Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:49

Ik zag op sociale media ook mensen in groepen feesten en drinken buiten. Tja, geef de mensheid eens een verzetje denk ik dan. Maar wel heel zuur dat dit soort dingen wel “toegestaan” worden maar veel zaken nog zo streng zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:59

MarlindeRooz schreef:
Ik zag op sociale media ook mensen in groepen feesten en drinken buiten. Tja, geef de mensheid eens een verzetje denk ik dan. Maar wel heel zuur dat dit soort dingen wel “toegestaan” worden maar veel zaken nog zo streng zijn.

Er waren ook agenten op de schaats aan het controleren en mensen aan te spreken. Ik vind in een groep staan feesten
/drinken op het ijs dan gewoon weer aso.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:06

Idd, dat is een slag anders als gewoon een lekker rondje schaatsen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:24

Ben benieuwd wanneer de eerste schade op de moestuin gaat zijn wegens jongelui die niet van ander mans spullen af kunnen blijven.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:30

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:32

Ik heb hier blauw om gelegen gisteren:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:55

Hij is leuk :D
Het is hier aan het dooien. Hopelijk niet te glad morgenochtend

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:14

Ik ben veel buiten altijd al.
Woon in het bos en ga iedere dag met de honden.
De ijspret op het ven was wel een fijn extraatje.
Heb genoten van de blije gezichten, het gelach en de reuring alles in een gemoedelijke sfeer.
Gaf positieve energie, voelde toch dat ik dat enorm heb gemist.
Dinsdag voor de tweede vaccinatie.
Hoop dat ik minder ziek ben als na de eerste.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:32

Ik ga ook zeker als het straks beter weer is het bos verkennen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:38

Ik las dat er bij zorginstellingen ook mensen als koks en administratieve medewerkers zijn geënt terwijl hun niet met patiënten in contact komen. Hugo geeft aan dat dit weer voordringen is en anderen daardoor weer langer moeten wachten. Het gaat om zo'n 9 instellingen, dat kan ook om best veel personeel gaan die dan nog geen recht hadden op een vaccinatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:45

moonsparkle schreef:
Ik las dat er bij zorginstellingen ook mensen als koks en administratieve medewerkers zijn geënt terwijl hun niet met patiënten in contact komen. Hugo geeft aan dat dit weer voordringen is en anderen daardoor weer langer moeten wachten.

Zonder te weten of er vaccins over zijn vind ik dit echt stemmingsmakerij . Er worden van Pfizer soms zes of zeven vaccins uit een ampul gehaald en weggooien is nog veel dommer, dan prik ze maar op.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:47

Daar ben ik het wel mee eens, vooral als je anders moet weggooien. Ik denk dat Hugo dat ook wel weet maar dat het misschien naar buiten komt omdat er heel erg veel personeel is geënt meer dan over zou kunnen blijven?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:49

Ik heb al meerdere instellingen gehoord waar ook echt besteld is voor medewerkers die niet in contact komen. Dus geen noodzakelijke restjes opmaken.
Maar dit is vanaf het begin al geheibel toch? Dit speelde vooral begin Januari. Voornamelijk buurtzorg heeft er echt een zooitje van gemaakt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:45

Soms ligt het wel iets genuanceerder inderdaad als blijkt dat het gaat om restjes opspuiten of medewerkers die nu nevenfuncties vervullen. Want het gebeurd soms ook dat personeel met een kantoorfunctie in bijv. een verzorgingstehuis nu soms ook op de werkvloer bij bewoners/patiënten wordt ingezet. Sommige hebben een zorgachtergrond en worden daar nu tijdelijk voor ingezet bij veel uitval van zorgpersoneel. En ook worden ze soms ingezet op persoonlijke beschermingsmiddelen aan te vullen, schoon te maken, bedden te verschonen en als buddy op en rond een afdeling in het verzorgingstehuis waar positieve bewoners aanwezig zijn.

Een vriendin van mij werkt bijv. op kantoor. Helaas heeft er in hun verzorgingstehuis een grote besmetting plaats gevonden onder zowel bewoners als medewerkers. Personeel van kantoor wordt gevraagd nu aan aantal uur mee te helpen op de werkvloer waar ze in contact komen met (positieve) bewoners.
Mijn vriendin heeft dit een paar keer gedaan. Tot ze te horen kreeg dat zij nu dus nog niet gevaccineerd wordt. Haar officiële functie is op kantoor. Nu heeft ze dus aangegeven pas weer beschikbaar te zijn om bij te springen bij de bewoners als ze gevaccineerd is.

Als het gaat om mensen die niet direct in contact komen (of gaan komen ivm nevenfunctie oid) dan is het inderdaad netjes om te wachten. Maar in het geval van mijn vriendin zorgt het er wel voor dat er nu veel uitval is onder zorgpersoneel en kantoorpersoneel gevraagd wordt bij te springen. Ik snap goed dat zij nu terughoudend zijn of gewoon weigeren. Er zou dus best gekeken mogen worden naar welke mensen kunnen waardevol zijn om in te zetten op de directe werkvloer op het moment dat zorgpersoneel uitvalt? En dan deze mensen toch meepakken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:56

Het maakt mij persoonlijk niet veel uit welke groepen eerst komen (hoewel sommige wel echt logischer zijn dan andere). Ik ben blij met elke vaccinatie die er wordt gezet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:17

Het liefst zie ik wel dat de mensen die het meest kans hebben om op de IC te belanden en de mensen die voor werk veel in aanraking komen met kwetsbare groepen zo snel mogelijk gevaccineerd worden.
Maar echt praten van voorkruipen vind ik onzin. Ieder persoon die gevaccineerd is draagt bij aan het onder controle krijgen van dit virus. Inmiddels is er voor veel beroepen iets te zeggen. En ook voor elke leeftijdsgroep is wel iets te zeggen. Ik ben ook blij met ieder vaccin dat er gezet wordt.

Ik heb vandaag de 2e gehad en hiermee volledig gevaccineerd. Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat ik ook een voorkruiper ben. Maar dat doet mij niets. Ik heb zelf de afweging gemaakt of ik hem zou halen of niet en daarmee juist het belang van mijn cliënten en collectief belang voorop gezet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:20

Vayo schreef:
Het liefst zie ik wel dat de mensen die het meest kans hebben om op de IC te belanden en de mensen die voor werk veel in aanraking komen met kwetsbare groepen zo snel mogelijk gevaccineerd worden.
Maar echt praten van voorkruipen vind ik onzin. Ieder persoon die gevaccineerd is draagt bij aan het onder controle krijgen van dit virus. Inmiddels is er voor veel beroepen iets te zeggen. En ook voor elke leeftijdsgroep is wel iets te zeggen. Ik ben ook blij met ieder vaccin dat er gezet wordt.

Ik heb vandaag de 2e gehad en hiermee volledig gevaccineerd. Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat ik ook een voorkruiper ben. Maar dat doet mij niets. Ik heb zelf de afweging gemaakt of ik hem zou halen of niet en daarmee juist het belang van mijn cliënten en collectief belang voorop gezet.

Dat vind ik dus heel bizar. We weten dat 50+ mannen met overgewicht een van de grootste riciosgroepen is om op de IC te belanden. Wie zijn we aan het enten? 90+ers, die waarschijnlijk niet op de IC belanden maar sterven na een kort ziektebed thuis, of in de instelling waar ze zitten.

Dan ben je toch niet bezig met het voorkomen van IC overbelasting? :\

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:23

Ja, ik vind er wel wat van dat mensen die niet direct in contact komen nu geënt zijn en mensen zoals mijn hulp (en die hele organisatie) niet geënt worden voorlopig, ook al komen zij ook bij veel mensen thuis, juist bij ouderen en kwetsbaren. Voor langere tijd. Ja, er hoort afgebeld te worden bij klachten, maar erg afhankelijk van eerlijkheid en het simpele feit dat je met incubatietijd en besmettingen zonder klachten zit. Geen beschermingsmiddelen oid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:28

Ik snap niet dat er nu pas gekeken word naar de mensen met morbide obesitas. Dit had toch gewoon al veel eerder gemoeten?

Nog een weekje geduld vayo.. dan ben je beschermd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:31

bigone schreef:
Zonder te weten of er vaccins over zijn vind ik dit echt stemmingsmakerij . Er worden van Pfizer soms zes of zeven vaccins uit een ampul gehaald en weggooien is nog veel dommer, dan prik ze maar op.

Er is bekend dat het niet ging om vaccins die over zijn maar dat de organisatie dat bewust zo doet.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -personeel

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:33

996981 schreef:
Dat vind ik dus heel bizar. We weten dat 50+ mannen met overgewicht een van de grootste riciosgroepen is om op de IC te belanden. Wie zijn we aan het enten? 90+ers, die waarschijnlijk niet op de IC belanden maar sterven na een kort ziektebed thuis, of in de instelling waar ze zitten.

Ja, want die mensen gaan dood.

Citaat:
Dan ben je toch niet bezig met het voorkomen van IC overbelasting? :

Inderdaad. Dan ben je niet bezig met het voorkomen van IC-overbelasting, maar vooral ook met het voorkomen van doodgaan. Wat ik een prima streven vind. Het idee dat we hele groepen mensen gewoon niet meer de moeite van het redden waard zouden vinden benauwt me nogal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:34

Dat had ik inmiddels ook gelezen , één organisatie wilde niet reageren en de andere vertelde dat ook kantoorpersoneel ingezet word bij ziekte van verzorgers.
De organisatie die geen commentaar wilde geven krijgt nog bericht van de Jonge.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:38

bigone schreef:
Dat had ik inmiddels ook gelezen , één organisatie wilde niet reageren en de andere vertelde dat ook kantoorpersoneel ingezet word bij ziekte van verzorgers.

Nee, ze zeiden dat die theoretisch ingezet zouden kunnen worden, bv bij het koffieschenken... Of dat ook werkelijk gebeurt is maar zeer de vraag. Er is altijd wel iets te verzinnen... maar het punt is dat er een heleboel andere mensen zijn waarbij het vaccin een groter kans heeft om het verschil tussen leven en dood te maken, of het verschil tussen leven in vrijwel volledige afzondering en niet. En dit is gewoon asociaal.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:39

Ik heb een enorm gevarieerde groep cliënten. Een deel is zeer kwetsbaar, een ander niet maar komt op veel plaatsen en volgt de regels totaal niet op, een ander verzwijgt klachten. Ik ga van de ene naar de andere. Nu ik gevaccineerd ben voelt dat echt wel wat veiliger. Puur werktechnisch kan ik meters afstand houden, maar in de praktijk lukt het bij een deel van de cliënten gewoonweg niet. Ook ben ik 2-3,5 uur bij een cliënt in huis. Meerdere cliënten per dag en meerdere dagen per week. Best een risico dus.

Mijn werkgever heeft hier wel echt netjes in gehandeld vind ik. Alle mensen die niet bij cliënten komen hebben nog geen brief gehad.

Purny, ik vind het echt een fijn gevoel dat ik over een week 95% beschermd ben.

Nu hopen dat er snel duidelijk wordt of je ook (veel) minder of zelfs niet meer besmettelijk kunt zijn als je gevaccineerd bent. Mijn huisarts verwacht wel dat dit zo zal zijn.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:45

Vandaag op de fiets gekeken of ik morgen met de auto langs de supermarkt kan, dat is in prinsenbeek.
Ik vond het best druk op de markt in prinsenbeek. Normaal staat het daar natuurlijk vol maar dit leek me te druk tijdens de pandemie. Gaat de derde piek over 2 weken zijn?
Ow en ja als ik via een andere straat rijd kan ik makkelijk met de auto naar de supermarkt.