Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:58

Mijn motivatie etc. was eventjes zoek. Daarom ook niet zo veel 'zin' om hier te posten. Veel te confronterend :=
Had een beetje slechte 2 weken gehad. Nu sinds 3 dagen echt weer netjes eten, alles in LifeSum invoeren en ook weer netjes naar de sportschool.

Gisteren zou ik fysio hebben, maar die werd afgebeld. Dus toen gelijk maar omgekleed en hup; zelf naar de sportschool. Vandaag nog een keer gegaan, weer een nieuw PR op de squat; 8× 65kilo.

Hopelijk gaat het nu langere tijd goed, en dan hopelijk ook eindelijk resultaat.

------------
Welkom Yonker, vervelend die pijn.. vooral als je er wakker van ligt... wat je mogelijk nog kunt proberen, heeft mij echt heel erg geholpen en ik ga nog steeds trouw 2x per jaar, is de Muskelo Skeletaal Arts, die doet nog net even wat meer dan een osteopaat, heeft ook net even wat meer kennis is mijn ervaring. Mijn MSK heeft me van problemen afgelopen waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 02:25

linoleum schreef:
Libera, wat goed dat die app zoveel helpt! Ben benieuwd welke app je nou precies gebruikt? En fijn ook dat je er niet eens weinig voor hoeft te eten. Verbazingwekkend ook hoe de keuze voor goede voedingsmiddelen kan zorgen voor het gevoel dat je meer eet, terwijl je toch afvalt.

Het heet Noom.
Stond hier vandaag toevallig wel stil kwa gewicht maar moet ook ongesteld worden dus zal daar wel aan liggen (hoop ik).

Rose dat probleem had ik ook, lastig soms! Maar des te knapper dat je het gewoon weer op pakt!

Welkom Yonker! Hier idd ook al eens veel afgevallen dus de wetenschap dat ik het kan is er wel, dat helpt toch wel iets

Sharani fietsen is idd een leuke afwisseling op wandelen. Helaas hebben we hier niet echt wandel of fietspaden in de buurt. Moet altijd in de auto er eerst heen rijden, dus dan ga ik liever wandelen want dat scheelt een hoop gesjouw :)

Amandavd

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 06:32

Ik lees vanonder mijn steen ook nog steeds mee. :) Hier de boel weer oppakken, inmiddels min 14 sinds augustus maar de laatste maanden gaat wat minder.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 07:18

Amandavd schreef:
Ik lees vanonder mijn steen ook nog steeds mee. :) Hier de boel weer oppakken, inmiddels min 14 sinds augustus maar de laatste maanden gaat wat minder.

Exact dit, maar dan sinds december.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 07:29

Het leven gaat met ups en downs he. Hier ook een niet zo hele beste periode achter de rug op eetgebied. Op het gebied van bewegen gaat het gelukkig altijd wel lekker, dus dat compenseert dan tenminste nog een beetje ;)

Maar super om te lezen dat iedereen hier wel nog meeleest en het weer oppakt!
Hier ook het netjes eten weer aan het oppakken. Ik kijk echt dag per dag weer..
We kunnen dit :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:31

Rose_Sonny schreef:
------------
Welkom Yonker, vervelend die pijn.. vooral als je er wakker van ligt... wat je mogelijk nog kunt proberen, heeft mij echt heel erg geholpen en ik ga nog steeds trouw 2x per jaar, is de Muskelo Skeletaal Arts, die doet nog net even wat meer dan een osteopaat, heeft ook net even wat meer kennis is mijn ervaring. Mijn MSK heeft me van problemen afgelopen waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.

Dankjewel voor de tip! Ga daar eens naar vragen bij de sportarts :)

Denk dat dag per dag bekijken sowieso een hele goede mindset is, veel mensen (waaronder ik) hadden altijd ja als de maandag slecht is wat maakt de rest van de week dan nog uit?? Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Stond vandaag weer op de weegschaal en het is nu -11.4 sinds de start. Vorige week was ik ineens -12 maar dacht al dat, dat niet kon kloppen. Ook iets met menstruatie enzo, dat zorgt altijd lekker voor schommelingen hier en daar. Maar ben hier al blij mee :D Vanavond en morgen weer lekker sporten, heb er wel zin in terwijl ik dat normaal nooit had :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:01

Dat is natuurlijk een hele mooie ontwikkeling @Yonker. Zin om te sporten :j
Hier ook zin om te sporten, maar ik moet deze week echt rust houden om eens te kijken of ik van die rottige verkoudheid afkom. Want die is zo hardnekkig en gewoon doorgaan lijkt het zeker niet te helpen.

Vanaf maandag mag ik weer sporten. Voor nu hou ik het even bij wandelen en rust houden..

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:48

Wat vervelend MuSLi, dat het nog steeds niet over is met je hardnekkige verkoudheid...
Mag wel een keer gedaan zijn lijkt me :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:41

Hier begint m’n verkoudheid eindelijk wat beter te worden. Sportschool nog wel even overgeslagen, maar wel al aantal keer heerlijk gewandeld met dit mooie weer!

Eten hebben we het nog even niet over O:)
Wel net broek ontvangen die net ietsje te strak zit, met 5kg minder goed. Dus moet toch aan de bak nu.

Yonker, MSK arts is hemels. Altijd goed idee.

Libera, wauw wat een geld voor een app. Ziet er leuk uit, maar niet voor dat geld. Maar heel fijn dat het je zo helpt!

Morgen even uitgebreider reageren achter pc.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 05:06

Ik ben volgens mij de enige hier die niet sport :')

Maar ik ben wel veel buiten bezig met de paarden enzo… dus hoop dat dat ook telt

Linoleum ja als ik dat er voor moest betalen zou het me ook te veel zijn maar word via mijn verzekering gewoon vergoed dus ja… dan valt het mee :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:42

Uiteindelijk gaat afvallen om minder binnenkrijgen dan dat je verbruikt.
Je kunt het verbruik helpen door te sporten, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Je kunt ook prima afvallen zonder te sporten, als je maar rekening houdt met wat je binnenkrijgt :)

Een actieve leefstijl in het algemeen draagt natuurlijk ook wel lekker bij :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:52

Beweging = beweging. Als je heel erg de theorie in gaat, is er nog wel wat te zeggen over dat sporten en spieropbouw het afvallen bevorderen. Maar zonder sporten kan het ook, dus vooral doen wat bij jou en je planning past.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:59

Ja als mij die stomme kruisband niet gescheurd zou zijn, dan had ik ook niet gesport denk ik :=
Heb wel vaker een abonnement op de sportschool gehad, maar meestal (vooral in de zomer) was ik vooral sponsor en maakte ik niet echt gebruik van de sportschool. Nu moet ik wel en dat gebruik ik als stok achter de deur om te helpen met afvallen. En hopelijk ben ik na ruim een jaar fysiotherapie zo gewend aan het sporten, dat het wat meer 'vrijwillig' (bij gebrek aan een beter woord) gaat. Vooralsnog moet ik mezelf nog steeds behoorlijk dwingen om te gaan. Wel heb ik nu voor het eerst dat ik me beter voel als ik dan wel gegaan ben, dus dat is al een mooie eerste stap hoop ik.

Libera, dat is altijd een goeie motivatie om af te vallen om in een nieuwe broek te passen. Gaat je vast lukken!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:50

linoleum schreef:
Beweging = beweging. Als je heel erg de theorie in gaat, is er nog wel wat te zeggen over dat sporten en spieropbouw het afvallen bevorderen. Maar zonder sporten kan het ook, dus vooral doen wat bij jou en je planning past.

Precies bewegen is bewegen!!
Ik heb echt best wel lang gewoon nauwelijks bewogen := Dus ben blij dat het weer lukt bij me, al is het nog niet zo intensief als ik zou willen. Maar dat komt hopelijk over en paar maanden :)

Hopelijk krijg je die gewoonte erin Rose! Is wel fijn als je ook merkt dat het echt beter is voor je lijf :)

Hier schommelt mijn gewicht beetje.... gisteren ook slechte dag qua eten (vooral lunch) en nu staat er ook al een gebakje op kantoor te wachten :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:03

Die dagen zitten er ook tussen he @Yonker. Dus geniet van je gebakje Y)(^) Zolang de goede eetdagen maar de overhand hebben, dan gaat het langzaam toch de goede kant op :)

Hier gisteren een goede dag gehad. Wel nog steeds echt flink verkouden en ondertussen ook een ontstoken oog rijker. Echt heel fijn >;) Wel voor het eerst sinds de treinellende weer op kantoor, want de treinen reden vandaag weer. Dat helpt me vaak ook wel om een bepaalde structuur aan te houden en houdt me wat meer in het gareel, dus heel welkom _/-\o_

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:00

Libera schreef:
Ik ben volgens mij de enige hier die niet sport :')

Maar ik ben wel veel buiten bezig met de paarden enzo… dus hoop dat dat ook telt

Nee hoor, ik ben eigenlijk pas sinds kort gaan fietsen, daarvoor wandelde ik alleen maar met de hond en met vakanties. Dus in de tijd dat ik veel ben afgevallen sporten ik eigenlijk niet. Zoals MuSLi ook zegt, zolang je in een calorie tekort zit val je af.

Vraagje: vanaf mei begin ik met een nieuwe baan en moet dan ook weer een lunch meenemen. Nu wil ik niet teveel brood eten, hebben jullie nog ideeën? Ik eet vegetarisch.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:14

Hier ook geen sporter en wel afvallen :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:27

''abs are made in the kitchen'' :D

Hier probeer ik het een beetje te combineren, ik word er mentaal ook beter van om af en toe te sporten en om elke dag genoeg stappen te lopen. Niet alleen voor het afvallen.

Daarnaast zag ik laatst een tiktok van iemand die zei dat met kcal berekenen en je moet aangeven of je sedentary, moderate, of heavy excersize doet, dit meer afhankelijk is van hoe actief je élke dag bent. Grofweg gezegd <5000 stappen is sedentary, 5000 - 7500 stappen (zonder andere beweging) is low exercise, 7500 - 10.000 stappen is moderate exercise, ruim over de 10.000 stappen is high exercise. Hier zit dan tussen sedentary en high een verschil van 400-500 kcal! Dat scheelt toch weer een slok op een borrel :D let op dit is wel een gemiddelde per dag. Als je één dag meer dan 10.000 stappen zet, dan is dat niet ineens een verschil van zoveel kcal

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:27

En hoe is die verdere berekening dan Aight?
Ik loop gemiddeld 4 dgn per week ruim 15000 stappen op mijn werk.
Ik werk meestal van 6u-12u (half uur pauze) of van 6u-15u (uur pauze) en de uren dat ik aan het werk ben loop, buk, til ik aan 1 stuk door.
Daarnaast ga ik nog 3-4 x per week naar de sportschool, heb ik een huishouden en nog 2 paarden waar ik elke dag naar toe ga.

Mijn bmr is rond de 1350 en ik eet gemiddeld zo'n 1750 kcal per dag.
Ik vind het heel lastig te bepalen hoeveel beweging in te geven bij dat soort berekeningen.

Als ik mijn berekening op happyhealthy.nl doe, en ik geef zware lichaamsbeweging in, dan mag 1717 kcal eten.
Geef ik zeer zware lichaamsbeweging in, dan mag ik 1890 kcal eten.
Maar onder zeer zwaar versta ik een topsporter.
Dus ik vind het maar lastig :')

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:32

Ik had dus laatst op advies van de fysio zo'n cm band gekocht om de centimeters te meten ipv naar de kilo's te kijken, aangezien we behoorlijk met krachttraining bezig zijn en de weegschaal kan dus vertekenen.

Ik ben dus in ongeveer een maand tijd bijna 3 kilo aangekomen (dus gedemotiveerd), maar daarbij wel 1,5cm buikomtrek (het enige wat ik had gemeten) kwijtgeraakt. Dat helpt wel een beetje voor de mindset.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:42

ClaudiaHS schreef:
Ik werk meestal van 6u-12u (half uur pauze) of van 6u-15u (uur pauze) en de uren dat ik aan het werk ben loop, buk, til ik aan 1 stuk door.
Daarnaast ga ik nog 3-4 x per week naar de sportschool, heb ik een huishouden en nog 2 paarden waar ik elke dag naar toe ga.

Ik vind het heel lastig te bepalen hoeveel beweging in te geven bij dat soort berekeningen.

Als ik mijn berekening op happyhealthy.nl doe, en ik geef zware lichaamsbeweging in, dan mag 1717 kcal eten.

Dat legde ze verder niet uit in het filmpje haha :') Maar als ik het hoor zou ik zelf zwaar aanhouden. Een fijne vind ik https://tdeecalculator.net/ om het te berekenen.

Spoiler:
Mijn tabel (misschien vergelijkbaar met die van jou als ik je BMR zie?):
Afbeelding

Dus ik denk dat je misschien wel meer mag eten dan je denkt, zeker als je werk zo fysiek én je daarnaast nog sport. Huishoudelijke taken tel ik niet echt mee als beweging, tenzij je het meerdere uren achter elkaar uitvoert (bijv. voor werk, etc)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:00

Ik sport er verder ook niet bij, ik zou meer moeten wandelen maar tsja, couch potato.
Ik val wel af, inmiddels een nieuwe mijlpaal bereikt en onder de 100 kg!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:28

Aight schreef:
ClaudiaHS schreef:

Dat legde ze verder niet uit in het filmpje haha :') Maar als ik het hoor zou ik zelf zwaar aanhouden. Een fijne vind ik https://tdeecalculator.net/ om het te berekenen.

Spoiler:
Mijn tabel (misschien vergelijkbaar met die van jou als ik je BMR zie?):
[ [url=m/Y56rph.png]Afbeelding[/url] ]

Dus ik denk dat je misschien wel meer mag eten dan je denkt, zeker als je werk zo fysiek én je daarnaast nog sport. Huishoudelijke taken tel ik niet echt mee als beweging, tenzij je het meerdere uren achter elkaar uitvoert (bijv. voor werk, etc)

Die geeft bij mij aan met heavy exercise, 2474 kcal.
Dus komt indd aardig overeen met die van jou.

Had gisteren nog even stukjes zitten lezen wat je nou eigenlijk verstaat onder bepaalde intensiteit van beweging.
Waarbij werd aangegeven dat met zwaar actief, je wel wat zweet en hoge ademhaling/hartslag hebt.
Ik heb het tijdens mijn werk flink warm, maar niet echt zweet en mijn hartslag is dan rond de 115-125 bpm.(in rust is die tussen de 65 en 67 bpm).
Ik heb met die 1750 kcal die ik eet op een dag ook wel echt geregeld honger.
Dus daarom de twijfel, moet ik toch iets gaan ophogen in kcal of niet.

Rose, meten vind ik zelf ook eigenlijk interessanter dan wat de weegschaal aangeeft.
Alleen ik was daar in het begin heel fanatiek mee, maar ik heb nu denk ik al zeker een half jaar niks meer opgemeten :')

Amanda, ik kon het eerder ook af met enkel gezond eten.
Zo ben ik eens 14 kg afgevallen.
Maar ik ga richting de 40 en dan werkt enkel gezond eten niet meer zo goed _O-

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:43

ClaudiaHS,
Iets meer eten dan 1750 kan ook toch? Bijvoorbeeld wat extra fruit ofzo? Zeker op de dagen dat je actief bezig bent geweest. Ook zonder zweten kunnen sommige dat, zelf zweet ik al als ik aan iets actiefs denk :P

Amandavd, Wat fijn! onder de 100. Welkom in de twee getallen voor de komma

Hier ging het even goed. M'n weegschaal is niet optimaal dus weet niet precies hoe veel. Meestal geeft die een gebied met een verschil van 3 kg, ligt er maar net aan hoe ik er opsta. Het hoogste en laagste getal gaat omlaag, daaruit kan ik vast opmaken dat het de goede kant op gaat haha.
Vorige week ineens omhoog geschoten in gewicht. +/- 4kg er bij in 2 dagen. Had last van een alergiesche reactie en hield echt heel veel vocht vast, waardoor m'n handen en voeten echt opgezwollen waren. Paste m'n schoenen niet meer en ringen gelukkig optijd afgedaan. Vrijdag hield het vocht vasthouden op, de wc was m'n beste vriend haha. Nu is m'n gewicht weer zoals voor het vocht vasthouden.
Nog 2 kg (op het hoogste getal wat de weegschaal aangeeft) voor ik op vakantie ga en ik zit onder het limiet voor paardrijden daar. :D Nu dus nog even 3,5 week doorzetten. En na de vakantie hopelijk verder. of tijdens de vakantie al, gaan veel wandelen/mountainbiken door de bergen.
Zag voor september al een mooie trektocht, maar voor dat gewichtslimiet moet er nog 7kg af.
Lang (1,85) en stevig is voor paardrijden niet de meest handige combinatie.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:01

Goed bezig @kosseh! Goed vooruitzicht ook: vakantie. Waar ga je naartoe?
Waarop kreeg je een allergische reactie? Fijn dat dat weer achter de rug is..

Hier de afgelopen week veel rust gehouden in de hoop dat ik de verkoudheid kon overwinnen. Maar dat is nog niet echt gelukt. Nog steeds vol en hoesten, maar algeheel voelt mijn lichaam wel wat meer uitgerust. Dus dat is dan wel weer winst. Vanavond lekker even een uurtje kickboksen :D