Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:13

Ik denk dat mensen het over het algemeen veel acceptabeler zouden vinden als iemand op het toilet zit te borstvoeden dan midden in een restaurant.

Ja, het ligt er wel aan hoe je het doet.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:19

Och voedende vrouwen heb ik ook geen moeite mee, ook niet als ze bij wijze van de tiet op tafel gooien. Het is maar een borst.
(misschien scheelt het dat ik in de zorg werk en ook met nogal wat complexe doelgroepen heb gewerkt, ik kijk denk ik nergens meer van op :') ook niet aan tafel)

Zwangerschapsshoots heb ik dan weer niks mee, de meeste zwangere buiken vind ik ook niks (puilnavel en aalstreep idd), maar wat Hilli ook zegt, de Horse & Hunk kalender vind ik ook niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:22

Ik hoef openbaar geen tieten te zien (tenzij op een naaktstrand ofzo). Niet van vrouwen en ook niet van mannen :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:38

Ik heb dan weer totaal geen probleem met borstvoedende vrouwen.
Zo'n vrouw kan er niks aan doen dat dr wurm honger krijgt, en ik heb liever uitzicht op een tiet dan last van een brullend kind.
Uiteraard heb ik liever dat de desbetreffende vrouw het een beetje discreet doet, even een doekje er over heen of het shirt zo optrekken dat er niet teveel zichtbaar is, maar ach als het niet discreet gebeurd dan zit zíj met de blote tiet, niet ik. Ik kijk wel gewoon de andere kant op hoor, no problemo :+

Overigens ben ik het wel eens met het cliché dat het natuurlijk is. Want eh, dat is het. We hebben allemaal (uitzonderingen daargelaten) aan een tiet liggen lurken. Dat wij als maatschappij een taboe van blote vrouwentieten hebben gemaakt en dit bovendien nog sexualiseren ook slaat eigenlijk helemaal nergens op en vind ik nog jammer ook.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:41

Sintara schreef:
Nee ik vind het flauwekul dat mensen zo spastisch doen over borsten. En mannenborsten zijn dan weer wel normaal, hoe lelijk ook? :o?
Ik kan me er niet druk om maken..

Ik heb liever dat ze een shirt aanhouden dan bloot te lopen met het bovenlijf.

Borstvoeding kan beetje met de rug na mensen of zon speciale voeding bh dat niet alles bloot hoeft.

Op de wc is niet echt een hygiënische oplossing dat vind ik stomme optie van mensen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:50

Ik heb ook totaal geen problemen met borstvoeding in het openbaar, mits het dus discreet gebeurt.
Gewoon een doek / t-shirt erover en klaar. :j
Zou ook nooit van iemand verwachten dat zij haar kind maar borstvoeding moet geven op het toilet.

Iemand postte een paar pagina's geleden over die Instagram pagina genaamd PassengerShaming; mijn hemel wat kunnen mensen(ouders) goor zijn! Volle luiers gewoon neerleggen op de stoelen, of in het vakje voor de tijdschriften. Gadverdamme!! -O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:05

Ik vind het er altijd zo koe-achtig uit zien. Als man zijnde zou ik er echt direct op afknappen. Zo niet-aantrekkelijk. Wat ik nooit goed snap is waarom het altijd aan een volle tafel moet, terwijl er ook in een hoekje, afgezonderd gezeten kan worden. Heb altijd het idee dat het iets is van hé kijk mij eens! Ben zo bijzonder, want ik heb een baby gebaard en nu ben ik hem aan het voeden. :')
Ik begin dan meestal maar een beetje te loeien.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:01

Ongesteld zijn is ook natuurlijk. Toch doen we het verwisselen van maandverband niet op een vol terras.

Ik hoef geen uitzicht op een lekke tiet met een kwijlend kind eraan. Ze hebben de optie dat discreet te doen. ;)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:09

Ja, soms straalt het wel iets provocatiefs uit, zo van “het moet maar kunnen”. Ik kan me dan weer niet voorstellen dat je dat zou wíllen, een rustig plekje lijkt me dan prettiger. Of wellicht thuis kolven en als je dan per sé uit eten wil met kind daar de fles geven. In een restaurant denk ik wel moet dat nou, maar in een park of vliegtuig kan ik me er niet aan storen. Is naast voeding ook een stukje comfortseeking en herriestilling volgens mij. En blote lijven zie ik genoeg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:13

Dat loeien vind ik dan wel weer een beetje kinderachtig :o

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:15

Palmera schreef:
Ongesteld zijn is ook natuurlijk. Toch doen we het verwisselen van maandverband niet op een vol terras.

Ik hoef geen uitzicht op een lekke tiet met een kwijlend kind eraan. Ze hebben de optie dat discreet te doen. ;)

Ongesteld zijn is helemaal niet natuurlijk, van nature zijn we er van oorsprong op gebouwd om door te fokken / lacterend te zijn tot het niet meer gaat.

Maar ik ben het wel vaker oneens met de natuur :Y) Dus ik stop er lekker hormonale troep in zodat ik dáár allemaal geen last van heb :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:16

Tjongejonge wat een overdreven reacties weer. Bij een heel aantal krijg ik de neiging om een weddenschap af te sluiten hoe lang het nog duurt dat ze zelf zwanger zijn }> je weet toch dat liefde en haat dicht bij elkaar liggen? O:)
Persoonlijk vind ik het storender om een voedende moeder op het toilet tegen te komen dan als ze dat gewoon discreet bij een tafeltje doet. Als ze handig zijn kiezen ze een positie die niet teveel in andermans zicht is en heeft een ander er dus ook geen "last" van.
Enne @Shaggy, ik betwijfel of er ook maar 1 moeder is die in het openbaar gaat zitten kolven, dat is iets dat je in alle rust (en hygiene) thuis doet of op het werk in een aparte ruimte die daar geschikt voor is.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:23

Waratje schreef:
Tjongejonge wat een overdreven reacties weer. Bij een heel aantal krijg ik de neiging om een weddenschap af te sluiten hoe lang het nog duurt dat ze zelf zwanger zijn }>

Nog een voorbeeld van zo’n dooddoener van een opmerking die wij bewust kinderlozen al zó vaak gehoord hebben en die ik hier persoonlijk liever niet lees... :roll:
En wed maar niet op mij als je geld je lief is. Ik heb serieuze plannen om een knoopje te laten leggen en dan kan er lekker niks meer groeien daarbinnen. }:)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:33

Waratje schreef:
Tjongejonge wat een overdreven reacties weer. Bij een heel aantal krijg ik de neiging om een weddenschap af te sluiten hoe lang het nog duurt dat ze zelf zwanger zijn

Is goed. Wat wil je inzetten? }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:37

Whaha ik zwanger :') er komt geen alien in mij := .

Wacht gewoon rustig af tot de overgang :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:39

Ik lees hier al een tijd mee en vind het toch altijd weer jammer als het topic zo'n wending krijgt. Ook ik heb geen kinderwens, maar dat neemt niet weg dat ik daarom geen respect of fatsoen meer op kan brengen naar de mensen die dat wel willen. Zo kunnen collega's bijvoorbeeld prima hun kinderverhalen kwijt bij mij en vind ik het ook niet erg als ze foto's van hun kroost laten zien, ik vind het juist wel lief dat ze zo trots zijn op hun kinderen. Scheelt wellicht wel dat mijn directe omgeving en collega's niet met zulke dooddoeners als 'wacht maar, jouw tijd komt nog wel' aankomen.

Op de een of andere manier komt het bij mij toch over alsof er hier soms zo'n 'kinderhaat' heerst en dat vind ik gewoon spijtig. Doet de sfeer in dit topic ook niet ten goede..

Live and let live, toch? :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:40

mairead schreef:
Waratje schreef:
Tjongejonge wat een overdreven reacties weer. Bij een heel aantal krijg ik de neiging om een weddenschap af te sluiten hoe lang het nog duurt dat ze zelf zwanger zijn }>

Nog een voorbeeld van zo’n dooddoener van een opmerking die wij bewust kinderlozen al zó vaak gehoord hebben en die ik hier persoonlijk liever niet lees... :roll:

Ja he, alsof dat lekker volwassen is. :=

Quera, volgens mij zeggen jij en anderen precies hetzelfde, namelijk dat zo'n borst vol in het zicht gewoon niet nodig is. := Snap de discussie dus niet helemaal.
Ik zou zelf ook geen zin hebben om met blote tetten in een restaurant te zitten _O-
Dat heeft niks met seksualisering te maken, ik ga ook gewoon naar de sauna maar in een restaurant zit ik gewoon niet te wachten op blote mensen. Er is een reden dat je op het strand ook meestal geacht wordt even iets aan te trekken naar het terras, en dat in de sauna je in het restaurant een badjas draagt.

Dat gezegd hebbende, ik was gisteren even in de Ikea, helemaal niet op een raar tijdstip volgens mij (eind van de maandagmiddag) en er liepen drie kinderen met hun moeder door het magazijn.. Nou natuurlijk is dat looppad een racebaan, het jongetje liep te jengelen en te zeuren en ging op een gegeven moment ook tikkertje met zijn zussen spelen en dat moest natuurlijk onder luid gegil... Echt zo'n harde, snerpende gil kwam er bij dat jongetje uit, deed gewoon pijn aan mijn oren. En denk maar niet dat de moeder er wat van zei hoor :o Niet eens een "Djamy wil je dat alsjeblieft niet doen"... Pff, ben snel doorgelopen :o De horror...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:42

xMercury schreef:
Ik lees hier al een tijd mee en vind het toch altijd weer jammer als het topic zo'n wending krijgt. Ook ik heb geen kinderwens, maar dat neemt niet weg dat ik daarom geen respect of fatsoen meer op kan brengen naar de mensen die dat wel willen. Zo kunnen collega's bijvoorbeeld prima hun kinderverhalen kwijt bij mij en vind ik het ook niet erg als ze foto's van hun kroost laten zien, ik vind het juist wel lief dat ze zo trots zijn op hun kinderen. Scheelt wellicht wel dat mijn directe omgeving en collega's niet met zulke dooddoeners als 'wacht maar, jouw tijd komt nog wel' aankomen.

Op de een of andere manier komt het bij mij toch over alsof er hier soms zo'n 'kinderhaat' heerst en dat vind ik gewoon spijtig. Doet de sfeer in dit topic ook niet ten goede..

Live and let live, toch? :)

Nou niet helemaal. Zoals eerder gezegd is het leuke van dit topic juist dat je al je ergernissen en vreselijke anekdotes rond kinderen kunt spuien, wat je in het dagelijks leven niet altijd kunt. Zoals wij er hier over schrijven, kunnen en doen we in het dagelijks leven niet.
Maar dat wordt af en toe niet begrepen hier, vooral niet door moeders.
Al zijn de meningen net als hierboven over het voeden wel echt natuurlijk.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:52

oomens schreef:
Waratje schreef:
Tjongejonge wat een overdreven reacties weer. Bij een heel aantal krijg ik de neiging om een weddenschap af te sluiten hoe lang het nog duurt dat ze zelf zwanger zijn

Is goed. Wat wil je inzetten? }:)

Of jij zwanger wordt? Dat is geen weddenschap, dat gaat niet gebeuren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:54

Ik heb echt geen behoefte aan foto's van kleine kinderen. Leuk om ze een keer te zien om een gezicht bij de verhalen te kunnen plakken ofzo, maar verder? Nee. Toch niet op dagelijkse basis voor iedere scheet. Een kind wat stralend op de foto staat bij een verjaardag of vormsel of als winnaar bij een wedstrijd, dat stoort me niet.

Ik bedoel, ik rij paard. Vorig seizoen reed ik regelmatig bovenaan mee (dit jaar ben ik hekkesluiter :') ) en ik ga regelmatig op buitenrit waarbij ik oortjesfoto's maak van de prachtige omgevingen. Heerlijke natuur zo vlakbij huis, prachtig toch?
Of ik ga een keer op crossles, en krijg daar foto's van. Tijdje terug fotoshoot laten doen, allemaal portret, met 3 van de 4 paardenvriendjes die ik heb. Binnenkort ga ik naar zee voor een rij-shoot.
Denk je dat er ook maar iemand binnen de schoonfamilie enige vorm van interesse toont voor die foto's? Nee. Het boeit ze geen reet. Ze zullen wel kijken uit beleefdheid als ik ze zou tonen, maar 9 op de 10 keer is dat met een zijdelingse blik "oh ja, leuk" en dan gaan ze weer lekker over tot de orde van de dag.
Wel, dat heb ik ook bij kinderen. Leuk voor jou maar niet mijn ding. Ik val er dan ook niemand mee lastig.

Gekke/coole foto's van mijn 2 katten of van mijn grasmaaiertjes deel ik wel met mijn beste vriendin die even knetter is over haar viervoeters als ik over die van mij :))

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:57

mairead schreef:
Waratje schreef:

Achossie, tikt het ergens aan? :(:) Voor het geval je het niet door hebt, ik ben net zo goed bewust kinderloos alleen zie ik het nut niet in van zo overgevoelig op van alles te reageren. Mijn keuze is mijn keuze, de keuze van een ander die wel kinderen wil is de keuze van die ander, geen probleem.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:14

mairead schreef:
Waratje schreef:

En wed maar niet op mij als je geld je lief is. Ik heb serieuze plannen om een knoopje te laten leggen en dan kan er lekker niks meer groeien daarbinnen. }:)

En ik wou een knoopje, maar mijn gyn kwam op het briljante idee om gewoon mijn eileiders helemaal te verwijderen, dus wed gerust op mij, dan krijg ik ook een wat. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:17

Wauw het is hier wel erg gezellig :') . Ik gooi er maar even een leuk plaatje in dan:

Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:27

Een van de redenen waarom ik geen facebook heb.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:32

Precies de reden waarom ik doei heb gezegt tegen Facebook onder andere :')