[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:36

Haha Charlotte ik was ook ontzettend gaar! Ben maar meteen met de hond gaan lopen, ff benen strekken!
Hier ook een mega slecht weekend maargoed morgen weer volle bak ertegenaan!

Leuke foto dipstaartje en die couscous klinkt lekker!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:44

ik wilde vandaag gaan hardlopen, maar kan helaas amper lopen van de spierpijn!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:46

Oh balen Steffie :( Hoe kwam dat?

Ja wij zouden heel braaf gaan wandelen :Y) maar van het wandelen kwam iets minder terecht dan de bedoeling was.

Overigens merk ik wel dat ik met die ritalin best braaf m'n avondeten eet hoor, maar wel pas tegen 9 uur :') ik ga nu dus die soep maar eens maken haha.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:48

gister weer gaan hardlopen(oktober vorig jaar was laatste keer) en ben gister te hard van stapel gegaan, had beter iets rustiger kunnen opbouwen weer!

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:23

Ik heb net weer sinds een lange tijd hard gelopen. pffff ik heb nog minder conditie dan ik dacht. nu Evy maar even downloaden en kijken of ik het zo een beetje op kan bouwen!! :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:50

Ik ga morgen weer lopen, ben ook terug aan het opbouwen, 3 weken even rustig aan moeten doen, mis het dan wel!

De weegschaal was lief voor me vandaag, woog minder dan zondagochtend, maar nog 300 gr boven mn minst gewogen gewicht... we gaan weer knallen deze week! ;)
Ik had gisteren rond 5 uur wel even een suikerdipje, komt door die stoute brownies en muffins ~~}>
Haha, raar gevoel had ik al lang niet meer gehad!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:26

ik wil de bokker nog bedanken voor de tip van de website van het voedingscentrum.
ik hou daar nu mijn calorien-dagboek bij, ideaal, het geeft een perfect inzicht.
Ik vul hem 's morgens al omdat ik dan natuurlijk al weet wat mijn maaltijden zijn voor die dag.
Dan kun je precies zien hoeveel ruimte er nog is voor tussendoortjes.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:42

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:13

Goedemorgen allemaal. Nieuwe week, dus weer vol er tegenaan. Ik ben nog 3 kg verwijderd van mijn eerste doel, dus kom in de buurt. Zaterdag uit eten geweest en me lekker laten gaan (mixed grill, patat en een enorm grote sorbet) en gisteren nog wat chocoladepindas en popcorn gehad, maar deze week toch een kilo eraf :). Ben stiekem toch al een beetje trots op mezelf ook al is het nog geen -10kg.
Ik hoorde trouwens dat het goed is om af en toe heel slecht te eten, omdat je lichaam dan even van slag is en niet in spaarstand gaat. Is dat echt zo?
Waar ik wel van baal is dat ik eerst afval op de plekken waar het niet nodig is. Benen en billen worden dunner, maar mijn buik blijft lekker spekkig! Merk dat mijn broeken daar ruimer gaat zitten, maar nog niet losser bij m'n buik. Erg jammer.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:36

Ja, hij is fijn he knakkker
Vul hem soms zelfs voor een paar dagen vooruit in, om ook wat verschillende combi's te checken
En idd eerst maaltijden invullen en dan tussendoortjes daarop aanpassen

Veel hardlopers hier.. Jaloers, ik kan dat echt net

Cheat maaltijd of dag is wel goed, maar niet helemaal onbeperkt (tot 2000 kcal schijnt het beste te zijn)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:41

Hihi geen dank Knakker :Y) Tof dat het helpt.

Sorry, Nobel, ik kan je niet helpen.

Ik kan ook niet hardlopen hoor, Chessie :) Heeft bij mij te maken met de belasting op m'n gewrichten die niet zo sterk zijn; knieën en enkels. Dus ik kies voor dingen die iets minder belastend zijn; fietsen, skeeleren, dat soort dingen. Is ook best leuk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:00

Balen van het hardlopen / spierpijn steffie! Ik heb mijn hardloopschoenen in de wilgen gehangen. Ik blijf dezelfde blessure krijgen... Ik heb een keer mijn heup gebroken en dat gaat irriteren -O-

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:09

Uppojono schreef:
Goedemorgen allemaal. Nieuwe week, dus weer vol er tegenaan. Ik ben nog 3 kg verwijderd van mijn eerste doel, dus kom in de buurt. Zaterdag uit eten geweest en me lekker laten gaan (mixed grill, patat en een enorm grote sorbet) en gisteren nog wat chocoladepindas en popcorn gehad, maar deze week toch een kilo eraf :). Ben stiekem toch al een beetje trots op mezelf ook al is het nog geen -10kg.
Ik hoorde trouwens dat het goed is om af en toe heel slecht te eten, omdat je lichaam dan even van slag is en niet in spaarstand gaat. Is dat echt zo?
Waar ik wel van baal is dat ik eerst afval op de plekken waar het niet nodig is. Benen en billen worden dunner, maar mijn buik blijft lekker spekkig! Merk dat mijn broeken daar ruimer gaat zitten, maar nog niet losser bij m'n buik. Erg jammer.

Sport je ook bij het afvallen?

Mootje schreef:
Balen van het hardlopen / spierpijn steffie! Ik heb mijn hardloopschoenen in de wilgen gehangen. Ik blijf dezelfde blessure krijgen... Ik heb een keer mijn heup gebroken en dat gaat irriteren -O-

Ja, hardlopen is een enorm blessuregevoelige sport, ik zou inderdaad ook uitkijken met je heup. :\
Doe je nog andere sporten?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:17

Sas, sportschool en ben door het missen van het hardlopen gaan fietsen!
En mijn werk kan (soms) ook fysiek erg inspannend zijn, maar normaal zit ik gewoon op kantoor :D
Uppojono, Iedereen heeft een probleemgebied waar het vet pas als allerlaatste verdwijnt (en als eerst weer terug komt). Ik heb dat bij mijn bovenbenen.

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:19

Mootje schreef:
Sas, sportschool en ben door het missen van het hardlopen gaan fietsen!
En mijn werk kan (soms) ook fysiek erg inspannend zijn, maar normaal zit ik gewoon op kantoor :D
Uppojono, Iedereen heeft een probleemgebied waar het vet pas als allerlaatste verdwijnt (en als eerst weer terug komt). Ik heb dat bij mijn bovenbenen.

Wat doe je in de sportschool?
Fietsen is lekker, dat doe ik ook! :D

Mijn benen zijn ook mijn probleemgebied. -O-

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:26

uppojono: ik heb juist dat het eerder bij mijn benen/billen blijft zitten!

chessie en eline: ik kon ook niet goed hardlopen, had altijd last van me knieen! Maar wil het straks toch weer gaan proberen op te pakken, mijn buurvrouw wil ook gaan dus dan zouden we samen kunnen! :)

Charlotte: fijn dat de weegschaal weer lief voor je was! hoop mijne ook van de week, ga donderdag wegen! dan komt ook de dietiste! :)

vandaag er weer goed tegenaan! gewoon aan mijn lijstje houden en vanavond weer lekker uurtje zumba! :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:01

Zoooo weer even alles bijgelezen!
De meesten zijn goed bezig! ga zo door!!, en ik heb ook gelezen over lekker eten mmmmm, hahaha, en inderdaad als je iedere dag strikt aan je dieet houd (je gezonde manier van eten) en je eet dan 1 keer even lekker slecht dan schrikt je lichaam even en dan kan ie inderdaad een keer zo hard gaan werken om het er weer af te krijgen. Want je lichaam gaat wennen he aan een bepaalde leefstijl.

Zoals ik eerder een paar keer gezegd heb, ik geen even geen weegschaal meer dus ik kan (nog) geen resultaten doorgeven!. Maar ik ben lekker bezig met hardlopen en gezond eten en het voelt wel goed. Ik ben nu wel ongesteld, dan lijk ik altijd wel ff meer honger te hebben. Maar ik hou het goed in de gaten dat ik niet teveel eet.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:19

Fijn dat het gezellig was gisteren dames!
Ik schrok zojuist van de weegschaal :o
-20,2 *\o/*

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:29

Goedemorgen. Mandy517, mooie statistieken :D

Ik ben vandaag aan het eierdieet begonnen :+ Een week lang. Ik weet hoe ontzettend niet goed het is, maar goed, ik heb een weddenschap en ik wil echt op zeer korte termijn wat kilo's kwijt i.v.m. bruiloft van nicht. http://www.jannekes.nl/diversen/afslanken.htm

Ik zal jullie volgende week vertellen in hoeverre het geholpen heeft :7

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:40

Hmm had nog nooit van het eierdieet gehoord! Gelukkig kun je met ei wel veel variëren :)
Voor mij zou het alleen niks zijn, ik mag geen grapefruit :=
Ik ben benieuwd naar de resultaten!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:41

jij zal lekker ruiken ;) haha succes!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:43

HAHA daar had ik nog niet aan gedacht... :') Arm vriendje... Maar goed, moet hij ook een beetje afzien.

Ik ben echt gék op eieren, dus wat dat betreft vind ik het absoluut geen straf. Ben zelf ook erg benieuwd.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:31

Ik kom me ook even melden hier! Ik ben 1,63 en weeg nu 69 kilo. In augustus ga ik mijn pony inrijden, en dat is een goede reden om er een paar kilo af te krijgen.
Twee weken geleden ben ik eens begonnen met gewoon registreren wat ik allemaal eet, en dat viel me eigenlijk heel erg mee. Ik zit ongeveer tussen de 1400 en 1600 calorieën op een dag. Ik ben nu vooral bezig de ongezondere dingen te vervangen door groente en fruit, en alles in te vullen in de eetmeter van het voedingscentrum. Ik ben al een kilo kwijt!
Ik heb ook het idee dat ik heel veel vocht verlies. Iemand die dit herkent?

Het eierdieet lijkt me ook wel wat, maar ik denk dat na een week de eieren mijn neus uit komen :D.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:51

Spiek hier ook weer even om het hoekje.
Gister begonnen met hardlopen en nu voornamelijk opletten met wat ik eet.
Verder wat thuis oefeningen zoals situps etc.
Als mijn conditie wat beter is wil ik eens gaan kijken om iets als Zumba te gaan doen met een dinnetje.
Mijn streefgewicht op de lange termijn is 65 kg, maar eerst maar eens de 68 kg zien te halen :+
Zou zo'n 4 kilo afmoeten om mee te beginnen.

Het eierdieet lijkt me dan weer helemaal niets, maar succes!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:07

Petra_O schreef:
Ik kom me ook even melden hier! Ik ben 1,63 en weeg nu 69 kilo. In augustus ga ik mijn pony inrijden, en dat is een goede reden om er een paar kilo af te krijgen.
Twee weken geleden ben ik eens begonnen met gewoon registreren wat ik allemaal eet, en dat viel me eigenlijk heel erg mee. Ik zit ongeveer tussen de 1400 en 1600 calorieën op een dag. Ik ben nu vooral bezig de ongezondere dingen te vervangen door groente en fruit, en alles in te vullen in de eetmeter van het voedingscentrum. Ik ben al een kilo kwijt!
Ik heb ook het idee dat ik heel veel vocht verlies. Iemand die dit herkent?

Het eierdieet lijkt me ook wel wat, maar ik denk dat na een week de eieren mijn neus uit komen :D.

Welkom!
Als je begint met afvallen is het eerste wat je eigenlijk kwijtraak: vocht.
Je verliest dus nog niet meteen vet. Zorg er wel voor dat je voldoende blijft eten zodat niet je spieren gaan afbreken :)
Sport je ook?

timokyana schreef:
Spiek hier ook weer even om het hoekje.
Gister begonnen met hardlopen en nu voornamelijk opletten met wat ik eet.
Verder wat thuis oefeningen zoals situps etc.
Als mijn conditie wat beter is wil ik eens gaan kijken om iets als Zumba te gaan doen met een dinnetje.
Mijn streefgewicht op de lange termijn is 65 kg, maar eerst maar eens de 68 kg zien te halen :+
Zou zo'n 4 kilo afmoeten om mee te beginnen.

Het eierdieet lijkt me dan weer helemaal niets, maar succes!

Hoe groot ben je? :) Oefeningen voor thuis die ook goed zijn, zijn bijvoorbeeld Squats, lunges ( paar posts terug zijn hier nog meer voorbeelden van gegeven :) )