@ Calipsolover: Ik heb ik juli 2021 mij enkel gebroken. Wel al een tijdje geleden maar het herstel heeft heel lang geduurd. Alle normale dagelijkse dingen kon ik wel vrij snel weer nadat het gips er af was maar echt lang staan en wandelen heeft lang geduurd. Over hardlopen nog maar niet te spreken

Heb je geen shin splints opgelopen? Omdat je aangeeft pijn in je scheenbeen te hebben. Dat is helaas een veel voorkomende hardlopersblessure en is ook vrij hardnekkig helaas. Je komt er moeilijk vanaf en kan voor flinke irritaties zorgen. Bij mij is het destijds ontstaan doordat ik op schoenen liep waar de demping al lang uit was in combinatie met te snel opbouwen. Ik ben er van af gekomen door rust te nemen en naar een sportfysio te gaan.
@WowAmigo: Dat is een flinke uitdaging

@ Suliko: Ik denk dat het echt even tijd nodig heeft om je enkel te laten herstellen. Wat rustig wandelen en fietsen is wel goed om het vocht kwijt te raken!
@ Sall: intervals zijn ook pittig hoor. Ik ben ook veel vermoeider op een korte interval training dan op een langer loopje

Voor de mensen die morgen Rotterdam gaan lopen, heeel veel plezier en succes! het wordt wel prima hardloopweer als ik het zo zie.
Hier vanmiddag paard even kort rijden als ze zich een beetje goed voelt met het warme weer. Ze heeft helaas sinds kort last van astma die we niet onder controle krijgen. Ik ben al iedere dag aan het vernevelen en na het vernevelen moet ik haar rijden zodat het slijm los komt maar het lijkt maar niet goed los te komen. Na het rijden moet ze steeds flink hoesten. Maandag weer nieuwe medicatie ophalen bij de DA

Morgen staat er een rustig rondje van 8,5 km gepland. Vorige week had ik er 8 gedaan dus nu rustig verder werken naar de 10. Het opbouwen gaat sneller dan verwacht dus ga qua afstand even wat rustiger opbouwen en door de weeks wat meer focussen op kortere intervals/temporuns. In dit tempo moet het wel lukken om mijn eerste halve marathon in september te lopen.