Mandy517 schreef:Petra_O schreef:Ik kom me ook even melden hier! Ik ben 1,63 en weeg nu 69 kilo. In augustus ga ik mijn pony inrijden, en dat is een goede reden om er een paar kilo af te krijgen.
Twee weken geleden ben ik eens begonnen met gewoon registreren wat ik allemaal eet, en dat viel me eigenlijk heel erg mee. Ik zit ongeveer tussen de 1400 en 1600 calorieën op een dag. Ik ben nu vooral bezig de ongezondere dingen te vervangen door groente en fruit, en alles in te vullen in de eetmeter van het voedingscentrum. Ik ben al een kilo kwijt!
Ik heb ook het idee dat ik heel veel vocht verlies. Iemand die dit herkent?
Het eierdieet lijkt me ook wel wat, maar ik denk dat na een week de eieren mijn neus uit komen.
Welkom!
Als je begint met afvallen is het eerste wat je eigenlijk kwijtraak: vocht.
Je verliest dus nog niet meteen vet. Zorg er wel voor dat je voldoende blijft eten zodat niet je spieren gaan afbreken![]()
Sport je ook?
Ik probeer zeker in de gaten te houden dat ik genoeg eet! ik merk dat hoe meer ik erop let, hoe minder ik ga eten. Daarom vul ik alles in bij de eetmeter van het voedingscentrum, dan heb ik wat meer houvast. Sporten doe ik niet heel veel, omdat ik last heb van inspanningsastma. Ik heb daardoor echt een aversie tegen sporten gekregen, ik word er echt benauwd van. Hardlopen heb ik wel eens geprobeerd, rustig opgebouwd, maar elke keer toch weer benauwd en last van mijn gewrichten. Wandelen en fietsen lukt wel, dus dat doe ik nu wel een stuk meer. ga zo ook weer op de fiets naar stal, is toch weer bijna 10 kilometer.
Ik heb de 30 day shred geprobeerd, maar dat was ook geen succes. Level 1 ging net, level twee moest ik na een kwartier opgeven.