Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:33

Mijn gevoelens en gedachtes, my road to Ironman Copenhagen .
Die ging niet zonder slag of stoot, ik vond het trainen naast mijn werk eerlijk gezegd best pittig.
Zoiets als in de overgang zitten, slecht slapen en dus ook slecht herstellen hielpen niet echt mee.
Met het langer worden van de trainingen, was ook af en toe de motivatie en zin weg.
En dan 10 weken voor race day val je ook nog eens zo heftig met je fiets.
Toen zat ik helemaal in een roller coaster, gaat de race Überhaupt lukken?
Schaafwonden en blauwe plekken helen snel, maar mijn schouder was een ander verhaal.
(AC luxatie)
Een week na mijn val begon ik weer met ritjes op de Tacx , nog een week later met het testen van het hardlopen met ingetapete schouder .
Zes weken voor race day testte ik voorzichtig het zwemmen, en bouwde langzaam de zwemmeters uit. De max was 2000 meter
Zeer zeker niet optimaal, maar hier moest het maar mee doen.‍♀️
De laatste weken was het ook nog effe de tanden op elkaar zetten, tot de final taper time.
Met gemengde gevoelens reisde ik af naar Copenhagen, maar eenmaal daar groeide het vertrouwen.
Datzelfde had ik trouwens vorig jaar in Barcelona ook.
En hoe bijzonder is zo’n Ironman Journey, de weg ernaartoe, de beleving op de dag zelf.
Hoe je lichaam in staat is zoiets te doen, wat voor een gevoel het is over de rode loper richting de finish te gaan. Die hele speciale woorden te horen. ”Jeanette, you are an Ironman”.
Dat is onbeschrijflijk, en dan finish je 2 uur sneller dan vorig jaar.
Een goede vriendin appte laatst “ Du bist die krasseste Ü55 die Ich kenne “
( zoiets als stoer oudje )
Voor nu its time to regenerate , ik blijf nog even op mijn roze Ironman wolk .

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:41

Wat een ontzettend mooi en trots gevoel moet het zijn om de finish te halen , sport is gewoon ook emotioneel best wel wat. Maar vaak de weg ernaar toe is vaak een groot leerproces met een hoop ups en downs. Maar als je dan de finish haalt worden de ups snel vergeten.

En je bent van super ver gekomen! Van een hele nare val naar toch snel weer terugkomen op je huidige of zelfs nog betere niveau. Zoals ze zeggen je komt er vaak sterker uit!

En wat een tijdswinst zeg jeetje! Daar moet je vast wel even verbaast over zijn geweest bij de finish!

Een hele top prestatie en nogmaals van harte gefeliciteerd! Kunnen we niet een keer mee als fanclub? :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:45

Ik ben zo blij met mijn huidige fiets reparateur. Ik zat niet helemaal goed op de fiets en ik kreeg zo even handvaten te leen. Die bevallen goed dus morgen krijg ik de nieuwe erop.

Maandag ga ik naar de Veluwe en ik heb er ontzettend veel zin in om daar lekker rond te gaan crossen. Voor nu in de planning staat de eerste dag een rondje Otterlo de tweede dag Rheden ( of misschien de woensdag ben ik nog niet helemaal zeker van) en voor de rest wil ik de kaart met mtb routes nog even heel goed bekijken.

Ook wil ik een of twee avonden gaan proberen de wolf te spotten. Bij Otterlo zit een ingang waar je met de auto op mag. Dus ook even met de camera op pad.

Volgende week vrijdag avond kan ik mijn stuurbordje op gaan halen en dan is alweer de veldslag om Norg. Super veel zin in! Ik ga solo fietsen dit jaar maar inprencipe heb ik dat vorig jaar ook gedaan en beviel mij dat meer als prima! Ik voel mij echt een stuk fitter en beter als vorig jaar.

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:20

Het gaat nog lang duren voor ik iets kan, maar… (ik kopieer even het bericht dat ik maakte op de app)

Vandaag een second opinion gehad. Wat was dat een fijne arts! Ik voelde mij voor het eerst in 2 maanden gehoord. Zoals zij het nu ziet is het een geopereerde schouder die heel stijf is. Er is een ct-scan gemaakt en alle schroeven zitten goed. Over 3,5 week heb ik een nieuwe afspraak om te kijken hoe het dan gaat. Ik mag gaan bewegen met de fysio op geleide van pijn. Ik mag er niet overheen gaan.

Pas over 1 jaar/anderhalf jaar valt te zeggen wat de situatie gaat zijn. Eventueel zijn er dan nog mogelijkheden. Gravelen gaat nog wel mogelijk zijn, klimmen moeten we kijken.

De tandarts was de verrassing van de dag. In plaats van een wortelkanaalbehandeling werd het het repareren van de twee tanden die beschadigd waren en het loshalen van het halve tandje, deze omdraaien en naar beneden verplaatsen om daarna alles vast te zetten met een spalkje. Als ik mijn lip niet te ver optil, ziet het er bijna weer normaal uit. Nu moet het vast gaan groeien.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 00:01

Wauw Jeanette, ik geniet van je verslagen en foto’s <3 Wat een mega prestatie en ik vind het zo boeiend om je ervaring erbij te lezen. Je hebt er keihard voor geknokt maar wat een resultaat!! Diepe buiging.

Je schrijft dat je veel mensen zag met lekke band, hoe werkt dat dan eigenlijk? Neem aan dat je in je aero fiets geen spulletjes daarvoor mee neemt. Is er een soort pech hulp of is het bij een lekke band einde verhaal?

@Maaike: brrr ik vind tandartsen eng ( :o ) maar het leest alsof ze mooi reparatiewerk gedaan hebben. En wat prettig dat je second opinion goed voelde en je je gehoord voelt. Beginnen met fysio is het begin van (helaas lang) herstel. Ik duim voor je dat klimmen ook weer lukt op termijn :j Voel je iets meer rust na deze second opinion?

Zebrasteep is ook lekker bezig voor de veldslag +:)+ En herkenbaar, een andere houding op de fiets kan zoveel verschil maken!

Ik zit nu in Engeland, op de helft van mijn bike packing vakantie met een klein groepje. Het is hier fantastisch - mooie landschappen, pittige klimmetjes en tot nu toe zelfs droog weer (en vaak zonnig, ik ben al verbrand en gebruind!). Helaas vandaag een valpartij gehad (ik niet) met oa een gebroken sleutelbeen als schade bij een groepsgenootje. Dus we gaan als afgeslankt groepje de reis maar afmaken. Als jullie het leuk vinden kan ik wel een klein verslagje maken?

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:25

Zebrastreep schreef:
En wat een tijdswinst zeg jeetje! Daar moet je vast wel even verbaast over zijn geweest bij de finish!

Een hele top prestatie en nogmaals van harte gefeliciteerd! Kunnen we niet een keer mee als fanclub? :D

Idd , vooral omdat ik geen verwachtingen had :j
Tuurlijk ...een fan club kan altijd :D

@Maaike ; wat fijn .
Dat klinkt al iets positiever *\o/*
leeslampje schreef:
Wauw Jeanette, ik geniet van je verslagen en foto’s <3 Wat een mega prestatie en ik vind het zo boeiend om je ervaring erbij te lezen. Je hebt er keihard voor geknokt maar wat een resultaat!! Diepe buiging.

Je schrijft dat je veel mensen zag met lekke band, hoe werkt dat dan eigenlijk? Neem aan dat je in je aero fiets geen spulletjes daarvoor mee neemt. Is er een soort pech hulp of is het bij een lekke band einde verhaal?

Thanks <3

Je mag bij Ironman geen hulp van een buitenstaander( publiek ) aannemen , maar vanuit Ironman waren er wel mechanics op de motor onderweg .En die mochten hulp verlenen .Tevens was er bij iedere aid station een bike mechanic . Er waren drie aid stations per ronde .

Zelf rijd ik tubbles , maar had wel een reserve bandje mee .
Bij mij zitten " reparatie items " in mijn aerobidon op het frame .
Die heb ik om gefunctioneerd .( fles net boven de cranck op het frame )
Verder kan ik achter het zadel twee bidons drinken mee nemen , en nog eens 800 ml tussen mijn aerobars .
Afbeelding

Veel plezier in Engeland nog .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:00

Nu nog wat sightseeing plaatjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:05

Kopenhagen is echt een hele mooie stad. Was er echt door betoverd toen ik er in 2021 was. Vond wel die zeemeermin echt tegenvallen. Niet waard om je plannen er omheen te werken om haar te kunnen zien...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:29

IMAY1990 schreef:
Kopenhagen is echt een hele mooie stad. Was er echt door betoverd toen ik er in 2021 was. Vond wel die zeemeermin echt tegenvallen. Niet waard om je plannen er omheen te werken om haar te kunnen zien...

Ik ben dinsdag alleen effe in het centrum geweest .
Had behoorlijk spierpijn , dus een beetje lopen deed wel goed .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:36

Time2Tri schreef:
IMAY1990 schreef:

Ik ben dinsdag alleen effe in het centrum geweest .
Had behoorlijk spierpijn , dus een beetje lopen deed wel goed .

Je bent tijdens je wedstrijd een aantal keer langs de kleine zeemeermin gerend. Niks aan gemist als je haar niet gezien hebt. Geeft ook aan hoe onopvallend het beeld eigenlijk is...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:22

Kopenhagen is prachtig idd.
Kleine zeemeermin is leuk maar echt een toeristisch ding die je ff mee pakt, niet speciaal tijd voor uittrekken.
Wij hebben een paar jaar geleden Kopenhagen op de fiets gedaan, super handig en een mooie manier om die stad te bekijken.

Hier qua verwonding toch iets heftiger dan ik had gehoopt. Geschaafde huid is oliebol maar gaat wel, maar scheenbeen heeft echt een wond en is behoorlijk dik en gekneusd, kan je vertellen, dat loopt voor geen meter :x
Vandaag dag 2 dus hopelijk is het ergste na vandaag weer voorbij haha.

Maaike, wat goed dat je naar die second option bent geweest en daar een fijne arts hebt getroffen.
Nu duimen dat het weer goed komt, een jaar lijkt lang, maar als dat er voor nodig is, dan is het maar zo.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:24

Heeft iemand nog belang bij een kortingcode van wielerstickers?

Kreeg ik bij mijn bestelling , dus als je nog leuke stickers met je naam op je fiets wilt is dit zeker een aanrader!

Mocht er iemand belang hebben stuur even een pb :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 16:26

@T2T, Jouw omgeving foto's zijn ook erg mooi. Ik heb nooit buiten NL en DE gefietst.

@Zebrastreep, Dat zijn inderdaad wel leuke dingen. Maar op mijn foto's is te zien dan mijn velomobiel zijn eigen naam draagt. TheGreenthing.

Hebben ze soms niet met wedstrijden een naam van de eigenaar erop staan?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:14

Zooooo ik moet hoognodig even bijlezen. Begin van de maand had ik me opgegeven voor de 600km in de maand augustus, met de gedachten dat ik die toch niet ging halen. Alleen vrijdag zat ik op 450km, dus ik heb toch maar de andere 150 ingepland de komende dagen. Paard gaat gelukkig een stuk beter, maar is nog niet volledig weer in de training, dus ik kan nog wel even wat meer fietsen.

@Zebrastreep; gelukt met de wolf? Ik hoop hem nog steeds hier een keer te spotten, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Er loopt er wel eentje rond, maar die wordt niet super vaak gezien.

@Maaike; wat fijn dat je nu wel een goede plek hebt gevonden, hopelijk kunnen ze je verder helpen. Hoop doet in ieder geval al veel met de mens!

@leeslampje; kun je verder gaan met vertellen? Ik ben echt heel benieuwd naar je reis! Wij zijn ook aan het kijken om zoiets te plannen. We dubben nog een beetje over Denemarken (N8) of toch Engeland.

Van mij mag het zomerweer wel even weer terug komen. Gelukkig zondagochtend op pad geweest en droog gehouden, maar ik ben echt weer toe aan lekker warm weer!

@T2T; echt genieten hoor je verhalen. Het is heerlijk om zo boven jezelf uit te stijgen. Zelfs met een beroerde voorbereiding. Ik weet dat ik altijd stress krijg als ik slecht slaap en de volgende dag een prestatie moet leveren, dan denk ik altijd aan Ireen Wust die gouden medailles won, na ook een nacht bijna niet/slecht slapen. Je kunt altijd meer aan dan je denkt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:40

Ik ga vandaag pas weg dus ik heb deze hele week nog kans om te kijken of ik de wolf tegen ga komen :j

Nou ik ga maar al mijn spullen bij elkaar vissen en op naar de veluwe om lekker 5 dagen te genieten van de prachtige mountainbike routes :D

En natuurlijk vakantie vieren , wat was ik daar aan toen zeg! Hoe leuk ik mijn werk ook vindt, even zonder is geen ramp.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 22:25

Heerlijk gefietst vandaag op de route Rheden! <3

Flinke stukken geklomen maar ik was wel even 10x beter in vorm dan twee jaar geleden toen ik hier was. Een fully is eigenlijk wel fijner dan een hardtail hier.

En hele leuke afdalingen sommigen kwam geen einde aan.

Route helemaal uitgefietst. Niet elke rode lijn was helaas open , maar goed ik heb mij super vermaakt!

Sommige stukken gingen maar net goed. 1x vloog ik bijna over het stuur. Was over een klein heuveltje met zand en een boomstam. Maar er bleek nog wat boomstammentjes achter te zitten. En op een rode lijn zaten een soort van trappetjes maar 1 gedeelte was een beetje heftig _O-

En voor het eerst een paar goede jumps meegepakt ook erg leuk. Ik heb met een grote glimlach op de fiets gezeten :D

In ieder geval alle vertrouwen voor de veldslag aankomende zaterdag. Ik voel mij fit en goed zelfverzekerd op de fiets. De fiets even wat minder die kraakt een beetje na een schoonmaakbeurt gaat het beter. De ketting was mega smerig voor het smeren de vorige keer. Dat laat ik dus maar even want het trekt alleen maar zand en vuil aan.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 22:29

Klinkt heerlijk Zebrastreep :D Het genieten spat van je bericht af. Wordt voor zaterdag een beetje oké fietsweer voorspeld?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 22:45

leeslampje schreef:
Klinkt heerlijk Zebrastreep :D Het genieten spat van je bericht af. Wordt voor zaterdag een beetje oké fietsweer voorspeld?

23 graden! Dagen ervoor nog even regen dus mul zand zoals vorig jaar hoef ik niet bang voor te zijn.

En het lijkt droog te blijven. Maar goed op mijn vakantie adres zou het morgen ook droog zijn is inmiddels ook weer anders dus ik ben nog niet te positief over het weer aankomende zaterdag :')

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 07:53

Aaah dan heb ik een echte naam bij Zebrastreep, zag de route op Strava, flinke tocht hoor!

Hier wordt het inmiddels weer nacht... Vrees dat er een bak met regen aan komt. Ik zit met veel hoop te kijken naar het weer na het weekend, ziet er heel fijn uit... Nu maar hopen dat het ook echt zo gaat worden!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 18:04

Dan duim ik voor droog weer :D

-----

En hieronder een klein verslagje van mijn bikepacking trip naar Engeland, voor de liefhebbers. De voorbereidingen duurden al een paar weken. Tassen kopen, passen, terugsturen, nieuwe tassen uitkiezen. Het was best een puzzel. Vooral een passende frametas voor mijn fiets bleek een grote opgave. En daarna alles erin proppen was ook een klus. Net Tetris :D Uiteindelijk koos ik voor een zadeltas voor mijn sneakers, toiletspullen en vrije tijdskleding. Een bovenbuistasje voor snacks en repen. Een frametas voor fietsspullen en wat andere dingen die je bij de hand wil hebben zoals een slotje, paspoort, pasjes, pleisters en een regenjasje. En een stuurtas voor het extra setje fietskleding, arm- en beenstukken en een trui.

Let op, lange post :D

Dag 1
Op maandagmiddag vertrekken we met een groep van 6 richting Europoort voor de nachtboot. Een fraaie route is het niet hoor, door het havengebied van Rotterdam. We fietsen een kleine 60km in de zon, met aan het eind nog even een korte 11% klim de boot op. Een crewlid onthaalde ons daarboven als ware profs :D "You are a winner, you are the runner up, well done!!". Dan de tassen eraf halen, fietsen vast sjorren tegen wiebelen en op zoek naar de cabine en wat te eten.

Afbeelding

Dag 2
We komen vroeg aan in Hull :Z Na ontbijt op de boot fietsen we Hull in en maken we de eerste van zo'n 75 kilometer die dag. Links fietsen is even wennen, zeker als je meteen in een drukke ochtendspits begint. Maar het gaat goed en het is zowaar droog! We lunchen zelfs buiten in een schattig dorpje met heerlijke taartjes en zuurdesem brood met lemon curd. Het landschap is buiten de stad een stuk mooier en het is glooiend en heuvelachtig. 's Middags komen we aan in zonovergoten York en kunnen we zelfs nog aan sightseeing doen. En de eerste pubs ontdekken :D We slapen vroeg omdat morgen de pittigste dag (dachten we) op de planning staat.

Dag 3
Er staat 110km met 1500 hoogtemeters op de planning richting het lake district. De afstand is niet zo spannend, de hoogte is wel wat pittig als je het vlakke Nederland gewend bent. En nu ook nog met bagage. De hoogtemeters komen door 2 pukkels van heuvels: één halverwege en één helemaal aan het einde. Het is best warm en we beginnen soepel aan de rit. Zin in deze uitdaging :D Het glooiende landschap wordt wat grilliger en geregeld is er na een korte afdeling ineens een (korte) muur van 16%. Meestal kom ik ze wel op, soms niet :D We stoppen even bij een charmant kasteeltje voor koffie en taart (oreo cheesecake :9 ).

We fietsen snel verder en zijn halverwege, dus aangekomen bij pukkel één van twee. En ik kom na een paar honderd meter niet meer verder omhoog. Ik trap inmiddels zo langzaam dat ik bijna omval. En als ik extra kracht bij wil zetten, trek ik aan mijn stuur en komt mijn voorwiel een paar keer los van het asfalt. Ik besluit af te stappen want het gaat niet meer. Maar 16% omhoog lopen op fietsschoenen met een fiets en bagage is ook geen pretje :D Met brandende zon en zo'n 20 graden zwoeg ik omhoog en het zweet gutst in het rond. Gelukkig is mijn bovenbuistasje waterproof :P De heuvel wisselt tussen 7%-18% en op een wat vlakker stukje besluit ik weer te fietsen - dat gaat gelukkig goed. Ik fiets verder naar boven, waar het inmiddels bewolkt is en stevig waait (lekker fris). Het uitzicht is het waard! Voordat we te snel afkoelen door de wind, dalen we af naar een schattig dorpje voor lunch (mushroom and grilled cheese panini :D ).

Afbeelding

Dan de laatste 40 kilometer van de dag. De zon is weg en het is fris, maar zolang je fietst is het een heerlijke temperatuur. 5km voor de eindbestemming doemt een gigantische heuvel op, en hij is weer glooiend: het omhoog tussen 5% tot 20%. Super lastig om een ritme te vinden, zoals je dat (schijnbaar :Y) ) wel hebt bij veel Alpenbeklimmingen. Zoals bij iedere beklimming valt de groep meteen uiteen en ben ik weer de hekkensluiter. De wind steekt verder op en het begint te miezeren. Regenjasje aan. In de verte zie ik mijn groepsgenoten als gekleurde stipjes omhoog zwoegen, ook hun afstanden worden groter. Wederom moet ik een paar keer afstappen op de echt steile stukken, maar het meeste fiets ik. Wel stop ik 2 keer een minuutje om mijn hartslag en ademhaling onder controle te krijgen. Zo zwaar voelt het. En dan ben ik boven. En gesloopt!!! En enthousiast: want nu gaan we dalen en dat vind ik geweldig :D Ik haal zelfs een paar mensen weer in, die mij bergop ver vooruit waren. Gelukkig stopte het even met regenen en was de weg aardig droog.

Recht onder de afdaling lag ons hotel en we druppelen achter elkaar binnen. Afdrogen, douchen, warme kleding aan en goed eten. Maar ik merk dat ik geen honger heb. Dat is voor mij een teken dat deze dag te zwaar was: ik kan altijd eten, ben er dol op :D Dus als mij dat niet meer lukt, ben ik over mijn grens gegaan. Met moeite schuif ik een deel van de lasagne en salade toch naar binnen.

Dag 4
Wederom 110km op de planning, maar dit keer slechts 1000 hoogtemeters. Althans, dat zei onze navigatie. Het bleken achteraf gewoon weer 1500 hoogtemeters te zijn }> Dus een dag die net zo pittig was als de vorige, maar dit keer inclusief de vermoeidheid van gisteren.

Afbeelding

We beginnen met miezerregen en een wegafsluiting in het dorp waar we vertrekken, dus maken meteen extra kilometers. Maar het landschap is prachtig. Het is mistig en grauw maar dat past uitstekend bij de mysterieuze vibe die er hangt :j Het is flink klimmen en dalen, maar dit keer heel goed te doen. De groep valt weer uit elkaar maar vouwt bij iedere afdaling als een harmonica weer in elkaar. Na een kilometer of 20 val ik volledig stil bovenaan een heuveltje. Mijn tank is leeg. Gelukkig wachtte iemand me daar op en zij dwong me om wat repen te eten (ondanks mijn gesputter dat ik geen honger had en niet aan eten moest denken). We snoepen wat wilde bramen (zuur :wow: ). En ik sleep mezelf door naar de lunch. Die is heerlijk: een hartige sausage roll en strawberry eton mess taartje :D Weer in een zonovergoten dorpje in het lake district.

We treuzelen met verder gaan en zuchten dat we best hier willen afstappen voor vandaag. Niet omdat we geen zin hebben, maar omdat de plek heerlijk is en we wel moe zijn. Maar met frisse tegenzin gaan we weer door. Het is zonnig, druk en toeristisch. Een wereld van verschil met de ochtend en gistermiddag (grauw, rustig, fris).

We zijn nog geen 10min onderweg als één van ons een klap (over de kop?) maakt na het raken van een stoeprandje. Ik kan je zeggen: alles vliegt door je hoofd in die ene second dat je iemand roerloos ziet liggen... Verder wijd ik er niet teveel over uit omdat dit over iemand anders dan mijzelf gaat :) We zijn hier wel wel wat tijd aan kwijt geweest en met hulp van voorbijgangers is de pechvogel goed bij het ziekenhuis aangekomen. Schade: een gebroken sleutelbeen.

Even overlegd en besloten dat we met 4 man door zouden fietsen. De zin om verder te fietsen was ver te zoeken. Maar de zon schijnt, alles was al geboekt. What else? Op het gemakje en voor mij met de nodige spanning fietsen we gestaag verder. En het landschap werd zo mooi hier.... groen, langs meren, heuvels, het was adembenemend. Dan stuiten we op een 25% afdaling op een heel smal, donker en dicht begroeid weggetje waar veel auto's rijden (en het is maar breed genoeg voor 1 auto). Uit zelfbehoud stapt het gros van ons af om naar beneden te lopen. Risico's nemen doen we even niet meer...

Afbeelding

Fietsend langs Hadrians wall komen we aan in eindbestemming Keswick. Vreselijk schattig dorpje en de weg erheen was het mooiste stukje om te fietsen <3 Ik heb weer eetlust en we herstellen rustig van de gekke dag. De 2 ziekenhuisbezoekers komen 's avonds achter ons aan naar het hostel. We praten bij over de rare dag en kunnen zo toch het samen vakantie vieren afsluiten. Zij gaan morgen terug naar Nederland.

Dag 5
Vandaag een dagje van 90km en 1300 hoogtemeters (de route zei vooraf dat het er 800 zouden zijn :+ ) naar Greenhead. Het gaat ons goed af. Het is prachtig weer, de zon schijnt wederom en we fietsen mooie stukjes van de coast to coast fietsroute. We krijgen één buitje over ons heen, maar na 10 minuten is het alweer voorbij. Ik stap wel op met behoorlijke pijn in mijn rechterknie. Ibuprofen maakt het draaglijk en ik fiets de dag rustig uit en geniet *D Onderweg lunchen we nog in een verlaten dorpje waar één pub open is. Werkelijk de lekkerste tomatensoep met brood gehad en verse sticky toffee pudding gedeeld.

En precies toen we lunchten, regende het. Toen we klaar waren, werd het buiten weer droog. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Dag 6
Vandaag 75km op de planning met 600 hoogtemeters. We gaan duidelijk weer richting de kust :D De pijn in mijn knie is erger geworden en ibuprofen haalt alleen het scherpe randje eraf. En ik snotter me inmiddels suf, verkouden geworden... Dit is de dag van de pijntjes :') En van de regen: want 's ochtends stort er 2 keer een enorme bui over ons heen. Maar ik vind het stiekem heel leuk... fietsen in Engeland met regen hoort er eigenlijk gewoon bij. Bij de derde bui zit ook onweer en schuilen we even in een kerk. Dat lijkt ons veiliger. Na het onweer fietsen we door naar een dorpje voor lunch. En ja hoor: daar breekt de zon door, is het droog en weer warm! Meteen gaan de schoenen en sokken uit om even te drogen _O- Ik verorber een panini grilled cheese and onion. En ik voel wat weemoed: nog een kilometer of 30 en we zijn in Newcastle, onze Engelse eindbestemming... We krijgen tot Newcastle nog 1 stortbui over ons heen maar houden het verder weer droog. En komen in de zon aan.

Afbeelding

Dag 7
In de loop van de middag moeten we bij de boot zijn, dus we hebben nog de hele ochtend vrij. En we weten niet zo goed wat we ermee aan moeten. Ik ben moe, heb pijn in mijn knie en (inmiddels ook) enkel. En ondanks de handwasjes voel ik me vies in vrijetijdskleding die ik al 7 dagen draag. En ja: het regent dit keer ook overdag :+

We bezoeken een museum, pakken daarna onze tassen en stappen in de loop van de middag op de fiets om naar de boot te gaan (10km). En ja hoor: wanneer wij opstappen, wordt het weer droog _/-\o_ Wel staat Newcastle nog vol plassen (gerust 10cm diep) dus echt droog komen we toch niet bij de boot aan. We gaan de boot weer op, sjorren fietsen weer vast en gaan nu echt naar huis. Toch wel zin in...

Dag 8
De laatste etappe :D Van IJmuiden naar huis. En wat een prachtig weer! Zon, warm... we sjezen door de duinen terug. Komen een kudde Koniks tegen en dan merk je wel dat je paardenmeisje bent: de rest vond het maar eng en durfde er niet langs :D Daarna zigzaggend langs de Zandvoortse kustlijn, waar het een drukte van jewelste was omdat alles van de formule 1 werd afgebroken. En verder naar het zuiden. Vanaf Noordwijk zijn de duinen voor ons zeer bekend terrein. De partner van één van ons fietste ons tegemoet en fietst vanaf Zandvoort mee terug. En bij Katwijk zien we als verrassing een bekend felroze shirtje aankomen... de dame die afhaakte en vroegtijdig terug naar Nederland ging met de pechvogel, kwam ons ook tegemoet fietsen. Wat een verrassing! We praten even bij en met een topsnelheid vliegen we als een raket terug naar de Hofstad.

En dan eindelijk home sweet home <3

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 18:43

Oh leeslampje, wat heb ik genoten van je verhaal. Echt super gaaf, ik zou bijna willen dat je langer was geweest, dan kon ik nog meer lezen.

Heel veel plezier in Norg Zebrastreep! Volgens mij wordt het weer wel goed!

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:00

Wauw Time2Tri, wat een prestatie! Super goed, gefeliciteerd!!

En heerlijke foto's leeslampje! Wat een mooie tocht :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:24

Heerlijk verhaal leeslampje. Gelukkig "alleen" een gebroken sleutelbeen voor je medefietser.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 06:39

Goedemorgen ...
Nou ik zit nog steeds op mijn Roze Ironman wolk :=
Maar ben ondertussen wel weer aan het werk .
Nog 4 dagen werken , dan ben ik 4 dagen vrij .
Ben actief als vrijwilliger tijdens de Challenge Almere in het logistieke team.
Heel benieuwd hoe de organisatie bij zo,n groot evenement in elkaar steekt .

En voor volgend jaar al de eerste halve gepland staan .
Namelijk Ironman Duisburg 70.3 *\o/*

@Imay ; de kleine zeemeermin heb ik idd niet gezien ha ha

@Marlies ; hoe is het nu met je na je val

@Leeslampje ; mooi verslag .Lekker wat km en hm gemaakt .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 13:39

Brrr :brr: wat was het koud en nat vanmorgen. Lunteren is het niet geworden. Ik werd rond 5 uur wakker vannacht en ik hoorde toch extreem harde regen. Moest zelfs even nadenken wat het was :')

Dus naar Radio kootwijk en terug. Een mooie 37 km. Had het toch een beetje zwaar met de harde wind , regen en koud. Had alweer super veel laagjes aan. Nee ik ben echt wel een beetje een mooi weer fietser.

Maar goed wel even lekker om de benen nog even te strekken en aan de omgeving ligt het niet. Ook wel een beetje kunnen klimmen ( en daar ben ik niet goed in) en hard naar beneden kunnen crossen vanaf radio kootwijk wat erg leuk was!

@leeslampje

Wat een gaaf avontuur en wat een flinke hoogtemeters! Valt in Nederland ook bijna niet op te trainen :=