Lekker bezig allemaal en leuke dingen op de planning!
Benangelique vervelend dat het niet helemaal goed voelt met je nieuwe schoenen. Ik zou vandaag nog even aankijken maar morgen wel contact opnemen als het weer / nog steeds gevoelig is.
Ik heb gisteren ruim 6km gelopen op redelijk vlot tempo, rondje was alleen wat korter dan ik dacht haha.
benangelique, wat voor schoenen heb jij nu? ik ben stiekem wel benieuwd omdat ik smalle schoenen met veel antipronatie zoek. Heb zelf sinds een week sauconys (had eerst asics gt-2000(4) 2a). Maar ben niet tevreden, heb nog net zo veel last van de shinsplint.
welshfan, ik kom van de asics gt-2000 (4, 2A) en ik heb nu de brooks adrenaline 16 2A. zijn echt aanmerkelijk smaller met meer antipronatie dan de asics.
Tayga
Geplaatst: 26-01-17 12:37
BA, Volgens mij is het niet goed dat je harder 'stampt'. Wat gevoelige schenen zou wel kunnen als de schoen meer corrigeert. Dan wordt alles anders belast. Dat had ik ook toen ik van neutraal (lees binnensportschoenen) overstapte naar aangemeten hardloopschoenen met lichte antipronatie. Dit was na 2 keer trainen weg. Maar als het verschil groot is, lijkt mij dat je rustig moet opbouwen met lopen. En is die extra correctie nodig? Ik zou wel even contact opnemen met de winkel.
Greetje, die wedstrijd ziet er super gaaf uit! En een nette tijd op je halve marathon.
Flink wat kilometers aan het maken Supervixen!
Die combinatie klinkt leuk Hillady!
Ik kan alles eten en drinken onderweg en ervoor. Ik ontbijt altijd met een flinke bak havermout een half uur voor het lopen Boven de 10 km neem ik wel altijd AA op de drankposten. Heb 1 x een halve marathon gelopen waar alleen water werd aangeboden. Ik had echt honger de laatste 5 km. Mijn grote angst op langere afstanden is 'honger' en niet 'last van eten'.
Ik ben weer begonnen na een jaar niet te hebben gelopen.. conditie 0.0 het is echt vreselijk. Maar weer keurig bij les 1 van evy gestart vorige week en mag morgen of overmorgen les 4 gaan doen. Pfft ik kan niet wachten tot ik haar achterwege kan laten Ik vind haar zo irritant, niet te filmen hahaha
Ik had volgens de sportzaak na filmen en foto's van mijn voeten schoenen met antipronatie nodig. Ik heb echter neutrale saucony's (triumph iso 3) en daar loop ik echt veel en veel lekkerder op dan mijn aangemeten nikes. Die nikes heb ik niet meer aan bij het hardlopen. Bij mijn zusje precies hetzelfde.
Tayga mijn angst is ook honger en naar de wc moeten
Angelique, als je nu al twijfels hebt bij de schoenen, zou ik teruggaan.
Ik loop op neutrale schoenen, het liefst wat reactiever en lichter. Wissel nu af tussen de Nike Pegasus en Asics dynaflyte. Beide hele fijne schoenen maar dat is natuurlijk per persoon verschillend .
Ik had in mijn asics zowel antipronatie als steunzolen. Zo zijn deze brooks ook aangemeten, maar wellicht is het nu te veel van het goede. Morgen een rondje doen zonder de steunzolen
Vorig weekend mijn intervaltraining overgeslagen, dinsdag geen tijd gehad om te gaan hardlopen, en vandaag weer geen zin.
Maar ja, ben ook bekaf: officieel heb ik nu vakantie, maar ik loop halftijds stage in de apotheek (voor mijn avondles apotheekassistente), en door de kou 's morgens paar keer de paarden tot 's middags op stal gelaten, en dat merk ik wel bij het uitmesten: vandaag es grondiger tewerk gegaan, en had maar eventjes 15 kruiwagens (van 6 paarden), terwijl ik dagelijks uitmest! Vorige week ook mijn huis niet gepoetst, dus moet ik ook vandaag of morgen mee aan de slag, maar enkel zin in bed, bad of sofa, hoewel ik al wat vitamines en energiesupplementen geslikt heb. Pfff, waar blijft die lente ?
Vandaag voor het eerst in de prijzen gelopen. Mijn zusje en ik liepen de 15 km in Bussloo. Zij was 2e en ik 7e. Heb mijn record op de 15 gebroken, tijd is iets van 1.25.30 geworden. Mijn zusje was sneller dan ooit en liep hem binnen de 1.16. Ze hadden prijzen voor de eerste tien plekken, wat ik heel erg leuk vond omdat de inschrijving slechts 7 euro was.
Op naar de midwinter marathon in Apeldoorn volgende week, waar we de 8 lopen. Weet iemand toevallig hoe het parkeren daar is? Ik las over pendelbussen enzo. Vind het moeilijk inschatten hoe vroeg we van huis moeten.
Ik heb twee jaar geleden meegedaan met de 8 van Apeldoorn en toen hebben we ergens op een 15/20 minuten lopen van de stad gestaan. Dit jaar doe ik de 10EM en die start eerder dan de 8 dus ik verwacht dat het nog wat minder druk is dan. Ik woon wel in Apeldoorn, maar aan de andere kant en vind dan heen en terug fietsen toch net iets té
Tayga
Geplaatst: 29-01-17 19:23
Gefeliciteerd! Mooie tijd.
Voor de midwinter kun je ook op de asselsestraat parkeren. Dan is het 15 min lopen, maar dat is wel lekker voor en na de wedstrijd. Wij hebben altijd wel met 2 auto's plek en doen dit jaar niet mee. Dus...
Knap gedaan Supervixen, en altijd leuk om je PR te verbeteren!
Benangelique dat lijkt me wel heel pittig, 19km trail! Hoe staat het er nu met je schoenen voor?
Tayga wel fijn dat het weer de goede kant op gaat.
Zaterdag heb ik weer een lange duurloop gedaan. 13 km dit keer, weer een kilometer er bij. De vorige keren 12km liep ik op 5.30 per km, nu bewust wat langzamer gelopen op 5.40 per km. Waar ik bij de 12km wat stijve kuiten had een dag later heb ik nu nergens last van gehad. En ik had weer voldoende over om de laatste paar km’s het tempo iets te verhogen dus dat is ook fijn
tayga, misschien ga jij wel heel snel? je moet je eigen prestaties nooit vergelijken met een ander. hardlopen is zo individualistisch wat dat betreft.
lekker bezig daan! waar ben je nu naar toe aan het trainen?
mijn schoenen ga ik morgen weer uitproberen. op advies van mijn trainer heb ik mijn inlegzool eruit gehaald. misschien is de combinatie van EN antipronatie EN steunzool voor deze schoen wel te veel. trail loop ik op neutrale schoenen met inlegzool
Ben benieuwd of je schoenen dan beter bevallen. Ik ben naar de halve aan het trainen, die wil ik in principe voor het eerst gaan lopen op 2e paasdag. Afgelopen weekend sprak ik vrienden die bij Leiden Marathon de halve gaan lopen, dat is een maand later. Dan vind ik het ook wel erg leuk om ook te lopen. Dus ik denk gewoon beide
gisteravond gelopen op mijn nieuwe schoenen zonder zooltjes en geen centje last. aan het begin wat gevoelige schenen maar dat liep ik er weer uit. was duidelijk nog heel erg moe van zondag, want had het al moeilijk bij een slakkentempo. gelukkig was het ook herstelloop, dus was prima. Morgen intervaltraining.
Leuk Daan, de halve van Leiden. Ga ik ook doen. Jij zal wel wat sneller finishen, maar dat maakt niet uit!
Vannacht ingeschreven voor de halve marathon van Texel in September. Wordt een drukke maand; weekend ervoor zijn de Damloop bij Night en Dam tot Damloop
Supervixen
Geplaatst: 01-02-17 17:45
Fijn dat het nu goed ging benangelique! Ik heb er vandaag ook met moeite 8km uitgeperst na een uur paardrijden. Had nog last van de loop van zondag. Helaas zijn daar door een fout alle uitslagen van verdwenen. Best balen, maar ja fouten maken is menselijk.
Benangelique gefeliciteerd! Fijne dag! Super dat het nu goed ging met je schoenen!
Jeetje dat is wel bijzonder supervixen, erg jammer.
Ik heb maandag een pittige interval gedaan, 3x km op max 4.45 per km gelopen, na die 3e wel beetje kapot haha. Gisteren twijfelde ik of ik zou gaan lopen omdat ik ook in de avond naar aquafit ging, uiteindelijk niet gelopen maar wel een zware aquafit training, ook lekker! Vrijdag nog even lopen en dan zondag denk voor het eerst een 10km wedstrijd. Ben heel benieuwd wat voor tijd ik ga lopen.