Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:56

MuSLi, Zweden en Noorwegen :D Met de auto en een trekkerstentje, dus gok dat ik m'n stappendoel elke dag wel haal.
Waarop ik reageerde weet ik helaas niet. Voor zover ik kan herinneren niks anders dan normaal gegeten en ook niet veranderd van shampoo, wasmiddel enzo.

Ook al lang aan het hoesten? Ik nu 3 weken, voordeel is wel dat ik m'n buikspieren nog nooit zoveel getraind heb haha.
Fijn dat je wel meer bent uitgerust. Is kickboksen niet erg zwaar als je steeds moet hoesten?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:01

Hier is de verkoudheid over! Zo fijn. Voel me ook weer een stuk beter. Ook paar weken niet opgelet, maar was alsnog een halve kilo kwijt.

Ik heb besloten om niet heel strikt op mijn eten te letten. Dus niet bijhouden en kcal tellen. Maar wel tenminste 5x per week een halfuur te wandelen, 2x per week sporten en dagelijks fruit en groenten. Makkelijk te halen doelen, hopelijk heeft het alsnog effect.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:02

ClaudiaHS, als je nog honger heb misschien handig om je eiwitten wat hoger te brengen? Helpt goed tegen de honger. :)

Oee kosseh, dat lijkt mij echt naar een allergische reactie waardoor je zo veel vocht vasthoud. Gelukkig heb je het alweer op de wc kunnen dumpen. Weet je ook waar het van komt? Veel plezier op vakantie alvast :)

MuSli, je blijf beetje kwakkelen he? :( echt vervelend dat je er maar niet over heen lijk te komen en daardoor ook niet fijn kan sporten.

Hier was er na stoppen met medicijnen omdat blijkbaar de huisarts met vakantie was en je dan dus geen nieuwe kan bestellen, in ruim een week 2 kg af *\%/*
Hoop dat het er nu ook af blijft als ik weer begin. Verder heb ik enorme zweet aanvallen als het zonnetje schijnt, vervelend maar voel mij daarna wel als of ik heel goed gesport heb. Ik heb dan niet gesport maar de maar alleen de paarden uit gemest of zaadjes gepland in de moestuin :Y)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:04

Ik ben ondertussen al 8 weken bezig ofzo. Heb een Prednison kuur gehad, speciale ontstekingsremmende neusspray ook, maar beiden zonder succes. Nog steeds een vol hoofd en veel hoesten. Echt belabberd.

Kickboksen en hoesten is niet de beste combinatie. Maar gelukkig gaat het best ok. Dus dan gaan we gewoon maar door :) stilzitten is niet mijn ding :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:36

Oef, dat klinkt wel heftig Müsli. Ik duim voor je dat snel beter wordt. Snap dan ook wel dat je alsnog gaat sporten, wel keer klaar mee.

Tirza, wat goed van je 2 kilo! En je bekijkt het positief met zweten :')

Ik ga morgenochtend ook even sporten. M’n hoofd zit nogal vol, heel erg druk op werk en veranderend leven met dochter. Even dat loslaten tijdens sporten.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:27

Hoe is het met iedereen? Goede koningsdag/weekend gehad?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:54

Wij waren een paar dagen naar de camping vanaf Koningsdag tot zondag. Daar, naast iets teveel gesnoept, ook heel veel bewogen. Vrijdag 8km hardgelopen langs de kanalen in de buurt en zaterdag 16km hardgelopen door het bos dat grensde aan de camping :)

Afbeelding
Afbeelding

En daarnaast zet je op de camping ook heel veel stappen met een klein kind ;) ik heb ook niet te gek gedaan qua eten, maar wel wat meer dan normaal. Heb al weken niet op de weegschaal gestaan, weet niet zo goed hoe het er nu voor staat. Dus durf niet helemaal denk ik. Misschien later deze week.

Hoe gaat het bij jullie?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 10:54

Ziet er heel mooi uit daar Musli, leuk!!

Hier gaat het iets minder.... mijn gezondheid blijft beetje sukkelen en met eten heb ik wat meer moeite (vooral in de avond)
Heb nu wel een green chef box dus gezond koken luk wel :) Maar die snacks in de avond laten staan. pfff
Heb ook al ff niet meer op de weegschaal gestaan. Ik denk dat ik vrijdag er maar weer op ga.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 11:37

Ziet er mooi uit MuSLi!

Wat jammer dat het niet zo goed gaat Yonker..

Met mij gaat het aardig op het moment.
Laatst een test gedaan voor maximale kracht bij de fysio, daarbij had ik 90kg(5×) op de legpress op 1 been,
90kg(1×) squat en 90kg(5×) deadlift; dus dat gaat aardig de goede kant op.
Ik begin nu in de spiegel ook te zien dat het beter eruit begint te zien, en mijn vriend zei het ook al. De weegschaal speelt nog niet leuk mee, maar dat komt vanzelf :')

Daarnaast ben ik gisteren begonnen met hardlopen, heb een app gevonden met een trainingsschema van 3x per week, waarbij ik over 9 weken 30 minuten achter elkaar zou moeten kunnen hardlopen. Het viel mij enorm mee voor de eerste keer. Nu was het ook nog maar interval met 1 minuut hardlopen, maar alsnog blij hoe het ging. Mijn smartwatch gaat ook je hardloop techniek analyseren (geen idee hoe betrouwbaar het is), maar die zei dat mijn techniek op alles goed of zelfs super was. Dus ook daar heel tevreden over.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:11

Musli, mooie omgeving daar! En keer wat meer eten is ook zo erg niet toch? En zo te horen actief genoeg geweest.

Yonker, vervelend dat het wat minder gaat. Geen gezonde snacks in huis die ook lekker zijn?

Rose_Sonny: klinkt als heel sterk .
Verandering zien is misschien nog wel beter dan cijfertjes op de weegschaal.

Hier gaat het ellendige, want zit weer midden in depressie. Sporten en eten lukt dus ook gewoon niet hierdoor.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:00

MoniekJ schreef:
Musli, mooie omgeving daar! En keer wat meer eten is ook zo erg niet toch? En zo te horen actief genoeg geweest.

Yonker, vervelend dat het wat minder gaat. Geen gezonde snacks in huis die ook lekker zijn?

Hier gaat het ellendige, want zit weer midden in depressie. Sporten en eten lukt dus ook gewoon niet hierdoor.

Hart onder de riem Moniek :knuffel: Toen iemand in mijn omgeving depressief werd heeft het hem veel geholpen om direct na het opstaan een flinke ronde te gaan wandelen (om te voorkomen dat je in bed gaat piekeren). Het zal voor iedereen anders zijn, maar hij was erg gebaat bij rust, regelmaat en lichte beweging. Sterkte!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:10

Dikke knuffel @Moniek :knuffel:

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:39

MoniekJ schreef:

Heftig, hoop dat je toch beetje er bovenop komt :(:)

Gezonde snacks ja….. dat doe ik opzich wel maar merk dat ik toch dan snel weer “veel eet”
Morgen toch maar weer eens op weegschaal. Zaterdag ga ik lekker high teaen, niet gezond maar wel lekker

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:57

MoniekJ, het is super cliché, en ik geloofde er ook nooit in.
Maar voor mij helpt het sporten juist om zelfvertrouwen te krijgen, en voor zover je het zo kunt noemen, dat ik trots ben op mezelf.
1 van de dingen waar ik het meeste last van heb van de depressie, is dat ik mezelf wegcijfer/niks vind/haat en ook het idee heb dat anderen dat vinden. En daar zie ik ook overal tekenen van.
Ik weet dat het moeilijk is, bijna onmogelijk voelt, dat weet ik omdat ik het zelf ook heb, maar probeer zo veel mogelijk wél te gaan sporten/ wandelen/bewegen. Ik merk juist als ik dat niet doe, dat mijn terugvallen groter zijn.
En als je iemand hebt om erover te praten, maak daar gebruik van. Dat is iets wat ik zelf enorm mis(te), vooral omdat ik er niet over wil praten omdat ik me dan een nog grotere mislukking/blok aan het been voel. Maar soms, heel soms, is dat even nodig om niet alles wat je voelt in jezelf te laten. Want daar ga je aan onderdoor...

Heel veel sterkte!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:13

Hier vanochtend op de weegschaal gestaan, was niet helemaal waar ik op hoopte, maar wel wat ik dacht :') eventjes een beetje rem erop en terug naar de basis. Echt een beetje teveel laten gaan...

Nu richten op terug naar de comfortabele zone. Het is niet heel ver, maar wel noodzakelijk. Merk dat het anders ongestoord langzaam oploopt :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:33

Hier hetzelfde, ook op de weegschaal gestaan vandaag. Eigenlijk niks eraf maar ook niks erbij dus opzich niet heel verkeerd :)
Ben nu is 3 maanden 12,4 dus mag niet klagen. Heb nu wel weer wat motivatie om door te pakken. Wil morgen eens gaan zitten om weer weekmenu te maken (en vooral mijn tussendoortjes plannen)
Heb ook een nieuwe waterfles wat mij hopelijk gaat helpen meer water te drinken. Ben altijd een slechte drinker geweest en zoek allerlei manieren om beter te drinken. Nu heb ik een literfles besteld met streepjes en tekst erop :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:11

Helemaal ontspoord hier, moet mezelf echt weer bij elkaar gaan rapen. Op dit moment lig ik eruit maar zodra ik weer kan bewegen hoop ik weer aan te sluiten.

Afbeelding

Maar wilde toch even roepen hier: volgende week 1+1 gratis op Oppo ijs bij AH!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:15

Wowww wat heb jij gedaan Roosch??? :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:16

Ik stapte van de fiets.

Dus les van vorige week: fietsen is ongezond. :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:53

Of gewoon altijd blijven fietsen en nooit afstappen :+

Ik ben nu lekker weekendje weg, maandag weer goed bezig. Boodschappenlijstje met gezondere keuzes is wel al klaar!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:07

Roosch schreef:
Ik stapte van de fiets.

Dus les van vorige week: fietsen is ongezond. :+

:') :') :')
Nooit meer afstappen is idd wel een goede optie :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:14

Ja, zo kun je het ook bekijken. :')
Het stukje vallen van "afvallen" gaat me dus wel goed af.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:29

Roosch ik ben geen fiets expert, al helemaal geen fiets afstap expert; maar ik weet vrij zeker dat je enkel er niet zo uit hoort te zien na fietsen of van de fiets stappen :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:47

Ja gewoon stom door de enkel gezakt. Flink gekneusd en de enkelbanden naar de filistijnen maar gelukkig niet gebroken.

Ik zat mentaal even niet zo fijn en heb het sporten en afvallen een tijd aan de wilgen gehangen. Inmiddels was het tijd voor Roos 7.0 ofzo, maar toen zakte ik dus door m'n hoeven. Ik heb vanaf vandaag 5 weken vrij en dan begin ik aan m'n nieuwe baan dus even mentaal opladen en dan hopelijk mezelf ook weer bij elkaar sprokkelen. Heb de sportschool even stopgezet want ivm het wisselen van banen moest ik de bedrijfsfitness ook even stop zetten. Zodra ik weer kan lopen is het wel de bedoeling me weer lid te maken..:+

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:47

Ooh bah enkelbanden zijn heel pijnlijk... hopelijk valt het mee voor je, en gaat het snel beter...

Ja mentaal niet zo fijn zitten helpt niet inderdaad. Hopelijk komt Roos 7.0 snel om de hoek!