Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:13

Thanks @Thirza :)

Vervelend dat je je niet lekker voelt van de nieuwe medicijnen. Hoofdpijn is echt vermoeiend.
Fijn dat de tong van je nieuwe pony weer helemaal hersteld is. Kan me voorstellen dat dat wel even in je hoofd rondspookt, als je dat ontdekt. Is het vanzelf hersteld, of hebben ze er ook nog iets aan moeten doen? En toch wel een mooie prestatie, niks eraan :j

Ik heb helaas al 5/6 weken last van taai slijm wat niet los wil komen. Soms hoest ik me het schompes om iets op te hoesten wat niet omhoog komt -O- andere moment zit mijn hele hoofd vol en heb ik druk op mijn oren/tanden en holtes. Hopelijk gauw beter, want dit is echt zo vermoeiend dag in dag uit :(

Gisteren had ik een hardloopevenement. 11 km door het bos/de duinen in Zuid-Kennemerland. Was flink aanpoten, zeker door het vele hoesten en het daardoor nogal moeite hebben met ademhalen tijdens het hardlopen. Maar we hebben het overleefd en een redelijk mooie tijd gelopen. Dus daar moeten we maar gewoon blij mee zijn *\o/*

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:10

MuSLi schreef:
Thanks @Thirza :)

Vervelend dat je je niet lekker voelt van de nieuwe medicijnen. Hoofdpijn is echt vermoeiend.
Fijn dat de tong van je nieuwe pony weer helemaal hersteld is. Kan me voorstellen dat dat wel even in je hoofd rondspookt, als je dat ontdekt. Is het vanzelf hersteld, of hebben ze er ook nog iets aan moeten doen? En toch wel een mooie prestatie, niks eraan :j

Ik heb helaas al 5/6 weken last van taai slijm wat niet los wil komen. Soms hoest ik me het schompes om iets op te hoesten wat niet omhoog komt -O- andere moment zit mijn hele hoofd vol en heb ik druk op mijn oren/tanden en holtes. Hopelijk gauw beter, want dit is echt zo vermoeiend dag in dag uit :(

Gisteren had ik een hardloopevenement. 11 km door het bos/de duinen in Zuid-Kennemerland. Was flink aanpoten, zeker door het vele hoesten en het daardoor nogal moeite hebben met ademhalen tijdens het hardlopen. Maar we hebben het overleefd en een redelijk mooie tijd gelopen. Dus daar moeten we maar gewoon blij mee zijn *\o/*

Oee dat hoesten is heel naar, alsnog 11km doe ik je slijm vrij al niet na. :D zuid-kennemerland is ook erg mooi!

De kies hebben ze na 2.5 uur weten los te wrikken, langleven mini hoofdjes. De tong geneest dan uit zichzelf. Voor de geïnteresseerden even een foto in spoiler. Wat een pijn zal hij hebben gehad.
Spoiler:
Afbeelding

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:52

Oef, dat ziet er niet heel gezellig uit... Fijn dat die eruit is dus :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:38

Jakkes, arm dier. Wat zal hij blij zijn dat die eruit is.
Balen van de hoofdpijn Thirzasarah.

MuSLi: ik doe het je ook niet na zelf zonder hoesten niet. 5 k op een heel rustig tempo is echt mijn max.

Hopelijk zien we je hier weer snel Roosch!

Afgelopen zondag nog lekker een rondje gefietst en morgenochtend heb ik tijd voor een groot rondje. Kijk er al naar uit :D . De beweging is momenteel helemaal in orde, maar eet ook wel wat meer sommige dagen. Gisteren nog een verjaardag met veel te veel lekkere hapjes, wel allemaal zelfgemaakt met veel groenten en dipjes maar gewoon teveel gegeten. Het was het waard, zullen we maar denken en had naast het fietsen ook nog 20.000 stappen, dus het kon wat lijden.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:46

vaste weegdag vandaag. Met tegenzin op de weegschaal deze week. Een weekend engeland met letterlijk losgaan in mijn eetpatroon (alles kon, alles mocht). De rest van de week geen zin om nog terug in het ritme te gaan en met de kers op de slagroomtaart ook nog mijn maandelijkse feestje.

Maar ben toch -0,6 afgevallen. Ik ben al wel lichter geweest dan dit, maar dit was niet op een vaste weegdag (dus telt niet mee). Puur om in de gaten te houden of het niet de spuigaten uitloopt. Ik hoop nu mijn feestje bijna over is ik weer wat meters ga maken. Doel voor de komende tijd is nog minimaal -1,4. Dan zit ik op -15 kilo. Maar merk dat het nu wat rustiger gaat het ook mentaal moeilijker is.

Ik sport er tot op dusver nog niet bij, maar zit er over te denken om toch maar weer te gaan zwemmen de komende tijd.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:27

Hoe is jullie paasweekend verlopen?
Mijn enige misser was emo druk taart naar binnen werken :o

Eergisteren en gisteren was mijn rooie monster Zaar niet goed, ze was wat stil en lag veel maar at nog kleine beetjes en ik dacht kan... pony was van de week ook niet helemaal 100% dus ik dacht griepje.
Gisteravond dacht ik na een tempratuur van 38.4 ze is nu wel heel stil, da er bij en ja hoor dikke verstoppings koliek. De da vroeg nog welk ras ze eigenlijk was want ze had nog nooit gezien dat een kwpner met zo een verstopping zo weinig pijn liet zien. Ze gaf aan het soms bij Friezen of fjorden te zien maar ook niet vaak. Dus hup paraffine en buscopan er in en afwachten.. iedere keer kijken bij der en ja hoor rond 3 uur snachts lag daar een hoop *\o/* ben nog nooit zo blij geweest met mest. Vandaag na weinig slaap en nog wat spannend omdat ze nog een paar keer ging liggen en naar der buik keek, ben ik gezwicht voor een groot stuk taart.
Ben nu onwijs opgelucht dat ze weer zich wat beter voelt, jeetje wat een stress.
Oo en om vandaag af te maken ging mijn vader een struik er uit trekken met mijn trekker.. ging niet helemaal goed en mijn vader is met trekker en al achterover geklapt. Op 1 blauwe kant na geen lichamelijke letsel maar mijn lieve oldtimer trekkertje is er een heel stuk slechter aan toe. :(

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:40

Jeetje, dat was een heftig weekend Thirzasarah. Gelukkig dat paard en vader in orde zijn. Wel jammer van het trekkertje, hopelijk kan hij gerepareerd.

Wij zijn zaterdag op de fiets naar Drenthe gegaan om te kamperen en gisteren weer terug naar huis. Heb een kleine 200 km fietsen in de benen, dus de beweging zat wel goed. Heb ook behoorlijk meer gegeten, maar dat moet ook wel om zulke fietsafstanden vol te houden. Vandaag gewoon weer door met netjes eten :j .

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:59

Wat is het stil hier… . Hoe gaat het met iedereen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:57

Hier gaat het nog steeds z'n gangetje. Af en toe her en der een terugval :')
Maar over het algemeen loopt het goed. Zowel qua sporten als qua eten.

Al weken heb ik last van vastzittend slijm (7 weken ondertussen) en daarbij ernstig hoesten (tot kokhalzen aan toe). Gisteren toch maar een bezoekje aan de huisarts gebracht. Met wat medicatie op zak ging ik weer naar huis. Hopelijk gaat dat dan toch verandering brengen in de situatie en voel ik me ook weer wat energieker.. -O-

Hoe is het bij jou @Sharani?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:48

Wat vervelend van het hoesten MuSLi! Hopelijk helpt de medicatie goed. Wel fijn dat het eten en bewegen goed gaat.

Hier gaat het ook zijn gangetje, gewicht blijft ondanks af en toe wat minder netjes eten best stabiel. De laatste 5 maanden schommel ik keurig binnen mijn comfortabele range. En fietsen vind ik echt super leuk om te doen.

Het blijft wel altijd opletten dat ik niet terugval in oude slechte gewoontes, maar dat is een vorm van levenslang die we hier allemaal zullen hebben. Maar ik durf nu gewoon ook wel eens weken niet te wegen en dan valt het na een tijd toch nog mee.

Verder begin ik in mei met een nieuwe baan waar ik veel zin in heb :) .

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:14

Ik klink ook al minstens een maand als een Zware Van Nelle verslaafde zeehond. En ook twee keer ziek geweest in die tijd. Dat ziek zijn helpt dan wel weer in de kilo's, maar ik doe het toch liever door gezond eten en sporten dan door niks binnen kunnen houden.
Hopelijk voel ik me snel weer gewoon beter, dan kom ik weer meepraten!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:38

Jeetje veel mensen ziek of ziek geweest, beterschap allemaal!

Sharani spannend een nieuwe baan, succes! Ik word daar altijd zo gestrest van…

Idd wat stiller hier… heb zelf ook al even niet meegekletst :o

Hier hing het een beetje wisselvallig, beetje eraf, beetje erbij, maar geen echte vooruitgang en daar werd ik dan weer zo gedemotiveerd van dat ik dacht… laat ook maar. Niet goed natuurlijk, en heb me gelukkig wel weer kunnen herpakken.
Heb een abonnement genomen op een app waar ik mijn gewicht dagelijks op bijhoud, die mij verteld hoeveel calorieën ik moet eten om af te vallen die dag ( ligt aan beweging/stappen gezet die die automatisch telt voor mij via telefoon) en ik krijg coaching via die app.
Ik dacht een beetje van… baat het niet dan schaadt het niet, en ben het maar gewoon religieus gaan volgen. Nou… ze geven met zo’n stippellijn aan hoe snel zij denken dat je je doel zou moeten/kunnen halen, en ik zit gewoon elke dag precies op die lijn! Ongelofelijk, echt elke dag is er een klein beetje vanaf.

Blijkt dus ook dat ik eerst veel te weinig at :o Nu soms moeite om aan het einde van de dag genoeg calorieën te hebben. Op zich wel fijn want dan kan ik hier en daar een lekker stukje chocola ofzo pakken. En dat mag ook gewoon :) is tenslotte een nieuwe lifestyle geen dieet!

Anyway, lang verhaal maar echt heel tevreden tot nu toe.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:20

Linoleum: jij ook beterschap!

Libera: dat klinkt heel positief +:)+ en is eigenlijk ook de manier hoe ik ben afgevallen. Ik hield alles bij in Lifesum en had ook regelmatig ruimte voor iets lekkers. Op die manier hou je het makkelijker vol. En die langzaam dalende lijn is heel motiverend :j . Ik werd ook steeds handiger in het kiezen van calorie armere opties om ruimte te houden voor af en toe wat calorie rijkers als een pizza of een taartje.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:43

Ik was voornamelijk in de meeleesmodus de laatste tijd.
Dagen dat ik me netjes gedraag en dagen dat ik alles eet waar ik zin in heb :=
Heb al maanden niet op de weegschaal gestaan, maar de riem staat nog steeds op hetzelfde gaatje.
Dus ga er vanuit dat mn gewicht momenteel vrij stabiel is.
Toch wil ik er nog wel graag een kilo of 5 af, dus sinds vorige week weer strak houden aan gezonde dingen.
Al 1.5 week niet naar de sportschool geweest ivm tijdstekort.
Vanavond maar weer eens gaan, want over 6 weken ga ik met vriendinnen een lang weekend naar Frankrijk en dan wil ik wel graag ietsje strakker in mn vel zitten :P

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:38

Sharani ja is inderdaad fijn om af en toe wat lekkers te kunnen nemen zonder dat je gelijk ‘schade’ oploopt :)

Had gisteravond nog een ijsje ingepland, maar na 2 hapjes realiseerde ik me dat ik vol zat. Toen heb ik het terug in de vriezer gelegd. Voorheen zou ik gewoon doorgevreten hebben, vol of niet want anders is het zonde… dus luisteren naar m’n lichaam gaat steeds beter.

Ook heel fijn om een beetje houvast te hebben, zij vertellen mij niet wat ik moet eten maar wel hoe ik betere keuzes kan maken. En dat is denk ik wel belangrijk als ik straks op gewicht ben (en wil blijven)

Succes Claudia! Draad weer oppakken kan zo lastig zijn… maar je hebt een goede stok achter de deur :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:47

Haha @Claudia. Wel herkenbaar hoor. Oh nog even gauw een beetje extra doen :')
Goed dat het erop lijkt dat het allemaal een beetje stabiel blijft, zonder al te veel energie erin te steken.

@Libera, kijk dat zijn mooie stappen. Fijn als je iets gewoon kunt terugleggen/weggooien/laten liggen, omdat je vol zit of geen trek meer hebt, of het gewoon niet lekker vindt. Elke stap vooruit is er één.

Ik moet ongesteld worden en zit er echt tegenaan te hikken en dan voel ik me altijd blegh.
Zit al over mijn normale cyclus heen (nee, niks bijzonders verder). Hopelijk zet het gauw door.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:44

Libera, wat goed dat die app zoveel helpt! Ben benieuwd welke app je nou precies gebruikt? En fijn ook dat je er niet eens weinig voor hoeft te eten. Verbazingwekkend ook hoe de keuze voor goede voedingsmiddelen kan zorgen voor het gevoel dat je meer eet, terwijl je toch afvalt.

Claudia, wel lekker zo'n weekend Frankrijk op de planning. En in zes weken kan je nog veel doen.

Ik begin me eindelijk een beetje beter te voelen. Snot verkouden, twee keer ziek en weer beginnen met werken na vijf maanden verlof is best wel heftig allemaal tegelijk |o
Nieuwe ritme ben ik inmiddels redelijk aan gewend en ook de verkoudheid begint eindelijk beter te worden. Dus tijd om weer de draad op te pakken. Al het paas lekkers is op, dus weer normaal gezond eten. En ook vanavond weer sporten en zo in mijn lunchpauze een rondje wandelen. Nog wel even weekje niet kcal tellen, enkel verstandiger keuzes maken.

Wil ook echt weer consequenter gaan wandelen. Eerder wandelde ik dagelijks en zeker eens per week ook een langere afstand. Maar nu komt het er steeds niet van. Toch weer tijd voor maken. Straks als het weer lang licht is, kan ik ook vast wel eens rondje wandelen als dochter op bed ligt bijvoorbeeld.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:14

Getwijfeld of ik me hier wilde melden gezien ik me ook al in een ander topic had gemeld maar toch lijkt het me leuk om mee te kletsen :)

Ik moet veel kwijt... en dan bedoel ik echt nog zo'n 40 a 50 kg. Ben door fysieke ongemakken (rug, uitstraling naar been) begonnen met de draad weer oppakken. Eind januari begonnen en schommel momenteel beetje maar ben al ruim 10 kg kwijt. Ben in het verleden wel eens vaker meer dan 30kg afgevallen dus weet wel dat ik het kan! Door de pijn ben ik bezig met momenteel 3x pw sporten, dat gaat goed, ben zelf begonnen met gezond eten dmv Project Gezond. Dat heb ik een beetje los gelaten maar daar grijp ik nog op terug als het echt weer uit de hand loopt. Zaterdag start ik ook met een traject GLI (gezonde levensstijl interventie) wat een programma is vanuit de overheid voor mensen met echt veel overgewicht. Ik hoop dat, dat me tips en houvast gaat geven!
Momenteel kamp ik zelf nog veel met nachtelijke pijnen wat wel zorgt voor veel frustratie en weinig slaap... tot nu toe is dat nog niet echt in een eetbui overgegaan gelukkig, in het verleden wel veel last van gehad.

Lijkt me leuk om hier mee te kletsen :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:42

Claudia: dat die riem nog steeds hetzelfde zit is ook een goed teken en een mooie motivatie van de vakantie! Gaat je vast lukken.

Libera: dat je dat ijsje weg hebt gelegd is echt top. Dat is de juiste mindset :j .

MuSLi: dat had ik ook altijd, dat je lichaam er echt tegenaan zat te hikken, als het dan doorzette voelde het al veel beter.

Linoleum: fijn dat je je weer beter voelt, goed plan om de draad geleidelijk weer op te pakken. Mijn ervaring is dat kleine stapjes en doelen uiteindelijk het beste helpen omdat het vol te houden is.

Yonker: welkom! En 10 kg is al een mooie mijlpaal. Je weet dat je het kunt dus de rest gaat gewoon ook lukken!

Vanmorgen weer even op de fiets gezeten, ik vind het echt een fijne manier van bewegen in de omgeving waar ik woon. Wandelen is vaak wat saai omdat je bijna alleen langs wegen loopt, en maar keuze uit enkele rondjes als je maar een uurtje of anderhalf de tijd hebt. Maar op de fiets leg je in die tijd natuurlijk grotere afstanden af en worden de routes afwisselender.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:47

Welkom @Yonker :D wees vooral welkom om mee te kletsen hier!
Knap dat je al ruim 10kg kwijt bent. Alle begin is moeilijk, dus kijk eens waar je al gekomen bent!
Je zegt, door de pijn. Waar komt die pijn vandaan? Is daar een aanwijsbare oorzaak voor?
En dat sporten is dat dan met een specifiek doel rondom de pijn?

Sorry voor de vele vragen :Y)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:14

MuSLi schreef:
Welkom @Yonker :D wees vooral welkom om mee te kletsen hier!
Knap dat je al ruim 10kg kwijt bent. Alle begin is moeilijk, dus kijk eens waar je al gekomen bent!
Je zegt, door de pijn. Waar komt die pijn vandaan? Is daar een aanwijsbare oorzaak voor?
En dat sporten is dat dan met een specifiek doel rondom de pijn?

Sorry voor de vele vragen :Y)

Haha geen sorry hoor, maar ik heb al jaren rugproblemen... nu ben ik op Pinkpop vorig jaar door mijn enkel gegaan en heb ik heel veel last gekregen van mij kuit/been. Eind vorig jaar naar de huisarts geweest en die heeft mij doorverwezen naar de sportarts, deze gaf aan overbelasting van de kuit en dat het weg moest gaan met sporten. Na 1 fysio te hebben ingewisseld die alles gooide op mijn overgewicht en mij letterlijk vet heeft genoemd aan de slag gegaan met een andere fysio, na een paar weken sporten alleen maar meer last op een bepaald moment (na de carnaval) en toen gezegd tegen fysio ik ga zelf sporten. Hij gaf aan dat hij eigenlijk wel zeker wist dat de pijn in mn kuit/been vanuit mijn rug kwam. Ondertussen zijn we al weer wat weken verder en ga ik vooral in de nacht dus kapot van de pijn. Heb vorige week terugbelverzoek gedaan voor de fysio maar ben nog niet teruggebeld. Wel vorige week naar de huisarts geweest en diclofenac voor de nachten gekregen, echter gaat mijn pijn daar doorheen en slaap ik echt max 4 a 5 uur per nacht. Morgen de fysio nog een keer proberen te bellen en dan hopelijk terug naar de sportarts om kijken of verder onderzoek nodig is. Overdag is de pijn goed te handelen als ik niet teveel doe maar die nachten breken op. Het liefste zie ik eigenlijk dat er een MRI gemaakt wordt maar dat doen ze helaas niet zomaar.... Maar wil toch eens vragen of het geen optie is. Vanochtend ook bij de Osteopaat geweest en die vond het ook wel verstandig om dat te doen zodat ik een specifiek beweegplan kan krijgen.
Sporten verder gaat wel goed, ik doe vooral fietsen en egym. :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:26

Oef, dat klinkt als een langdurig en vooral pijnlijk proces op deze manier. Mooi balen dat je daardoor ook zo slecht slaapt. Over het algemeen wordt een mens daar niet echt leuker van ;) Komt de pijn in de nacht dan dus ook door de houding die je aanneemt? Liggen, t.o.v. overdag rechtop door het leven gaan?

Een MRI doen ze niet zomaar. Maar dit is toch ook niet zomaar? De huisarts schrijft toch ook niet zomaar diclofenac voor en je wordt toch ook niet zomaar doorverwezen naar een sportarts door de huisarts? Ik zou zeker proberen vasthoudend te zijn en te blijven verzoeken om een MRI/verder onderzoek. Zo kun je natuurlijk niet nog jaren door...

Mogelijk sprake van een hernia? Aangezien fietsen je wel goed af gaat. Vaak wordt dat als advies gegeven bij een hernia, beweeg doormiddel van fietsen...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:32

Ik denk idd dat het komt door de houding, dat het iets triggert als ik lig. Ik wordt wel wakker met weinig pijn dat is dan wel weer fijn.. maar het in slaap komen en midden in de nacht wakker worden van de pijn is iets minder :=
Je hebt idd gelijk, moet wat vasthoudender zijn maar dat vind ik zelf nogal lastig. Ik denk altijd, de arts zal het wel weten. Sprake van een hernia is er idd misschien, fysio opperde dat ook al.. maar hij zei: ja dan krijg je een MRI, heb je een hernia en doen ze er nog niks aan. En ik dacht ja je hebt gelijk maarrrrr mijn Osteopaat zei vandaag, ze opereren je idd niet zomaar maar dan weet je wel waar je aan toe bent en kan je wellicht wat gerichter bewegen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:37

Vooral dat laatste lijkt me heel belangrijk. Als het een hernia is en je weet waar de hernia zich bevindt kun je gaan onderzoeken op welke manier sporten kan helpen bij je herstel en eventueel kunnen ze gericht behandelen (in de zin van pijnbestrijding), waardoor je misschien weer makkelijker kan en wil bewegen :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:00

MuSLi schreef:
Vooral dat laatste lijkt me heel belangrijk. Als het een hernia is en je weet waar de hernia zich bevindt kun je gaan onderzoeken op welke manier sporten kan helpen bij je herstel en eventueel kunnen ze gericht behandelen (in de zin van pijnbestrijding), waardoor je misschien weer makkelijker kan en wil bewegen :j

Ja idd dat denk ik nu ook... want zo hou ik het iig geen maanden meer vol :=
Dankjewel voor het meedenken in ieder geval! Het is soms best lastig om in het gareel te blijven als je pijn blijft houden. Maar ondanks dat ik pijn blijf houden heb ik wel gemerkt dat het sporten goed is voor mijn lijf!