Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:22

Eens met je Shadow. Geldt voor mij ook. Iedereen is belangrijk en iemand als bv Vayo kan weer veel nieuwe besmettingen tegen gaan door ingeënt te zijn. Dat vind ik een goed bestede vaccinatie ook al mag het officieel wellicht niet.
Ik vind het echt geen enkel probleem als het gevolg is dat ik paar maanden langer thuis moet blijven vanwege dit soort vaccinaties. Laat deze mensen maar voor gaan want zij doen belangrijk werk en ik ben al met retraite.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:47

purny schreef:
Ik snap niet dat er nu pas gekeken word naar de mensen met morbide obesitas. Dit had toch gewoon al veel eerder gemoeten?

Nog een weekje geduld vayo.. dan ben je beschermd.

Je hoeft geeneens morbide obesitas te hebben. Gewoon te zwaar zijn is al een risico.
Het virus doet het goed in het vet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:50

Puur economisch lager op de ladder maakt je ook tot meer risico. Er zijn echt heel veel dingen risico.
Ook is de groep vanaf 60 niet perse risicogroep in alle landen. Daarentegen is vaker virus inademen wel weer een risico.

MoniqueT

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:12

Mijn schoondochter vertelde me vorige week bijna in tranen dat ze cliënten in de thuiszorg moeten hebben afbellen, omdat er teveel teamleden positief getest waren of wegens familieleden in quarantaine moesten. Wat mij betreft is de thuiszorg dus zeker wel een essentiële groep om te vaccineren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:34

SusanH schreef:
Shadow ik ben het wat dat laatste betreft echt met je eens. Als zorgmedewerker voelt het heel krom dat een aantal organisaties hun kantoorpersoneel ook een uitnodiging sturen. Waardoor oa ik en anderen die wel op de werkvloer tussen de cliënten staan langer hebben moeten wachten. Argument dat zij ook ingezet worden bij een uitbraak vind ik matig. Want als de verzorgenden en verpleegkundigen geënt zijn en de bewoners dan is dat kantoorpersoneel niet meer nodig om de gaten in het rooster op te vullen.

Bij mijn instelling worden alleen cliënten en (direct) zorgpersoneel gevaccineerd.
Ik vind dat prima. Ik behoor tot de risicogroep, maar ik wacht netjes op de uitnodiging van de huisarts.
Echter ben ik als kantoorpersoneel wel op mijn werk een paar weken geleden besmet.
Er was daar een grote uitbraak onder personeel en cliënten op het terrein.
Ik ben of via mijn dochter besmet, zij werkt op de acute opname, of via het kantoor (waar ambulant personeel, maar ook cliënten komen) of via de kantine (voor personeel en cliënten) waar ik een broodje heb gehaald.
Ik ben maar 1 dag op kantoor geweest en toevallig die dag besmet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:42

MoniqueT schreef:
Mijn schoondochter vertelde me vorige week bijna in tranen dat ze cliënten in de thuiszorg moeten hebben afbellen, omdat er teveel teamleden positief getest waren of wegens familieleden in quarantaine moesten. Wat mij betreft is de thuiszorg dus zeker wel een essentiële groep om te vaccineren.

Dat zie ik hier ook en dat doet veel met cliënten. Het verschil kan in een paar dagen erg groot zijn. Ineens veel collega´s met klachten en wachtend op de uitslag en collega´s die positief zijn of in quarantaine zitten. Zonder consistente thuiszorg kunnen veel van onze cliënten niet meer zelfstandig thuiswonen. Daarnaast hebben wij ook een viraal team, zodat wij cliënten met corona waar mogelijk en verantwoord thuis kunnen verzorgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:52

pien_2010 schreef:
Eens met je Shadow. Geldt voor mij ook. Iedereen is belangrijk en iemand als bv Vayo kan weer veel nieuwe besmettingen tegen gaan door ingeënt te zijn. Dat vind ik een goed bestede vaccinatie ook al mag het officieel wellicht niet.
Ik vind het echt geen enkel probleem als het gevolg is dat ik paar maanden langer thuis moet blijven vanwege dit soort vaccinaties. Laat deze mensen maar voor gaan want zij doen belangrijk werk en ik ben al met retraite.

"Probleem" is alleen dat het daardoor voor andere zorgmedewerkers steeds verder opschuift. Ik zou eerst in januari ingeënt worden. En heb nog steeds geen uitnodiging gehad. Nu spelen de tegenvallende leveringen ook een rol. Maar het telt wel allemaal bij elkaar op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:18

Klopt Susan. Wat jou persoonlijk betreft hoop en verwacht ik toch bepaalde immuniteit daar jij reeds covid hebt gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:35

Ik ook hoor :j had pas een artikel gelezen over die plaats in Noord Italie waar ze zoveel onderzoek doen vanaf maart al. Daar bleken mensen zeker 10 maanden anti stoffen mee te dragen. Sommigen nu zelfs meer dan in maart, wat maakt dat ze denken dat ze nogmaals met het virus in aanraking zijn gekomen. Maar dat het immuunsysteem het zelf heeft opgelost. Dat stemt mij wel heel hoopvol.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:42

SusanH schreef:
Ik ook hoor :j had pas een artikel gelezen over die plaats in Noord Italie waar ze zoveel onderzoek doen vanaf maart al. Daar bleken mensen zeker 10 maanden anti stoffen mee te dragen. Sommigen nu zelfs meer dan in maart, wat maakt dat ze denken dat ze nogmaals met het virus in aanraking zijn gekomen. Maar dat het immuunsysteem het zelf heeft opgelost. Dat stemt mij wel heel hoopvol.

Dat lijkt inderdaad de grote winst; dat er verhoogde resistentie ontstaat. Precíes wat je wil.
Het ´enige´ probleem wat over blijft is de blijkbaar onbeantwoorde vraag over besmettelijkheid.

Voorlopig voor ons allemaal luchtfietserij; ons dorp is nog steeds vet afgesloten en vaccinatie is nu niet meer in zicht, wordt einde herfst als ik de tabellen voor levering bekijk.

Zonnig weer echter dus *\o/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:13

Heeft er nog iemand wat gelezen over dat dorpje in Italië wat tijdens de crisis in het voorjaar volledig gevrijwaard bleef van besmettingen ? Lag nochtans vlakbij een paar hotspots.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:19

Pandora2 schreef:
Heeft er nog iemand wat gelezen over dat dorpje in Italië wat tijdens de crisis in het voorjaar volledig gevrijwaard bleef van besmettingen ? Lag nochtans vlakbij een paar hotspots.

Volgens mij had die na 1 maand alsnog coronagevallen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1676119 ... erixdorpje

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:32

Merci ! Ik vond enkel nog artikels met geen enkele besmetting terug.
Wel sneu voor de inwoners. Leefden ze even op een roze wolk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:03

Wij hebben ook weer een geniale nieuwe regel van de overheid gekregen |o
Vanaf nu wordt quarantaine vanaf dag 8 niet meer doorbetaald want je mag vanaf dag 7 testen. Echter moet je die test dan wel zelf betalen ergens rond de 80-100 euro. Dus voor een familie is dat rustig even 400 euro. Aangezien je tegenwoordig met het hele gezin in quarantaine moet als er 1 UK besmetting in de klas was.......wordt een duur grapje %)
Denk niet dat dit de testbereidheid en eerlijkheid gaat bevorderen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:33

Als je Engeland in reist vanaf risico gebied moet je verplicht in quarantaine in een vol pension hotel. Je moet dit incl testen enz allemaal zelf betalen. Dus gewoon lekker thuis blijven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:36

Tja, dat kun je gewoon voorkomen natuurlijk, dus dat vind ik terecht. Hier gaat het om de niet voorkombare contacten op werk en school.
Dus als er 5 kinderen of collega’s dit voorjaar los van elkaar een UK besmetting hebben, zitten we niet alleen 5x met de hele familie in quarantaine (dat vind ik nog OK) maar als ik niet in staat zou zijn om home-office te doen dus ook 5x300 euro mogen aftikken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:51

Met dat inreizen vind ik het begrijpelijk dat dit uit eigen zak betaald moet worden. Maar wat Sizzle zegt vind ik erg bijzonder. In mijn ogen gaat dat als gevolg geven dat mensen gewoon gaan liegen over een test en gaan werken. Ik vind het nog al wat om in quarantaine te moeten en dan of 3 dagen salaris in te leveren of de testen zelf te betalen. En met een beetje pech zit je langer op de uitslag te wachten, waardoor het je alsnog een dag loon erbij kost!

Mag je dan alleen gaan werken als alle gezinsleden negatief getest zijn? Of mag de rest in quarantaine blijven en dat je jezelf wel laat testen en dan bij een negatieve uitslag gaan werken?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:54

Pandora2 schreef:

Er is 1 wintersport plaatsje wat ontoegankelijk is voor auto's daar hadden ze geen besmettingen tot nu toe. Wonen maar iets van 65 mensen begreep ik? Kun je alleen te voet of met de ski lift komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:57

Vayo, Dat laatste is me nog niet helemaal duidelijk hoe dat zit. Ons betreft het niet maar ik vind dit weer zo‘n typische regel mensen in de lagere inkomemsgroep treiteren. Dat zijn namelijk meestal de mensen waar home-office geen optie is.

Wel weer een top daling dit weekend, nog maar zo‘n 800 gemiddeld per dag tussen vrijdag en maandag :D
Hopelijk mogen de winkels weer open in Maart.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:10

Sizzle schreef:
Vayo, Dat laatste is me nog niet helemaal duidelijk hoe dat zit. Ons betreft het niet maar ik vind dit weer zo‘n typische regel mensen in de lagere inkomemsgroep treiteren. Dat zijn namelijk meestal de mensen waar home-office geen optie is.

Wel weer een top daling dit weekend, nog maar zo‘n 800 gemiddeld per dag tussen vrijdag en maandag :D
Hopelijk mogen de winkels weer open in Maart.

Nou inderdaad. Ik vind het een verkeerde bezuiniging. Hier in Nederland is je medische dossier/info privé en ze mogen je testuitslag niet opvragen. Ze mogen niet eens navragen of je wel getest bent. Dergelijke regels zorgt in mijn ogen alleen maar ervoor dat mensen gewoon zeggen dat ze getest zijn en negatief zijn zonder dat ze getest zijn. En heel eerlijk ... als mensen 0,0 klachten hebben snap ik het ergens ook nog dat ze er over liegen omdat het anders teveel geld kost. Voor sommige mensen kan dat gewoon een paar dagen geen eten betekenen.

Hier dalen de cijfers ook. Ik probeer nog 2 weken even goed door te bijten, want ik neem aan dat dan die 1 persoon en de avondklok wel terug gedraaid wordt als de cijfers zo blijven dalen.

Ik hoop snel alles rond te hebben zodat ik op zoek kan naar een huisje. Dat zou me echt goed doen en alle maatregelen zouden dan veel makkelijker te dragen zijn. Ik ben erg benieuwd hoe dat nu tegenwoordig gaat met huizen bezichtigen in deze tijd!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:13

Wij maken het nog ingewikkelder dan een bestaand huis zoeken, we proberen te gaan bouwen _O-
Ik heb de afgelopen tijd vooral geleerd dat mensen in de bouwwereld alsmede ook makelaars geen hol om de regels geven.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:16

Vayo, mijn dochter heeft net een appartement gekocht.
Bezichtigingen gingen gewoon door.
Op afstand en met mondkapje.
Ramen open, bij binnenkomst handen desinfecteren en als het kon via achteruitgang vertrekken.
Anders 15 minuten tussen iedere bezichtiging.
Veel succes met de huizenjacht.
Het is een heksenketel de huizenmarkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:17

Bezichtigingen gaan ook door tijdens corona. Het gaat alleen op een andere manier nu

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:19

Sizzle schreef:
Wij maken het nog ingewikkelder dan een bestaand huis zoeken, we proberen te gaan bouwen _O-
Ik heb de afgelopen tijd vooral geleerd dat mensen in de bouwwereld alsmede ook makelaars geen hol om de regels geven.

Ik zie het hier om me heen ook dat het bouwen gewoon doorgaat. Sterker nog ... vandaag zijn ze hier zonnepanelen aan het leggen met 2 personen en die zaten hier ook binnen te eten toen ik net thuis kwam van mijn werk.
Zuur .. wij hebben net 1,5 jaar in de bouw gezeten. Gebouwd en zelf in een woonunit gewoond. En dan nu zelf weer op zoek moeten naar een huisje.

Oh Esje fijn! Ik kan me voorstellen dat verkopers best voorzichtig zijn met vreemden in huis. Aan de andere kant .. iets kopen zonder bezichtiging doe je ook niet. Het is geen brood. Zelfs hier in het dorp is het een overspannen woonmarkt. Momenteel staat er nog niets te koop binnen mijn budget. Nu kan ik ook nog niets concreets. Maar ik hoop wel dat als alles rond is, ik er geen maanden op hoef te wachten. Mijn eigen zijn niet enorm. Ik wil gewoon een eigen stekje wat binnen mijn budget valt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:33

Ojee, waarom moet je daar weg dan?