De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:02

Tallie1979 schreef:
Wij kregen vanmorgen van onze hoogste baas een e-mail dat we ons geen zorgen hoeven te maken over onze banen. Dat het salaris gewoon op tijd wordt betaald en ook onze loonsverhoging in april gewoon door gaat.

Ook al weet je wel dat het bedrijf waar je voor werkt veerkrachtig en solide is, het is altijd fijn om de bevestiging nog eens te lezen. Zo blijft het wereldwijde personeel wel gerust aan het werk.

Oh fijn! Hier niet... werkgever heeft werktijdverkorting aangevraagd. Zaten al in de financiële problemen en nu met Corona en afzeggingen/opschorten van opdrachten alleen maar meer. Ze hopen maart te kunnen uitbetalen maar april zal wss toch ism die werktijdverkorting moeten. Al mijn sollicitaties zijn ook afgezegd -O- dus ik zit lekker in de oliebol dalijk

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:03

anne_bento schreef:
cursebreaker schreef:

Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar waar is zijn werk in dit geval? Dat ze hem dus gewoon laten komen werken ipv zeggen dat hij thuis moet blijven.

hoe bedoel je waar? het is een grote zaak waar ze voornamelijk kleding enzo verkopen. Zolang je geen koorts hebt moet je komen, er zijn geen maatregelen over kassa's, klanten die betalen enz, lunchen mag ook gewoon met z'n allen in de kantine. Hij kan natuurlijk gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid nemen en zich ziek melden maar wij stellen ons allemaal nogal aan volgens mij

Volgens mij zijn de richtlijnen vrij duidelijk; verkoudheidsklachten zijn reden om thuis te blijven. Enkel in de zorg (of ook andere cruciale beroepen?) moet er koorts bij. Ik zou in zijn geval dus thuisblijven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:04

IMANDRA schreef:
Oh fijn! Hier niet... werkgever heeft werktijdverkorting aangevraagd. Ze hopen maart te kunnen uitbetalen maar april zal wss toch ism die werktijdverkorting moeten. Al mijn sollicitaties zijn ook afgezegd -O- dus ik zit lekker in de oliebol dalijk

Het is echt een serieuze ellende. Ik vind het dan ook echt oprecht heel erg voor iedereen die er mee te maken krijgt.

Ik hoop zo dat we het allemaal onder controle krijgen en dat de overheid iets kan doen. ;(

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:05

De richtlijnen zijn heel duidelijk maar er blijven mensen die hun kop in het zand steken en ze negeren, dat is het hele probleem momenteel denk ik..

Pareltjes

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:06

Trouwens....opvallend veel militair vliegverkeer boven mijn hoofd!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:06

anne_bento schreef:
De richtlijnen zijn heel duidelijk maar er blijven mensen die hun kop in het zand steken en ze negeren, dat is het hele probleem momenteel denk ik..

Zeker waar, maar in dat geval zou ik mezelf gewoon ziek melden.
Wel irritant als zijn baas het allemaal onzin vindt natuurlijk. De richtlijnen zijn er niet voor niks..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:07

anne_bento schreef:
Kimmie25501 schreef:
Hey,
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar ik kom nu even binnenvallen met een vraag.
Was bij huisarts behandeld voor schimmelinfectie maar heb nu helaas nog steeds (vervelende) klachten. Volgens hen moest ik bellen zou dat het geval zijn. Nu is de situatie natuurlijk anders, vandaar dat ik twijfel. Zou ik nu nog even kunnen bellen naar de huisarts? Net al begonnen, maar na een hele corona-riedel durfde ik eigenlijk niet meer. En is het schadelijk om drie weken minstens nog met zo'n infectie rond te lopen?
Sorry voor het inbreken maar dit vroeg ik mij enorm af! Alvast bedankt!

Ik zou zeker bellen... met een schimmel infectie blijven rondlopen lijkt me ook niet goed, even los van alle corona dingen

Oke top, ga ik toch maar even bellen. In het riedeltje zeiden ze namelijk: je mag alleen bellen bij koorts of één van de volgende symptomen etc. Ja, daar natuurlijk geen last van omdat het heel iets anders is. Dankjewel voor jullie reacties!

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:08

Opnieuw 4 patienten overleden en in totaal 1413 mensen besmet.

Van mij mogen de maatregelen nog veel zwaarder.
Laatst bijgewerkt door Paellapan op 16-03-20 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:08

lijkt nu harder te gaan

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:09

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:10

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:11

Devil_ina schreef:
Opnieuw 4 patienten overleden en in totaal 1413 mensen besmet.

Van mij mogen de maatregelen nog veel zwaarder.

beetje dubbel, want de huidige maatregelen gaan pas verschil laten zien over een week. Daar zit gewoon een flinke vertraging in.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:13

Nog iets trouwens, nu ik hier toch ben. Ik lees van sommige mensen dat ze even in het bos willen gaan wandelen met hun kinderen. Dat zou ik toch afraden. Ik woon in het bos en het is hier zo verschrikkelijk druk, echt niet top. Dus als je geeft om jezelf en je medemens zou ik je afraden in het bos te gaan wandelen :)

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:14

Ja natuurlijk, dat snap ik dat daar vertraging in zit. Ik hoop dat het wat op gaat leveren, als iedereen zich daar ook aan houd.

Vriend is met schoonvader bij een arts geweest vorige week , die besmet is. Daar blijf ik voorlopig mooi uit de buurt. Tot nog toe zijn ze beiden oke gelukkig.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:24

Waar ik werk, op een mutualiteit in België, is er nog helemaal niks geregeld. Wij zitten nog steeds met tientallen, honderden onder één dak, in dezelfde ruimtes... Ik ben boos, gefrustreerd, bang, teleurgesteld...

Pareltjes

Er is hier opvallend veel militair vliegverkeer trouwens...

Mjetterd

Weet iemand hoe het zit met de kaart op RIVM.nl?
De krant plaatst vandaag een artikel van een besmetting in mijn gemeente, maar die is niet zichtbaar op de kaart.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:25

Komt zo weer online...wordt geupdate nu

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:26

Kimmie25501 schreef:
Nog iets trouwens, nu ik hier toch ben. Ik lees van sommige mensen dat ze even in het bos willen gaan wandelen met hun kinderen. Dat zou ik toch afraden. Ik woon in het bos en het is hier zo verschrikkelijk druk, echt niet top. Dus als je geeft om jezelf en je medemens zou ik je afraden in het bos te gaan wandelen :)

Denk dat het aan de regio ligt. Hier in Zuid-Limburg zijn er idd bepaalde bossen die nu ineens drukker worden, maar ook meer dan genoeg plekken waar geen kip te vinden is. Die plekken zoek ik nu op met m'n zoon en hond. Gister in het bos hier in de buurt kwam ik wel wat tegen dus weet ik dat ik dat bos weer moet gaan vermijden nu. Net even m'n pup kunnen trainen en beweging kunnen geven zonder ook maar iemand tegen te komen. Gelukkig heb ik die mogelijkheid. En dan is het ook echt voor de deur meteen in de auto en ook bij thuiskomst meteen eruit en naar binnen.

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:31

Hier is het te doen. Ik loop gewoon mijn normale rondje en zorg voor voldoende afstand tussen mij en de andere mensen.

Donderdag heb ik een sollicitatie, dat gaat gewoon door als ik een baan wil. We zullen zien.

Net even lekker in de tuin gewerkt en zo weer een ronde wandelen met de hond.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:33

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:34

En zouden de standaard Chinese kruidenmedicijnen nog een vinger in de pap hebben gehad dat daar minder doden vallen dan in Noord-Italië? Het is in China, ook met het Corona virus, normaal dat je dat als behandeling krijgt naast zuurstof en eventueel vocht infuus.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:34

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:35

Femke_Tweety schreef:
Bronnenoverzicht

Zet anders deze post gewoon in je onderschrift erbij en refereer daar aan af en toe als er vragen zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:35

Tuincentra en bloemenwinkels ook druk vandaag trouwens, iedereen is bang dat ook die winkels na vanavond dicht moeten. En wat willen ze dan met mooi weer en thuis blijven: de tuin onder handen nemen.