Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:29

Ik ga gewoon ff kijken hoeveel kcal die noedelsoep is :D Volgens mij niet veel. En dan nog wat fruit erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:29

Ik vind het al bijna onvoorstelbaar dat je dat niet eerder hebt bedacht, maar goed.... O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:30

IsaCalixa schreef:
Ik ga gewoon ff kijken hoeveel kcal die noedelsoep is :D Volgens mij niet veel. En dan nog wat fruit erbij.

Het gaat niet alleen over kcal, zeker omdat jij je slecht voelt heb je voedzame voeding nodig. Staar je dus niet blind op iets nikszeggends als kcal.

Pak dan liever een brintapakketje bij de action.

Amyyy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:31

Je kunt natuurlijk ook naar de bakker gaan om een gewoon brood te halen :)* En qua fruit, je kun je 80% van het fruit zo opeten, dus ik snap niet zo goed wat daar zo moeilijk aan is. Koop gewoon waar je zin in hebt (appel, peer?). Het liefst zou ik iets van groente eten als middageten, zitten nog wat minder calorieën in, dan heb je wat meer speling voor vanavond. En het is lekker gezond, veel vitamientjes, voel je je weer beter door.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:32

Wat bedoel je met de bovenste post kayleigh?

Alleen fruit voor middageten lijkt me zo weinig.

Maar ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:33

Amyyy schreef:
Je kunt natuurlijk ook naar de bakker gaan om een gewoon brood te halen :)* En qua fruit, je kun je 80% van het fruit zo opeten, dus ik snap niet zo goed wat daar zo moeilijk aan is. Koop gewoon waar je zin in hebt (appel, peer?). Het liefst zou ik iets van groente eten als middageten, zitten nog wat minder calorieën in, dan heb je wat meer speling voor vanavond. En het is lekker gezond, veel vitamientjes, voel je je weer beter door.

Nouja meer in de zin van. Omdat het mij logischer lijkt om smiddags een gerechtje klaar te maken. (een mix van ingredienten). In plaats van smiddags alleen een appel en een banaan naar binnen te werken, dat lijkt zo weinig/niet vullend.

Maar nogmaals, ga dus wel kijken wat ik kan doen. Gewoon brood halen klinkt ook nog wel goed ja!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:41

Kayleigh_ schreef:
IsaCalixa schreef:

Het gaat niet alleen over kcal, zeker omdat jij je slecht voelt heb je voedzame voeding nodig. Staar je dus niet blind op iets nikszeggends als kcal.

Pak dan liever een brintapakketje bij de action.

Sorry, maar dit vind ik wel een beetje je post op de vorige pagina tegen spreken:

Kayleigh_ schreef:
Inderdaad, 300 kcal broodje + een laag troep erop waar je u tegen zegt... Een broodje moet je echt 100x over nadenken wil je het in een kcalrestrictie kunnen inpassen.

Omdat je daar aanduidde dat ze op de kcal moet letten. Natuurlijk is het fijner en beter om iets voedzaams te hebben, maar blijkbaar is vandaag niet alles mogelijk. Dat is niet erg, ze kan het morgen toch opnieuw proberen en hier leert Isa ook weer van :)

Het doel van dit topic is toch dat iedereen wel een beetje op haar eigen manier mag doen? Ik snap dat iedereen haar wilt helpen, maar ze hoeft ook niet veroordeeld te worden op de keuzes die ze maakt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 12:47

Je hebt gelijk, maar ze doet voorkomen alsof er niks anders mogelijk is, terwijl dat wel zo is. Als je zin hebt in wat lekkers, eet dat dan en ga je hier niet verantwoorden en smoesjes verzinnen. Je doet het voor jezelf, niet voor dit topic :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:48

Natuurlijk vind ik het fijn om tips te krijgen en wil er ook op blijven letten, op slechte dagen ook. Maar ja, morgen kan ik idd weer goed bezig gaan. Vanavond bij mij thuis naar de supermarkt (daar fiets ik ten slotte dan toch langs). En dan even skyr enzo inslaan, gezonde broodjes en beleg, fruit :D

Ben het wel eenbeetje eens met Jennifuur ondanks de goedbedoelde tips. Volgens mij zijn hier weleens meer mensen die een feestje hebben of uit eten gaan. Dan kun je de volgende dag weer rustig aan doen :P

Neem de tips wel mee hoor!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:50

Ja maar dat is het verschil inderdaad, die mensen verzinnen geen smoesjes. Natuurlijk is het oke om een keer wat ongezonders te doen, maar zet er dan niet bij dat er geen andere keuzes mogelijk zijn want dat is niet waar en dan kan je verwachten dat mensen er op in gaan, puur om je te helpen en te laten zien dat het wél anders kan. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:50

Prima, maar zoals Sharon al zegt, doe dan gewoon waar je zin in hebt en kom hier dan niet met 'ja maar'. Ik lees allerlei smoezen, leugentjes etc. Als je comfort food wil, doe dat dan, maakt mij niet uit hoor.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 12:52

Lees mijn post nog eens Isa..
Niemand veroordeeld je om slecht eten, dat doet iedereen hier wel eens..
Maar als je niet gezond wilt eten, doe dat dan niet, maar ga hier dan niet allerlei verhalen ophangen. Je doet het uiteindelijk voor jezelf! :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:53

Op mij komt het inderdaad ook over als allerlei smoesjes. Je doet het voor jezelf he, niet voor ons. Wij proberen je alleen maar te helpen. Al werk je een kilo friet naar binnen vanavond, je hebt er alleen jezelf mee.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:54

IsaCalixa schreef:
Alleen fruit voor middageten lijkt me zo weinig.

Dat is het ook... Dat is het nadeel aan 's avonds frieten eten.

Je zou ook een oplossing kunnen zoeken voor die frieten 's avonds, dan lukt dat broodje straks misschien wel, een broodje zal dan toch voedzamer zijn dan die frieten, als je moet kiezen tussen de 2.

Edit: ik zie dat je vanavond naar de supermarkt gaat? Dan kan je vanavond toch effectief oplossen en die frieten laten.

Wat Sharonn zegt dus ook: iedereen doet wat ie wil, maar je moet wel goed beseffen dat het anders KAN, maar je die frieten en dat broodje blijkbaar echt WIL. En blijkbaar WIL je dus niet voor de verantwoorde keuze gaan :)

En natuurlijk eten er hier nog eens ongezond en fout, maar het verschil is dat die dan niet zeggen (en anders word je er ook wel op aangesproken) dat je niet anders kàn. Je kan namelijk altijd anders, je wil gewoon niet op die moment, en daar is niets mis mee, maar dan moet je ook beseffen dat je niet gaat afvallen natuurlijk :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:59

Isa: vervelend dat je niet lekker in je vel zit en dat je waarschijnlijk foto’s kwijt bent. Probeer dat niet als excuus te gebruiken om weer in je ongezondere lifestyle te vallen, dat zou zonde zijn! Edit; lees later dat je toch voor een cheatdagje gaat :P

Maanlicht; gelukkig ook weer opgeknapt, ik krijg juist hoofdpijn als ik na een dag veel eten weer netjes eet (na oudjaarsdag) soort ontgifting ofzo :P

Jeetje Laura, dat is een mooi gewicht! Dat is mijn einddoel haha. Hoelang ben je?

Ik blijf altijd wat vocht vast houden helaas, zou dat komen omdat ik nog relatief veel koolhydraten eet? s ochtends niet, maar aan het einde van de dag wel.

Was tijdens de kerstvakantie gelijk gebleven, hoop vrijdag op een getal onder de 60.5 :+

Klintk lekker EdkingEnzo. Een smoothie met fruit,amandelmelk en havermout? Eventueel kun je whey toevoegen als je sport.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:01

Oke maar, wanneer je een dagje ongezond eet, is het dus niet de bedoeling dit hier te posten? Mijn post was iig niet bedoeld om daar advies op te krijgen, wilde het alleen even kwijt denk ik. Zal dat in het vervolg dan niet meer doen.

En tja niet afvallen vind ik wel heel extreem, wanneer je de rest van de week wel gezond eet afgezien van 1 dagje.. maar oke, zal het zelf wel zien op de weegschaal dit weekend.

Sorry ben ook maar een mens, en ja er zullen vast andere opties zijn, vandaag heb ik alleen echt mijn dag niet en ik wilde dit graag kwijt. Snap dat doorzetten belangrijk is, probeer dat 90% van de tijd ook, maar soms lukt dat gewoon even niet. Ik ga alsnog proberen te kijken voor iets gezonds, maar zo niet, is dat idd mijn eigen keuze..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:03

Natuurlijk mag je het wel posten, maar laat die smoesjes gewoon weg als je geen advies wil. (:

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:03

Je mag hier alles posten, je moet alleen niet doen alsof het verantwoord is, en niet anders kan, wat je vandaag doet :) Zoals ik zeg: er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 13:04

Daar gaat het niet om..
Eet lekker een eind weg en post dat hier..
Jij doet voorkomen alsof je niet anders kan, maar dat kan dus wél.
Als je gewoon lekker wil eten, doe dat dan, maar plaats hier dan geen smoesjes dat de supermarkt te ver is, terwijl de markt (groente en fruit is heel gezond) vlakbij is..

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:05

Omdat er een beetje overheen wordt gelezen denk ik, nog even apart een vraagje.

Wanneer kan je je het beste wegen? 's ochtends of 's avonds of is dat totaal hoe je het zelf wilt?

Ook vroeg ik me af of er mensen zijn die nog oefeningen hebben voor je benen, bovenbenen en billen die niet knie belastend zijn? :-)

(sorry dat ik zo tussendoor praat maar bemoei me liever niet met de 'discussie')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:06

k_m schreef:
Wanneer kan je je het beste wegen? 's ochtends of 's avonds of is dat totaal hoe je het zelf wilt?

Dat is persoonlijk, maar met logisch nadenken is het natuurlijk het slimst om je 's ochtends te wegen na je wc bezoek. Je gaat ook geen gevulde emmer wegen als je het gewicht van de emmer wil weten.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:06

k_m schreef:
Omdat er een beetje overheen wordt gelezen denk ik, nog even apart een vraagje.

Ook vroeg ik me af of er mensen zijn die nog oefeningen hebben voor je benen, bovenbenen en billen die niet knie belastend zijn? :-)

(sorry dat ik zo tussendoor praat maar bemoei me liever niet met de 'discussie')

Ik doe altijd in de ochtend, omdat ik dan ook een nacht niet heb gegeten, en als je 's avonds weegt heb je vaak eten in je maag. In feite maakt het niet heel veel uit, maar dan heb je het meest stabiele punt te pakken imo :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:07

Oké, dat dacht ik eigenlijk ook wel. Als ik dat doe heb ik soms wel een beetje het gevoel naar mezelf van, ja logisch dat je nu minder weegt je hebt niet gegeten. En dat ik dan niet 'eerlijk' ben tegenover mezelf want dat het met eten wel wat meer is. Maar dat is dan misschien mijn rare manier van denken :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:08

Kayleigh_ schreef:
Krap gerekend? Dat is volslagen onrealistisch. In geen enkele broodjeszaak zullen ze maar 30 gram filet smeren en maar 1 eitje op je broodje leggen :P Maar inderdaad, zelfs dan is het al een kcalbom op een frietdag.

Ik moet pistoletjes maken met 60 gram filet americain. 30 gram is echt een heel dun laagje.

Isa dit gaat heel banketstaaf klinken. Het geldt voor iedereen trouwens. Als je excuses gaat zoeken, gaat het nooit lukken. Valse bezwaren worden dat ook wel genoemd, eigenlijk altijd zijn er namelijk wel betere keuzes te maken.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:08

Dat de markt er vandaag is kwam pas later in mij op, deze is er namelijk niet elke dag. Daarom kwam ik daar later mee, ja. Verder dacht ik in eerste instantie dat er geen geschikte winkels in de buurt zouden zijn om een gezonde maaltijd te halen, afgezien van de supermarkt die een eind weg is.

Niet willen is inderdaad een groot ding vandaag, maar mag dat een keer? Jeetje. Iedereen kan toch eens slecht geslapen hebben en ergens geen zin in hebben? Dan is van 1 dag je dieet toch niet gelijk compleet verpest.