[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DreamUp

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:15

Hoi iedereen :)
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien is mijn vraag hier eerder gesteld maar ik ben een beetje in de stress :+

Ik heb mijn haar donkerder geverfd, alleen toen waren er wat horizontale balken waar de verf minder gepakt heeft. Na wat googelen dacht ik het op te lossen door nog wat dunne strookjes te bij te verven in dezelfde kleur. Wel gewoon van boven naar beneden uiteraard.
Helaas is het nu nogsteeds heel gestreept (horizontaal).
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik ben overigens wel blij met de kleur dus daar zou ik liever niet veel aan veranderen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:29

LiannePuthzy schreef:
Hoi allemaal, ik wil graag binnenkort mijn haar weer eens laten knippen maar heb geen idee welk model
Mij moeder wil dat ik t zo kort mogelijk last knippen maar dat vind ik echt heel lelijk. Heb van nature erg dun stijl haar
T ziet er nu zo uit

[ [url=m/lGZDhb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb precies hetzelfde haar en dezelfde vorm hoofd als jou. Kort staat mij ook niet. Daar krijg ik een bol, oud hoofd van.
Wat bij mij helpt is er lekker veel lagen in te laten knippen. Dat geeft volume.
Door mijn haar te föhnen en een goede gelspray te gebruiken word dat al meer volume.
Evenrtueel kun je voor nog meer volume volumepoeder gebruiken. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:54

Ik ben op zoek naar een nieuwe kapper in Amsterdam. Ik had een hele fijne in mijn oude woonplaats maar het is nu te ver weg. Ik kwam bij Rob Peetoom maar heb er ook wel wat twijfels bij, onder andere dat ze dus niet standaard je haar drogen. Dan kunnen ze toch nooit zien hoe het valt? Wie heeft ervaringen? Ik wil er een flink stuk af, dus het moet wel goed zijn.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:21

Sheran schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe kapper in Amsterdam. Ik had een hele fijne in mijn oude woonplaats maar het is nu te ver weg. Ik kwam bij Rob Peetoom maar heb er ook wel wat twijfels bij, onder andere dat ze dus niet standaard je haar drogen. Dan kunnen ze toch nooit zien hoe het valt? Wie heeft ervaringen? Ik wil er een flink stuk af, dus het moet wel goed zijn.

Waar twijfel je nog meer over?

Ik moet vaak extra betalen voor föhnen/ stylen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:34

Drogen is al ongeveer 15 euro, daar ben ik denk ik toch iets te zuinig voor. Ik twijfel vooral daarover. Mijn oude kapper droogde mijn haar altijd eerst en werkte het daarna nog even bij. Ik heb een beetje slag in mijn haar, dus soms steekt dan een plukje wat vreemd uit.
Ik heb regelmatig geen goede ervaring gehad met vreemde kappers, vandaar dat ik ook wat huiverig ben denk ik. De laatste liet dode punten aan mijn laagjes zien omdat ze meende dat ze het vanwege de lengte van mijn haar niet bij kon knippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:18

Heh? Ik ben best vaak bij Rob Peetoom geweest maar ik hoefde daar echt geen 15 euro betalen voor het föhnen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:45

Emmaa_ schreef:
Heh? Ik ben best vaak bij Rob Peetoom geweest maar ik hoefde daar echt geen 15 euro betalen voor het föhnen?

Prijzen staan op de site, los knippen is zelfs 17 euro goedkoper dan met blowdry. Echt veel! Ik heb nu maar zonder geboekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:09

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:28

Sheran schreef:

Ik heb goede ervaringen met The Graduates op de Overtoom :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:17

Ik ga trouwens komende week naar de kapper. Ga toch weer kort en blond :D Twijfel nog tussen een korte messy bob of een pixie.. Ik laat me verrassen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:46

Ik heb heel kort haar, pixie.
Wat raden jullie aan voor product om het mooi gllad te houden?
Ik houd niet van zware producten of iets dat hard wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:58

Biosilk serum

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:43

Onbewerkte kokosolie van verse kokosnoten.

Dus 100% kokosolie zonder toevoegingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:59

LidyK97 schreef:
Biosilk serum

Heb ik ooit gehad, wat een smerige rommel vond ik dat.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:59

Hallo! Ik heb een vraag..
Ik wil mijn haar al best lang op schouder hoogte knippen maar ik durf niet. Nu is het tot mijn bh bandje maar ik heb heel veel en dik haar waardoor ik nooit doe krullen omdat het uitzakt. Met korter haar zal ik het echt moeten stylen. Maar ik steek het ook veel op. Ik vlecht,maak knotten.. noem maar op.

Dus wat zouden jullie doen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:29

Er is een verschil tussen schouderhoogte en schouderhoogte natuurlijk.

Als je het precies tot op je schouders knipt dan heeft het snel de neiging om naar buiten te krullen. Moet je van houden, maar is meestal niet zo mooi.

Je zou het ook net tot over je schouders kunnen knippen. Dan kun je er vanalles mee, maar dan hoeft t niet perse.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:40

Ik heb het ongeveer op schouderhoogte en het krult niet naar buiten en kan het nog gewoon in een staartje! Wel meer stylingwerk inderdaad, maar wassen en drogen gaat veel sneller

Foto's staan een paar pagina's geleden

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:07

Ik heb het tot korter dan schouderhoogte en dan krult het net wel, dus volgens mij zit er niet zoveel logica achter :))

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:19

Ik heb dus ook die schouderhoogte en hier krult het ook naar buiten
Vreselijk maar ik wil terug lang gaan dus moet er effe doorheen.

Deze lengte vraagt wel wat meer styling inderdaad.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:23

Ik ben heel tevreden over Loving Blends honinggoud en dan het masker en het serum. Niet heel natuurlijk.. Maar het werkt goed. :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:17

Hallo,

Ik wilde hier even een kleine update plaatsen (ik heb even terug een vraag gesteld over mijn enorm pluizende haar) maar ook weer een nieuwe vraag stellen.

Ik gebruik nu al een poosje de moroccan argon ook shampoo en conditioner, ik was het hier twee keer in de week mee. Ik droog het in een t-shirt en dep het droog en kam het met een grove kam en laat het verder drogen aan de lucht. Ook gebruik ik sinds kort 1x in de week (soms 2x in de week) pure kokosolie en laat dit dan een paar uur intrekken en was het er vervolgens uit (was het dan wel twee keer achter elkaar en zelfs dan is soms niet alle olie eruit maar daar kom ik dan pas achter zodra het droog is en nog steeds wat olieachtig is).
De pluis is hierdoor echt al stukken beter geworden!

Maar dan nu mijn vraag. De achterkant van mijn haar blijft het meest vervelend! Dat blijft meer pluizig en staat uiteen zegmaar. Ik weet niet of dit minder wordt zodra het langer groeit (de voorkant van mijn haar is langer en is echt zoals ik het graag wil!).
Maar mijn vraag is dus of ik hier nog iets mee zou kunnen doen. Waarom is de achterkant erger dan de voorkant?
Of moet ik het gewoon nog afwachten en op deze manier verder blijven gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:44

Slapen met een vlecht wil nog wel eens helpen! Kussensloop van satijn ook, alleen is dat wel super glad om op te slapen dus je moet er van houden

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:57

Satijnen kussensloop heb ik inderdaad ook al. Slapen met een vlecht wil ik niet omdat ik niet altijd die krullen wil hebben die ik daar wel dus van krijg. Heb ook geslapen met een knot bovenop mijn hoofd maar ook daar heb ik niet altijd zin in omdat ik ook graag met mijn armen boven mijn hoofd slaap en dat kan dan niet. Maar ik doe het wel vaak met een knot slapen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:10

Ik denk dat zo'n dingen gewoon je haar is... De ene heeft 's ochtends een pony die rechtop staat, de ander heeft weerbarstige haren vanachter. Ik heb bv. haar dat altijd naar buiten krult, hoe kort/lang het ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:22

Antiklitspray? Wanneer ben je voor het laatst naar de kapper geweest? Droog/dood haar pluist ook meer