996981 schreef:Vayo schreef:Het liefst zie ik wel dat de mensen die het meest kans hebben om op de IC te belanden en de mensen die voor werk veel in aanraking komen met kwetsbare groepen zo snel mogelijk gevaccineerd worden.
Maar echt praten van voorkruipen vind ik onzin. Ieder persoon die gevaccineerd is draagt bij aan het onder controle krijgen van dit virus. Inmiddels is er voor veel beroepen iets te zeggen. En ook voor elke leeftijdsgroep is wel iets te zeggen. Ik ben ook blij met ieder vaccin dat er gezet wordt.
Ik heb vandaag de 2e gehad en hiermee volledig gevaccineerd. Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat ik ook een voorkruiper ben. Maar dat doet mij niets. Ik heb zelf de afweging gemaakt of ik hem zou halen of niet en daarmee juist het belang van mijn cliënten en collectief belang voorop gezet.
Dat vind ik dus heel bizar. We weten dat 50+ mannen met overgewicht een van de grootste riciosgroepen is om op de IC te belanden. Wie zijn we aan het enten? 90+ers, die waarschijnlijk niet op de IC belanden maar sterven na een kort ziektebed thuis, of in de instelling waar ze zitten.
Dan ben je toch niet bezig met het voorkomen van IC overbelasting?
Nee dan ben je bezig met doden te voorkomen, maar ook vooral met de druk van de vph weg te krijgen.
Want hoewel Gommers en Kuipers overal vooraan staan en daarmee de IC vol in de kijker hebben is er meer zorg overbelast dan alleen de IC. En met overbelaste vph en vphpersoneel loopt de boel ook vast.
Dus dat mes snijdt aan 2 kanten. Het scheelt doden en helpt de zorg overeind blijven.