Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:34

jaimy10 schreef:
Hebben jullie die magioni pizza bodem wel is gegeten? Ik ga hem morgen eten hij past precies in me schema en macros.. Ben benieuwd of het lekker is. Want ik ken mezelf iedereen gaat gourmetten met te veel ongezond maar mega lekker, dus als mijn eten niet lekker is neig ik snel naar het ''ongezonde'' :=

Ik heb ze een paar keer gehad en vind ze echt heerlijk. Hele subtiele bloemkoolsmaak en ze worden verder wel gewoon goed stevig enzo.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:45

Emmaa_ schreef:
jaimy10 schreef:
Hebben jullie die magioni pizza bodem wel is gegeten? Ik ga hem morgen eten hij past precies in me schema en macros.. Ben benieuwd of het lekker is. Want ik ken mezelf iedereen gaat gourmetten met te veel ongezond maar mega lekker, dus als mijn eten niet lekker is neig ik snel naar het ''ongezonde'' :=

Ik heb ze een paar keer gehad en vind ze echt heerlijk. Hele subtiele bloemkoolsmaak en ze worden verder wel gewoon goed stevig enzo.

Oh das top om te horen! Dat ze stevig blijven! Gooi ze net in me boodschappenmandje hihi :j

MarlindeRooz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:56

Die pizza's zijn heerlijk! <3
Afbeelding

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:03

Oo Beauty and the beast is leuk! :D Heb ik paar weken terug gezien. :)
Annikoe: Ach, zo gaat het bij ons thuis ook haha. Ik vind het nooit zo erg, dan eet ik gewoon meer saus en weinig pasta. :))

Lijstje uiteindelijk vandaag, onverwachts langs de vitaminstore gegaan dus weer ff wat lekkere dingetjes gehaald. Wat vegan koekjes, pitten en zaden mix, fles kombucha. :9
Cheetahfan schreef:
O: 200 gram skyr, 3 el eat natural muesli, chia zaad en wat mango
T: khd arme boterham met kalkoenfilet, glas Kombucha (beetje vreemd, maar wel lekker!
L: 150 gram kwark met 1 weetabix en kaneel,
L2 (15:30): 1 banaan, 1 ei, 3 el havermout, 100 ml amandelmelk, half zakje whey -> pannenkoekjes :9
A: 200g slamelange, 1 kipfilet, halve avocado, wat feta, komkommer, tomaat
T: organic vegan pineapple orange cashew oat cookie (:')

B: fitnes (half uur cardio, half kracht buik, billen, benen)
D: thee, water

1670kcal, 139g khd, 60g vet en 122g eiwit

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:34

Hmm ik zit aan een bak kwark.. 250gr // 155kcal met bevroren zomer fruit (opgewarmd in een pannetje dus warme jam <<) ) 100gram // 46 kcal én pure chocola van Cereal (echt top spul! Verhouding vrij weinig kcal en suiker) 30gram // 136 kcal én Cereal stroopwafel 1 stuk // 114 kcal.... groot toetje maar heb et verdiend en zooo genieten <3

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:31

Dat klinkt lekker zeg! Soms mag je je zelf wel verwennen toch :D

Vandaag bij mij..
O: gekookt ei en plak suikerbrood
L: 4 crackers met 100gr gerookte zalm
T: blauwe bessen 125gr
A: homemade pizza met spinazie, geitenkaas, pijnboompitjes en zwarte olijven
T: 3 choco eitjes

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:59

Eindelijk weer eens een semi snoepvrije dag. Alleen vanavond bij het kijken tvk een paar zouten stengels met de kids gegeten. Maar het pastte prima.

Voor degene die mfp gebruiken, voeren jullie ook de dagelijkse fietsritjes in als cardio? Ik heb dat vandaag eigenlijk voor het eerst gedaald, als >16 rustig tempo. Ik woon centraal en kan alles binnen 8-10 min fietsen, maar bijelkaar opgeteld is dat best veel. Zoals vandaag; huis-school, school-sportschool, weer naar huis-huis-school-huis-school, school-centrum-huis-tennisbaan/sportschool-huis

O; 160ml 0%vet yoghurt-griekse style en 100gr zomerfruit
L; één zachte bruine bol met roomboter, kaas,komkommer, gekookt ei en eentje met pindakaas 100%
T; snack a jacks kaaswafel
A; kipmadras met 100gr sperziebonen en een appel
Een handje zoute stengels

15 min crosstrainer, 35min funxtion en de nodige fietsritten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:19

Jaimy klinkt goed zeg!!

Ik houd helemaal geen beweging bij in mfp. Maar mn fietstochtjes en wandelingetjes etc schaar ik ook allemaal onder mn "normale beweging", alleen echt sporten reken ik extra.

Nog geen idee wat ik vandaag allemaal eet, moet nog boodschappen doen en ben nu aan het werk, beetje rommelig dagje gok ik zo...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:28

Klinkt goed zeg Jaimy :D

Ik heb een paar gekke dagen gehad, deze week geen cheatday omdat ik me denk ik niet echt aan m'n caloriedoel heb gehouden doordeweeks. Veel buiten de deur gegeten dus kon het niet helemaal bijhouden. Morgen weer naar huis dus dan doe ik gewoon weer normaal, denk dat het op zich wel meevalt, heb een beetje IF toegepast dus ik zal niet zijn aangekomen in elk geval.

Mama3, ik voer zelf helemaal geen beweging in in MFP. Mijn caloriedoel is onafhankelijk van de hoeveelheid beweging die ik krijg en het heeft ook niet zoveel nut om het in te vullen als je geen hartslagmeter gebruikt om je verbruik te meten, imo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:23

En zelfs met hartslagmeter is het de vraag hoe accuraat zoiets is! Energie inname is heel nauwkeurig te meten, energie uitgave daarentegen.. maar, als je energie uitgave wil meten is een (goede) hartslagmeter idd wel de beste optie.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:31

Is inderdaad niet erg accuraat. Ik houd er met mijn calorie inname ook geen echte rekening mee, ik neem vaak op dagen dat ik sport een extra tussendoortje, maar meestal valt die binnen mn normale "bandbreedte". Kan me wel voorstellen als je nog veel intensiever sport dan ik doe, het verstandig is daar wel rekening mee te houden, maar die 3 a 4x in de week een half uur sporten overleef ik ook wel op mn gewone eten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:59

Hou beweging ook niet bij in MFP. Als ik intensief heb bewogen pak ik wel wat extra, maar meer op gevoel eigenlijk.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:45

Ja volgens mij klopt er ook weinig van de beweging/verbruik in mfp :P

Lijstje vandaag nog niet helemaal zeker, ga met een groep vrienden eten en daarna uit dus de avond zal niet heel gezond worden.

O: 150g alpro soya met havervlokken, handje bramen, chia zaad en 1 weetabix
T: banaan
L: 1 kipfilet, halve avocado, 1 khd arme boterham en wat snoeptomaatjes
T: gekookt ei
A:?
T: drank, wsl veel drank. :Y)

B: half uur hardlopen, half uur kracht
D: slimpie ranja, water, thee, glas kombucha

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:49

Ik vul wel alles in, moet van de baas :Y) haha nee, ik hou alles bij qua gewicht etc herhalingen in een speciale app van me coach. Die berekent ook me kcal, die neem k niet zo nauw.. En als ik die dag 2000 kcal mag eten bij wijze van, dan eet ik er op 2000 niet omdat ik een rondje heb gerend dat ik dat er weer bij eet, voelt een beetje als ''cheaten''
Komt natuurlijk echt wel is voor hoor, daar niet van :j

Kan niet wachten tot vanavond zo benieuwd naar die pizza haha..

Lekker lijstje Cheetahfan, red je het met 1 boterham? Of is 1 kipfilet, echt een stuk kip ipv van beleg hihi? gewoon nieuwsgierig hoor :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:09

Ik ga vanavond ook die pizza eten! Heb er zin in :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:25

Hier wordt t vanavond waarschijnlijk een pizza van happy italy O:) of pasta, dat weet ik nog niet.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:32

HAha nee echt 1 stuk kipfilet van 150g die nog op moest. :))
Oo lekker guys. :9 Ik ga proberen iedereen vanavond nog zo ver te krijgen om te gaan koken, maar ik vrees. :Y)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:44

In hield beweging eerst wel bij maar dat gaf hier dus zoals ik al zei al gauw: ik mag een muffin want ik ben gaan joggen.

Vanavond gourmetten. Mmmmm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:59

Ik draag m'n fitbit eigenlijk altijd dus track op die manier wel m'n beweging. Dat komt ook automatisch in MFP terecht maar ik vind dat gevaarlijk en omdat ik toch echt wil afvallen hou ik meestal gewoon mijn doel zonder beweging aan. Als ik nou echt een hele actieve dag heb gehad of heb gesport dan ga ik er vaak wel ietsjes boven zitten, maar dan vooral in de vorm van wat extra eiwitten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 15:21

Mijn kcal doel is gebaseerd op mijn beweging. Dus reken die niet apart meer. Geen gereken met hoeveel verbrand zou hebben en hoeveel dan meer mag eten. Maar gewoon in vaststellen van doel rekening gehouden dat ik gemiddeld drie keer per week middelzwaar sport.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:25

Daar ben ik ook weer even, ik lees het meeste wel mee, maar weinig tijd om te posten.

Lijstje vandaag:
O: 35 gram havermout met fruit en een beetje volle melk
L: Vitaal Bartje gerookte zalm
T: twee maiswafels met belegen kaas
A: twee tortillawraps met guacamole, gerookte kip, abrikoos, wortel en tuinkers, kommetje champignonsoep
T: drie Werther's snoepjes en een cappuccino

Kcal: ongeveer 1900

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:36

Het is hier uiteindelijk een hele vreemde dag geworden, niet erg gezond ook. Wel erg lekker en gezellig :D

O: 2 broodjes pindakaas
T: 3 merci
L: 2 witte bolletjes kaas
T: zakje snack a jacks kaas
A: 1/2 pizza funghi, 1/2 pizza tomaatjes, rucola en parmezaanse kaas :9
T: 1/2 pizza fragola :9 :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 06:54

Rustig geweest hier, iedereen een lekker weekend gehad?

Ik heb mezelf gisteren een schop onder mn kont gegeven, moet weer even in het gareel. Wil voor de vakantie graag nog een paar kilo kwijt :D

Mn planning voor vandaag:
O: magere kwark met kiwi en pitten en zaden
T: appel
L: salade met gerookte kipreepjes, tomaat en mais
T: komkommer, cherrytomaatjes
A: boerenkool met klein stukje worst en piccalilly

B: sporten+buikspieren

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:19

Leuk weekendje hier. Volgens de weegschaal van de coach was ik 2% vetmassa kwijt op een maandje tijd, dus dat vond ik super leuk *\o/* Maar heb wel een friet gaan eten in het weekend :') we waren gaan wandelen (2u) en dat was het makkelijkst ipv thuis nog iets te zoeken. Ochja :p deze week terug maar wat opletten dan

O: Overnight oats met moerbeien en cranberries
T: Appel
L: Salade
A: ?

S: Paardrijden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:01

Lekkere weekendlijstjes weer! :9

Hier was gister wel "ongezond" maar niet teveel kcal gok ik! En zaterdag was familiedag, heb ik veel bewogen en matig gegeten.

Gister
L: (moest op) Vega burger op broodje met cheddar en bakje rauwkost (600 kcal)
T: medium friet van de mac met mayo (600 kcal)
A: Bloemkoolpizza met 3 soorten kaas en rode pesto (700 kcal gok ik)
T: rode druiven en blauwe bessen

Nog geen 2000 kcal (ruim genomen) en dat voor een "ongezonde" dag! :D

Doordeweeks weer gezond doen want ik heb een broek gekocht die ik straks goed wil passen.
26 mei (bruiloft nicht) wil ik onder de 75 kilo wegen en weeg nu 78. Ben dus een kilo kwijt al.