zo'n 6 kilo afgekregen en bleef redelijk constant verder. Wil dus alleen 't laatste stukje nog, tot 10.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:07

Mandarijn, een goed begin dus!
Ik zou dat echt niet kunnen de hele dag eieren eten :P

Hier gaat het ook goed, ben braaf nt eten en heb het idee dat er wel al iets af is! :D
Vanmorgen alleen niet kunnen wegen omdat ik bij m'n vriend was, dus morgen wegen en ik heb er zin in haha!
Gisteren weer een heel intensief uur privéles gehad wat heel goed ging! :D
Vandaag dus flinke spierpijn!!