Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:10

Lekkere groentenquiche hier op het werk! Met een paar cashewnoten er door, moet ik thuis ook eens maken!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:17

Intentieverklaring is natuurlijk ook niet dat ze je nu in dienst nemen, maar dat je dienstverband verlengd wordt na je huidige contract. Als ze dat niet van plan zijn snap ik wel hun gevoel dat het liegen is. Alleen er zitten voor hun geen consequenties aan, dus ze kunnen m net zo goed wel geven.
En verder hebben ze er geen moer mee te maken of jij nu "opeens" een huis wilt kopen :+

Die maggioni bodem moet ik ook nog eens proberen!

Ik heb beetje rare snaaidag, ben vrij en heb dan de neiging steeds de last in te duiken. Wel lekker gesport net.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:44

Laura82 schreef:
Intentieverklaring is natuurlijk ook niet dat ze je nu in dienst nemen, maar dat je dienstverband verlengd wordt na je huidige contract. Als ze dat niet van plan zijn snap ik wel hun gevoel dat het liegen is. Alleen er zitten voor hun geen consequenties aan, dus ze kunnen m net zo goed wel geven.
En verder hebben ze er geen moer mee te maken of jij nu "opeens" een huis wilt kopen :+

Die maggioni bodem moet ik ook nog eens proberen!

Ik heb beetje rare snaaidag, ben vrij en heb dan de neiging steeds de last in te duiken. Wel lekker gesport net.

Nouja, ik had anders verwacht van een organisatie waar +700 man werkt... :P Dacht dat die het bij personeelszaken wel een beetje beter voor elkaar hadden.
Hoewel, gezien de gang van zaken rondom een huis kopen had ik er bij voorbaat al niet op moeten rekenen natuurlijk :')

Als je alleen de kast in duikt en niets opeet, dan is het niet zo erg toch? Ben je gewoon lekker verder aan het sporten :P

Ik heb er vooral last van als ik op mijn werk zit, alles MOET op. Eerder ben ik niet rustig eigenlijk. Terwijl ik niet per se trek heb... Ik heb dan echt flink afleiding nodig. Wat gecompliceerdere werkzaamheden bijvoorbeeld. Kan je zoiets voor jezelf bedenken voor nu?

en anders iets bedenken waar je écht trek in hebt, op de fiets naar de supermarkt (als de kids het toelaten) en ophalen? :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:50

Haha helaas eet ik ook uit die kasten :+
Kinderen zijn lekker naar de opvang, dus ik heb een dagje voor mezelf :D moet morgen extra werken, dus even compenseren. Heb net gewoon ff flink broodje op, hopelijk nu ff klaar met de trek. En anders idd maar wat afleiding zoeken.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:32

Pfff wat een gedoe zeg Janine! Soms snap ik ook niet dat mensen zo lastig kunnen doen over iets wat een kleine moeite is voor anderen..
Mijn vriend moest door school een papier laten tekenen zodat hij bij duo een extra jaar studiefinanciering kon aanvragen i.v.m. zijn dyslexie. Nou die decaan weigerde dat dus gewoon he :n Zeggen dat ze geen verband zag tussen zijn studievertraging en zijn dyslexie. Dan ben je dus een decaan, dan hoor je de leerlingen toch de helpen ipv tegen te werken. Die school ontvangt het collegegeld toch wel, of het nou uit de portemonnee van mijn vriend of uit die van duo komt |o

Vanochtend had ik mij verslapen, dus ik was telaat voor het sporten. Dus niet ontbeten voordat ik ging sporten, liep het ook nog eens uit toen ik eenmaal daar was. Dus pas ontbeten rond 11 uir half 12 na het sporten :+

Edit: vandaag ook meting gehad op de sportschool. Ik zag er tegenop omdat ik al zo lang stilsta qua gewicht. Maar volgens het bonnetje was mijn vetpercentage dus 1% gedaald en mijn spiermassa flink gestegen. Ik weet dat ik er niet op moet vertrouwen, maar het geeft mij in ieder geval wel iets van goede hoop.

O: 2 roereitjes
L: salade van veldsla met gegrilde kipfilet, komkommer, gekookt eitje, pijnboompitjes en magere yoghurt dressing
T: stukjes mango
A: pasta met kipfilet, prei, champignons en roomsaus

En vandaag lekkere verse aardbeitjes gekocht, jummm :9 Daar kan ik dan zo naar uitkijken he :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:37

Annikoe schreef:
Pfff wat een gedoe zeg Janine! Soms snap ik ook niet dat mensen zo lastig kunnen doen over iets wat een kleine moeite is voor anderen..
Mijn vriend moest door school een papier laten tekenen zodat hij bij duo een extra jaar studiefinanciering kon aanvragen i.v.m. zijn dyslexie. Nou die decaan weigerde dat dus gewoon he :n Zeggen dat ze geen verband zag tussen zijn studievertraging en zijn dyslexie. Dan ben je dus een decaan, dan hoor je de leerlingen toch de helpen ipv tegen te werken. Die school ontvangt het collegegeld toch wel, of het nou uit de portemonnee van mijn vriend of uit die van duo komt |o

Vanochtend had ik mij verslapen, dus ik was telaat voor het sporten. Dus niet ontbeten voordat ik ging sporten, liep het ook nog eens uit toen ik eenmaal daar was. Dus pas ontbeten rond 11 uir half 12 na het sporten :+

Edit: vandaag ook meting gehad op de sportschool. Ik zag er tegenop omdat ik al zo lang stilsta qua gewicht. Maar volgens het bonnetje was mijn vetpercentage dus 1% gedaald en mijn spiermassa flink gestegen. Ik weet dat ik er niet op moet vertrouwen, maar het geeft mij in ieder geval wel iets van goede hoop.

O: 2 roereitjes
L: salade van veldsla met gegrilde kipfilet, komkommer, gekookt eitje, pijnboompitjes en magere yoghurt dressing
T: stukjes mango
A: pasta met kipfilet, prei, champignons en roomsaus

En vandaag lekkere verse aardbeitjes gekocht, jummm :9 Daar kan ik dan zo naar uitkijken he :))

Pfffff... mislukte politieagent ;(

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:56

Het is toch maar wat gek, die arbeidsmarkt tegenwoordig.

Hoorde gisteren een verhaal van iemand die naar New York verkast was.
Hij begon daar, en toen zeiden ze
"Ja je doet 40u op papier maar we verwachten dat je er 80 doet.
Om elf uur 's avonds voorzien we nog broodjes en wie dan al naar huis is mag thuis blijven."
Dus deed-ie dat. En dan volgende dag terug om 6 de metro in. 8)7

En zo vast is een vast contract ook niet meer.
Ben ook al eens na zeven weken terug mogen verkassen _-:(
Achja. Zit nu wel fijn :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:59

Wth? daar zou ik echt niet met akkoord gaan :/ maar misschien leven wij dan in een verwende omgeving? Ik ben in ieder geval strikt op mezelf. Er is nog leven na het werk, en ik ben op een gewone werkdag al 11u van huis, ik maak er soms 12 van, maar meer echt niet. Anders is het om gek te worden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:00

Optiwolk schreef:
Het is toch maar wat gek, die arbeidsmarkt tegenwoordig.

Hoorde gisteren een verhaal van iemand die naar New York verkast was.
Hij begon daar, en toen zeiden ze
"Ja je doet 40u op papier maar we verwachten dat je er 80 doet.
Om elf uur 's avonds voorzien we nog broodjes en wie dan al naar huis is mag thuis blijven."
Dus deed-ie dat. En dan volgende dag terug om 6 de metro in. 8)7

En zo vast is een vast contract ook niet meer.
Ben ook al eens na zeven weken terug mogen verkassen _-:(
Achja. Zit nu wel fijn :D

:oo

Wat een poedersuiker zeg... Rare jongens, die Amerikanen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:02

The_Cat schreef:
Wth? daar zou ik echt niet met akkoord gaan :/ maar misschien leven wij dan in een verwende omgeving? Ik ben in ieder geval strikt op mezelf. Er is nog leven na het werk, en ik ben op een gewone werkdag al 11u van huis, ik maak er soms 12 van, maar meer echt niet. Anders is het om gek te worden

Hier ook hoor, ik ben ook niet zo'n carrièretype...
Het liefst een 8-16.30 baan en geen rare dingen in het weekend of in de avond. :n Want dan heb ik de paarden. Ik ken mensen die bijna elke week in het buitenland zitten, nou thanks but no thanks.

Waar ik naar heb gekeken is een 36 uur baan, qua hypotheek kan dat net. Maar het leuk is dat je dan om de week een dag vrij kan nemen :D (40-32)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:11

Ik heb momenteel ook niet echt de drive, en ik ben gewoon op een standaard dag al zo lang van huis (vind ik) dat ik het inderdaad ook niet langer kan maken. Ik wil s'avonds kunnen genieten van mijn paard of mijn andere hobby's, of gewoon eens een avondje rustig aan doen. Als ik dan hoor van die mensen die met plezier tot 10u s'avonds zitten te werken, thuiskomen, slapen en dan de dag erna terug vertrekken 8)7

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:14

Zo heb ik ook een hele tijd gewerkt. Maar dan wel 40-36.
En ik had nog wat verlof staan, dus ik werd voor 38 uren betaald maar werkte er maar 36 :D

Shiften - en weekendwerk is best leuk combineerbaar met paarden hoor. Moet dat alleen op stal wel kunnen als je op een stal staat. Ook nog gedaan.
Je werkdag starten met een lekker ritje, zalig.

Ik zou er ook niet mee akkoord gaan.
Maar in NY is dat blijkbaar oké.
En als jij 't niet doet staat er morgen wel een andere die carrière wil maken achter je.

Wij hebben het hier met betaalde vakantiedagen en ziekteverlof best nog goed in vergelijking met daar.

Nu heb ik glijdende uren: ik deel ze zelf in hoe ik wil. Heb ik tot 's avonds laat vergadering, start ik 's ochtends gewoon wat later. Als ik niet op kantoor hoef zijn ivm bespreking ofzo werk ik gewoon thuis. Pyjamaparty achter de laptop *\o/*

Lijstje vandaag:
O: Quick Oats
L: crackers met kruidenkaas/ light kaas/ hesp + zelfgemaakte slasoep
Ohja. en restje pasta van gisteren
A: kip zoetzuur met rijst en ananas. MMM.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:15

The_Cat schreef:
Ik heb momenteel ook niet echt de drive, en ik ben gewoon op een standaard dag al zo lang van huis (vind ik) dat ik het inderdaad ook niet langer kan maken. Ik wil s'avonds kunnen genieten van mijn paard of mijn andere hobby's, of gewoon eens een avondje rustig aan doen. Als ik dan hoor van die mensen die met plezier tot 10u s'avonds zitten te werken, thuiskomen, slapen en dan de dag erna terug vertrekken 8)7

Grappig he, maar dat is vooral hoe wij het zien...
Zij hebben misschien heel veel sociale contacten op/tijdens hun werk, waardoor ze 's avonds liever (?) alleen zijn. Terwijl wij 's avonds liever sociaal gaan doen, of lekker naar ons paard, wat ons dan juist weer veel meer rust geeft.

Maar ik begrijp je wel hoor, ik zou het niet kunnen en niet willen... :n

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:16

Ik werk gemiddeld 60/70 uur en thuis gaat t vaak gewoon door... Paarden staan gelukkig aan huis.. dat scheelt een hele boel :j

Ik ervaar het niet als vervelend. Scheelt natuurlijk dat ik niet voor een baas werk, denk dat dat stiekem ook wel mee speelt.

Werk gelukkig wel heel veel overdag zodat ik idd me avonden wel lekker vrij houd!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:28

Ik werk nu met de kinderen 3×9 uur, daarvoor 4x9. Vind t heerlijk, iedere week een vrije dag, nu 2 :D
Werk zo'm 2 a 3x per jaar een zaterdag en dan nog 3x bereikbaarheidsdienst in het weekend (wordt zelden gebeld gelukkig). En dan sporadisch overwerk in de avond, maar dat kan ik vaak niet rondbreien met de kinderen.
Mn man heeft net een carierreswitch gemaakt, nu hij nog vooral ingewerkt wordt is het redelijk 8-17, maar gezien de verantwoordelijkheden die bij de functie passen zal overwerk wel regelmatig voorkomen. Tel daar een flinke reistijd bij op, en ik ben blij als hij niet die man is die op zondag het vlees komt snijden... gelukkig is op den duur een dag thuiswerken een optie, en hij wordt wel heel gelukkig van dit werk, dat is ook wat waard.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:06

Ik werk nu 22 uur :') ik wil graag fulltime omdat ik het huis uit wil.

Ik heb weleens vermeld dat mijn ouders vrij ongezond eten en in vrij grote mate. Ik heb een foto gemaakt voor de beeldvorming, mijn vader is bezig met koken :Y)

Afbeelding

Inhoud van de pastasaus voor 2 personen :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:29

The_Cat schreef:

In Amerika is de werkomgeving weer heel anders dan in Nederland.
Heb wel eens gehoord dat dat soort bedrijven onwijs goed staan op je cv en vaak werken mensen daar ook maar een jaar. Als opstapje naar het volgende. Je moet wel echt graag carrière willen maken anders begin je daar idd niet aan. In Duitsland is het ook al heel anders dan in Nederland, daar is nog veel meer een hiërarchie binnen het werk. In Nederland kun je eigenlijk redelijk makkelijk commentaar hebben op je baas/meedenken.
Laatst lecture gehad van een man die wereldwijd verschillende banen had gehad, die zei dat er echt zoveel verschil tussen zit

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:03

Wow Annikoe! En gaat dat allemaal ook in één keer op?

Mijn lijstje van vandaag. Ongeveer wel hoe ik het wilde. Alleen die kwark als ontbijt, dat doe ik dus niet meer. Die structuur! Bah!
O: magere kwark met kiwi.
T: appelpunt met slagroom en carpe diem thee. (bij bakker)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, 100% pindakaas en royale vlokken en water.
T: een stuk melkchocola van paashaas (raar en slecht).
T: een banaan en water.
A: drie stukjes aardappel, halve braadworst, boontjes en witte bonen.
T: stukjes ananas.
T: wss glas cola oid en bakje chips.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen, longeren en 40 minuten rijden, waarbij vrij veel galopperen en dus zweten :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:10

Zolang er niet te veel saus in zit, is het toch niet zo rampzalig? Ik zie vooral paddestoelen en iets van prei toch?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:19

Janine1990 schreef:
Zolang er niet te veel saus in zit, is het toch niet zo rampzalig? Ik zie vooral paddestoelen en iets van prei toch?

En 600 gram kip :')

En nee, het is niet helemaal opgegaan (gelukkig)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:22

Janine1990 schreef:

Kip? Wordt zeker iets van pasta pesto?

Deze week toch nog -0,5!
Gisteren was best netjes maar had om 8uur een maaltijd salade gehad en was al vanaf half 5 aan het werk. Collega en ik kregen toen toch best welw eer trek dus maar at worst en kas uit de koelkast gepakt :+

Vandaag sloeg nergens op. Iedereen thuis was moe en brak dus we hadden maar domino's besteld als lunch.
Morgen overdag maar even matigen en 's avonds gaan we naar de all You can eat wok. Ga proberen alleen dingen te nemen die ik echt heel erg lekker vind!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:28

Annikoe schreef:

Met hoeveel personen?
Voor 4 vind ik dat niet zo gek, kip is heel erg mager vlees, en dit is niet gemarineerd.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:30

Janine1990 schreef:
Annikoe schreef:

Met hoeveel personen?
Voor 4 vind ik dat niet zo gek, kip is heel erg mager vlees, en dit is niet gemarineerd.
staat erij, 2

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:31

Da's een beste pan annikoe!

Ik heb geloof ik iets verkeerds gegeten, goed voor de lijn zeg maar := hopen dat t morgen weer gezakt is, da's niet tof tijdens t werk.

Janine, staat voor 2 personen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:32

kim345 schreef:
Janine1990 schreef:
Met hoeveel personen?
staat erij, 2

Ooooooh, oeps... niet gelezen _O-
Dan is dat wel wat veel vlees... Wij doen meestal een half pond gehakt met 3 personen. :')
En kipfilet misschien 400 gram met 3... Liever nog gewoon 300 gram. In die gerechten moet je het toch meer van de groente hebben, veel vlees doet de smaak tekort...