Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ruim 16.000 besmettingen vandaag. Dat is dus een nieuw record.
https://www.nu.nl/coronavirus/6166494/r ... risis.html
IMANDRA schreef:Zit er ook geen verschil in variant tussen? Vorig jaar met name Alpha, nu Delta?
Dat maakt ook flink uit wbt. besmettelijkheid.
Pandora2 schreef:De Delta variant was er natuurlijk de hele zomerperiode ook al.
Maar dan leven de mensen meer buitenshuis en toen waren er ook nog wel wat maatregelen dacht ik.
Het alles loslaten vlak voor de herfst ( hier in BE toch ) is een bijzonder domme zet geweest denk ik zo.
Matheno schreef:Cayenne schreef:Ruim 16.000 besmettingen vandaag. Dat is dus een nieuw record.
https://www.nu.nl/coronavirus/6166494/r ... risis.html
Maar.. dat zijn dus nog meer besmettingen dan in het begin, zonder maatregelen en zonder vaccins.
Zijn we deze hele pandemie dan niet verkeerd aan het aanpakken vraag ik me af?
Met een vaccinatiegraad van 85% zou je verwachten dat er in ieder geval geen nieuwe records worden verbroken.
Marije_jiplover schreef:Of juist wel, omdat de basisregels van afstand houden en niet in grote groepen bij elkaar komen etc niet meer nageleefd worden en er nog meer dan genoeg virus circuleert.
bigone schreef:Het feit dat iets mag betekend niet dat je het ook doet omdat de regering dat zegt. De afgelopen anderhaf jaar hebben mensen toch niet onder een steen geleefd? Iets met zelf nadenken en inschatten dat je iets wil of niet, zo heb ik het wel gedaan in ieder geval.
Pandora2 schreef:De Delta variant was er natuurlijk de hele zomerperiode ook al.
Maar dan leven de mensen meer buitenshuis en toen waren er ook nog wel wat maatregelen dacht ik.
Het alles loslaten vlak voor de herfst ( hier in BE toch ) is een bijzonder domme zet geweest denk ik zo.
Marije_jiplover schreef:De regering wordt continu gewantrouwd, al ruik 1,5 jaar lang, maar als ze een advies geven wat mogelijk wel in je eigen straatje valt, dan hoeft zelf nadenken dus ineens niet meer?
Citaat:Mijn man vroeg 1,5 week terug bij de Jumbo of iemand iets meer afstand wilde houden bij de kassa, want hij stond zowat op zijn hielen, meneer draaide compleet door.
Marije_jiplover schreef:1,5 m advies is alweer terug en ik zie maar heel weinig mensen dat daadwerkelijk naleven op dit moment.
En verder eens met bigone, zelf nadenken is er kennelijk niet bij...
De regering wordt continu gewantrouwd, al ruik 1,5 jaar lang, maar als ze een advies geven wat mogelijk wel in je eigen straatje valt, dan hoeft zelf nadenken dus ineens niet meer?
Mijn man vroeg 1,5 week terug bij de Jumbo of iemand iets meer afstand wilde houden bij de kassa, want hij stond zowat op zijn hielen, meneer draaide compleet door.
Nou, sorrie, maar daar waar kon nam ik de afgelopen periode, vanaf het loslaten van het 1,5 m advies echt wel meer afstand dan voor corona.
En met het hele gefraudeer met QR codes weet je gewoon ook dat bij evenementen en concerten ed de kans op uitbraken echt wel serieus aanwezig is.