Make-up topic: deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:12

Nope, nog nooit.
Die stond al op mijn lijstje om te proberen :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:13

Wat vind je hier van?

Afbeelding

In elke kleur te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:13

poedersuiker...

:')

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:23

Hebben jullie nog tips qua soort foundation voor een super gevoelige huid ? Ik heb net de goede verzorgingscrème gevonden voor mijn huid na een zoektocht(je). Dus ik ben eigenlijk nogal huiverig voor foundation. Maar wat als ik dat toch eens wil gebruiken ? Dan beter een poederfoundation als een vloeibare ? Of is het niet zo dat een vloeibare foundation meer in je huid trekt / je huid beïnvloed als een poederfoundation ? Of heb je nog meer soorten foundation als poeder of vloeibaar ?
En is er ook een fijne foundation die een mooie glow aan je gezicht geeft ? of kan je dat beter met een high lighter of shimmer doen ?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:27

DnT schreef:
Nope, nog nooit.
Die stond al op mijn lijstje om te proberen :D

oh had echt gedacht dat jij die wel eens geprobeerd had!

Ik vind 'm echt heeeeel fijn. Ben zelfs beetje om van mijn YSL Touche Eclat.... Denk dat ik die vd zomer weer meer pak, omdat die iets minder dekt.

De Estee twijfelde ik eerst over, maar had gewoon iets te gortig met mijn contour/bronzer gedaan waardoor die te donker leek.

Let daar nu goed op en vind 'm echt erg mooi en zit als een huis. Ook fijn op te bouwen naar meer dekking.

Totaal geen last van schilfertjes, of droge plekjes.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:34

Ik vond ook net dit ( weten jullie natuurlijk al lang, maar maakt mij weer in de war ):
For anyone not familiar with MAC's shade system:
C is Cool - Yellow - Golden Olive
NC is Neutral Cool - - Golden Beige
N is Neutral - Beige
NW is Neutral Warm - Pink Beige
W is Warm - Pink

MAC like to confuse all of us and refer to what we would call warm (yellow, olive undertones) cool, and what we would call cool (pink undertones) warm. How confusing.

Dus als je een koele ondertoon hebt ( hoe weet je dat ??? :o ) dan moet je juist van MAC een NW of W kleur hebben ?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:44

@Maris: Bare Minerals maar weet niet of dat nog in Nl te krijgen is. Google er maar eens op.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:49

Maris schreef:
Ik vond ook net dit ( weten jullie natuurlijk al lang, maar maakt mij weer in de war ):
N is Neutral - Beige
W is Warm - Pink

MAC like to confuse all of us and refer to what we would call warm (yellow, olive undertones) cool, and what we would call cool (pink undertones) warm. How confusing.

Dus als je een koele ondertoon hebt ( hoe weet je dat ??? :o ) dan moet je juist van MAC een NW of W kleur hebben ?

Ik dacht altijd dat het stond voor Not Warm (=dus koel) en Not Cool (=dus warm) :')

Nou weet ik het ook niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:51

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:27

oooh wow Jolien! Wat gaaaaaaaaf!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:40

Aight schreef:
Maris schreef:
N is Neutral - Beige
W is Warm - Pink

Ik dacht altijd dat het stond voor Not Warm (=dus koel) en Not Cool (=dus warm) :')

Nou weet ik het ook niet meer

Dat laatste is een ezelsbruggetje on de logica nog beetje erin te kunnen zien :P

Maar het lijstje van hier boven klopt naar mijn weten wel ja. Maar bij elk product wel testen, want niet de ene nc15 is gelijk aan de andere nc15 bijvoorbeeld.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:44

Ooh de Lofoten ! Wat een mooi land is Norge toch !!!

Ene nc kleur van Mac hoeft niet gelijk te zijn aan andere nc kleur ? Jeempie nog ingewikkelder !
Zou je ook alleen een concealer kunnen gebruiken zonder Foundation ?
En kan je dan 1 concealer gebruiken voor rode plekken en paars/ blauw onder de ogen ?
Laatst bijgewerkt door Maris op 28-04-16 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:46

Nee kan iets verschil zitten tussen de ene foundation en andere foundation of concealer, ook al heeft zelfde kleurcode.

Maar dat heeft elk makeup merk wel, kan nooit 100% overeenkomen tussen lijnen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:45

NC is inderdaad voor de warme ondertonen (geel / oranje) en NW is voor de pink ladies :j
N is voor de dames daartussen in. Maar zoals gezegd is, altijd even testen in de hals, want de ene foundation soort is de andere niet.

Je kunt vaak zien aan je aderen welke ondertoon je hebt. Je pols laat vaak het duidelijkst zien welke kleur door de huid schemert.
Heb je een blauw groenige ader? Dan ben je meestal warm qua ondertoon (dus geel). Heb je meer blauwpaarse aders? Dan ben je meestal koel/roze qua ondertoon.

Ik denk DnT, dat studio sculpt van MAC een goeie voor je is. Die heeft mij ook van mijn velletjes af geholpen :) van Doublewear hoor ik goeie dingen, maar zelf geen ervaring mee.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:57

Dank je Elkee. Zou ik ook alleen een (Mac) concealer kunnen gebruiken voor onder je ogen en rode plekken zonder dan nog een Foundation te hoeven gebruiken ? En kan dat met 1 concealer of heb je voor blauw/ paars ( onder ogen) altijd een andere concealer nodig als voor rode plekjes ?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:04

God, wat een onvriendelijk en ongeïnteresseerd personeel vandaag bij de Douglas, was echt geneigd m'n browdefiner naar der hoofd te smijten, t is dat ik hem nodig heb...

Foundation zoektocht was dus ook geen succes, ze kwam met een klein aanzetten voor een latina zowat, dat was t lichtste wat ze had en in de ici paris gingen ze in discussie :')

Edit: nu ook de brow wiz getest, zoveel fijner dan de definer! Helaas is de wiz er niet in blond en nu we richting zomer gaan is taupe zo te donker omdat m'n haren van de zo'n zowat wit worden, ga wel de taupe erbij nemen en mixen met de blonde definer :j

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:13

Blauw/paars onder de ogen is koel, dat is het mooiste om met een warme tint op te lossen (dit kan bv al met een oranje lipstick en een concealer eroverheen). Er is echt zoveel keus qua oplossingen. Ik zou als ik jou was even naar een counter van een make up winkel gaan, daar kunnen ze uitgebreid advies en uitleg geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:16

Double wear gaat hem niet worden...
Mijn kleur is hier niet te krijgen, alles is te donker en te geel -O-
Vond de textuur ook niet helemaal prettig, maar dat was op mijn hand, op mijn gezicht zou dat natuurlijk nog anders kunnen zijn.
Maar als ik de lichtste zou nemen, zou ik nog een Oempa Loempa zijn :')

Studio Sculpt ga ik volgende x proberen!
Welke kleur ben jij eigenlijk Elke?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:33

Ik heb nc15, maar ik moet eigenlijk nog ietsje lichter hebben (mensen zien het niet, maar ik wel haha). Dit maak ik ietsje lichter door prep and prime highlighter te gebruiken.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:44

Ik ben ook nc15 van de ss :)
Ik vind m alleen te zwaar dus mix m met mn face and body

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:46

Maris schreef:
Hebben jullie nog tips qua soort foundation voor een super gevoelige huid ? Ik heb net de goede verzorgingscrème gevonden voor mijn huid na een zoektocht(je). Dus ik ben eigenlijk nogal huiverig voor foundation. Maar wat als ik dat toch eens wil gebruiken ? Dan beter een poederfoundation als een vloeibare ? Of is het niet zo dat een vloeibare foundation meer in je huid trekt / je huid beïnvloed als een poederfoundation ? Of heb je nog meer soorten foundation als poeder of vloeibaar ?
En is er ook een fijne foundation die een mooie glow aan je gezicht geeft ? of kan je dat beter met een high lighter of shimmer doen ?

Is een BB cream dan niet een idee om eerst mee te starten? Ik vind ze zacht en vriendelijk voor de huid. Niet super dekkend, maar dekkend genoeg en het verzorgt ook. Of is de rest het er daar niet mee eens :+ :+ Ben niet de grootste foundation expert. Het is voor een begin/lekker uitproberen ook nog fijn budget.

Ik ben echt verliefd op mijn chocolate pallet, vooral op de bruin/gouden/koperen tinten. Ik heb gelukkig geen last van die rare harde 'glas' stukjes. Heel raar dat sommigen dat wel hadden, want dat is gewoon heel slecht en nog gevaarlijk ook.

@Friemel: Hoezo waren ze onvriendelijk dan? Ik voel me bij de Douglas altijd heel opgelaten. Ik koop wel eens wat duurdere make-up als ik echt wat specifiek wil hebben, maar over het algemeen kijk ik wel veel naar prijs. Bij de Douglas komt het altijd zo op me over alsof ik niet over prijzen mag beginnen :+ Eerst uitzoeken, dan de prijs vragen, ipv te vragen van, ik zoek dit en dat tot max dit bedrag. Op één of andere manier gaan ze toch altijd producten zoeken over mijn max bedrag en ondanks dat ik best wel op mijn mondje ben gevallen vind ik het moeilijk nee te zeggen, dus zeg ik vaak gewoon dat ik er nog even over na wil denken :') .

Heeft iemand misschien advies voor een goede primer voor als je grote poriën hebt. Ik wil mijn foundation er niet zo dik opsmeren dat het één cake laag word, maar doe ik te weinig dan zijn mijn poriën nog zo zichtbaar. Nu zei een vriendin iets over dat je daarvoor wel primers hebt, die het 'opvullen'.

Ik heb vandaag een brow wiz uitgeprobeerd. Superdingen! Maar wel prijzig en ik las dat ze nogal snel op zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 01:13

Maar dat hele systeem klopt ook niet altijd, ik heb een gele ondertoon, maar toch NW20 concealer. :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 01:14

Ik meng nu twee, die aardig goed passen, maar net niet helemaal. De één is wat meer geel, de andere iets meer roze :')... Maar gecombineerd is het de perfecte kleur voor me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 01:36

Eline, ik heb er twee van Catrice. Een in zo'n knijpdingetje en eentje in zo'n potje waar gelliner enzo ook in zit, beide werken bij mij echt super daarvoor!

edit:
Deze https://www.kruidvat.nl/catrice-prime-a ... /p/2231258
en deze is er in meerdere kleuren (groen, roze en wit als ik me niet vergis), ben even kwijt welke kleur je moet hebben maar het staat op de verpakking erbij https://www.kruidvat.nl/catrice-prime-a ... /p/3651922

edit 2: gevonden :') https://www.kruidvat.nl/catrice-prime-a ... /p/3026990

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:45

ElineS schreef:
Heeft iemand misschien advies voor een goede primer voor als je grote poriën hebt. Ik wil mijn foundation er niet zo dik opsmeren dat het één cake laag word, maar doe ik te weinig dan zijn mijn poriën nog zo zichtbaar. Nu zei een vriendin iets over dat je daarvoor wel primers hebt, die het 'opvullen'.

Dan zou ik kijken naar een primer op basis van siliconen, die vullen inderdaad de poriën op. Meest bekende is denk ik toch wel de Porefessionel van Benefit, maar zijn wel meer merken die zo'n primer verkopen. Wel een apart gevoel die siliconen, dus ik zou wel even vragen om een proefmonster.