[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:26

Whis_Serada schreef:
Ik ging over naar een digitale en plop gratis er wat bij gekregen whahah.

_O-

Sadira

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:30

Ja ik weeg me altijd op m'n eigen, hiervoor altijd op die van m'n ouders. Ik weeg me op dit moment ook even elke dag ('s ochtends na het opstaan) om een beetje door te krijgen hoe mijn gewicht schommelt per dag. Valt tot nu toe mee, is telkens niet meer dan zo'n 0.2 kilo, meestal minder. Dus ga straks gewoon 1 a 2 keer per week wegen.

Maak er nu btw ook een sport van om én zo goedkoop mogelijk én zo gezond mogelijk eten te koken, haha. Tips zijn welkom :Y)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:31

Netjes Saskia, en van dat wegen klopt hoor. Als ik bij de dietiste ben is dat zo en zo in de middag en op een andere weegschaal en ondervloer en dat merk je wel. Maarja ze is tevreden. Ze zegt een pond per week is mooi

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:33

Oh, dan ga ik nog redelijk de goede kant op. :))

Ik ben overigens niet heel bewust bezig met gezond eten, heb van de week nog bij de Mac gegeten, eet ook gewoon ijsjes en doe ook gewoon worst of eiersalade op m'n brood. :D
Maar sporten maakt veel goed, denk ik.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:37

Ik tel ook geen calorien, eet gewoon driemaal per dag en dat is het

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:38

Oh nee, ik eet wel 6x per dag kleinere hoeveelheden, om m'n verbranding bezig te houden. :j

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:41

tussen door eet ik fruit of rauwkost, en heb ik echt zo'n dag dat ik het moeilijk heb, neem ik een extra boterham. Het niet snoepen is voor moeilijk maar heb nu in 11weken nog helemaal niks genomen. Had van de week heel de morgen taart voor me neus staan en ik had me collega's op ijs getrakteert. Tja dan heb ik het ff moeilijk whahaha. Want die taart en ijs kennen me naam en roepen heel de dag: Petra eet me , eetme

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:49

Hier eindelijk weer 200 gram eraf, en dat terwijl mijn moeder gisteravond thuiskwam met een milkshake :=

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:50

wat er af is , is er af mandy

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:08

Gefeliciteerd allemaal! ondanks het warme weer en ijsjes die héél verleidelijk zijn ;)

bij mij weer ruim 1kg. mijn weegschaal is niet zo precies, kijk alleen naar hele en halve (maar soms zit je net iets boven een hele en vanmorgen gelukkig iets eronder :D

vanavond verjaardag.. maar als het weer goed blijft lekker fietsen, zijn er alvast weer -300 kcal

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:15

Whis_Serada schreef:
wat er af is , is er af mandy

Klopt helemaal :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:22

Hoi iedereen. Steek mijn kop hier weer eens op. Ondanks dat ik nog veel verdriet en zorgen met me meedraag, heb ik wel besloten dat ik niet mijn hele leven op stop kan zetten, omdat mijn zus ziek is. Als zij door gaat, waarom zou ik dan stil staan? Hoe vier ik haar leven niet beter dan zelf ook doorgaan, leuke dingen doen en voor mezelf zorgen? Het besef dat je nooit weet wanneer er iets ernstigs gebeurd is weer goed boven gekomen. Maar heeft, net als ruim 11 jaar geleden toen ik zelf een ernstig auto-ongeval overleefde, nu weer gezorgd voor het gevoel: Je leeft maar 1 keer. Ja idd YOLO :P , maar bij mij is het meer YOLT: You only live twice... Ik ben al bezig aan mijn tweede leven en waarom hier dan niet gewoon van genieten zo lang het nog kan.

Toegegeven het gaat met ups en downs. Maar ik probeer vooral te drijven op de ups zodat de downs me niet weer het diepe gat in trekken.

Ik ben begonnen met zwemmen eens per week. En heb afgelopen donderdag eerst in 10 minuten 12 banen van 20 mtr gezwommen, daarna nog eens 10 banen zonder tijd en daarna 14 banen in 10 minuten. Ben er trots op :). Wil volgende week eigenlijk 3 sessies van 15 banen doen met pauze van 5 minuten ertussen. Moet het wel echt opbouwen ook voor mijn schouderblessure.

Over 2 weken heb ik uitvoering op het Waterliniefestival hier in Stichtse Vecht. Gaat pittig worden met op vrijdagavond 4 en zaterdagavond 5 optredens van een kwartier met een dik uniform aan. Maar ontzettend leuk. Wil nu dus wel in 2 weken tijd nog wat conditie opbouwen. Voor wie een impressie wil van mijn stukje:

http://www.rtvstichtsevecht.nl/mediatheek/video/3034/waterliniefestival-2013/

Jasper is mijn toneeldocent (en van mijn zoon) die mij dus in Thomas zijn schoot geworpen heeft
Thomas is de regisseur waar ik nu mee werk
De fanfare is die van Loenen
En ik... tsja raad het maar :+

Daarnaast druk bezig de beleerwagen voor zoon op te knappen als verrassing. Nu het huishouden nog haha. Maar ik begin weer wat op de rit te komen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:34

Goed bezig Tarzan en Mandy! :D

Nou, ik heb het even opgegeven, lijnen. Ik blijf gewoon steeds op gewicht, grrrrrrrr. Dus nu nog meer variatie in mijn eetpatroon gegooid, hopelijk werkt het, anders weet ik het écht niet meer. Maar ik ga dinsdag naar de diëtiste, misschien heeft zij nog wel goede tips voor mij :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:36

Niet opgeven :) Iedereen staat wel eens even stil. Hoe lang blijf je nu op gewicht?

Ik vind het ook frustrerend, sta soms weken aan een stuk stil... maar dan toch ineens is er dan weer wat af en dan gaat het weer. Ben benieuwd wat je dietiste te zeggen heeft.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:38

Aleeneh schreef:
Niet opgeven :) Iedereen staat wel eens even stil. Hoe lang blijf je nu op gewicht?

Ik vind het ook frustrerend, sta soms weken aan een stuk stil... maar dan toch ineens is er dan weer wat af en dan gaat het weer. Ben benieuwd wat je dietiste te zeggen heeft.

-O- Maar ik sta al wéken stil, blijf schommelen tussen 80-82. Het is echt demotiverend, heb wel een eetpatroon en beweeg patroon waar ik mij goed bij voel maar mijn lijf is er nu teveel aangewend denk ik ;(

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:41

Ik sta soms ook weken stil :) Kan volgens mij best. Soms verandert je lichaam ook zonder dat je gewicht verliest, he, met de aanmaak van spieren bijvoorbeeld.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:46

Aleeneh schreef:
Ik sta soms ook weken stil :) Kan volgens mij best. Soms verandert je lichaam ook zonder dat je gewicht verliest, he, met de aanmaak van spieren bijvoorbeeld.

:') Argh en ik word er zoooo unhappy en gedemotiveerd van!

Vandaag eet ik wel iets meer gevarieerd, maar verder... ik wil sowieso niet minder gaan eten (hou ik ook niet vol) maar gezonder is soms wel lastig.. de ene noemt iets wel gezond en de ander niet, dus kijk heel erg hoe ik zelf reageer op bepaalde soorten voeding..

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:54

Je moet het ook voor je zelf bekijken, ieder zijn lichaam is anders en reageert anders. Ik heb toen ook een tijd stil gestaan. En dan ineens schiet het weer naar beneden. Ook je gewicht blijven is al een heel positief iets meid

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:14

Is heel verstandig, Paulien :) Kijken wat voor jezelf werkt en aanpassen daaraan. Voor mij werken bepaalde dingen heel goed waar anderen vast weer niet aan moeten denken. Zo heeft iedereen zijn voorkeuren en is elk lichaam anders. Enneh, je ziet er fantastisch uit hoor, dus even stilstaan is niks mis mee :+: Dat je stilstaat is sowieso denk ik wel een teken dat je weer gezond in je lichaam zit :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:43

Een paar weken stilstaan wil niet zeggen dat het helemaal niet meer lukt hoor
Misschien kun je per dag wat extra beweging toevoegen? Kwartiertje extra met de hond eruit bijvoorbeeld?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:30

Ohwww jullie zijn echt zo lief! Haal altijd weer motivatie om verder door te gaan <3 bedankt meiden! Ben benieuwd wat de diëtiste er van vind, maar misschien moet ik gewoon is accepteren dat het nu allemaal niet meer zo snel gaat helaas...

Ik doe trouwens morgen ook gewoon lekker een rokje aan :D

Chessie, heb vandaag in elk geval het er al op zitten haha, lekker veel in het dorp gesjouwd met hond :). Maar misschien is meer bewegen gewoon wel goed, ik ga denk ik gewoon lekker op de hometrainer fietsen dat is iets wat goed lukt, en wandelen natuurlijk :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:33

Beweging is altijd goed :) Ik ben er ook echt een stuk fijner van in m'n vel gaan zitten.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:34

Is inderdaad goed voor je lijf & geest :D

Vandaag wel beweging gehad ook met paardje <3

Afbeelding

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:37

Ik snap dat je er een beetje gedemotiveerd door raakt Madeira, maar kijk eens naar wat voor 'n prestatie je al hebt verricht, en je blijft nu op gewicht! soms schommel je een kilo, maar dat is helemaal niet erg.
Misschien moet je eens proberen om het hele afval gedoe met rust te laten, wie weet gaan er vanzelf dan nog een paar kilootjes af als je er niet zo heel bewust mee bezig bent! :)
Weet niet of het helpt hoor :o

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:41

Mandy517 schreef:
Ik snap dat je er een beetje gedemotiveerd door raakt Madeira, maar kijk eens naar wat voor 'n prestatie je al hebt verricht, en je blijft nu op gewicht! soms schommel je een kilo, maar dat is helemaal niet erg.
Misschien moet je eens proberen om het hele afval gedoe met rust te laten, wie weet gaan er vanzelf dan nog een paar kilootjes af als je er niet zo heel bewust mee bezig bent! :)
Weet niet of het helpt hoor :o

Ja ik denk dat je gelijk hebt hoor! :) Zo moeilijk om het los te laten, maar wil zo graag nog wat kwijt en dat lukt dan niet en grrr -O- Kan er echt slecht tegen, weekje stilstaan oke, maar nu sta ik al weken stil geloof ik. :')