Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Calixae schreef:Bedankt voor jullie tips! Ik zat inderdaad ook te denken aan een verloskundige. Ook omdat ze het veel vaker doen dan een huisarts, voelt toch vertrouwder.
Marocje schreef:Ik vermoed dat je dan naar een gyn moet, mijn praktijk zet bijvoorbeeld alleen spiralen bij vrouwen die via hen bevallen zijn. Maar je huisarts kan je prima doorverwijzen naar de juiste plek.
smurffie schreef:Marocje schreef:Ik vermoed dat je dan naar een gyn moet, mijn praktijk zet bijvoorbeeld alleen spiralen bij vrouwen die via hen bevallen zijn. Maar je huisarts kan je prima doorverwijzen naar de juiste plek.
Nee je kunt bij heel veel verloskundige praktijken ook terrecht zonder kinderwens.
Een vriendin van mij en ik hebben ook beide zonder kinderen of wens daartoe hem laten plaatsen bij een verloskundige. Daarom raad ik het ook aan.
Gynaecoloog kost je heel veel meer geld dan hem laten plaatsen door een verloskundige.
Janine1990 schreef:Ik ben even op zoek naar mensen die ook de prikpil gebruiken of hebben gebruikt.
Een aantal maanden ook al gevraagd of er meer mensen na lange tijd gebruik wel eens bloedingen hebben. Mijn huisarts vond het niet echt iets bijzonders, ik heb er weer een gepland staan voor eind deze maand, we zijn drie maanden verder en ik heb weer wat spotting. Zou dit iets van een cyclus zijn? Omdat het echt precies even ver na de laatste prik is.
Ben voornemens een gesprek met de huisarts aan te vragen, maar even benieuwd of jullie ook input hebben.
Sourire schreef:Peelie schreef:Ja, dat hoort er bij. Dat heeft temaken met je hormonen.
Uuuh. Zou wat zijn zeg als iedere vrouw tijdens haar ongesteldheid snachts steeds uit bed moet om naar de wc te gaan vanwege diarree. Zeker niet normaal, terug naar de huisarts dus. Klinkt enorm vervelend in ieder geval.
CalipsoLover schreef:Hier mensen die ervaring hebben met de mini-pil?
Ik ben nu een week aan de mini-pil omdat ik van de pil/pleister/ring gewoon te veel migraine kreeg en niet zoveel hormonen wil. Ik ben een tijdje anticonceptie-loos geweest en toen amper last van migraine maar wel veel last van acne en gewichtsverlies. Ik pak iedere keer medicatie voor mijn migraine maar ik mag dit ook niet te veel nemen. Dus ik vroeg me af of iemand hier beter mee is qua mini-pil?
purny schreef:Janine1990 schreef:Ik ben even op zoek naar mensen die ook de prikpil gebruiken of hebben gebruikt.
Een aantal maanden ook al gevraagd of er meer mensen na lange tijd gebruik wel eens bloedingen hebben. Mijn huisarts vond het niet echt iets bijzonders, ik heb er weer een gepland staan voor eind deze maand, we zijn drie maanden verder en ik heb weer wat spotting. Zou dit iets van een cyclus zijn? Omdat het echt precies even ver na de laatste prik is.
Ben voornemens een gesprek met de huisarts aan te vragen, maar even benieuwd of jullie ook input hebben.
Hoelang gebruik je de prikpil?
welmoed__ schreef:En hoe zit dat met libido en stemming wisselingen met de mini pil?