Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:39

_sharonnn schreef:
Goed bezig Linsey! Mag ik vragen waarom je weinig groente hebt gehad en veel krieltjes? Ipv andersom :)
Verder net lijstje, al meer variatie, goedzo!

Haha ik kwam laat thuis van school, mam wat eten we?? Krieltjes met doperwtjes was het antwoord... Maar vind dat echt niet lekker dus, vandaar :')

Jennifuur

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:49

Ah Marlinde I totally feel your pain, ik vind stokbrood met kruidenboter ook een van de lekkerste (&eenvoudigste en goedkoopste :D ) dingen die er zijn. Alleen erg jammer dat er zo veel calorieën inzitten!

Vandaag ben ik netjes op tijd opgestaan om goed te ontbijten en vanavond eet ik bij mijn vriend, dus heb gisteren al mijn avondeten gemaakt, zodat ik dat vanuit stage kan meenemen.

O: Magere yoghurt 0% vet met een banaan en shakepoeder erdoorheen
L: Drie Wasa Knackebrod krackers met een dun laagje 100% pindakaas van Nuts About Nature (die is erg fijn, zit niks anders in dan alleen maar pinda! Maar dat merk je wel, er zijn geen transvetten aan toegevoegd een daardoor is hij erg vloeibaar :D ).
A: Een salade van een mix van rucola, met twee gekookte eitjes, rode ui, komkommer en iets meer dan 150 gram gekruide kipfilet. Waarschijnlijk doe ik er nog wat pesto door heen.

Het jammere van pindakaas is dat het zo aantikt in calorieën, MFP geeft aan dat als ik er drie van die crackers mee beleg ik meteen bijna 300 calorieën rijker ben :') Maar oke, ik zit er lang van vol dus dat scheelt.

Over de shakes, ik varieer met shakes en neem deze wel als vervanging van een maaltijd. Dit doe ik met regelmaat bij het ontbijt of de lunch, maar ik vind het wel belangrijk dat ik niet enkel vloeibaar eet op zulke momenten, want ik krijg het idee dat je darmen etc. daar heel lui van worden. Maar ik ben ook een moeilijke eten en weet vaak niet waar ik het dan mee zou moeten vervangen. Nu heb ik die crackers die ik kan beleggen met pindakaas, kipfilet of ei en zo vind ik het dan overdag wel mooi in balans :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:56

Ik gebruik proteine shakes van whey perfection, of nouja.. doe elke ochtend een maatschep door mijn smoothie. Vind het wel een positief effect op mijn lichaam hebben :j
Qua sporten doe ik 3x pw Kayla, en 1-2x per week een stuk mountainbiken. Normaal ook nog 3-4x pw paardrijden maar die is helaas momenteel geblesseerd -O-

Vandaag dag 6 no cheatday, had het gisteren wel even lastig, vriendlief kwam thuis met een doos heerlijke bonbons, zal er vanavond wat verduisteren voor het weekend anders zijn ze allemaal weer op.

O: banaan smoothie met whey
L: 100 gr sla, halve avocado, 1 ei, 70 gr tonijn beetje dressing
T: 2 vk broodjes met tomaten tapenade
A: zelfgemaakt snert van mijn moeder even kijken of ik er yoghurt na neem of 2 vk crackers met kaas. de yoghurt zou beter zijn maar heb zin in kaas, even kijken waar ik vanavond zin in heb :+ (alleen bord snert is te weinig calorieën immers...)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:59

Stral schreef:
lijstje gisteren:
O-T: cracottes
M: omelet met peterselie
T: snoeptomaatjes
A: magere hamburger met volkorenbroodje en courgette-tomaat-komkommer en wat mosterd-honing dressing

B: 2 paarden gereden, elk zo'n 40min

lijstje vandaag: (ik leef op AH vandaag haha):
O: 450gr skyr framboos
L: maaltijdsalada kip-mango
A: maaltijdsalade tomaat-mozarella
B: 2 paarden rijden

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:10

Ik was vandaag weer bijna 1.5 kilo lichter dan vorige week! Nu doorzetten!!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:14

Goed zo, lekker gevoel is dat he!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:15

Het ging gister toch niet helemaal als gepland, die cava viel toch niet helemaal top, en ik had toen ik klaar was met werken heel veel hoofdpijn precies achter mijn oog, heel vervelend. Ook voelde ik me heel slap, dus helemaal geen zin om te eten. Toch mezelf maar direct na werk naar de supermarkt gesleept en de boodschappen gehaald die ik in eerste instantie wilde halen. Dan maar alleen wat broccoli eten, krijgt mijn vriend de krieltjes en cordon bleu's. Uiteindelijk thuis even met mijn kat op de bank gelegen en toen kreeg ik het geniale idee om toch iets te eten en drinken, terwijl ik daar helemaal geen zin in had. Dus twee rijstwafels met brie en een glas optimel. Terwijl ik aan het eten was voelde ik me meteen beter.
Zo belangrijk is het dus om wel genoeg te eten, had te weinig binnen gekregen.

Daarna kon ik ook makkelijk mijn avondeten op.

Ik heb trouwens een super recept gevonden voor broccoli, echt top!:

Lemon-Parmesan Roasted Broccoli
http://www.getoffyourtushandcook.com/20 ... i-aka.html
Afbeelding

Mijn lijstje van vandaag:
O: -
L: een boterham met brie en een kom zelfgemaakte broccoli soep.
T: 2 appels, cup-a-soup, rijstwafel.
A: burrito's met rundergehakt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:16

Wat fijn Britt_Sisi!
Ik was vanmorgen weer op mijn gewicht voor de feestdagen, daar doen we het voor!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:19

Mijn voor de feestdagen is echt begin december haha dan moet ik nog een kilo om weer op dat gewicht te komen! Wie weet volgende week!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:37

Dat ziet er goed uit, Maanlicht!

Dit recept viel bij mij ook erg goed in de smaak: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... -aardappel

Mijn lijstje van gisteren was nog oke, van vandaag denk ik niet geweldig. Ben erg vermoeid en heb m'n kop er helemaal niet bij. Vannacht ook weer slecht geslapen :(

Vanavond wil m'n moeder graag patat met kerriesaus gaan eten. Kom dus waarschijnlijk wel wat over m'n kcal, ga proberen van niet, maar zo wel, maakt het me even niet uit.

O: 2 beschuitjes met jam
T: banaan
L: ga een broodje van de bakker halen
T: niks denk ik
A: patat met kip en kerriesaus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:46

Maanlicht herkenbaar, eet ik niet of weinig ben ik misselijk en krijg ik buikpijn.

Droomde vannacht over snoep en chocolade :( :+ , zag er best lekker uit :')

O : 500 gram magere kwark met appel en bakje thee
T : 2 bbq rijstwafels
L : .. nog geen idee
T : 2 crackers met kipfilet
A : schnitzel en gekookte krielaardappelen met ? , ben de rest vergeten wat mam maken zou .

Langzaam aanvullen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:49

Hier ook weer 0.2 kg afgevallen deze week. Moet zeggen dat dit mij verbaasd aangezien ik eigelijk pas weer 2 dagen gezond aan het eten ben. Zit nu op 57.2
Merk ook dat ik snoepen nu met mate doe. Ik had als dank voor mijn vrijwilligerswerk n stuk chocolade gekregen. Normaal moet deze in 1 keer op, maar gisteren maar een paar blokjes gehad en de rest aan mijn ouders afgestaan. Ook de chips die gisteren bij onze vriendengroep op tafel stond heb ik kunnen laten staan!

Lijstje van gisteren:
O: 2 maisboterhammen met hagelslag
L: 2 geroosterde tarwe boterhammen met schwarzwalder schinken + paar stukjes augurk.
A: 100gram slavink, 0.5 gekookte aardappel, 3 lepels prei a la creme en nog een glaasje ranja, beetje piccalilly saus en klein beetje jus saus
T: 1 klein bekertje fanta, paar blokjes chocolade
B: 3 kwartier spinning, half uurtje wandelen.

Lijstje voor vandaag weet ik nog niet helemaal.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:57

Ben ook wel benieuwd hoeveel eraf is aan het eind van deze week, kan het nooit precies weten want ik heb geen idee hoeveel ik aan begin van deze week woog, maar als mn gewicht close is aan mn gewicht van vorige week donderdag dan ben ik sowieso afgevallen hahaha. Kan in ieder geval al wel merken dat ik geen vocht meer vasthou, mn horloge kon alweer 2 gaatjes strakker gisteravond :))

Lijstje van vandaag;
L: 1 meergranen tortilla, half blikje tonijn, 25gr kaas, halve ui
T: Dubbele whey shake, 250gr wortels, 1 banaan
A: 50gr spelt pasta, 200gr spinazie a la crema, 100gr gerookte zalm
T: 225gr skyr, 150gr bosbes

Kcal; 1368
130gr carbs, 31gr vet, 130gr eiwit

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:58

Ik heb gister een enorm lekker avond eten gehad. Echt een aanrader!

Zalm in bladerdeeg (dat is dan weer iets minder, maar zo lekker!) met daar in lente ui en tomaat met een klein beetje kookroom. Een eigen gemaakt sausje van kookroom, dille en een kwart bouillon blokje. Alles vers :)
Daarbij had ik broccoli met ui

Vandaag:
O: Meergranen beschuit met pindakaas
L: Nog geen idee, maar ik denk dat ik een ei ga bakken in olie met wat lente ui en bieslook.
T: Worteltjes, appel of een banaan
A: Nog geen idee

Hebben jullie nog tips voor een lekker ontbijt? Ik hou echt niet van yoghurt, tenzij er suiker in zit..

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:03

Ik hield ook niet van yoghurt zonder iets van suiker (suikerverslaafd hier :') ), maar ik heb het mezelf nu wel een beetje kunnen aanleren. Vroeger deed ik er altijd iets van siroop doorheen, maar dan is het meer een soort toetje :+ Maar misschien yoghurt, met vers fruit en een klein beetje lightsiroop of zoetstof erdoorheen?

Ik ben trouwens van plan om binnenkort 'gezonde' kipnuggets uit de oven te maken :D Lijkt me erg lekker.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:04

Isa: een broodje van de bakker (je bedoelt een belegd broodje denk ik?) tikt al behoorlijk aan qua kcal, ik zou die patat echt laten. Nuja, het één of het ander, en dan is patat (frieten bedoel je toch?) het meest ongezonde denk ik. Een broodje en de saus bij je kip is al genoeg extra op 1 dag, kan mij niet voorstellen dat je met dit lijstje binnen je kcal blijft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:13

Eens met Stral voor wat betreft Isa.

Er kwam een vraag langs of eigeel slecht is. Nee, eigeel is niet slecht, maar bevat wel veel vet. Daarom zal het qua punten van WW aantikken. Maar het zijn goede vetten, dus als je niet aan WW doet, zou ik zeker gewoon een volledig ei eten. Niks mis mee.

Mijn lijstje voor vandaag:

O/L: 50 gram havermout + 100 gram Skyr naturel + 1 eetlepel kaneel
T: 1 Appel, 2 mandarijnen
A: Boerenkoolstamppot met rookworst

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:13

Stral schreef:
Isa: een broodje van de bakker (je bedoelt een belegd broodje denk ik?) tikt al behoorlijk aan qua kcal, ik zou die patat echt laten. Nuja, het één of het ander, en dan is patat (frieten bedoel je toch?) het meest ongezonde denk ik. Een broodje en de saus bij je kip is al genoeg extra op 1 dag, kan mij niet voorstellen dat je met dit lijstje binnen je kcal blijft?

Patat eet ik mee dus dat sowieso ja. Broodje moet ik wel van de bakker halen, vanwege gedoe niet aan gedacht om thuis een broodje te smeren, dus heb anders op het werk geen eten. Weet dat het waarschijnlijk te veel kcal is, maar voel me ook niet goed vandaag. (erg moe, zit ergens nogal mee)

Kcal dat ik normaal aanhoud is trouwens 1600.
Laatst bijgewerkt door Fearn op 06-01-16 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:16

En zit er geen supermarkt in de buurt waar je een slaatje en wat groente kan halen voor vanmiddag dan? :) Klinkt alsof je nood hebt aan comfort food, niet doen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:17

IsaCalixa schreef:
Patat eet ik mee dus dat sowieso ja. Broodje moet ik wel van de bakker halen, vanwege gedoe niet aan gedacht om thuis een broodje te smeren, dus heb anders op het werk geen eten. Weet dat het waarschijnlijk te veel kcal is, maar voel me ook niet goed.

Een broodje van de bakker is echt de enige optie, ja? Zijn er geen supermarkten in de buurt waar je een magere salade kan halen, of fruit, of een bakje oats waar je alleen water aan moet toevoegen, o.i.d.? Beetje creatief denken......

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:19

Kayleigh_ schreef:
IsaCalixa schreef:
Patat eet ik mee dus dat sowieso ja. Broodje moet ik wel van de bakker halen, vanwege gedoe niet aan gedacht om thuis een broodje te smeren, dus heb anders op het werk geen eten. Weet dat het waarschijnlijk te veel kcal is, maar voel me ook niet goed.

Een broodje van de bakker is echt de enige optie, ja? Zijn er geen supermarkten in de buurt waar je een magere salade kan halen, of fruit, of een bakje oats waar je alleen water aan moet toevoegen, o.i.d.? Beetje creatief denken......

Theoretisch gezien niet de enige optie, nee. Maar de supermarkt is vanaf hier normaal al ongeveer 20 minuten lopen, nu ligt er ook nog ijs overal buiten. (woon in het noorden). Zie dat met mijn vermoeide kop echt nog niet doen nu :)

Ik begrijp jullie tips wel hoor! Normaal had ik dat ook echt gedaan. Vandaag is gewoon een stomme dag.

Kan nog wel even kijken of er iets anders dichterbij is hoor. Bijvoorbeeld de Hema, die verkoopt ook wel gezonde dingen. Maar daar ben je al gauw 5 euro kwijt voor een simpele salade oid. >;)
Laatst bijgewerkt door Fearn op 06-01-16 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:20

Vocht houd in inderdaad ook minder vast. Moet mijn ring al aan de andere hand dragen omdat die anders eraf valt.

Ik ontbijt met yoghurt met 1 banaan in stukjes erdoorheen. Ben normaal ook echt van de suiker, maar merk als ik geen suiker eet ik veel langer een vol gevoel heb.

Gister ochtend brood met hagelslag gegeten, maar mijn maag was behoorlijk van streek en 2 uur later had iknweer honger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:21

Ik zou zeggen: mooi stukje beweging om de frietjes te compenseren + het zorgt voor wat helderheid in je hoofd. Beetje buiten wandelen is juist goed als je moe bent, zal je je een stuk frisser van gaan voelen. Ondanks het ijs kan je gerust buiten lopen, misschien duurt het dan wat langer omdat je voorzichtiger moet doen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:27

Kayleigh_ schreef:
Ik zou zeggen: mooi stukje beweging om de frietjes te compenseren + het zorgt voor wat helderheid in je hoofd. Beetje buiten wandelen is juist goed als je moe bent, zal je je een stuk frisser van gaan voelen. Ondanks het ijs kan je gerust buiten lopen, misschien duurt het dan wat langer omdat je voorzichtiger moet doen.

Zal even kijken. Moet ook kunnen he, mn werk zal er niet zo blij van worden als ik +- een uur weg ben om eten te halen. En het ijs is echt heel erg glad. Heb hier al meerdere mensen onderuit zien gaan :') Soms zie je het ook gewoon niet liggen.

Hopelijk zijn er alternatieven dichterbij.

Gewoon zo stom, mijn mobieltje is gevallen en het beeldscherm werkt nu niet meer. De kans is groot dat ik duizenden foto's kwijt zal zijn omdat ze bij reparatie het geheugen moeten wissen. Ik zit daar echt heel erg mee, er stonden veel waardevolle foto's op, van mijn oude verzorgpaard, van vrienden, gebeurtenissen en ga zo maar door. Zit er steeds mee in m'n kop en heb gisteren tot half 12 tevergeefs nog naar oplossingen geprobeerd te zoeken op internet :( Sliep dus 12 uur pas en 7:20 ging de wekker. Daarna nog door het ijs naar het werk geprobeerd te bikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:30

In deze glibber ben je al snel langer onderweg , als je al lopen kan . Hier lijkt het mee te vallen , maar pak de bus naar werk vertrouw het weer niet . En om weer in gladheid op onverlichte paden met bevroren versnelling te fietsen daar pas ik voor

Voordeel is ik moet eerst naar de winkel om ov saldo te checken, en naar de bus lopen. Hopelijk vergas ik de hele bus niet met koeien parfum

Ach wat balen van je telefoon :(