Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:23

c_alsemgeest schreef:
ben ik het mee eens...
een baby verschonen kan ik dan weer wel heel erg last van hebben :')
Maar daar zeg ik ook wel iets van.

Ik heb het 1 keer moeten doen. Man schaamde me dood. Maar er was geen optie tot verschonen daar. Zelfs geen invalide toilet. Het was hartje winter dus even naar buiten kon ook niet. Heb Mn excuus aangeboden aan de andere mensen daar. En ervan geleerd. Nu vraag ik of er mogelijkheid is tot verschonen. Zo niet dan gaan we wel ergens anders wat drinken.

Sintara

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:39

Nee ik vind het flauwekul dat mensen zo spastisch doen over borsten. En mannenborsten zijn dan weer wel normaal, hoe lelijk ook? :o?
Ik kan me er niet druk om maken..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:47

Nee, mannen die meer borst hebben dan ik, hoef ik ook niet te zien :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:00

Voeden doe ik wel overal. Eet Mn boterham ook niet op het toilet. Wel probeer ik in een hoekje te zitten en discreet te voeden( 2 shirtjes aan. 1 omhoog en de ander naar beneden. Zodat ik geen blote borst heb of een blote buik. Met baby ervoor zie je dus praktisch niets.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:03

Ik denk altijd maar, zuipende baby´s janken niet :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:23

vriendlief heeft ooit in de winkel gestaan samen met mij, wij kregen een pupje en wilde dus beschuit met muisjes.. stonden we voor het vak, zegt vriendlief, Ehmm lief, welke kleur muisjes moeten we hebben voor onze kleine??

Een liep een man van rond de 70 en die zetten een paar ogen op... “ je weet toch wel wat ke gekregen hebt??!!!!! Ehmm ja een labradoodle pupje zei vriendlief... hij liep kwaad en beledigd weg...

het was hilarisch...
Laatst bijgewerkt door joyce_eddy op 09-10-18 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:24

joyce_eddy schreef:
vriendlief heeft ooit in de winkel gestaan samen met mij, wij kregen een pupje en wilde dus beschuit met muisjes.. stonden we voor het vak, zegt vriendlief, Ehmm schatje welke kleur muisjes moeten we hebben voor onze kleine??

Een liep een man van rond de 70 en die zetten een paar ogen op... “ je weet toch wel wat ke gekregen hebt??!!!!! Ehmm ja een labradoodle pupje zei vriendlief... hij liep kwaad en beledigd weg...

het was hilarisch...

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:34

Vrije inloop bij ouderen, soms is het wel eens net een kippenhok bij ons ja :')

Ik geef toe dat ik bij mijn dementerende oma ook zelden op bezoek ging. Ik kon het niet. Mijn altijd sterke oma, slim en praktisch zien als een heel breekbaar vogeltje... dat deed immens veel pijn en verdriet. Ik heb het er moeilijk mee dat ik het niet kon, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom minder van haar hield.

Kan me er dus inderdaad wel bij voorstellen dat er kinderen zijn die (veel) minder tot niet komen omdat ze het daar eveneens moeilijk mee hebben.
We hebben er ook die het oprecht geen bal interesseert of die denken dat thuiszorg allesoplossend is en die alles bagatelliseren. Daar hen ik dan weer geen respect voor. Net zo min voor mensen die hun familie willen dumpen "want ik heb het te druk met mezelf en het is een last".

Borstvoeding in het openbaar: zolang de tieten niet in your face tentoon worden gesteld? Ga je gang. Kolven is idd het melkkoe-idee. Doe dat elders alsjeblieft.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:25

Ik kan me wel behoorlijk storen aan kolvende mama´s in het openbaar. Ik snap dat dat kind moet eten, maar als ik lekker een hapje zit te eten of te drinken ergens en jij gooit lekker je tiet eruit om dat kind te voeden vind ik dat toch niet zo smakelijk. Dat kan ook op de wc. Is iets heel anders als je boterham op de wc eten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:32

Shaggy09 schreef:
Ik kan me wel behoorlijk storen aan kolvende mama´s in het openbaar. Ik snap dat dat kind moet eten, maar als ik lekker een hapje zit te eten of te drinken ergens en jij gooit lekker je tiet eruit om dat kind te voeden vind ik dat toch niet zo smakelijk. Dat kan ook op de wc. Is iets heel anders als je boterham op de wc eten.

Nee want het is het kind zn eten. Dat is gewoon onhygiënisch om op de wc te doen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:33

Daarbij is het een verschil om je tiet op tafel te gooien of gewoon netjes discreet te voeden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:34

quera schreef:
Shaggy09 schreef:

Nee want het is het kind zn eten. Dat is gewoon onhygiënisch om op de wc te doen

Lichaamsvloeistoffen lozen (want dat is het net zozeer als dat het 'het kind zijn eten' is) doe je doorgaans op de wc, of ergens anders discreet, maar niet bij mensen vol in hun gezicht.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:39

Het is niet lichaamsvloeistoffen lozen. Lozen doe je met dingen die niet nodig zijn zoals urine of ontlasting.

Melk daar in tegen is een voedingsproduct voor een baby. Die hoort ook hygiënisch gevoed te kunnen worden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:41

Quera, snap dat je wil verdedigen, maar dat is nu misschien toch in het verkeerde topic ;)

Kolven misschien niet op de wc, maar ook voor mij niet vol in zicht. Zelfde geldt voor mij voor borstvoeding...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:42

Waarom is dat onhygiënisch om op de wc te doen? Het voedsel gaat toch rechtstreeks van jou naar je kind? Het raakt niet nog even de toiletbril aan ofzo?

Daarnaast zijn de toiletten in restaurants/cafés altijd erg schoon.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:43

Ik vind t ook geen porem en zou ook niet zomaar ff mijn tiet tevoorschijn trekken midden in een restaurant :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:44

Prairy schreef:
Quera, snap dat je wil verdedigen, maar dat is nu misschien toch in het verkeerde topic ;)

Kolven misschien niet op de wc, maar ook voor mij niet vol in zicht. Zelfde geldt voor mij voor borstvoeding...

Nee denk ik niet. Ik hoef ook geen borst vol in mijn gezicht. Daar zit het verschil in.

Ik probeer het verschil alleen duidelijk te maken mbt hygiëne.

En mocht iemand mij er toch op aanspreken dan zal ik dat ook aangeven ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:45

Shaggy09 schreef:
Waarom is dat onhygiënisch om op de wc te doen? Het voedsel gaat toch rechtstreeks van jou naar je kind? Het raakt niet nog even de toiletbril aan ofzo?

Daarnaast zijn de toiletten in restaurants/cafés altijd erg schoon.

eetsmakelijk op het toilet dan. Jij raakt toch ook niet eerst de wc bril aan voordat je je broodje opeet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:46

Je hoeft toch niet IN een hokje? :?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:50

Weet je laat maar :+

Even ontopic maar weer

Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:52

Ik heb niet zo'n moeite met zwangerschapsshoots mits aangekleed, maar ik heb ook niks met bijvoorbeeld de Horse&Hunk-kalender dus ligt het denk ik niet aan de zwangere dames op beeld. Met borstvoeding of kolven in het openbaar heb ik ook niet zo'n moeite: het gebeurt eigenlijk altijd zo discreet dat je er echt niet zoveel van ziet (het gemiddelde strakke truitje met V-hals laat minder te raden over). En een kleintje wat te eten krijgt maakt in elk geval geen herrie: gejengel werkt echt wel extreem op mijn zenuwen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:52

Zoals ik al eerder zei, het gaat rechtstreeks van jou naar de baby dus er is niks viezigs?
Je hoeft daarnaast inderdaad niet het hokje in te gaan, je kan ook gewoon bij de toiletten gaan staan/zitten. Zodat je in ieder geval bent afgeschermd van de rest.

En nee, ik ga niet met mijn bordje eten op de wc zitten. In een restaurant is het namelijk de bedoeling dat je je eten in het restaurant op eet. Daar betaal je immers voor. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:57

Die fokke en sukke is eigenlijk juist compleet offtopic _O-

Tja idd... discreet borstvoeding kan ik best handelen. Beter als dat die worm gaat liggen brullen. Maar er zijn er zat die eerst die tiet half op de tafel gooien. Sorry, maar als ik die wil zien, ga ik wel naar een naaktstrand of sauna ipv een restaurant. Kolven lijkt mij dan gewoon iets wat niet perse a la minuut moet middenin een restaurant. Kan je toch even ervoor of erna ook wel inplannen? Koeien gaan meestal ook op een vaste tijd :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:03

Ik zag laatst midden in de stad een vrouw met een babywagen lopen met 2 lekkende melktieten.... dat is ook niet fris om te zien :x
Echt 2 ronde natte plekken.. schaamteloos ook

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:03

Shaggy09 schreef:
Zoals ik al eerder zei, het gaat rechtstreeks van jou naar de baby dus er is niks viezigs?
Je hoeft daarnaast inderdaad niet het hokje in te gaan, je kan ook gewoon bij de toiletten gaan staan/zitten. Zodat je in ieder geval bent afgeschermd van de rest.

En nee, ik ga niet met mijn bordje eten op de wc zitten. In een restaurant is het namelijk de bedoeling dat je je eten in het restaurant op eet. Daar betaal je immers voor. ;)

En dan beginnen mensen die naar het toilet gaan te mekkeren dat er iemand aan het borstvoeden is....

Nee als het gewoon netjes gedaan wordt vind ik het geen probleem