Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 11:33

Eens met Kayleigh, ik zou ook voor de gezonde oplossing gaan, helemaal omdat patat met kip kerrie al aardig aantikt :)

Mijn lijstje:
O: honey rings met melk
L: geen idee, suggesties zijn welkom
T: crackers en appel
A: zalm, pasta, broccoli, prei, bosui en zuivelspread light

Van wat hier staat, heb ik 967 calorieën, alles is afgewogen. Ik ga dus voor een flinke lunch, zodat ik nu weer eens een lekker broodje voor mezelf kan maken als ik dat wil :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:36

IsaCalixa schreef:
Gewoon zo stom, mijn mobieltje is gevallen en het beeldscherm werkt nu niet meer. De kans is groot dat ik duizenden foto's kwijt zal zijn omdat ze bij reparatie het geheugen moeten wissen. Ik zit daar echt heel erg mee, er stonden veel waardevolle foto's op, van mijn oude verzorgpaard, van vrienden, gebeurtenissen en ga zo maar door. Zit er steeds mee in m'n kop en heb gisteren tot half 12 tevergeefs nog naar oplossingen geprobeerd te zoeken op internet :( Sliep dus 12 uur pas en 7:20 ging de wekker. Daarna nog door het ijs naar het werk geprobeerd te bikkelen.

Laat dat een les zijn om regelmatig back-ups te maken, want dit soort ongelukjes zitten in een klein hoekje. Is dit ook de reden dat je je zo kl*te voelt? 7,5 uur slaap vind ik overigens niet weinig.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:40

Kayleigh_ schreef:
Laat dat een les zijn om regelmatig back-ups te maken, want dit soort ongelukjes zitten in een klein hoekje. Is dit ook de reden dat je je zo kl*te voelt? 7,5 uur slaap vind ik overigens niet weinig.

Klopt, dit realiseer ik me nu al te goed. Ja onder andere, maar zit over het algemeen niet lekker in mijn vel. De ene dag is erger dan de ander. Mijn lichaam zit regelmatig vol met spanning. Ik ben blij dat ik nu bezig ben met afvallen, maar het neemt niet de spanning weg. (ga binnenkort ook met iemand praten hierover).

Hmm tja wat voor de een weinig is is voor de ander veel ;) Ik heb normaal gesproken toch wel 8,5 a 9 uur slaap nodig om een beetje fit te zijn.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:41

Eens met Kayleigh! Je dag is nog helemaal niet zo rottig, je maakt hem zelf rottig door je niet aan je voorgenomen dieet te houden, dan ga je je straks schuldig voelen dat je niet sterker was en spijt hebben!

Pull yourself together, woman! :)

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:56

IsaCalixa wat vervelend zeg! Als ik me niet goed voel heb ik ook zin in comfort food inderdaad.. Lastig. Ik heb ook veel slaap nodig, 7,5 uur is voor mij ook echt niet voldoende haha!
Als je bij de bakker een klein meergranen broodje met ham of kipfilet oid haalt valt het wel mee toch?

Laura, hoe lang ben je eigenlijk?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:00

Nee precies, hoeveelheid slaap verschilt echt voor iedereen. De een kan de dag prima door met 6 uur slaap, de ander heeft er 9 nodig :)

Vanavond heb ik ook nog badminton. Als ik daar heen zou gaan, is dat in principe ook mooi qua beweging :D

Ja ik vroeg me ook al af, in principe hoeft toch niet elk broodje dat je bij de bakker haalt ongezond te zijn? Immers bepaal je zelf wat ze er op doen en welk soort brood je neemt. Zoals een volkoren brood met filet americain en ei ofzo. Dat is wel oke toch?

En idd wat jij noemt Maanlicht zou ook nog kunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:04

Ik denk dat je zo'n broodje verschrikkelijk onderschat Isa ;) Ik vermoed dat je daarmee al gauw op 500 a 600 kcal uitkomt en dat is écht niet wat je wil in een kcalrestrictie.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:05

Oh ik dacht juist dat dat wel meeviel? Is maar 40 a 50 kcal per snee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:06

IsaCalixa schreef:

Hoe weet je dat? Zonder te wegen etc.?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:07

Kayleigh_ schreef:
IsaCalixa schreef:

Hoe weet je dat? Zonder te wegen etc.?

ff opgezocht op internet, 30 gram is 44 kcal (en dat zou ongeveer zijn hoeveel je op je brood smeert)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:08

Je kan het ook gewoon eventjes vragen toch, bij de bakker? Ik snap dat iedereen haar wilt helpen, maar het blijft haar eigen keuze natuurlijk :) Kijk ik zou geen frikandelbroodje nemen, maar een broodje met ei of kip dat volkoren is, moet wel kunnen. Dan zou ik gewoon voorzichtig zijn met de friet.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:09

Per snee boterham? Doe mij ook van die magische boterhammer :D. Ik reken 70-80kcal per snee. En een broodje van de bakker is wel iets anders dan een boterham. In een broodje zitten al gauw 250-300 kcal en dat is dan nog zonder beleg :x

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:10

Nee ik bedoel 44 kcal voor het beleg dat je erop doet (in dit geval filet americain) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:11

Inderdaad, 300 kcal broodje + een laag troep erop waar je u tegen zegt... Een broodje moet je echt 100x over nadenken wil je het in een kcalrestrictie kunnen inpassen. Zeker als je 's avonds al friet eet, ben je eigenlijk al gedoemd.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:13

Ik heb gisteravond 2 kleine volkorenbroodjes met magere hamburger en groente gegeten en zat daarbij aan zo'n 650 kcal, dus voor een belegd broodje zal dat inderdaad ook zoiets zijn!

Ik heb geen idee wat frieten zijn qua hoeveelheid (ik eet geen frieten als ik dieet), maar schat in dat dat ook zoiets zal zijn. De kip, de curry (zal ook wel niet de gezonde versie zijn veronderstel ik) en dan je ontbijt dat ook niet echt voedzaam is: 't zijn gewoon 3x echt geen goede keuzes. Dat kan beter. Los van het feit of je dieet of niet, als je niet gelukkig bent en moe bent: je wordt echt niet fitter van slechte keuzes maken, maar je wordt dat wél van verantwoord gezond eten. Dat moet je een paar keer merken om het als eye-opener te zien.

Ik heb de afgelopen weken ook ongezond gegeten, ben niet heilig, maar ik besef wel dat dàt hetgene is dat mij moe en lamlendig maakt ook.

Bij mij was dat broodje met hamburger echt mijn avondeten, dat was voorzien en gepland en de rest van de dag heb ik cracottes en ei gegeten, dat is anders dan dat inplannen op een dag dat je ook nog friet 'moet' nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:14

IsaCalixa schreef:
Nee ik bedoel 44 kcal voor het beleg dat je erop doet (in dit geval filet americain) :D

30 gram is erg weinig he, dan heb je echt een heel dun laagje dat je het maar net proeft. Denk dat er weinig mensen die werkelijk zo weinig op hun bammetjes smeren.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:16

Ik zou inderdaad ook voor iets anders gaan, of iig proberen. En de volgende keer de avond van te voren al je eten klaarleggen! Want broodje van de bakker= Broodje (300kcal)+Filet americain (50kcal) + Ei (90kcal) = 440 kcal, en dat allemaal voor maar 1 broodje 8)7 En dat is nog krap gerekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:19

Krap gerekend? Dat is volslagen onrealistisch. In geen enkele broodjeszaak zullen ze maar 30 gram filet smeren en maar 1 eitje op je broodje leggen :P Maar inderdaad, zelfs dan is het al een kcalbom op een frietdag.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:21

Ik bedoel krap gerekend in kcal per broodje. Dus die 440 zijn echt de ondergrens, maar het gaat er eerder overheen. Kijk, door dit soort schattingsfouten kun je dus beter je eten afwegen. Kleine moeite, groot plezier.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:23

Hmm ja.. ik zou wel fruit kunnen halen. Maar is dat genoeg voor als middageten? En welk fruit dan? Ik heb niet echt de mogelijkheid om hier dingen te bereiden/vermalen/snijden oid. Moet het wel zo op kunnen eten.

En noedelsoep? Dat kan ik ook nog halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:25

Fruit lijkt me de beste optie. Er zijn genoeg soorten fruit die niet gesneden, gehakt of bewerkt moeten worden en als je dat wel echt wil dan zijn er genoeg opties waarbij dat al voor je gedaan is.

Noedelsoep = nee.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:26

Ik weet niet wat ik mij moet voorstellen bij noedelsoep :) Maar zou denken van niet neen. En waarom kan je dat wel halen, ikzelf betaal dan gewoon een paar euro meer voor die salade in de winkel :P

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:28

Omdat de supermarkt te ver lopen is (helemaal nu met het ijs) en bij de Action kun je zo'n bakje noedelsoep halen. De action is dichtbij :o En er is ook markt waar ze fruit verkopen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:28

Aha! Dan zou ik naar de markt gaan en fruit halen inderdaad, heb je in ieder geval toch nog iets gezonds binnen vandaag!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:29

Hallo, enkele maanden geleden had ik me hier al eens gemeld. Ik was toen 5 kilo afgevallen en daar ook heel erg blij mee. Jammer genoeg heb ik afgelopen zomer mijn knie gebroken en is alles er weer bijna bij gekomen (ook wel een deel emo eten, geen vriendje meer, heel de zomer vakantie inclusief vakantie weg, geen foto's meer kunnen nemen op de bruiloft van mijn broer etc.)

Inmiddels heb ik een nieuwe (en lekker sportieve) vriend, en ben ik ook meer bezig met afvallen. Door mijn knie kan ik jammer genoeg enkel zwemmen en fietsen, ook doe ik wat buikspier oefeningen bij. Maar dingen als lopen / squads,... zijn momenteel even uitgesloten.

Is het goed dat ik me hier weer meld? :-) als een soort van extra motivatie. (je plaatst hier natuurlijk niet graag dat je slecht hebt gegeten)

edit: ik weeg nu ongeveer 66,5 (dit schommelt een klein beetje soms is het gewoon 66 dan weer 66,6) Ik wil nu ook graag een vast weeg tijdstip voor elke week. Wanneer is dit het betrouwbaarste, 's ochtends of 's avonds? Mijn doel is ook om terug een 5 te zien staan op de weegschaal. Ben momenteel ook op alcoholstop, want ik ben nogal een feester in het weekend en geloof dat dit ook niet bevorderlijk kan zijn.

Dan pik ik gelijk even in met een tip voor Isa,

Veel bakkers hebben ook zelf iets van salede's enz liggen, net voor op die broodjes te doen. Kan je niet vragen of hij een mengelingetje wilt maken met wat sla, tomaat, komkommer,... Dan kun je er nog een cracker oid. bij nemen. Daarmee heb je normaal wel gegeten als lunch, niet? :-)
Laatst bijgewerkt door k_m op 06-01-16 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt