[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:29

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk amper bij de kapper kom, zo'n 1x per jaar maar... Maar dat komt dus vooral omdat ik niet echt resultaat zie als ik geweest ben. Highlights ofzo hoef ik niet, heb van nature al highlights en lowlights door m'n haar.

Zit wel te denken aan een dip-dye, maar ik twijfel te veel om zo'n stap te nemen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:31

Bij mij steken er meestal ook plukjes uit, die frommel ik dan weer bij m'n elastiekje meestal. Ik zou eens kijken of het helpt om een andere shampoo te gebruiken, dat kan echt een wereld van verschil maken bij dik haar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:32

Welke zou jij aanraden dan? Of maakt het merk niet veel uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:35

Ik gebruik al een tijdje wel juist hele verzorgende shampoo omdat ik m'n haar verpest heb, maar je zou eens kunnen kijken naar een andere slag Syoss. Shampoos die wit en 'melkig' van kleur zijn zijn vaak erg verzorgend, shampoos zonder kleur met meer een 'gel'-consistentie hebben zijn vaak beter voor volume.

In mijn ervaring loont het wel echt om te investeren in goede shampoo. Ik vind het spul van John Frieda erg fijn, Guhl heeft ook goede shampoo. Ik gebruik Aussie, die hebben ook een lijn voor meer volume.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:40

Emmaa_ schreef:
Ik gebruik al een tijdje wel juist hele verzorgende shampoo omdat ik m'n haar verpest heb, maar je zou eens kunnen kijken naar een andere slag Syoss. Shampoos die wit en 'melkig' van kleur zijn zijn vaak erg verzorgend, shampoos zonder kleur met meer een 'gel'-consistentie hebben zijn vaak beter voor volume.

In mijn ervaring loont het wel echt om te investeren in goede shampoo. Ik vind het spul van John Frieda erg fijn, Guhl heeft ook goede shampoo. Ik gebruik Aussie, die hebben ook een lijn voor meer volume.

Ja degene die ik heb van Syoss is niet wit, maar idd wat meer gel. Is het dan ook verkeerd om conditioner te gebruiken? Want zonder dat is het borstelen van mijn haren een hel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:41

Neuh, bij mij werkte het al een hoop om mijn shampoo te wisselen naar iets dat niet verzorgend was en af en toe eens met wat volumepoeder door m'n haar te gaan. Conditioner heb ik ook echt nodig, anders is mijn haar onhandelbaar.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:12

sureido schreef:
Tessa_93 schreef:
Mijn haar word al jaren geblondeerd bij de kapper en er zit Idd een gele toon overheen. Ik ben al een paar keer heen geweest om het zo wit te maken maar de kleur komt steeds hetzelfde uit dus ben nog geen stap verder gekomen, en leg toch steeds 180 euro neer. Ik gebruik nu Fudge zilvershampoo tegen die gele toon eroverheen. Dat verdwijnt wel steeds meer maar wil het in zn geheel lichter hebben.
Ben er nu wel een beetje klaar mee en zou het nu zelf wel willen proberen. Ik ben alleen erg gehecht aan mn lange lokken. Ben van nature donker blond
De producten van bovenstaand filmpje heb ik wel al in huis..

Ik heb dat ook, vooral bij mijn aanzet, komt bij mij omdat ik gewoon een warme aanzet heb en daardoor word het daar gelig en ik heb ook donkerblond haar van natura.

Ik gebruik zilvershampoo en laat dat 1x per week echt heel lang (hele dag of nacht) intrekken, dat helpt bij mij. Ik heb asblond haar trouwens haha

Als ik het langer dan 5 minuten laat intrekken is mn haar paars :o Ik gebruik zilvershampoo van Fudge, plus de cremespoeling daarvan. Van de zilvershampoo van L'oreal word het heel droog..

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:13

Yasmine schreef:
Tessa_93 schreef:
Mijn haar word al jaren geblondeerd bij de kapper en er zit Idd een gele toon overheen. Ik ben al een paar keer heen geweest om het zo wit te maken maar de kleur komt steeds hetzelfde uit dus ben nog geen stap verder gekomen, en leg toch steeds 180 euro neer. Ik gebruik nu Fudge zilvershampoo tegen die gele toon eroverheen. Dat verdwijnt wel steeds meer maar wil het in zn geheel lichter hebben.
Ben er nu wel een beetje klaar mee en zou het nu zelf wel willen proberen. Ik ben alleen erg gehecht aan mn lange lokken. Ben van nature donker blond
De producten van bovenstaand filmpje heb ik wel al in huis..

Ben je al bij een andere kapper geweest? Want eerlijk gezegd, als een deskundige kapper het niet kan, ligt het misschien eerder aan je haar dan aan de kapper en zou ik er niet noodzakelijk op rekenen dat jij er als leek meer van kan.

Hoe wit je je haar ook verft, ze hebben mij altijd verteld dat het warme/gelige pigment na een tijd steeds weer bovenkomt. Dus dat moet je sowieso blijven onderhouden. Ik heb spierwit haar gehad dat nadat ik van de kapper kwam helemaal wit was, maar na een paar weken weer gelig. Daarom moet je zilvershampoo sowieso regelmatig blijven gebruiken.

Nee dat niet.. ben een beetje klaar met dat ge-kapper.. :n
Het gaat niet zozeer om de gele toon, daar gebruik ik nu zilvershampoo van Fudge voor. Maar ik wil mn haar in zn geheel lichter hebben.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:26

Nu ben ik het beste wel beu.
Ik heb al weken aan een stuk vet haar. Ik was het normaal om de dag door paardrijden en werk kan ik echt niet minder vaak wassen.
Ik gebruik Andrelon shampoo (wisselend, nu alweer een maand )en lipokeratine B shampoo van L'biostetique van de kapper.
Maar het blijft vettig.

Ik heb het gisteren gewassen en nu zit ik alweer met een dot omdat het zo vies aan voelt.

Na het wassen föhn ik ze, dit doe ik sinds een maand of 2. Gebruik hierbij geen producten. Ligt het hieraan?

Het is gewoon geen aardigheid om na een uur of 6 alweer haar te hebben dat vet aan voelt.

Komt dit door het weer? Normaal heb ik hier bijna geen last van.

Nog eens andere shampoo?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:34

Ik heb sinds vorige week een nieuwe shampoo: Rehab van Lush. Ge-wel-dig <3

Normaal moet ik elke dag mn haar wassen omdat het zo vet wordt, nu kan ik er makkelijk een dag tussen laten. En icm mijn nieuwe droogshampoo van batiste (de cherry variant) lukt het zelfs twee dagen. Ik ben helemaal blij :D Misschien voor jou het proberen waard mexxlady?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:34

Kan het niet aan andere dingen liggen? Anticonceptie, hormonen, stress, je voeding?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:53

Yasmine schreef:
Kan het niet aan andere dingen liggen? Anticonceptie, hormonen, stress, je voeding?

Ja zou kunnen...
Stress heb ik aardig wat, maar dit heb ik al jaren gecombineerd met een constant gespannen nek...
Qua anticonceptie is er geen verandering, al jaren dezelfde en qua voeding ook niet heel erg anders.
Enkel dat ik nu wat onregelmatiger eet sinds ik werk en meer melk gebruik

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:37

Probeer minder te wassen. Door het wassen gaat je hoofdhuid steeds meer vet aanmaken. Het is even ranzig maar probeer het wassen steeds wat meer uit te stellen. Dan zal het steeds minder snel vet worden.
Je kan het ook alleen even "wassen" mrt cremespoelingen als je haar stinkt.
Andrelon vind ik zelf niks. Ik gebruikte elvive shampoo.

Ben eigenwijs geweest en heb de stap gezet en mn haar zelf in de bleek gezet met de producten van het filmpje, zal binnenkort even foto maken :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:28

Marjoow, ik zou echt een moord doen voor zo'n bos haar als jij zeg! Pff. Uitdunnen zou ik dan ook eeuwig zonden vinden.

Je kunt je vlecht of visgraat een beetje messy krijgen door hem wat uit elkaar te trekken. Verder werkt volumepoeder ook goed en de tips van Emmy zijn inderdaad ook erg goed.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:21

Moest ik net bij de Kruidvat zijn en wat staat daar?
Juist de L'Oréal Colorista.
Van de wash out waren alle roze tinten al weg, alleen de rode stond er nog.
Ik heb de laatste Lila meegenomen.
Morgen uitproberen. Ben benieuwd :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:44

Verven jullie je haar zelf?

Ik durf dat niet...ga altijd naar de kapper...ben dan wel gemiddeld 70 euro kwijt ( ja ik kies altijd een moeilijke kleur en moet er weer gemengd worden of heb 2 kleuren haar of of of...)

BellaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:48

Wat is een goede tijdelijke haarverf? Voor ongeveer een week?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:51

BellaNL schreef:
Wat is een goede tijdelijke haarverf? Voor ongeveer een week?

geen verf, maar een spoeling

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:34

Heb eindelijk mijn haar weer terug naar roze/zwart geverfd! Hou zo veel van deze kleur!

Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:56

Lous schreef:
Moest ik net bij de Kruidvat zijn en wat staat daar?
Juist de L'Oréal Colorista.
Van de wash out waren alle roze tinten al weg, alleen de rode stond er nog.
Ik heb de laatste Lila meegenomen.
Morgen uitproberen. Ben benieuwd :D

Wuuttt!!! Zouden er pas week 9 zijn toch?? Ben heel benieuwd naar het resultaat Lous :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:59

Ja ik keek ook zeer verbaasd.
Ben ook zeer benieuwd.
Afbeelding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:14

Hallo! Ik ben 16 jaar en ik heb leuke dingen gezien op pinterest maar mijn vraag is of dat niet te kinderachtig is..
Graag jullie mening
Afbeelding
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:12

Colorista! Ik ga voor Rose Gold. <3

Yenni, ik zou niet weten waarom dat kinderachtig is?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:16

Rosé gold gaat erin als dit bevalt. :j
Al heb ik wel gelezen dat die bijna niet pakt. Alleen echt op zeer licht/wit haar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:20

Ik ga m gewoon 40 min laten trekken. :+